1404/07/27
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در این جلسه، ابتدا مرور مطالب جلسات گذشته انجام شد، تکالیف جلسه قبل بهطور کامل بررسی گردید و از دانشآموزان پرسشهایی بهعمل آمد. سپس صفحه 25 کتاب با موضوع گرامر و ساختار جمله در بیان علاقه یا عدم علاقه آموزش داده شد. واژگان و قواعد مربوطه با تمرین و تکرارهای متنوع مرور شدند. دانشآموزان با خواندن متنها و پاسخ به پرسشها در فعالیتها مشارکت فعال داشتند.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز،
لطفاً مطالب تدریسشده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سهخط تهیه نکردهاید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید.
تمام مباحث ارائهشده در این جلسه در جلسهی آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ بنابراین، مطالعهی دقیق آنها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب نیز ثبت خواهد شد.
لطفاً با آمادگی کامل در جلسهی بعد حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید. همچنین توجه داشته باشید که هر هفته بهصورت تصادفی از شما دیکته گرفته خواهد شد؛ بنابراین، آمادگی لازم را داشته باشید.
کتاب کار باید تا صفحهی 17 بهطور کامل تکمیل شود. پاسخهای درس 2 کتاب کار آپلود شدهاند؛ لطفاً حتماً پاسخهای خود را بررسی کرده و در صورت ناقص بودن، آنها را کامل نمایید. روز سهشنبه، تمامی کتابهای کار بهصورت فردی بررسی و امضا خواهند شد.
کتاب کار تا صفحه 17 حل شود.
به مناسبت روز جهانی غذا، روز دوشنبه با خود یک غذای بینالمللی (غیر ایرانی) بههمراه تزئینات زیبا به کلاس بیاورید. این فعالیت دارای نمرهی کلاسی است. شناسنامهی غذا شامل نام، کشور مبدأ، مواد اولیه و نحوهی طبخ را به زبان انگلیسی تهیه کرده و همراه غذا ارائه دهید. توجه داشته باشید که تمامی بخشهای این فعالیت الزامی بوده و در ارزیابی کلاسی لحاظ خواهند شد.
1404/07/26
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در این جلسه از پروژه علمی زبان انگلیسی (یوریکا)، ابتدا مرور جامعی بر مطالب تدریسشده در جلسات پیشین انجام شد تا زبانآموزان با آمادگی ذهنی بیشتری وارد مباحث جدید شوند. مفاهیم مربوط به ویتامینهای A، B1، B2 و D مجدداً آموزش داده شد، تمرین گردید و مورد ارزیابی قرار گرفت.
در ادامه، مطالب مرتبط با ویتامین K، همراه با معرفی مواد غذایی حاوی این ویتامینها، فواید آنها و پیامدهای ناشی از کمبودشان تدریس شد. این بخشها با تمرین، تکرار و همخوانی همراه بود. همچنین واژگان و عبارات مربوط به قسمتهای مختلف خانه بهصورت مرحلهبهمرحله آموزش داده شد.
در بخش دیگری از جلسه، شعری با موضوع ویتامینها آموزش داده شد. واژگان این شعر بهطور جداگانه تدریس و تمرین شد. موسیقی و آهنگ متن شعر که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، در کلاس پخش گردید و دانشآموزان با همکاری فعال در اجرای آن مشارکت داشتند.
زبانآموزان با همخوانی متنها، پاسخگویی به پرسشها و گوش دادن به فایل صوتی درس، بهصورت فعال در فرآیند یادگیری شرکت کردند. این فعالیتها نقش مؤثری در تقویت مهارتهای شنیداری، گفتاری و درک مطلب ایفا نمود.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز،
لطفاً مطالب تدریسشده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سهخط تهیه نکردهاید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید.
تمام مباحث ارائهشده در این جلسه در جلسه آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، مطالعه دقیق آنها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب ثبت خواهد شد.
لطفاً با آمادگی کامل در جلسه بعد حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید.
کتاب کار باید تا صفحه 16 بهطور کامل انجام شود؛ این بخش در جلسه آینده بررسی خواهد شد.
بر اساس گروهبندی انجامشده، تا دو هفته آینده فرصت دارید پروژه کلاسی درس یوریکا را با موضوع ویتامینهای A، B1، B2، C، K و D آماده نمایید. این پروژه باید در هفته اول آبان، بهصورت حضوری در کلاس ارائه شود.
در این پروژه، هر گروه باید غذایی تهیه کند که شامل تمامی ویتامینهای ذکرشده باشد. از مواد اولیه بهصورت جداگانه عکس بگیرید و پس از آمادهسازی غذا نیز یک عکس نهایی تهیه نمایید. لطفاً عکسها را چاپ کرده و بهصورت پوستر ارائه دهید. در پوستر، برای هر ماده غذایی مشخص کنید که حاوی کدام ویتامینهاست و چه فوایدی برای بدن دارد. در پایان نیز توضیح دهید که غذای تهیهشده چه تأثیری بر سلامت بدن خواهد داشت.
1404/07/22
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در این جلسه، صفحه 24 کتاب با موضوع موسیقی، انواع آن و سازهای موسیقی مورد بررسی قرار گرفت. واژگان مرتبط با این بخش با استفاده از ویدئوهای جذاب همراه با صدا و تصویر، و همچنین ویدئوهای بیصدا، بهصورت کامل آموزش داده شد. تمرینها و تکرارهای متعددی انجام شد و دانشآموزان با همخوانی و پاسخگویی به پرسشها در فعالیتها مشارکت داشتند.
در بخش آموزش علوم به زبان انگلیسی، ویتامینهای D و K با استفاده از ویدئوهای بیصدا و جذاب معرفی شدند. فواید این ویتامینها و آسیبهایی که در صورت کمبود آنها ممکن است به بدن وارد شود، بهطور کامل آموزش داده شد. تمرین و تکرار نیز برای تثبیت مطالب انجام شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز،
لطفاً مطالب تدریسشده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که تاکنون دفتر سهخط تهیه نکردهاید، ضروری است در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید.
تمام مباحث ارائهشده در این جلسه در جلسه آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، مطالعه دقیق آنها الزامی است. نمرات مربوط به فعالیتهای کلاسی و تمرینهای کتاب ثبت خواهد شد.
لطفاً با آمادگی کامل در جلسه بعد حضور یابید و برای پاسخگویی آماده باشید.
کتاب کار باید تا صفحه 16 بهطور کامل انجام شود؛ این بخش در جلسه آینده بررسی خواهد شد.
بر اساس گروهبندی انجامشده، تا هفته آینده فرصت دارید پروژه کلاسی درس یوریکا را با موضوع ویتامینهای A، B1، B2، C، K و D آماده نمایید. این پروژه باید در هفته آخر مهر، بهصورت حضوری در کلاس ارائه شود.
در این پروژه، هر گروه باید غذایی تهیه کند که شامل تمامی ویتامینهای ذکرشده باشد. از مواد اولیه بهصورت جداگانه عکس بگیرید و پس از آمادهسازی غذا نیز یک عکس نهایی تهیه نمایید. لطفاً عکسها را چاپ کرده و بهصورت پوستر ارائه دهید. در پوستر، برای هر ماده غذایی مشخص کنید که حاوی کدام ویتامینهاست و چه فوایدی برای بدن دارد. در پایان نیز توضیح دهید که غذای تهیهشده چه تأثیری بر سلامت بدن خواهد داشت.
1404/07/21
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در این جلسه، ابتدا مروری بر صفحات قبلی انجام شد و واژگان مرتبط با ورزشهای پارالمپیک مجدداً تدریس و تمرین گردید. سپس متن صفحات 22 و 23 به همراه تمامی واژگان مربوطه بهصورت بخشبهبخش آموزش داده شد و زبانآموزان با همخوانی متن، به پرسشها پاسخ دادند و فایل صوتی درس را نیز شنیدند. موضوع اصلی این دو صفحه، ورزشهای «والیبال نشسته» و «راگبی با ویلچر» در چارچوب بازیهای پارالمپیک بود. تمرینهای مرتبط با این مباحث نیز توسط زبانآموزان انجام شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز
لطفاً مطالب تدریسشده در این جلسه را با دقت مرور نمایید. در صورتی که هنوز دفتر سهخط تهیه نکردهاید، حتماً در اسرع وقت نسبت به تهیهی آن اقدام فرمایید.
در جلسهی آینده، صفحات 24 و 25 کتاب ادامه خواهد یافت. همچنین، خواهشمند است کتاب کار را تا صفحهی 15، بهویژه بخش Starter، بهطور کامل تکمیل نمایید.
تمام مباحث ارائهشده در این جلسه، در جلسهی بعد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرات مربوط به کتاب کار و پرسشهای کلاسی ثبت خواهد شد.
برای پاسخگویی آماده باشید و با آمادگی کامل در کلاس حضور یابید.
1404/07/20
زبان انگلیسی همگانی هفتم
مدرس:
قاسمی، ساسان
فعالیت:
در این جلسه که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد و 55 دقیقه به طول انجامید، نحوه نوشتن نامه رسمی به مدیر مدرسه، محل چسباندن تمبر، و جایگاه نوشتن آدرس گیرنده و فرستنده آموزش داده شد. به دانشآموزان پاکت نامه و تمبر داده شد و آنها نامههای رسمی خود را خطاب به مدیر مدرسه نوشتند، در پاکت قرار دادند و از طریق صندوق پست ارسال کردند.
همچنین، واژگان متن صفحه 22 درباره ورزشهای پارالمپیک با استفاده از ویدئوهای بیصدا و تصاویر جذاب تدریس شد. زبانآموزان با تمرین و تکرار، این واژگان را مرور و تثبیت کردند.
تکلیف:
دانشآموزان گرامی، لطفاً مطالب تدریسشده در این جلسه را مرور نمایید. در صورتی که هنوز دفتر سهخط تهیه نکردهاید، حتماً نسبت به تهیهی آن اقدام فرمایید.
در جلسهی آینده، ادامهی صفحات 22 و 23 کتاب تدریس خواهد شد. همچنین، لطفاً کتاب کار را تا صفحهی 15، بهویژه بخش Starter، بهطور کامل تکمیل نمایید.
تمام مطالب ارائهشده در این جلسه، در جلسهی بعد مورد پرسش قرار خواهد گرفت؛ بنابراین مطالعهی دقیق آنها ضروری است. نمرهی مربوط به کتاب کار و پرسش کلاسی ثبت خواهد شد.
برای پاسخگویی آماده باشید.