1401/09/27
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
کتاب کار علوم علوی درس پنجم دنیای گیاهان (قسمت ارزشیابی )در منزل انجام شود .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
کلاسمون با املا پای تابلو شروع شد .
ابتدا تمرین -ِ ربط را داشتیم .
سپس املا نردبانی با ِ ربط نوشتیم .
در مورد ِ ربط یا مالکیت یا دوستی .
ِ ربط در کلمه ، زیرِ حرفِ آخرمی آید و دو کلمه را طوری به هم ربط می دهد که یک جمله معنی دار را خبر می دهد.
ِ ربط زیرِ حرفِ آخرِ کلمه ای که فعل باشد نمی آید چون خودِ کلمه فعل آخرِ جمله می آید.
نکته:
کلماتی که ِ ربط دارند، بخش و صداکشی نمی شوند.
تکلیف : دانش آموزان یک املا از متن املا نردبانی و ستاره ای که در کلاس نوشتیم به والدین بگویند و والدین کلمات را در املا اشتباه بنویسند و املا توسط دانش آموز با مداد قرمز تصحیح شود سپس درست آن کلمه توسط دانش آموز نوشته شود . هدف : تقویت روان خوانی و املا نویسی و افزایش دقت و بالا بردن اعتماد به نفس پسران گلمون می باشد .
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
جلسه امروز مرور اتیکت مهمان بودن
همراه با پخش فیلم ، پرسش و پاسخ بارش فکری در کلاس.
بچه ها تکلیف جلسه قبل را انجام دهند و همراه خود به کلاس بیاورند.
1401/09/26
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضیدان های کوچک علوی امروز مسابقه آقای ریاضی داشتند ' عکس مسابقه به نمایش گذاشته شد . و مسابقه شروع شد .
سپس هر دانش اموزی که اولین نفر درست پاسخ داد برنده شد .
تکلیف : ندارند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
شنبه شروع هفته با زنگ خاطره شروع شد .
هر یک از دانش آموزان خاطره ای تعریف کردند . هدف از این کار تقویت سلامت روان و تخلیه هیجان و ارتقاء ارتباط کلامی بود .
سپس دانش آموزان داستان (دوستِ من )را روان خوانی کردند و سوالات درک مطلب از داستان مربوطه را پاسخ دادند و به عنوان کار در کلاس کلماتی که (ای مستقل )و (- ِ دوستی یا -ِ ربط)و ( می کاری ) داشتند را پیدا کردند و با کلمات مربوطه جمله های مختلف ساختند .
تکلیف: 1) دانش آموزان با کمک والدین یک نقاشی از درک مطلب داستان امروز در دفتر نقاشی بکشند .
2) فقط به صورت کلماتی که -ِ ربط دارند یک املا در دفتر تلاش نوشته شود . مثلا: مِدادِ آزاده / نانِ تازه / و............
3) دفتر املا نقاشی ایجاد انگیزه نردبان طبق عکسی که در کلاس به نمایش گذاشته شد
(حداقل 10 نرده ) داشته باشد .
فردا املا به صورت کلمات که -ِ ربط دارند خواهیم داشت .کتاب ها : در صورت حضوری بودن
کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی - دفتر تلاش و دفتر املا علوی - قرآن همراه دانش اموز باشد .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
امروز املا ستاره ای داشتیم '
هدف از این املا : تشخیص (ای -ی )بود .
14 کلمه نوشته شد .
تکلیف : ندارند ' املا توسط اولیا باز خورد داده شود .
1401/09/23
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
آی قصه قصه قصه !نون و پنیر و پسته !
پسران گلم خوش حالم که باسواد شدین . در کلاس آنلاین پسرانم داستان خواندند داستان اَبزار و راز و بر تقویت روان خوانی و درک مطلب دانش اموزان تاکید شد.
امروز تمرین جدول تشخیصی ( ی-ای( مستقل) -ِ دوستی ) را داشتیم .
کلماتی که بر روی صفحه نمایش داده می شد طبق تشخیص دانش آموزان در جدول تشخیصی قرار می گرفت .
(می کاری )تمرین و تکرار شد .
دانش اموزان کلید واژه هایی که می کاری داشتند را خواندند سپس با آن کلمات جمله ساختند .
کار در کلاس می کاری و جدول تشخیصی داشتیم .
تکلیف: 1) شنبه املا تا نشانه اِ خواهیم داشت .
2) پیک ارمغان هفته شماره 12 در منزل انجام شود . روز شنبه پیک های ارمغان حل شده جهت ملاحظه شدن همراه دانش اموز باشد.
3) کتاب کار فارسی علوی صفحه 98 انجام شود و صفحه 99 با دقت خوانده شود و سپس صفحه 100 انجام شود .
4)املا تا نشانه اِ در دفتر تلاش نوشته شود .
کتاب ها : شنبه دفتر املا _ کتاب کار علوم علوی - کتاب کار فارسی علوی - دفتر تلاش - کتاب قران همراه دانش اموز باشد.
اخر هفته خوبی داشته باشید .
املا اول
سادات حسینی، سمانه
املا زنبوری داشتیم .
ز مثل زنبور : در کلاس آنلاین تا نشانه ز املا در دفتر املا علوی گفته شد . املا توسط اولیا بازخورد داده شود .
تکلیف : شنبه املا ستاره ای داریم . لطفا دفتر املا علوی ایجاد انگیزه ستاره داشته باشد .
املا به صورت کلمه ای گفته می شود .
یک املا تمرینی تا نشانه اِ دانش آموز در دفتر تلاش به صورت کلمه ای بنویسد .
سواد مالی
نادری، نرگس
-ویدئو ( مستر بین و دستگاه عابر بانک ) -معلم از یک دانش آموز می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره کارت بانکی و دستگاه عابر بانک به اختصار توضیح داده میشود . -عکس قسمتهای مختلف دستگاه نشان داده می شود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای دستگاه عابر بانک را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه خود پرداز صحبت می کند .
فعالیت منزل صفحه 74
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام وروز بخیر
امروز در مورد مسولیت پذیری (به موقع خوابیدن وانجام دادن تکالیف در زمان مناسب )نمایش عروسکی اجرا شد .
صقحه22 کتب مهارت انجام شد.
عزیزان صفحه23 کامل شود.
1401/09/22
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
رسیدیمو رسیدیم به عدد 8 رسیدیم !
8 پاهاش درازه !
کفششو در میاره پا روی خط می ذاره !
عدد 8 با شعر آموزش داده شد .
کلیپ اموزش عدد 8 در کلاس پخش شد .
طرز صحیح نوشتن عدد 8 آموزش داده شد .
در کلاس توالی اعداد تاکید شد .
انتقال با انگشتان دست توسط دانش اموزان تمرین و تکرار شد .
کتاب ریاضی صفحه 74 در کلاس حل شد .
عدد 8 در دفتر تلاش عدد نویسی شد .
تکلیف :
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 80 در منزل انجام شود .
از 0 تا عدد 8 در دفتر تلاش 3 خط نوشته شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با شعر خوانی توسط دانش اموزان شروع شد !
(-ِ ربط یا -ِ دوستی ) تدریس شد .
-ِ ربط یا -ِ دوستی بین دو کلمه قرار می گیرد .
نوشتن ( -ِ )ربط:
اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اول بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت( - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست .
و کارش معنا بخشیدن بین دو کلمه است .
بنابراین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اول راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل - ه بنویسد.
به عنوان کار در کلاس چند کلمه مثل :مادرِ زیبا /مادرِ او / نانِ تازه / اَسبِ رام / سردارِ ایران / دامنِ آزاده /اِمامِ دانا / در دفتر تلاش نوشته شد .
کتاب نگارش صفحه 62 و 63 به جز سوال یک مدادی در کلاس حل شد .
تکلیف : 1) کتاب نگارش سوال 1 مدادی صفحه 62 و 63 رو نویسی شود.
2) املا تا نشانه ز به صورت کلمه ای نوشته شود .
3) فردا املا داریم املا تا نشانه ز در دفتر املا علوی با تم زنبوری به صورت کلمه ای گفته می شود.
4) کلمات زیر با ( -ِ ربط یا دوستی )در دفتر تلاش نوشته شود .
کلمات : دوستِ من / آسمانِ آبی / مدادِ سما/زمستانِ سرد / اِنسانِ با ایمان/ دستِ نادر / سیبِ تازه / -ِ ربط با مداد قرمز نوشته شود .
کلمات زیر را دانش اموز با -ِ دوستی کامل کند : مثلا : ایران ........ با -ِ دوستی می شود ایرانِ ما یا ایرانِ آباد /
سبد .........../
اِسم ........../ نان ........./ دبستان ............
موفق باشید.
1401/09/21
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
ریاضی آی ریاضی چقد شیرینه ریاضی !
تم 11 با موضوع تعطیل شدن مدرسه تدریس شد .
دانش آموزان تصویر خوانی کردند .
بچه ها با آداب مقررات خروج از دبستان و نظم و انضباط آشنا شدند .
الگو را پیدا کردند و روی خط عابر پیاده الگو منظم رسم کردند .
با مفهوم انتقال با اشکال تم اشنا شدند .
مفاهیم چپ و راست و وسط اشنا شدند .
دانش اموزان با نماد تساوی اشنا شدند .
کلیپ آموزش تساوی پخش شد .
دسته با تعداد مساوی نمایش داده شد .
به اشکال متقارن با تعداد چینه برابر اشاره شد .
کتاب ریاضی صفحه 71 تصویر خوانی شد .
کتاب ریاضی صفحه 72 حل شد .
تکلیف : کتاب کار ریاضی علوی صفحه 78 انجام شود و صفحه 77 کتاب کار ریاضی علوی تصویر خوانی شود .
موفق باشید
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاسمون با ورزش صبحگاهی شروع شد .
بازی ترکیب داشتیم .
دانش اموزان یک کلمه را بخش می کردند و کلمه ای هم مانند بخش آخر آن کلمه می ساختند .
مثلا : ماسه بخش آخر سه / کلمه جدید : مدرسه بخش آخر سه /
ای مستقل آموزش داده شد .
وقتی که (ه چسبان /ه آخر تنها ) می بینم سریع می رم می شینم .
#ه_آخر_چسبان_ه_آخرتنها :
(ه آخر چسبان ) و ( ه آخر تنها ) در آخر کلمه هایی که ه چسبان و ه آخر تنها ) می گیرد _______________________________
#ای_مستقل گذاشته می شود
اگر بعدازکلمه هایی که صدای آخر آنها (ه) آخر چسبان یا(ه)آخر تنها باشد,صدای(ای ) بیاید آن را به شکل جدید می نویسیم : ( ای).
مثال : خانه + ای ( خانه ای) به معنای یک خانه است.
مثال:دانه ای،کوزه ای،پروانه ای، کاسه ای ، ستاره ای ، پرنده ای ،مدرسه ای ، میوه ای ،دسته ای ، سایه ای ،پنبه ای ،اندازه ای ،نامه ای ، لاله ای ،جوجه ای ...
به عنوان کار در کلاس کلماتی با ای مستقل نوشته شد .
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 97 انجام شود.
2) دانش اموزان در دفتر تلاش به کلمات مربوطه زیر (ای مستقل )اضافه کنند .
کلمات: مدرسه - دانه-ترسیده -بسته -راننده -ایستاده-نامه-ستاره -زنده
مثلا : مدرسه +ای = مدرسه ای /
3)پیک ارمغان هفته شماره 9 تا پایان هفته انجام شود .
تشکر