فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر اشکال هندسی با ربات و شعر تدریس شد و عزیزان به تعداد اشکال هندسی به کار رفته شده در ربات اشاره کردند. از مربع و مستطیل(چهارگوش) و مثلث (سه گوش)و دایره و بیضی نیز مثال گفتند همانند دایره مثل خورشید. با گوشه و لبه اشکال هندسی مربع و مثلث و 5 ضلعی و 6 ضلعی و.... آشنا شدند. عزیزان با اشکال هندسی که به صورت رندوم به آن ها داده شد شکل خلاق نقاشی کردند.
تکلیف: کاربرگ داده شده انجام شود و نام اشکال هندسی پرسیده شود.مرسی

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شعر خدای مهربان خواندن کلمات از روی شکل ظاهری آن از تک تک عزیزان اول و آخر کلمات پیدا کردن هم آغازها میان تصاویر مختلف در پای تخته. از همه عزیزان پرسیده شد.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب شمارش، الگویابی ریتمیک، تشخیص الگوی تکرار شونده ، الگوی منظم و نامنظم، درست کردن الگوی منظم با کاغذهای رنگی به منظور ساخت بادبادک به صورت گروهی
تکلیف: کاربرگ داده شده انجام شود، در صورت تمایل دانشمندان کوچکم با نخود و لوبیا یا ماکارونی شکلی یا کاغذ رنگی یا دکمه و یا هرچیز دیگری روی برگه آچار چند الگوی دلخواه بسازند و به کلاس بیاورند و کارت امتیاز دریافت کنند. آخر هفته خوبی داشته باشین.

دست ورزی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: درست کردن سگ با چوب بستنی و فوم رنگی به صورت گروهی

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر مفهوم الگو و الگوی ریتمیک و الگوی تکرار شونده الگوی منظم و غیر منظم ساخت الگوی منظم با دومینو توسط عزیزان اردوی سینما برگزار شد

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و احترام آشنایی با حواس 5 گانه (بینایی و بویایی،چشایی،شنوایی و لامسه) با آزمایش کردن و تشخیص آن ها توسط عزیزان و حائز اهمیت بودن آن ها برای تشخیص محیط اطرافمان. حس بینایی را با انجام پانتومیم و لب خوانی و دیدن ،حس بویایی را با بستن چشم و حدس بوها، حس چشایی را با چشیدن انواع مزه ها ، حس شنوایی را با تشخیص صدای انواع حبوبات در بطری با چشمان بسته و پخش کردن انواع صداها و حس لامسه را با لمس اشیای مختلف با چشمان بسته درک کردند و دانستند که با حس لامسه و پوست بدن می توانند بافت، دما و فشار اشیا را حس کنند. همچنین در مورد احترام به افرادی که از هریک از این حواس محروم اند صحبت شد و دانستند که نابینایان از خط بریل و عصا نیز استفاده می کنند. تک تک عزیزان حواس 5 گانه را هم نام بردند.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب اول و آخر کلمات با داستان خرگوش و لاک پشت گفته شد، بخش کردن مرور شد و آشنایی اولیه با صدای کلمات گفته شده انجام شد. پسرهای نازنینمان کلمات هم آغاز را از بین تصاویر مختلف پیدا کردند و از نشانه گفته شده مثال زدند، بازی هم آغاز با روش کدگذاری ورزشی را نیز انجام دادند.(بدین صورت که تصاویری روی تخته چسبانده شد و به هر تصویر یک کد ورزشی مثل پریدن داده شد، دانش آموز تصویری از جعبه تصاویر بر می‌داشت و هم آغاز آن را در پای تخته پیدا می کرد و همه عزیزان کد آن تصویر را اجرا می کردند. انجام شده:
تکلیف: دانشمندان کوچکم کاربرگ هم آغاز داده شده را به صورت مستقل انجام دهند، همچنین حواس پنج گانه را نام ببرند و بگویند برای استفاده کردن از گل، کتاب،بستنی,زنگ موبایل و تشخیص گرمی و سردی از کدام حسمان استفاده می کنیم.متشکرم.

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و وقت بخیر شمارش تا 50 شمارش ده تایی ها شناخت اعداد مفهوم تناظر یک به یک با تقسیم شکلات ،هر دانش آموز یک شکلات و مفهوم و تعداد باقی مانده آن مفهوم دسته بندی کردن ،دسته های چند تایی مثل 2 دسته 3 تایی مفهوم قبل و بعد اعداد عدد نویسی تا عدد 10 انجام کاربرگ نوشتن تعداد اشکال مختلف در شکل درهم و استفاده از خط زدن اشکال برای جلوگیری از شمارش دوباره.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شعر خدای مهربان توجه به اول و آخر کلمات خواندن کلمه از روی شکل ظاهری آن بازی گروهی بخش کردن به این صورت که تعدادی فلش کارت در اختیار دانش آموزان قرار داده شد عزیزان با توجه به یک،دو یا سه بخشی بودن تصاویر آن ها را با دست زدن بخش کرده و در جایگاه مناسب خود در تخته می چسباندند.
تکلیف: ممنون از عزیزانی که تکالیف را انجام دادند. کاربرگ هفته گذشته در تاریخ 30 تیر بارگذاری شده بود. برای امروز لطفا برای عزیزان سرمشق 1 تا 5 گذاشته شود(هر عدد در یک خط ، به طرز درست نویسی اعداد نظارت شود.) عزیزان برای امروز تا 50 نیز بشمارند. حتما دفتر خط دار برای تکلیف عزیزان تهیه شود.مرسی.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: