فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های کتاب کار مبحث ضرب کسرها از کتاب کار کامل توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و ارمغان شماره (4) انجام شد.
تکلیف: ارمغان (5) کامل انجام شود و برای روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاوریدو مبحث جمع و تفریق کسرها مرور شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 پرسیده شد و از کتاب درسی مرور شد و به سوالات کامل پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 3 کامل از هر دو کتاب مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 3 کامل از هردو کتاب مطالعه شود و شعر سخن حفظ شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 4 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی درس سوم تدریس شد. مفاهیم کلیدی با ذکر مثال توضیح داده شد و فعالیت‌های کلاسی نیز با مشارکت دانش‌آموزان انجام گرفت.
تکلیف: درس سوم تدریس شد؛ مفاهیم کلیدی با ذکر مثال توضیح داده شد و فعالیت‌های کلاسی با مشارکت دانش‌آموزان انجام گرفت. کتاب «دکه‌ی لیمونادفروشی» نیز معرفی شد. فعالیت منزل درس سوم انجام شود. تعدادی از بچه‌های عزیزم کتاب همراه نداشتند، لطفاً هفته‌ی آینده با تکمیل فعالیت‌های منزل و کتاب درسی، کتاب نیز همراهشان باشد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاسِ علوم، صفحاتِ 10 و 11 کتاب را با هم مرور کردیم. در ادامه ی این مرور، به صورت گروهی و با مشارکت دانش آموزان، به سوالات صفحه ی 11 پاسخ دادیم.
تکلیف: لطفاً صفحات 7 تا 11 را مرور کرده و برای پرسش و پاسخ شفاهی در کلاس آماده باشید.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: اولیای گرامی به اطلاع می رسانیم روز پنج شنبه مورخ 24 مهر ماه اولین آزمون تیزهوشان پرگار( 1 ) مختص دانش آموزان پایه ی ششم برگزار خواهد شد. دانش آموزان از ساعت 8:30 در مدرسه حاضر باشند ، آزمون راس ساعت 9:00 شروع خواهد شد و اولیای گرامی می توانند ساعت 10:00 برای خروج دانش آموزان اقدام کنند.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مبحث ضرب کسرها از کتاب درسی کامل تدریس شد و به تمامی فعالیت ها و تمرین ها پاسخ داده شد.
تکلیف: فعالیت کلاسی صفحه 40 و 41 از کتاب کار حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 مرور شد و سوالات از کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: درس 3 از کتاب کار مطالعه شود و برای فردا حتما کتاب درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: تا روز شنبه درس 3 کامل مطالعه شود و شعر سخن حفظ شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: گنجینه (2) روخوانی شد و‌به سوالات پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام‌شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 3 کامل مطالعه شود.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: خودآگاهی(شناسایی نقاط ضعف و قوت) دانش آموزان در این جلسه کاربرگ مربوط به ویژگی های ظاهری و رفتاری خود را رنگ آمیزی کردند و از طریق رنگ مربوطه میزان رضایت و پذیرش خود ا از ویژگی مورد نظر مشخص کردند.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه11 کتاب را تکمیل کنید.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع می‌رساند، جلسه ی امروز کلاس ریاضی به مرور و چک کردن تمرینات صفحه ی 13 اختصاص یافت. این تمرینات بر مباحث قبلیِ پول و خرید متمرکز بودند.

آزمایشگاه

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: آزمایش رنگ بری با آب اکسیژنه با همکاری دانش آموزان انجام شد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های صفحه 37 از کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد و سنجش کلاسی از فصل یک انجام شد.
تکلیف: کاربرگ مربوط به جمع و تفریق کسرها را از پرتال دانلود کنید و بادقت به سوالات در دفتر پاسخ دهید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 3 کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 3 کامل از هر دو کتاب مطالعه شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: کتاب نگارش و حتما فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 4 کامل مطالعه شود و برای فردا حتما کتاب کار را همراه خود بیاورید.

ورزش ششم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: گرم کردن و دویدن ( تقویت استارت و عکس العمل سریع ) مرور آموزش های جلسه قبل ( انواع استارت ها) آموزش دوی سرعت و تمرین برای تقویت توان دویدن سرعتی مزایای دوی سرعت در بهبود عملکرد در ورزش های دیگر تمرین سرود المپیاد

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه راجع به ربات ایرانی سورنا و انواع ربات های کاربردی دنیا صحبت کردیم .

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: دانش آموزان عزیزم، لطفا فردا کاردستی (مکعب هورمون ها) مربوط به کلاس مهارت های زندگی را تکمیل کرده و همراه خود بیاورید. فعالیت های صفحه ی 8 و 9 کتاب را هم تکمیل نمایید. ممنونم

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 13و14 حرف ک وکا تدریس شد
تکلیف: صفحات 13و14 تمرین وتکمیل شود

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: جلسه 3 به صورت گروهی حل شد و ادامه نکات بخش پذیری گفته شد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: فعالیت کلاسی و تمرین صفحه 35، 36 از کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: ادامه ی تمرین های صفحه 37 از کتاب کار بادقت حل شود و برای مرور فصل 1 تمرین و تکرار شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: ادامه درس 3 از کتاب کار مبحث اسیدها تدریس شد.
تکلیف: درس 3 کامل از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: معنی شعر سخن به همراه نکات دستوری گفته شد و‌دانش زبانی از کتاب کار تدریس شد و به سوالات املا دان از کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس 3 به همراه معنی شعر سخن و نکات دستوری از کتاب کار و کتاب درسی تا روز سه شنبه مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: از واژگان مهم درس 3 به همراه شعر حفظی و معنی لغات املا گفته شد و بررسی شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 مرور شد و درس (چگونه تصمیم بگیریم؟) تدریس شد و به تمامی سوالات کتاب درسی پاسخ داده شد.
تکلیف: تا روز سه شنبه درس 4 از کتاب درسی مطالعه شود.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قران. از ص 9 تا 14 تدریس گردید
تکلیف: دانش اموزان عزیز ص9 سوره سوره بقره روخوانی تمرین گردد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی درس علوم امروز، به مرور مباحث گذشته پرداختیم. نام اندام‌های داخلی بدن، همچنین عملکرد قلب و سیستم گردش خون، مجدداً بررسی شد. سپس، جهت تثبیت یادگیری و ایجاد فضایی تعاملی، یک بازی گروهی اجرا گردید.
تکلیف: لطفاً صفحات 7 تا 10 کتاب علوم را مرور کرده و برای پرسش و پاسخ از این بخش، آمادگی لازم را کسب نمایید. با سپاس از توجه و همکاری شما عزیزان

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مبحث جمع و تفریق کسرها تدریس شد و به تمامی تمرین ها از کتاب درسی پاسخ داده شد.
تکلیف: صفحه 35،36 از کتاب کار حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و ادامه ویژگی فلزات از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: درس 3 از کتاب کار تا سر اسید ها از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: جعبه کلمات درس 3 گفته شد و به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و دانش زبانی از کتاب درسی تدریس شد و شعر سخن روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و به سوالات خوانش و فهم پاسخ داده شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس 3 مطالعه شود و شعر ای مادر عزیز حتما تا فردا حفظ شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: از لغات دشوار درس 3 از هر کدام یکبار در دفتر مشق نوشته شود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: روی مقوای اشتنباخ با آبرنگ و گواش در مورد نجات دریاها نقاشی کشیدند.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 حلقه و رنگ : حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند. اهمیت و مزایای بازی این هفته تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگ‌ها) رشد مهارت‌های ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی) افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگ‌ها) تقویت مهارت‌های تشخیص رنگ و حافظه دیداری ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن) پرورش مهارت‌های اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران) تقویت انعطاف‌پذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم) افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع بازی 2 : کاپ گیم های 2 تایی هر دو دانش آموز روبه روی یکدیگر نشسته و جلوی آن ها دو کاپ گیم قرار میگیرد . با ریتم موزیک و‌شمردن 1 2 کاپ گیم ها را جا به جا میکنند و با گفتن ریتم 1 2 3 ، سه ضرب با دوست خود میزنند. و با ریتم بعدی موزیک به حالت سلام دادن دست میدهند و دست دادن با حالت بالا و پایین رفتن دست همراه است. تقویت حس ریتم و ضرب: دانش‌آموز با شمارش "1، 2، 3" و حرکت هم‌زمان با موسیقی، درک درونی‌اش از ریتم و تمپو رو تقویت می‌کند. هماهنگی شنیداری-حرکتی: گوش دادن به موسیقی و واکنش هماهنگ با حرکات (کاپ جابه‌جا کردن، دست زدن، دست دادن) باعث هماهنگی شنوایی و بدنی میشود. درک ساختار زمانی موسیقی: با تکرار الگوی "1، 2، 3"، مفهوم میزان و توالی ضرب‌ها در ذهنشان تثبیت میشود تقویت همکاری و هماهنگی گروهی: چون دو نفر باید دقیق و هم‌زمان با هم کار کنند و همکاری و دقت متقابل تمرین میشود. افزایش اعتماد و ارتباط مثبت: تماس چشمی، دست دادن و ریتم مشترک حس صمیمیت و اعتماد ایجاد می‌کند یادگیری نوبت‌گیری و گوش دادن به دیگری: بچه‌ها یاد می‌گیرند با دقت منتظر ضرب بعدی و حرکت دوستانشان باشند

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی ریاضی امروز، مبحث "گرد کردن اعداد" مرور شد. همچنین، تمرینات باقیمانده مربوط به این مبحث تکمیل و چک شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: استفاده از برنامه ریزی ، تقویم و پلنر برای مدیریت زمان توضیح داده شد.
تکلیف: یک طرح تقویم برنامه ریزی برای هفته جاری بنویسید. هفته آینده دانش آموزان در کلاس با توجه به ویژگی ها و برنامه های فردی یک پلنر درست خواهند کرد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: