فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرین ریاضی . امروز ابزار ریاضی کلاسمون خود پسران گلم بودند . با استفاده از انگشتان دست اشکال متقارن به نمایش گذاشته شد . بازی چوب خط داشتیم . کتاب ریاضی صفحه 68 حل شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: حل تمرین کتاب کار علوم علوی را داشتیم . نکات مربوط به دنیای گیاهان مرور شد . کتاب کار علوم علوی صفحه 54 و 55 و56 و 57 حل شد .
تکلیف: تکلیف : 1) کتاب کار علوم علوی تا صفحه 65 تا پایان هفته حل و انجام شود . 2) یکی از فعالیت های درس دنیای گیاهان پیاز در اب یا سوال 16 صفحه 61 یا سوال 8 صفحه 58 یا صفحه 54 در برگه آچار انجام شود . فعالیت های آزمایشی را می توانند تا پایان هفته ی آینده انجام دهند و نتیجه را به مدرسه بیاورند . انجام یکی از فعالیت ها کافی می باشد . کتاب کار علوم علوی به منزل فرستاده شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ترکیبات با ( ی ) نوشته شد .سپس جمله سازی شد . وقتی به کلمه ای مثل ابر ' (ی ) اضافه شود معنای جمله متفاوت می شود . مثلا : ابر با (ی ) می شود ابری . جمله سازی با کلمه ابر : ابر در آسمان است . جمله سازی با کلمه ابری : آسمان ابری است . معنای جمله متفاوت می شود . کار در کلاس در این مورد نوشته شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 86 انجام شد و صفحه 85 مجدد مرور شد .
تکلیف: تکلیف : در دفتر تلاش با کلمات زیر : ابر - ابری / ایران -ایرانی/ مرد-مردی جمله سازی شود . کتاب کار فارسی و کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا نزد بنده می باشد . غایبین امروز کتاب های بالا را برای فردا همراه داشته باشند . کتاب ها : کتاب ریاضی - کتاب فارسی و کتاب نگارش و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . فردا تولد متولدین آذر می باشد. تشکر

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا نشانه ( ای ) به صورت داستانی داشتیم . خداروشکر دانش اموزان پیشرفت خوبی داشتند امیدوارم موفق باشند .
تکلیف: تکلیف : ندارند . دفتر املا نزد بنده می باشد .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان یاد گرفتند که میتوانند با عدد انگلیسی 4 یک کوسه و با حرف انگلیسی ای E یک دایناسور بکشند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان چسب مایع یا ماتیکی و قیچی همراه داشته باشند. ممنونم

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: مرور مطالب گذشته آشنایی با ساخت فولدر و ذخیره سازی
تکلیف: فعالیت صفحه 18 تمرین شود

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرین ریاضی ! مسابقه آقای ریاضی به صورت همگانی در کلاس برگزار شد . امروز کار با ابزار ریاضی داشتیم . (بازی انگشتان دست و چوب خط ) با استفاده از چوب خط و انگشتان دست انتقال انجام دادند . هر دانش آموز به تعداد چوب خطی که مشاهده می کرد با استفاده از دو رنگ ، چوب خط تفکیک می کرد . و سپس با انگشتان دست عدد مربوطه را نشان می داد و اعلام می کرد . یا اینکه طبق چوب خط داده شده که در دو لیوان بود دانش اموزان انتقال انجام می دادند و با چوب خط عدد مربوطه را می چیدند و نشان می دادند . و بازی های مشابه برای انتقال اعداد بیشتر از 5 در کلاس انجام شد . کتاب ریاضی صفحه 71 و 72 در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کار در کلاس داشتیم کلید واژه های نشانه ( ی ) در دفتر تلاش نوشته شد . تاکید بر کلماتی که به ی ختم می شوند مثل : بارانی - سبدی و تاکید بر کلماتی که ابتدا با ن شروع می شوند مثل نیستم -نبود و تاکید بر می کاری مثل : می بارد - می آمد . املا پای تابلو تمرین شد .
تکلیف: تکلیف : 1) املا تا نشانه ( ی ) نوشته شود . 2) روان خوانی متن درس و روان خوانی کار در کلاس مرور و تمرین شود. کتاب کار علوم و فارسی و ریاضی علوی در کلاس می باشد . اگر دانش اموزی غایب بوده کتاب کار علوم علوی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار فارسی علوی را به مدرسه بیاورد . کتاب ها : کتاب ریاضی و دفتر املا علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . موفق باشید

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز مرور و ارزیابی عملکرد دانش آموزان .
تکلیف: دانش آموزان نکاتی که در مورد اتیکت میز غذاخوری یاد گرفته اند را برای والدین خود توضیح دهند.

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به اتفاق گل پسرا با برگ و گیاهان مختلفی که همراه داشتند رفتیم آزمایشگاه . جشن گیاهان را به صورت مختصر برگزار کردیم . گیاهان مختلف را با دقت به صورت گروهی مشاهده کردند . سپس بخش های خوراکی و غیر خوراکی را دسته بندی کردیم . هر دانش آموز به ریشه های گیاهان و رنگ و اندازه و قسمت های مختلف هر گیاه و میوه ها و برگ ها توجه کردند . دانش اموزان گیاهان خوراکی مثل هویج شلغم و پیاز و تربچه را مشاهده کردند.
تکلیف: تکلیف : ندارند .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 10 مبحث انتقال تدریس شد . کسب مهارت ساختن ترکیب عدد 5 با اعداد دیگر . نمایش عدد بیشتر از 5 با انگشتان دست . ساختن ترکیب 5 با عدد دیگر و نمایش ان با چوب خط .توانایی نوشتن صحیح عدد 6 . آشنایی با اندازه . صفحه 65 و 66 و 67 در کلاس حل و انجام شد .
تکلیف: تکلیف : در دفتر تلاش از 1 تا 6 به این صورت 1-2-3-4-5-6 از سمت چپ تا 2 خط نوشته شود . فردا 2 لیوان یا 2 کاسه یک بار مصرف همراه دانش آموز باشد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: فصل 5 دنیای گیاهان را شروع کردیم . دانش اموزان با دنیای گوناگون گیاهان اشنا شدند . دانش آموزان برگ های مختلف را مشاهده کردند و آن ها را لمس کردند . آشنایی با تفاوت برگ گیاهان . مشاهده گونه های مختلف گیاهان در کلاس . آشنایی با اندام مختلف گیاهان . آشنایی با فواید گیاهان .
تکلیف: تکلیف : دانش اموزان یک گیاه خوراکی یا غیر خوراکی را انتخاب کنند سپس ان را مشاهده کنند و با کمک والدین در دفتر نقاشی آن رانقاشی کنند . و همراه دانش اموز باشد . فردا دانش آموزان یک شاخه گل یا گیاه یا تربچه یا پیازچه یا هویج یا سبزی خوراکی یا گیاهی که ریشه دارد یا برگ خشک شده یا برگ سبز یا کاهو یا خیار و گوجه یا کلم قرمز یا گل کلم یا سیب زمینی همراه داشته باشند . یک عدد کافی می باشد . ممنون

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ایجاد انگیزه نشانه ز را داشتیم . فقط نشانه ز معرفی شد . تدریس اصلی و کامل نشانه روز سه شنبه می باشد. ترکیب کلمات با نشانه( ی) آموزش داده شد و به عنوان کار در کلاس در دفتر تلاش نوشته شد . مثلا : بیدار+ی = بیداری' دوست + ی = دوستی ' کتاب کار فارسی علوی صفحه 85 در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف : لطفا در منزل پیک ارمغان شماره 10 حل شود و فردا همراه دانش اموزان باشد. کتاب کار نگارش علوی نزد بنده می باشد . اگر دانش اموزی غایب بوده فردا کتاب کار فارسی علوی همراهش باشد . کتاب ها : کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش و دفتر نقاشی همراه دانش اموزان باشد . موفق باشید .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا نشانه ن گفته شد . آفرین بر تلاش پسران گلم امروز خیلی خوب املا نوشتند .
تکلیف: تکلیف : ندارند . دفتر املا به دانش اموزان داده شد .

سرود

مدرس: صدر بایگی، فرحناز
فعالیت: تکرار و تمرین سرودهای گذشته

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس آنلاین ما با ورزش صبحگاهی توسط گروه سبز شروع شد . کل مفاهیم تم 9 مرور شد . دانش آموزان 5 تا اشکال را به صورت ذهنی بشمارند . با مفهوم متقارن آشنا باشند . مهارت آشنایی جمع و تفریق تا 5 تا را با نماد عددی و چوب خط داشته باشند . دانش آموزان با سر شماری و جمع آوری داده ها اشنا شدند . درک مفهوم صفر با مفهوم عدم وجود . مثلا خورشید که در تصویر نبود . صفحه 63 کتاب ریاضی حل شد . آموزش تم 9 به پایان رسید . تدریس تم 10 را با موضوع حیاط مدرسه شروع کردیم . آشنایی با موضوع بازی و آداب بازی گروهی . کسب مهارت رفتاری در حیاط مدرسه . پیدا کردن تقارن در تصویر با هدف کشف رابطه توسط دانش اموزان . آشنایی با مقدمات عدد 10 و دسته
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ریاضی تم 9 تکمیل شود . صفحه های 66 و 67 و 68 و 69 در منزل انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه چهار شکلی به طور کامل مجدد معرفی شد ' جایگاه نشانه ها با توجه به صدای آن ها در شهرک الفبا مشخص شد . نشانه های بالا جدولی و نشانه های پایین جدولی . شعر می کاری خوانده شد و جایگاهش در جمله و کلمه تاکید شد . چند کلمه با (می )کاری نوشتیم . و نوع کار آن ها را مشخص کردیم . تصویرک های می کاری به نمایش گذاشته شد و دانش آموزان کلمه مربوطه را می خواندند و طبق تصویر و کلمه جمله سازی می کردند . هدف : تقویت قدرت تصور و تصویر خوانی. هماهنگی ادراک دیداری و نوشتاری . تقویت دقت و توجه . ارتقا مهارت جمله سازی و درک مفهوم تصویر .
تکلیف: تکلیف : 1) املا تا نشانه( ن )نوشته شود . 2) جمله سازی با کلمات مربوطه کار در کلاس (کلمات می کاری ) مثل : می راند /می بیند /می بوسد /می آمد /می بارد /می برد /می داند /بر می دارد /در دفتر تلاش نوشته شود. 3) صفحه 87 کتاب کار فارسی علوی با دقت خوانده شود سپس طبق درک مطلب متن مربوطه ' سوالات صفحه 88 پاسخ داده شود و حل شود . 4 ) شنبه املا تا نشانه ن خواهیم داشت جهت ایجاد انگیزه دفتر املا علوی نقاشی مربوط به نان یا نانوا داشته باشد . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و کتاب علوم و دفتر تلاش و دفتر املا همراه دانش آموز باشد . موفق باشید .
توضیح: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ترکیبات نشانه ( ای ) مثل بی -سی-دی-ری و ....... تدریس شد . کلمه با حضور نشانه چهار شکلی در (اول )مثل ایران - (وسط )مثل سیب - (آخر )مثل سینی تمرین و تکرار شد . ترکیبات خوانده و مرور شد .
تکلیف: تکلیف : روان خوانی درس ایران و روان خوانی و کل خوانی ترکیبات تمرین شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز برنامه سه شنبه داغ را داشتیم . جدول دوستی نشانه ها تمرین و تکرار شد . از روی درس در کتاب نگارش رو نویسی شد . به عنوان کار در کلاس با نشانه چهار شکلی (ای ) کلمه سازی کردیم . (می ) کاری آموزش داده شد . من می کاری هستم از بس که کاری هستم دست نمی دهم به هیچ کس . از کلمه جدایم ' آخر جمله هایم . مثلا می + بَرَد = می برد ( کارش بردن است پس کاری انجام می شود از کلمه بردن جدا نوشته می شود ) آخر جمله ها می آید مثلا بابا سبد را می برد . می کاری مثل می بارد - می آمد - می دارد - و ....... کتاب نگارش صفحه 57 انجام شد .
تکلیف: تکلیف : 1) ترکیبات نشانه ( ای ) مطابق کار در کلاس انجام شود . برای هر ترکیب یک الی دو کلمه مثال زده شود . 2) املا تا نشانه (ن )نوشته شود 3) چند کلمه با می کاری نوشته شود . مثلا : می بندد - می بیند و ...... تا 5 کلمه کافی می باشد . 4) سه شنبه تولد آذر ماهی ها می باشد . والدین دانش اموزانی که متولد آذر هستند لطفا به بنده پیام دهید . فردا کلاس مجازی داریم . دانش اموزان امادگی املا تا نشانه ن را داشته باشند . لطفا راس ساعت در کلاس آنلاین حاضر باشید . موفق باشید .

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: اجرای نمایش عروسکی توسط گرو ههایی از دانش آموزان در ارتباط با خدماتی که بانک ها ارائه می دهند، پخش کلیپ آموزشی - نشان دادن دستگاه کارتخوان و نحوه کشیدن کارت به تعدادی از دانش آموزان

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: وارم آپ جهت گرم کردن بدن برای جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن بازی با کاپ گیم جهت درک بهتر مفهوم گروه و بازی دسته جمعی و ایجاد تمرکز بیشتر
تکلیف: تکلیف ندارند

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرینه ریاضی . کتاب ریاضی و هوش قسمت شمارش و الگویابی و تفاوت ها در کلاس توسط دانش اموزان انجام شد صفحه 14 و 16 و 18 در کلاس حل و انجام شد .
تکلیف: تکلیف : صفحه 15 و 17 و 19 و 20 در منزل تا پایان هفته انجام شود .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: