فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: کوهنوردان

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: سوال 2 صفحه ی 11 کتاب درسی حل شد.اولیای عزیز لطفا به دانش آموزان کمک کنید الگوی 5 تا 5 تا را حفظ کنند(....5.10.15.20.25). این الگو مربوط به کلاس اول بوده است.بخشی از تایم کلاس ریاضی برای نصیحت کردن و صحبت پیرامون برخی مسائل و مشکلات کلاسی مانند (گم کردن وسایل دانش آموزان و نوشتن به موقع مشق در منزل) صرف شد.اولیای عزیز با صحبتی که با دانش آموزان انجام شد قرار بر این شد که دانش آموزان تا ساعت 7 شب تکالیف خود را بنویسند و بعد از آن اجازه ی نوشتن ندارند. در صورت ننوشتن تکلیف تا ساعت 7 و یا مورد دیگری گزارش آن توسط اولیا در پرتال برای معلم نوشته شود.اولیا توجه داشته باشید هر روز پرتال ساعت 12 شب بسته می شود.کتاب کار ریاضی در مدرسه است.برای فردا دانش آموزان فقط کتاب فارسی و دفتر مشق همراه بیاورند.
تکلیف: پسرم برای عبارت زیر یک مسئله بنویس و با کمک چوب خط و مراحل حل مسئله آن را حل کن. =9+7

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: درس دوم مسجد محله ی ما تدریس شد.زیر کلمه های مهم آن خط کشیده شد.بگرد و پیدا کن به همراه درست و نادرست در کلاس انجام شد.دانش آموزان سه بار کلمه های مهم درس را نوشتند.
تکلیف: دانش آموزانی که نتوانستند کلمه های مهم درس را سه بار در کلاس بنویسند در منزل کامل کنند.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: سنجش زیبانویسی با نوشتن سه جمله در کلاس انجام شد. آموزش صحیح گرفتن مداد در دست انجام شد. کتاب ها در مدرسه نگهداری می شود

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: آشنایی با اتیکت و رفتار های صحیح و غلط اجتماعی ( مرتب کردن تخت، شستن دست و صورت، به موقع از خواب بیدار شدن، راستگویی و...) انجام شد و دانش آموزان به وسیله ویدیو اموزشی و پاور پوینت مفاهیم صحیح را آموختند
فعالیت: با سلام پسر توانمندم به مناسبت روز پست فردا از آقای پستچی دعوت کردیم تا در مدرسه ی ما حضور داشته باشند. شما امروز می توانید یک یا چند نامه به مسئولین مدرسه بنویسید یا نقاشی بکشید و آن را در پاکت نامه قرار دهید. پشت پاکت آدرس فرستنده ( خودتان) بالا سمت چپ و آدرس گیرنده ( آدرس مدرسه) پایین سمت راست باشد. حتما در بخش گیرنده نوشته شود برسد به دست... ( به طور مثال خانم کمالی و ... ) . تمبر که نشانه ی پرداخت هزینه به پست است می تواند به صورت نمادین و با نقاشی در بالای پاکت نامه زده شود. فردا از اول صبح می توانید نامه های خود را داخل صندوق پست که داخل مدرسه قرار گرفته است قرار دهید تا آقای پستچی آن را به دست مسئولین مدرسه برساند. منتظر نامه های پر مهر شما پسران عزیز هستیم با تشکر همیز ( معاون آموزشی دبستان)

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: فعالیت صفحه ی 10 کتاب درسی که مربوط به راههای حل جمع و تفریق بود در کلاس حل شد دانش آموزان یاد گرفتن می توانند یک جمع و یا تفریق را به کمک شکل، چوب خط،محور و به صورت ذهنی حل کنند.
تکلیف: صفحه ی 26 و 27 کتاب کار علوی انجام شود. پسر عزیزم برای کشیدن چوب خط مربوط به سوال 7 کتاب به توضیحاتی که در کلاس دادم توجه کن تا بتوانی به درستی بکشی . فیلم مربوط به آن در پرتال بارگذاری شده است.

علوم دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: شروع تدریس درس دوم با پخش فیلم فندق انجام شد.در مورد آلودگی هوا و راههای جلوگیری از آن در کلاس بحث و گفت و گو شد و به سوالات کتاب صفحه ی 17 و 18 پاسخ داده شد.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: خوانش و پردازش صفحه ی 14 کتاب کار علوی انجام شد.
تکلیف: برای فردا کتاب فارسی درسی و دفتر مشق و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش آموزان باشد. (کتاب ریاضی درسی،کتاب نگارش،کتاب درسی علوم،کتاب کار فارسی علوی در مدرسه است)

هنر دوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: ابتدا گفتگو دررابطه با قورباغه (انواع آن ، محل زندگی ، نوع تغذیه و...) انجام شده . سپس آموزش آن با اشکال هندسی داده شد. و در انتها بچه ها آن را با مداد رنگی نقاشی کردند. در کارت پستال به مناسبت روز پست نقاشی شد و رنگ امیزی آن انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مهارت همدلی کردن و کمک کردن به دیگران و محیط زیست در درس دوم مهارت های زندگی تدریس شد و دانش اموزان نحوه کمک کردن به دیگران را اموختند.
تکلیف: تکلیف کتاب در کلاس انجام شد و کتاب ها در کلاس نگهداری میشود.دانش اموزانی که علاقه به کار دستی دارند میتوانند برای هفته آینده کاردستی یا ماکتی برای همدلی کردن و حفظ محیط زیست درست کنند و کارت امتیاز دریافت کنند.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: حضور در اردوی تفریحی و بازی روز کودک

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: تکالیف دانش آموزان بررسی شد و دانش آموزانی که املای اضافه نوشتند کارت تشویق دریافت کردند.
تکلیف: صفحه 12 و 13 کتاب کار فارسی علوی انجام شود.برای فردا کتاب فارسی درسی، کتاب کار فارسی علوی ،کتاب ریاضی درسی، کتاب درسی علوم را همراه بیاورید. کتاب نگارش و کتاب کار ریاضی علوی در مدرسه است.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: درس دوم هدیه های آسمانی به همراه فعالیت های آن تدریس و انجام شد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: آشنایی با مهره‌ها و طرز چیدن آنها در صفحه شطرنج

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: صفحه ی 9 کتاب با موضوع حل مسئله به کمک شکل، که شکل شامل اشکال هندسی محور و چوب خط می شود تدریس شد و به کمک دانش آموزان حل شد.اولیای عزیز توجه داشته باشید دانش آموزان باید برای حل مسئله 5 مرحله ی آن را رعایت کنند و حتما انجام دهند.صفحه ی 24 کتاب کار ریاضی حل شد.اولیای گرامی توجه داشته باشید بعضی صفحات کتاب کار ریاضی علوی را که می گویم برای دوره است نیازی به حل کردن ندارند تا در زمان خود گفته شود حل شوند ( طبق صحبت های جلسه ی حضوری ) لطفا از حل کردن صفحاتی که گفته می شود برای دوره خودداری شود با سپاس فراوان از شما اولیای عزیز.
تکلیف: مسئله ی زیر را که بارگذاری شده است در دفتر بنویسید و آن را با رعایت مراحل حل مسئله حل کنید.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: شعر یار مهربان پرسیده شد و دانش اموزانی که شعر را به خوبی حفظ کرده بودند کارت امتیاز دریافت کردند.تمرین صفحه ی 11 کتاب کار فارسی علوی در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم درس کتاب خانه ی کلاس ما را با دقت بخوان و سپس کلمه هایی که با اِ ربط و یا یِ میانجی با هم دوست شده اند را پیدا کن و بنویس و اِ ربط آن را با قرمز بنویس. اولیای گرامی لطفا اجازه دهید دانش آموز خود درس را بخواند و کلمه ها را پیدا کند و شما راهنمایی بفرمایید زیرا برای پیدا کردن اِ ربط دانش آموز باید حتما رو خوانی کند تا کلمه ها را پیدا کند مانند(گروهِ خود، صدایِ بلند)

املا دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: املای شماره ی 3 با عنوان املای پا تخته ای از درس کتاب خانه ی کلاس ما نوشته شد. دفتر های دانش آموزان صحیح شد و به آن ها تحویل داده شد.
تکلیف: دانش آموزانی که طبق خواسته ی معلم یک صفحه ی کامل از روی درس کتاب خانه ی کلاس ما املاء نوشتند کارت امتیاز دریافت کردند.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: برای فردا فقط کتاب هدیه های آسمان آورده شود و یتد اور شوم دفتر مشق و کتاب فارسی خوانداری همیشه در کیف دانش آموزان باشد. درس دوم هدیه های آسمان را پیش مطالعه بفرمایید.

ورزش دوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: فعالیت نرمش ، بازی های ایستگاهی:فوتبال ،والیبال و بسکتبال
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: