فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: جشن روز دانش آموز آرزوهای دور و دراز توست که به تکه تکه این دنیای بزرگ امید و جنبش می‌بخشد،؛ پس تنفس کن هوای زندگی، شور و سازندگی را «روز دانشمندان کوچکم مبارک »

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس پنجم ( پس انداز ) تدریس شد. فعالیت در کلاس درس پنجم صفحه 44 انجام شد. جمع بندی 5 درس صفحه 46 انجام شد. معرفی کتاب: چه روزی قلکم را بشکنم؟ کتاب ها چک شد. با توجه به این که بچه ها قبلا قلک درست کردند نیازی به انجام دادن فعالیت در منزل درس پنجم نیست و فقط قلک ها نگهداری شوند تا بتوانیم در صورت برگزاری نمایشگاه قلک ها را به نمایش بگذاریم.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و احترام حل جمع و تفریق در کتاب با مفهوم تقیسم کیک و تعداد کیک خورده شده و تعداد کیک مانده و حاصل آن با چوب خط. حل سود و کو 4در4 و نوشتن عدد 1 در کتاب و مصادیق عدد 1 مثل خورشید، ماه،...

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: موجودات زنده و غیرزنده موجودات زنده مانند انسان،جانوران،گیاهان ویژگی موجودات زنده:به آب و هوا و غذا نیاز دارند رشد و تولیدمثل می کنند. آشنایی با پوشش بدن جانوران مختلف آشنایی با ویژگی های جانوران پستانداران( نحوه به دنیا آوردن بچه، شُش دارند،شیر می دهند) ماهی ها( بدنشان از پولک پوشیده شده است و تخم گذار هستند) خزندگان و جانوران جهنده آشنایی با ویژگی های پرندگان (خفاش پستاندار است) آشنایی با غذای جانوران و محل زندگی آن ها
تکلیف: پسرهای عزیزمان امروز به صورت مصور در مورد یک جانور از نظر پوشش، نحوه بچه آوردن، مشخصات، نحوه راه رفتن و غذا و.... به کمک والدین عزیز تحقیق کنند و در کلاس ارائه دهند. به همراه دیکته س و روانخوانی . فردا دانشمندان کوچک به دلیل روز دانش آموز تکلیف نخواهند داشت.رضایت نامه ها فردا آورده شود، والدین عزیز هم می توانند فردا به تالار تشریف بیاورند. متشکرم از شما

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور ترکیب ها انجام شد و پسرهای عزیزمان از نشانه م در دفتر دیکته ،دیکته نوشتند و دیکته پای تخته ای و حدس ترکیب از روی نوشتن در پشت دانش آموز از برخی دانش آموزان انجام شد و نشانه س کار شد. در نوشتن نشانه س حتما شعر یه کاسه دو کاسه دستش رو خط درازه خوانده شود. کتاب کار فارسی از نشانه س تمرین شد.

هنر اول

مدرس: حاجی پور، رائیکا
فعالیت: کاردستی احساسات مختلف : آشنایی با چهره انسان، رنگ آمیزی مهارت استفاده از قیچی

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر حل کتاب کار ریاضی (مبحث تفریق و جمع با چوب خط، سود و کو 4 در 4 ،الگوی شطرنجی و پیدا کردن اشکال هندسی میان نقطه ها درهم)

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شعر انار، مرور ترکیب ها و جدول دوستی و جدول بخش و صداکشی، روانخوانی جملات در پای تخته از تک تک دانش آموزان انجام شد. برای روز یکشنبه برای تدریس او خانواده ماهور محمدی عزیزم در صورت امکان سوت یا گیفت جوجه یا روباه یا... را محبت کنند تهیه بفرمایند. متشکرم. بعد از نشانه او یک هفته نشانه جدید تدریس نمی کنیم تا نشانه ها و ترکیب ها برای دیکته نویسی و روان خوانی، بهتر برای دانش آموزان جا بیفتد. خداروشکر بیشتر پسرهای عزیزمان در دیکته و روانخوانی مستقل شدند و شاهد پیشرفتشان هستم. ممنون که در این ماه سخت به من و پسرهایمان کمک می کنید. من انتظار دارم بقیه پسرهای گلمان نیز با همکاری نهایتا انشالله تا اواسط آذر مستقل شوند پس روانخوانی و دیکته شب فراموش نشود. لازمه دیکته و روانخوانی خوب یادگرفتن ترکیب هاست که هر روز باید مرور شود. لطفا در ایتا عضو شوید و ویس آموزشی را گوش و فیلم ها را مشاهده فرمایید.از همکاری شما سپاسگزارم.
تکلیف: یک صفحه تکلیف(در قسمت کاربرگ) به همراه ارمغان هفته شماره 9(قسمت هایی که کامل نشده) دیکته شب و روانخوانی. آخر هفته خوبی داشته باشین.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: نگارش م کامل شد و دانش آموزان جملات اسب آمد و بابا آمد را نوشتند و جدول دوستی را کامل کردند.

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی اسب آموزش داده شد. تمرینات مربوطه انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام آموزش طرز صحیح نشستن PDF اتیکت نشستن
تکلیف: با سلام از بچه ها بخواهید که نحوه ی درست نشستن را برایتان توضیح دهند

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب مفهوم خط تقارن یا قرینه و نیمه دیگر شکل با اشکال مختلف و اشکال هندسی در پای تخته و استفاده از شابلون. کاغذ تا خورده از وسط را در اختیار دانش آموزان قرار دادیم پسرهای عزیزمان با شابلون روی کاغذ تا خورده اشکال هندسی رو پر رنگ کشیدند و بعد از باز کردن کاغذ از وسط رد اشکالی که ردی کاغذ افتاده بود را پر رنگ کردند و متوجه اهمیت تقارن شدند.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تدریس نشانه س غیر آخر و س آخر با داستان سنگ پشت و کدگذاری (3 و مسواک) و تلفیق با بخش سالم باش شاداب باش علوم (داستان سرفه و سرماخوردگی و سردرد و.... و استفاده از سوپ و سیب و میوه هایی که ویتامین c دارند) داستان دوستی س با ا و س با َ. تشخیص س غیر آخر و س آخر در کلمات و مثال آوردن از آن توسط بچه ها. روان خوانی کلمات سام، داس، سبد، اسب، اسد، سما و.... و جملات کتاب روان خوانی و کتاب فارسی. با تشکر فراوان از خانواده عزیز آقا آرسام موسوی بابت تدارکات نشانه س
تکلیف: لطفا 2 صفحه کاربرگ تکلیف گذاشته شده را وارد دفتر مشق کنید. صمیمانه سپاسگزارم. دیکته و روان خوانی هر روز تمرین شود.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: حل یک صفحه کتاب نگارش ترکیب و کلمات سا و سَ، اسب. دانش آموزان حتما موقع نوشتن س بخوانند یه کاسه دوکاسه دمش رو خط درازه تا برای نوشتن کلمات سبد و اسب دندونه ها رو کم و زیاد نگذارند.
تکلیف: لطفا تکلیف سرمشق نشانه س به همراه تکلیف بخش و صداکشی را در دفتر مشق وارد کرده و دانش آموزان انجام دهند.دانش آموزان هنگام نوشتن کلمات را بخوانند و بنویسند و همچنین شعر س(یه کاسه دو کاسه دمش رو خط درازه) را بخوانند تا اشتباه ننویسند. تکلیف داده شده را می توانید در قسمت کاربرگ فارسی و نگارش مشاهده کنید. از همکاری شما سپاسگزارم.

قرآن اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور سوره توحید و مفهوم آن(خدا یکی است) اسم دیگر سوره توحید برای اطلاع دانش آموزان (اخلاص) مرور معنی بسم الله الرحمن الرحیم و اهمیت شروع کارها با نام خدا مفهوم پایم قرآنی سلام علیکم و اهمیت به موقع و رسا سلام گفتن. شروع سوره کوثر (حضرت فاطمه) و مفهوم آن(ای پیامبر (حضرت محمد) ما به تو یک دختر دادیم پس خدارو شکر کن)

رایانه

مدرس: زارعی، پریسا
فعالیت: امروز به مناسبت روز جهانی انیمیشن توضیحاتی در این مورد به بچه ها داده شد و انیمیشنی برایشان پخش شد و مبحث باز و بسته کردن پنجره،تغییر اندازه پنجره و خاموش و روشن کردن سیستم تدریس شد.
تکلیف: عزیزان به نرم افزار نقاشی رفته خطی کشیده سپس پنجره را بزرگ کرده و بعد کوچک کنید و در آخر سیستم را خاموش کنید.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: روان خوانی جملات و ترکیب ها و دیکته دفتری. دیکته چهارشنبه ارسال می شود. تشکر فراوان از خانواده عزیز آقا ماکان زاهدی بابت تدارکات نشانه م دیروز.
تکلیف: کتاب کار فارسی نشانه م انجام شود به همراه دیکته و روانخوانی. جدول دوستی و یا جدول ترکیب ارسال شد نمونه نحوه نوشتن آن را در کانال ایتا قرار دادم. حتما لینک را از مدرسه دریافت و عضو شوید.جدول دوستی رو هر بار بعد از خواندن هر نشانه جدید کامل کنند و این جدول همیشه جلو چشم بچه ها باشد. والدین عزیز ترکیب ها و دیکته و روانخوانی از دیکته و کتاب روان خوانی هر روز باید مرور شود.خواهشندم جدی بگیرید. حتما در دفتر مشق دیکته بنویسند تا من هم مشاهده و تشویق کنم. ممنون که در این راه به من و پسرمان کمک می کنید.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: انجام کتاب نگارش م و جایگاه آن در کلمات و نوشتن آدم و بابا آمد و بابا بادام داد.

مهارت زندگی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام آموزش درس 4 بهداشت فردی آموزش مسواک زدن و عوارض نزدن مسواک
تکلیف: با سلام با خانه سازی کوچک یا هر وسیله ای در خانه برای بچه ها یک دست دندان درست کنید و مسواک زدن را از بالا به پایین از بیرون از داخل و هر دو طرف را به بچه ها آموزش دهید

بازی استراتژیک

مدرس: ناظریان، منا
فعالیت: در ابتدای کلاس دو بازی دویدنی انجام دادیم. سپس کلاس را با یک بازی آرام ادامه داده و با یک بازی حرکتی پرهیجان تمام کردیم.

هوش و ریاضی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: پیدا کردن تصویری که با بقیه تصاویر فرق می کند در میان اشکال زیاد و درهم. سود و کو با اشکال هندسی تو هم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: