1401/12/01
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با پروژه تابلو سنگی و صدفی با هدف پرورش خلاقیت شروع شد.
دانش اموزان به صورت گروهی با سنگ و صدف تابلویی را درست کردند.
پروژه بعدی کرم خاکی بود .
کلیپ و عکس منتشر شد .
و با توجه به اطلاعات کسب شده دانش اموزان در قالب یک نقاشی زیبا کرم خاکی را به تصویر کشیدند.
پروژه آخر امروز دوستان خانگی من بود .
حیوان خانگی به نام لئو مهمان کلاس ما شد.
بچه ها با حیوان خانگی آشنا شدند.
با نحوه مراقبت ان ها و نیاز های حیوانات اشنا شدند.
دانش اموزان اوریگامی سگ را درست کردند.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز دانش اموزان صفحه 193 و صفحه 194 کتاب کار فارسی علوی رادر کلاس حل کردند .
صفحه 195 کتاب کار فارسی علوی خوانده شود و سوالات صفحه 196 حل شود.
املا از نشانه (و استثنا و چ )نوشته شود.
اگر فردا وقت شود املا نشانه چ گفته می شود.
کتاب ها : کتاب فارسی و نگارش و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا تا نشانه (ه )و (و استثنا )گفته شد.
دفتر املا نزد بنده می باشد.
1401/11/30
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
با شهر خوراکی ها وارد هفته ملی علوم شدیم .
دانش اموزان خوراکی سالم و نا سالم اوردند و ان ها را دسته بندی کردیم .
فیلم و عکس به اشتراک گذاشته شد.
خوراکی سالم را در دسته خوش حال گذاشتیم .
خوراکی نا سالم را در دسته ناراحت گذاشتیم .
دانش اموزان طبق گروه های هاوس سیستم خوراکی ها را دسته بندی کردند.
دانش اموزان با ویتامین ها و منابع غذایی اشنا شدند.
و سپس خوراکی های سالم را با دوستانشان نوش جان کردند.
رمز عبور :فردا دانش آموزان سنگ یا صدف دریا همراه داشته باشند ' قرار است هر گروه با مشارکت هم تابلو زیبایی بسازد.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
نشانه ژ با داستان تدریس شد.
درس 15 با موضوع ژاله و منیژه تدریس شد.
متن درس کل خوانی شد .
تصویرک ها بخش شدند.
در رابطه با نگهداری گل و پژمرده نشدن گل ها صحبت شد.
متن درس روان خوانی شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
امروز به اردو رفتیم .
نوشتار نشانه ژ تدریس شد .
ترکیبات نشانه ژ نوشته شد.
کتاب نگارش صفحه 95 و 96 در کلاس انجام شد.
املا تا نشانه ه و و استثنا نوشته شود.
کتاب کار فارسی علوی صفحه 191 و 192 انجام شود.
کتاب ها : کتاب کار فارسی / دفتر تلاش و املا همراه دانش اموز باشد.
1401/11/26
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با زنگ تفکر شروع شد.
جمع و تفریق مضرب 10 مرور شد و نمونه سوال حل شد.
صفحه 130
با اهداف:
* درک و فهم صورت مسئله
* حل مسائل کلامی با استفاده از راهبرد رسم شکل و محور
با صفحه 133
اهداف:
* حل مسائل کلامی مربوط به جمع و تفریق با استفاده از راهبرد رسم شکل و محور
تدریس و حل شد.
آموزش تم 20 با موضوع عزاداری عاشورا شروع شد.
در رابطه با اداب عزاداری و شرکت در کار گروهی و درک مفاهیم معنوی و اسلامی صحبت شد.
صفحه 132 کتاب ریاضی در منزل انجام شود.
کتاب کار ریاضی علوی تم 19 کامل شود.
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
آموزگار با بادبزن و بادکنک وارد کلاس شد.
درس 10 علوم ( در اطراف ما هوا وجود دارد )
تدریس شد.
فیلم فندوق ارسال شد.
با وجود هوا در اطراف ما و ارتباط وجود هوا در زندگی و احتیاج داشتن موجودات زنده به هوا در زندگی و آشنایی با آلاینده های هوا و انتقال بیماری از راه هوا بحث و گفت و گو شد .
کتاب کار علوم علوی درس دهم حل شود.
فعالیت اختیاری : دانش اموزان یک موشک کاغذی یا یک بادبزن کاغذی تا روز یکشنبه درست کنند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
بازی تلفیقی فارسی ریاضی داشتیم .
دانش آموزان کلمات را می خواندند سپس با توجه به نقطه کلمات عبارت ریاضی می نوشتندسپس حاصل دو عبارت را با هم مقایسه می کردند و علامت مناسب را قرار می دادند.
حروف نویسی عدد یک تا پنج گفته شد.
1)یک املا تلفیقی از نشانه( و استثنا و ه و چ )نوشته شود.
2)کتاب کار فارسی علوی صفحه 187 و 189 و 191 تکمیل شود.
کتاب ها : دفتر تلاش / کتاب نگارش و کتاب فارسی همراه دانش اموز باشد .
برای هفته ملی علوم و ازمایش علوم هر دانش اموز یک
خوراکی سالم و یک خوراکی نا سالم همراه داشته باشد .
یکشنبه بعد از اردو تدریس نشانه خواهیم داشت .
قرآن اول
سادات حسینی، سمانه
سوره والعصر توسط دانش اموزان داوطلب از حفظ خوانده شد. و امتیاز دریافت کردند .
1401/11/25
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با مرور و کار در کلاس جدول تشخیصی (او-و/ و/ اُ استثنا / اُ ) شروع شد.
دانش اموزان با توجه به یادگیری کلمات مربوطه را در باکس طبقه بندی کردند.
نشانه چ با کد علی چاقالو تدریس شد .
ترکیبات نشانه چ گفته شد.
چا مثل چاق /
چو مثل چوب/ و ........
ترکیبات در دفتر تلاش نوشته شد.
درس چشمه و چراگاه تدریس شد.
متن درس خوانده شد.
آشنایی با حیوانات اهلی و چوپان و گیاه و چشمه .
کلمات بخش شدند.
شعر جشن در آسمان خوانده شد.
اگر دانش اموزی تمایل دارد می تواند شعر جشن در آسمان کتاب فارسی را تا هفته آینده حفظ کند و امتیاز بگیرد .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
ایجاد انگیزه نشانه چ همراه با جشن اسم مهراد جان را داشتیم .
نوشتار نشانه چ تدریس شد.
کتاب نگارش صفحه 93 و 94 در کلاس انجام شد.
1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 185 و 186 انجام شود.
2)تکلیف خلاقی که در دفتر تلاش سرمشق داده شده است را با توجه به توضیحات انجام دهند .
ابتدا کلمات را بخوانند سپس هم اغاز هر کلمه را بهم ربط دهند ' کلمه جدیدی درست می شود. کلمه جدید را یادداشت کنند .
بازی کلمات است .
هدف : تشیخص نشانه
تشخیص جایگاه نشانه
تقویت حافظه فعال
افزایش دقت و تمرکز
باتمرین این بازی دیگه فرزندتون نشانه ها را اشتباه نمی گیرد .
3)املا تا نشانه( ه )و ( و استثنا ) نوشته شود.
کتاب ها : کتاب قرآن - دفتر املا -کتاب ریاضی و کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی همراه دانش اموز باشد.
فردا حتما رضایت نامه ها اورده شود.
املا اول
سادات حسینی، سمانه
فردا املا متنی از (نشانه ه )و (و استثنا )داریم .
لطفا به خوبی تمرین و تکرار شود.
دفتر املا علوی در صورت اختیار ایجاد انگیزه دلخواه داشته باشد.
سواد مالی
نادری، نرگس
قرار دادن تعدادی بطری شیر به دانش آموزان و کشیدن لوگو آن و چگونگی شناسایی انواع شیر و سوال از دانش آموزان در مورد علت گذاشتن لوگو ،تعریفی از لوگو و نحوه ترسیم آن، گذاشتن کلیپ مقایسه برندها
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
با سلام و احترام ابتدا وارم آپ انجام شد جهت گرم شدن بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن بازی با کاپ گیم و میز جهت درک بهتر بازی گروهی و تمرکز و هماهنگی حرکات چشم و دست با هم همچنین هماهنگی حرکات با موزیک
تکلیف ندارند
1401/11/24
فعالیت:
به علت پیش بینی بارش برف در روز چهارشنبه و طولانی بودن مسافت باغ کتاب، اردوی دانش آموزان به روز یک شنبه 30 بهمن و فضای سرزمین عجایب تغییر یافت. لطفا رضایتنامه های جدید را تکمیل و به مدرسه ارسال نمایید.
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
تم 19 با موضوع نانوایی تدریس شد.
شمارش 10 تا 10 تا مرور شد .
شمارش مضرب 10 مرور شد.
جمع و تفریق مضرب 10 تدریس شد.
شمارش معنا دار با استفاده از دسته 10 تایی . جمع و تفریق 10 تایی با استفاده از انگشتان دست تدریس شد.
مبحث دسته های بیشتر از 10 یعنی 2 دسته 10 تایی 3 دسته 10 تایی تدریس شد .
مقایسه دو عبارت پس از انجام عملیات تدریس شد.
توانایی تصمیم گیری برای انتخاب علامت مناسب .
دیدن دو دسته ی 5 تایی به صورت یک دسته 10 تایی.
با توجه به تدریس صفحه 128 و 129 و 130 انجام شد.
جمع و تفریق مضرب 10 برای تمرین و تکرار بیشتر به عنوان کار در کلاس انجام شد.
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 134 و 135 انجام شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
ایجاد انگیزه نشانه ه و جشن اسم امیر مهدی جان را داشتیم .
کتاب نگارش صفحه 92 در کلاس حل شد.
مبحث تشخیصی نشانه اِ و نشانه ه تدریس شد.
مخالف ها مرور شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 181 و 182 در کلاس حل شد.سوال 8 و سوال 9 مهم می باشد.
صفحه 183 توسط دانش اموزان روان خوانی شد.
اگر دانش اموزی صفحه 184 را در کلاس انجام نداده است تکمیل کند .
کتاب ها : کتاب نگارش و فارسی و ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.
رضایت نامه اردوتحویل دانش اموز داده شد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا خوشه ای تا نشانه و استثنا گفته شد.
دفتر املا تحویل داده شد.
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان نقاشی جوجه را رنگ آمیزی کردند و سپس با دوبار تا کردن کاغذ آن را باز و بسته می کنند، به شکلی که انگار جوجه از تخم در میاید.