فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: حسابی

زبان انگلیسی دوازدهم

مدرس: اسکندری، مهدی
فعالیت: تدریس تا سر see also+ سوال کوتاه
تکلیف: واژگان 1 دوازدهم+2 دهم کامل حفظ و مرور شود...... گرامر 2 دهم + مجهول و سوال کوتاه خوانده شود 41--220----221-----229---230 hc odgd sfc pg a,n
7 آبان بزرگداشت کوروش گرامی باد

7 آبان بزرگداشت کوروش گرامی باد

رده: پرورشی
توضیح: کوروش هخامنشی همان ذی القرنین در قرآن کریم است؟! این نظر نخستین بار در میانه قرن سیزدهم قمری (نوزدهم میلادی) در پژوهش‌های غربی مطرح شد، هرچند راهیابی این دیدگاه به میان فارسی‌زبانان از طریقی دیگر در حدود شصت سال پیش صورت گرفت. عمده دلایل طرفداران این دیدگاه این‌هاست: 1. عدالت،رعیت پروری و سخاوت و مروت او در جنگ‌ها بر اساس عهد عتیق و مورخانی همچون هرودت(متوفی 425ق.م) و گزنفون(متوفی ح 354ق.م) و تطبیق شخصیت او با اوصاف قرآنی ذوالقرنین. 2. سفرهای کوروش به مغرب برای فتح پایتخت لیدیا و به مشرق برای مقابله با قبایل صحرانشین با سفرهای ذوالقرنین به مغرب و مشرق در قرآن تطبیق می‌کند. 3. کوروش در سفر به شمال ایران به درخواست اهالی آنجا سدی آهنی بر تنگه داریال، واقع در سلسله جبال قفقاز، ساخت که این سد با سد ساخته ذوالقرنین در برابر حملات یأجوج و مأجوج تطبیق‌پذیر است. 4. مجسمه‌ای سنگی از کوروش در مشهد مُرغاب در جنوب ایران کشف شده که تاجی بر سر دارد و دو شاخ مانند شاخهای قوچ بر آن دیده می‌شود که با لقب ذوالقرنین همخوانی دارد. 5. در کتاب مقدس یهودیان از قوچی با دو شاخ که اشارتی به پادشاهان ماد و پارس است، سخن رفته و مطابق روایات سبب نزول، یهودیان در سؤال از پیامبر درباره ذوالقرنین نقش داشته‌اند. بنابراین، بسیار محتمل است که یهودیان برای آزمون پیامبر خواسته باشند از پادشاهی بپرسند که پیش‌تر با او آشنایی داشته‌اند. براساس این دیدگاه، یأجوج و مأجوج قوم مغول دانسته شده‌اند.[39] مخالفان این نظریه در مستندات تمام ادله تردید می‌کنند. و مدعی‌اند که به عهد عتیق و به ویژه اصالت کتاب دانیال و نقل‌های تاریخی گزنفون نمی‌توان اعتماد کرد. ضمن اینکه در متن اصلی کتاب دانیال و نیز در ترجمه‌ها عبارت «پادشاهان» و نه «پادشاهِ» ماد و پارس آمده است و نمی‌توان آن را بر یک فرد اطلاق کرد

گسسته‌ی دوازدهم

مدرس: کرد، پدرام
فعالیت: کتاب میکرو گاج از تست 337 الی 369 کتاب همراه علوی از تست 50 الی 65 مطالعه کامل جزوه تا ابتدای تقسیم جهت ازمون
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: