فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد سلام و وقت بخیر شمارش به ترتیب، شمارش معکوس از 10 سپس از 20. مفهوم قبل و بعد و اضافه کردن و کم کردن از تعداد شکل های دسته، قبل و بعد اعداد، سود و کو 3 در 3،الگویابی شطرنجی.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و احترام مرور صدای اول و آخر کلمات و پیدا کردن هم آغاز و هم پایان از بین کارت های تصاویر در پای تخته، بخش کردن، صدا کشی آب، باد... پرتاب توپ به به کلمه ای که از روی شکل ظاهری به خاطر سپرده بودن. آشنایی با جمله کامل. حل کتاب کار فارسی علوی.نوشتن لوحه ها روی آرد با انگشتان.
تکلیف: پسرهای عزیزمان سرمشق ها را درست بنویسند.به طرز صحیح نوشتن جهت لوحه لطفا نظارت شود. پسرهای گلمان بهتر است یک دستمال مرطوب جیبی نیز همراه خود داشته باشند.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: لوحه نویسی ل، و در کتاب و پای تخته تمرین شد و برای تقویت دست ورزی پسرهای عزیزمان روی آرد، لوحه ها را با انگشت نوشتند و با خمیر لوحه ها و چراغ راهنمایی ساختند.

قرآن اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سوره توحید،آشنایی با مفهوم سوره توحید، معنی بسم الله....، گفتن بسم الله..... قبل هرکاری و قبل غذا خوردن و شکر کردن خدا بعد از غذا

رایانه

مدرس: زارعی، پریسا
فعالیت: آشنایی کامل با اجزا اصلی رایانه و کاربرد موس طریقه استفاده ار موس و مفاهیم(کلیلک و راست کلیک) - خاموش کردن رایانه

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و احترام خدمت شما عزیزان شعر خدای مهربان و سوره توحید خوانده شد. نگاره 6 (چیزهایی که در پارک یا بوستان می بینیم، بازی هایی که در پارک انجام می دهیم) تدریس شد و پسرانمان در مورد بحث و گفتگو کردند بین کلمات نگاره 6 هم آغاز و هم پایان را پیدا کردند و آن ها را بخش کردند، تشخیص صدای اول و آخر و وسط کلمات در پای تخته تمرین شد.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: لوحه نویسی ح غیر آخر و ن و ف بدون نقطه در کتاب نگارش و در پای تخته انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با عرض سلام ادامه در س سلام و احوالپرسی و خواندن شعر سلام آموزش گفتگوی مودبانه و درخواست مودبانه کارها آموزش کلمات کاربردی لطفا ،میشه لطفا... آموزش کلمات کاربردی متشکرم ممنون
تکلیف: در ویس گذاشته شده

بازی استراتژیک

مدرس: ناظریان، منا
فعالیت: با یک بازی وانمودی و پرجنب‌وجوش ریتمیک گرم کردیم. بعد از آن چوبک را معرفی کردیم و گفتیم که با دو چوبک چه چیزهایی می‌توانیم بسازیم. در مرحله بعدی با ترکیب کاپ‌گیم و چوبک بازی کردیم و کمی بیشتر با ریتم و تمپو آشنا شدیم. اهداف بازی: افزایش هماهنگی چشم و دست، بهبود تمرکز و توجه شنیداری و دیداری، آشنایی با ریتم و تمپو،افزایش سرعت عکس العمل، افزایش خلاقیت

هوش و ریاضی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر پسرهای عزیزمان به صورت گروه های دو نفره با استفاده از چینه های رنگی جدول سود و کوی 3 در 3 ساختند. سود و کو و الگویابی و شمارش و چپ و راست و قبل و اعداد نیز در پای تخته مرور شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر شمارش ده تایی و شمارش معکوس از 20،باز کردن تعداد انگشتان دست راست و چپ به تعداد شکل داده شده، شمارش چشمی و سریع. مثلا 7 تا میشه یه 5 تا یه 2 تا. مرور الگویابی و جدول سود و کو در پای تخته و کتاب.
تکلیف: پسرهای عزیزمات تکلیف جدول سود و کو در دفتر مشق را انجام دهند.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب شعر به نام خداوند جان و خرد شعر خدای مهربان از کتاب درسی مرور هم آغاز و هم پایان و بخش کردن نگاره 5 و آشنایی با اشیایی که در کلاس درس وجود دارد.
تکلیف: پسرهای گلمان سرمشق های داده شده را با دقت انجام بدهند. همه کتاب ها سیمی شده و برچسب زده آورده شوند. سپاس فراوان.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: لوحه نویسی از کتاب نگارش س غیر آخر با شعر یه کاسه، دو کاسه، دمش رو خط درازه

ورزش اول

مدرس: دباغیان، کیارش
فعالیت: تمرین نظم و تکنیک راه رفتن
تکلیف: لطفا یک تا دو روز در هفته به عنوان تکلیف ورزشی حداقل 15 دقیقه نرم دوی با فرزند عزیزتان به پارک یا محیط ورزشی رفته و با او بدوید.تمرین مسولیت پذیری مثل آوردن میوه برای بعد تمرین توجه شود، همچنین شستن جوراب یا لباسهای زیر و ورزشی یا پوشیدن و عوض کردن لباسها و بستن بند کفش هم جزو مسولیتهای کودک میباشد.در صورت سختی ازمسولیتهای سبک و کم شروع کنید

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس اول ( پول ) تدریس شد. فعالیت کلاسی انجام شد. لطفا کتاب را بچه ها به خانه بیارند و هر هفته روز یک شنبه کتاب را بیاورند. بسیار ممنون از این که همه کتاب ها سیمی شده بود.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت در منزل درس اول صفحه 14 15 16 انجام شود.

آزمایشگاه

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور سایه و دانه میوه ها از کتاب کار، آزمایش زیر آب روی آب نیز توسط دانشمندان کوچکمان انجام شد. مثل چوب و وسایل پلاستیکی، بطری خالی روی آب می‌مانند و سنگ و آهن و قیچی به زیر آب می‌روند، همچنین پارچه ابتدا روی آب و پس از خیس شدن و سنگین شدن به زیر آب می‌رود.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: روز را خورشید میسازد روزگار را ما ما را قلب زنده نگه میدارد و قلب را عشق امروزتون پر از عطر خوش زندگی با سلام و احترام شمارش تا 30،شمار‌ش معکوس از 20،شمارش ده تایی، شمارش سریع زیر ده تا به صورت چشمی با استفاده از انگشتان دست مرور چپ و راست و چپ و راست آینه ای همراه با بازی و هیجان، بازی دست چپ روی چشم راست و غیره. بستن مچ بند به دست راست. مفهوم ردیف و ستون با شعر و به صورت عملکردی مربع شگفت انگیز یا سود و کو 3در3 و قوانین آن و تمرین آن توسط دانش آموزان
تکلیف: پسرهایمان یک جدول سود و کو 3 در 3 طراحی کنند.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مرور مفهوم سایه ها مرور بلند بودن سایه در صبح و غروب و کوتاه بودن آن در ظهر، جهت طلوع و غروب خورشید خورشید به عنوان بزرگترین منبع نور و روشن شدن با به وسیله نور خورشید، فواید نور، عبور نور از شیشه و آب، بازی با سایه. مشاهده‌ی عینی گوجه فرنگی، خیار، آلو، سیب.. مقایسه‌ی دانه‌های میوه‌ها و سبزیجات برش خورده از نظر اندازه، رنگ، سختی و نرمی و دانه های خوراکی و غیرخوراکی و چند دانه و تک دانه توسط دانشمندان کوچکمان
تکلیف: دانشمندان کوچکمان در مورد اینکه ماه از خود نور تولید می کند یا نه تحقیق کنند و فردا در کلاس ارائه دهند.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دریس نگاره 4 و آشنایی با مدرسه، رنگ پرچم ایران، صرفه جویی در آب، قوانین کلاسی، بخش کردن و پیدا کردن هم آغاز و هم پایان گفتگوی پسرهای عزیزمان در مورد تصویر، جمله سازی، بازی گروهی با کارت نگاره ها با هدف پیدا کردن هم آغاز و هم پایان و به خاطر سپردن کلمات

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: لوحه نویسی ر و د انجام شد و نحوه درست مداد دست گرفتن تمرین شد.

هنر اول

مدرس: الهی، شیما
فعالیت: نقاشی آتش نشان وماشین آتش نشانی وسانحه روی تخته کشیده شد.
تکلیف: دفتربزرگ نقاشی ومدادرنگی حتماهمراه داشته باشند.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر شمارش به ترتیب شمارش معکوس از 20 مرور الگو یابی و تشخیص الگوی منظم و نامنظم تناظر یک به یک، نشان دادن اعداد با حالت های مختلف انگشتان دست الگویابی شطرنجی بازی گروهی الگویابی با دومینو

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و احترام نگاره 3 از خانه تا مدرسه بارش فکری عزیزانمان در مورد اینکه چگونه به مدرسه می آیند. استفاده از خط کشی عابر پیاده و پل هوایی برای عبور از خیابان چراغ راهنمایی و.... پیدا کردن هم آغاز و هم پایان و بخش کردن کلمات مربوط به نگاره 3. جمله سازی
تکلیف: تکلیف آخر هفته در دفتر مشق داده شد.بازی با کارت نگاره ها برای پیدا کردن هم آغاز و تشخیص کلمه از روی شکل ظاهری کلمات انجام شود. فرم اطلاعات بهداشتی ارسال شد لطفا پر شود و فرستاده شود. همه کتاب ها سیمی شده و برچسب زده شود و روز شنبه همه کتاب ها آورده شود. سپاسگزارم.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: 2 صفحه لوحه نویسی انجام شد. کش بستن انگشتان دست شست و اشاره برای داش آموزانی که خوب مداد را در دست نمیگیرند.
تکلیف: خواهشمندم در نوشتن لوحه در دفتر مشق به جهت فلش و درست نویسی و مداد دست گرفتن نظارت شود. طرز صحیح مداد دست گرفتن چگونه است؟ در فرآیند به دست گرفتن مداد از سه انگشت شست، اشاره و انگشت وسط استفاده می‌شود. انگشت وسط به عنوان صندلی مداد و انگشتان اشاره و شست به منزله نگه‌دارنده‌های مداد هستند. به همین دلیل است که در ابتدای فرایند نوشتن در کلاس اول، اولیای عزیز را به تهیه‌ی مداد سه گوش دعوت می‌کنیم تا پیدا کردن هریک از جایگاه‌های سه انگشتِ درگیر در صحیح گرفتن مداد، توسط پسرهای عزیزمان به آسانی انجام گیرد. مداد باید مایل در دست قرار بگیرد. هیچ کدام از انگشتان نباید تحت فشار باشند تا دست خسته نشود. انگشت شست باید در راستای ساعد قرار بگیرد. بهترین و مناسب‌ترین مکان گرفتن قلم کمی بالاتر از قسمت تراشیده‌ی مداد است. جایی که بعد از تراش به شکل مخروط می‌باشد. اگر دانش‌آموز خیلی بالاتر از قسمت تراش خورده را بگیرد، هنگام نوشتن به خوبی نمی‌تواند مداد را کنترل کند، اگر هم قسمت تراش خورده را بگیرد موقع نوشتن، خط زمینه و کلماتی را که می‌نویسد خوب نمی‌بیند و این امر باعث نامنظم‌نویسی و بدخطی وی می‌شود. همچنین برای این که کلمات را ببیند مجبور می‌شود مچ دست خود را بچرخاند تا بتواند دقیقاً روی خط زمینه‌ای که دارد می‌نویسد قرار بگیرد یعنی مچ دست او باید با ساعدش تشکیل یک زاویه ی 90 درجه بدهد، درحالی که حالت ساعد و مچ دست در استفاده‌ی درست از مداد باید به شکل یک خط راست عمودی در زیر خط زمینه‌ای باشد که دانش‌آموز روی آن می‌نویسد. . اولیای گرامی موارد آموزشی ارسال شده، تنها با هدف افزایش آگاهی و کیفیتِ همراهی اولیا با آموزش‌های کلاسی می‌باشد. . با سپاس از همراهی شما

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: آشنایی کامل با تاریخچه شطرنج و آشنایی با صفحه ی شطرنج

مهارت اجتماعی

مدرس: خدیوی، نفیسه سادات
فعالیت: با سلام امروز با توجه به درس اول اتیکت که مهارت های اجتماعی و آداب معاشرت هست کلیپ های امروز که مربوط به مهارت پاکیزگی و مرتب کردن رختخواب بود با کلیپ آموزشی ،نشان داده شد و بچه ها با کشیدن نقاشی این موارد را به تصویر کشیدند
تکلیف: تکلیف نداشتیم
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: