فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام علوم درس 2 تدریس شد . در رابطه با سوالات درس 2 پرسش و پاسخ داشتیم . وبه آزمایشگاه رفتیم و آزمایش های حواس 5 گانه رو انجام دادیم . زنگ بعدی هم کتاب کار علوم ص 16 و 17 و 18 و ص 21 در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف : ص 19 و 20 کتاب کار علوم در منزل حل شود . تشکر

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ضمن عرض تبریک متولدین شهریور و مهر از والدین متولدین جهت تدارکات جشن تولد تشکر می کنم . جشن تولد برگزار شد . کتاب نگارش لوحه ( و ) تدریس شد و در کلاس انجام شد . لطفا اگر دانش اموزی سوت لوحه مربوطه را رنگ نزده است رنگ بزند فردا ملاحظه می شود .
تکلیف: تکلیف : سرمشق مربوطه دفتر تلاش انجام شود . کتاب ها : فردا کتاب نگارش / فارسی/ کتاب کار علوم / ریاضی / دفتر تلاش / همراه دانش اموز باشد . فردا دانش اموزانی که لباس ورزشی دارند لباس ورزشی بپوشند . تشکر

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: مروری بر درس گذشته و ارزش اسکناس ها و تشخیص تصاوی رو و پشت اسکناس - نمایش کلیپ آموزشی برای دانش آموزان -پرسش و پاسخ در مورد نحوه رفتار شخصیت کارتونی در کلیپ -از دانش آموزان سوال می شود برای امروز مدرسه خود چه خوراکی هایی با خود آورده اند؟ -آیا کسی با خود پول دارد یا اینکه خوراکی خود را با پول تو جیبی خود خریده باشد. -تاثیر پول در خرید و نیاز به پول برای خرید کالاها با پخش کلیپ تفریحی مربوط به گرفتن پول توجیبی و خرج کردن آن بیان می گردد. -دو نکته برای دانش آموزان شرح داده می شود، برای خرید نیاز به پول هست ، پول محدود است و حتی اگر مقدار پول زیاد باشد بالاخره تمام شده پس باید مراقب خرج کردنمان باشیم. -از روی کتاب خوانده می شود و از دانش آموزان برای حل فعالیت کلاسی نظر خواهی می گردد. -از دانش آموزان می خواهیم با راهنمایی معلم خودد تصویر مربوطه را نقاشی و رنگ آمیزی نمایند. - از دانش آموزان سوال می شود با پول تو جیبی خود چه چیزهایی می توانیم خریداری کنیم؟
تکلیف: پول های ده هزار تومانی ، 5 هزار تومانی، 2 هزار تومانی هزار تومانی به ترتیب قرارداده عکس بگیرید و بارگزاری نمایید. به دانش آموز بگویید عدد پول 10،5،2،1 است تا پاسخ دهد. یک سکه زیر یک برگه کاغذ قرار دهید و یک بار روی آن و یک بار پشت ان را با مداد به آرامی رنگ کنید. بکشند و به کلاس بیاورند.یا اینکه بارگذاری نمایند.داستان صوتی اولین پول توجیبی من در صورت امکان دانلود کرده وگوش دهند امکان بارگذاری فایل بیشتر از 30 ثانیه نیست .

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام ابتدا حضور و غیاب انجام شد صف منظم جهت رفتن به حیاط جهت بازی های ریتمیک استفاده دانش آموزان از سرسره جهت بازی خواهش کردن برای شروع بازی های ریتمیک شروع وارم آپ جهت گرم کردن برای جلوگیری از ایجاد گرفتگی عضلات بدن به علت ایجاد ناهماهنگی و برهم زدن کلاس درس امکان ادامه بازی های ریتمیک انجام نشد متاسفانه
تکلیف: تکلیف ندارند
فعالیت: باسلام.به اطلاع می رسانیم کارگاه آموزش خانواده با موضوع سلامت روانی کودکان با سخنرانی خانم دکتر سیما فردوس ، جهت مشاهده و استفاده اولیای گرامی ، شنبه 23 مهر ساعت 18:00 در پرتال علوی قسمت پخش زنده برگزار می گردد.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام نمایش مختلف اعداد با چوب کبریت . تکمیل مربع 4 تایی جدول شگفت انگیز . تشخیص رابطه رنگ ها در جدول شگفت انگیز . آموزش جمع به صورت غیر مستقیم . درک مفهوم اضافه کردن دو شئ به اشیا دیگر . ص 18 و ص 19 کتاب ریاضی حل و انجام شد .
تکلیف: تکلیف : در دفتر تلاش مشق داده شده انجام شود . سوال : به قطره های ابر ' 2 قطره اضافه شود شمرده شود و به تعداد کل قطره های هر ابر از دایره ها رنگ زده شود . تشکر

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام در کتاب فارسی نگاره 6 بازی بازی تماشا ! تدریس شد. بخش کردن تصویرک های نگاره 6 : آب 1 بخش / تاب 1 بخش / بادکنک 3 بخش / باد 1 بخش / چای 1 بخش / چتر 1 بخش . شناخت صدای اول و صدای اخر : صدای اول مشترک : باد - بادکنک /چای_چتر . صدای آخر مشترک : آب-تاب. مفاهیم : آشنایی با نقش پارکبان و باغبان / مراقبت از وسایل بازی پارک و محیط بوستان / آسیب نرساندن به گیاهان و درختان / تشکر از الطاف خدا و نعیت های خدا / تقویت روحیه ی یاری رساندن / آشنایی مراقبت از خود و دور نشدن از خانواده / درک مفهوم نظم و رعایت نوبت برای وسایل بازی / دوست پیدا کردن . شعر خدای مهربان و راه مدرسه در کلاس به صورت داوطلبانه توسط دانش اموزان خوانده شد .
تکلیف: تکلیف :بخش کردن تصویرک ها در منزل تمرین شود . نقاشی یکی از این موضوعات در دفتر نقاشی کشیده شود . موضوعات نقاشی : موضوع 1 : نقاشی باغبان و پارکبان . موضوع 2 : نقاشی بازی مورد علاقه . موضوع 3 : نقاشی پارک . کتاب ها : لطفا فردا کتاب نگارش و علوم و کتاب کار علوم و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . با توجه به درس علوم اگر دانش اموزان چشم بند دارند فردا همراه خود بیاورند . تشکر

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: با سلام در این جلسه دانش آموزان با استفاده از مدادرنگی و شکل دایره 4 نقاشی کشیدند و رنگ آمیزی کردند.
تکلیف: لطفاً برای جلسه آینده دانش آموزان چسب مایع یا ماتیکی و قیچی همراه داشته باشند. در صورتی که به مدرسه تحویل دادند نیاز به تهیه مجدد نیست. ممنونم

استعداد فضایی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام با توجه به درس ریاضی ص 18 کتاب ریاضی برای تقویت هوش فضایی دانش اموزان با چوب خط طبق الگو کتاب بر روی برگه آچار کلاژ درست کردند . هدف :هماهنگی ادراک دیداری و تقویت دقت
تکلیف: تکلیف : ندارند .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام به حیاط رفتیم و به صورت گروهی بازی دبستانی انجام دادیم . نام بازی : خانه های امن اهداف بازی: تقویت سرعت و عکسالعمل هماهنگی عصب و عضله استقامت قلبی، تنفسی فعالیت: بالابردن مهارت تشخیص بالا بردن عملکرد ذهنی و مهارت انتخاب .
تکلیف: تکلیف : ندارند
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 19 مهر ماه، جشن تولد کلیه متولدین شهریور و مهر ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین شهریور و مهر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام مبحث مقدماتی انتقال جمع آموزش داده شد . دانش اموزان با نمایش های مختلف یک عدد با انگشتان ارتباط برقرار کردند . دانش اموزان برای جمع آماده شدند. با انگشتان دست جمع تا 5 تا را انجام می دهند . به حیاط رفتیم و با استفاده از چینه دانش اموزان الگو های مختلف منظم ساختند و باهم دیگه به اشتراک گذاشتند . و در کلاس بدون دیوار جمع انتقال اموزش داده شد . مثلا با دست راست 2 انگشت با دست چپ 1 انگشت نمایش داده می شود حالا از دستی که انگشت کمتر دارد انتقال اغاز می شود .
تکلیف: تکلیف : ندارند 'فقط فردا چوب کبریت همراه دانش اموزان باشد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کتاب نگارش لوحه ص 11 و لوحه ص 13 تدریس و در کلاس انجام شد .شعر راه مدرسه و خدای مهربان به صورت داوطلبانه در کلاس خوانده شد .
تکلیف: تکلیف : در دفتر تلاش سرمشق داده شده انجام شود . پیک مرتبط با دروس پایه به دانش اموزان تحویل داده شده است ' لطفا در حفظ و نگهداری پیک کوشا باشید برای انجام پیک به ترتیب شماره حتما از قبل اطلاع رسانی خواهد شد لطفا زودتر از اعلام انجام نشود . کتاب ها : فردا کتاب فارسی و نگارش و ریاضی و دفتر تلاش و چوب کبریت همراه دانش اموز باشد . اولیا دانش اموزانی که متولد مهر و شهریور هستند جهت تهیه اقلام پذیرایی برای کلاس خودمان با بنده هماهنگ شوند 'تشکر

استعداد فضایی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام دانش اموزان نقاشی با موضوع ازاد کشیدن تا استعداد انها در نقاشی مشخص شود .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام کلاس امروز تدریس اتیکت کلمات جادویی همراه با پخش فیلم ، خوراکی تعارف کردن و معرفی کلمه لطفا.( دانش اموزان کلمات ارتباطی لطفا ، بفرمایید،متشکرم و سپاس را می شناسند و در جوامع به کار خواهند برد انشالله)
تکلیف: با سلام و احترام دانش آموزان درخواست هایی که از والدین یا نزدیکان خود را دارند با لطفا بیان کنند.
فعالیت: با سلام . با توجه با اینکه روز یک شنبه 17 مهر ماه روز جهانی تخم مرغ می باشد، طبق توضیحات همکاران واحد بهداشت که به تفکیک در کلاس های آموزشی ارائه شده است ، دانش آموزان می توانند با تزئین یک عدد تخم مرغ با سلیقه خود و همراه داشتن علاوه بر شرکت در مسابقه زیباترین تخم مرغ، همراه با دوستانشان به عنوان صبحانه ، تخم مرغ میل نمایند. لطفا روی آثار ارسالی نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی نوشته شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام تم 3 ریاضی و ص 15 کتاب ریاضی تدریس شد . موضوع تم ؛آداب رفتن به مدرسه می باشد . آداب قوانین خیابان و پیاده شدن و سوار شدن از سرویس و ....... تدریس شد . و دانش اموزان روی تم الگو منظم درست کردند . جمع غیر مستقیم اموزش داده شد ' دانش اموزان اشکال اضافه کردند و سپس با انگشتان دست تعداد را نمایش دادند . دانش اموزان اضافه شدن 2 تایی را تشخیص دادند . و ص 15 کتاب در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام امروز زنگ پژوهش و مشاهده و آزمایش برای علوم داشتیم . دانش اموزان میوه و گوجه را با برش های مختلف مشاهده کردند و تغیرات را مشاهده کردند . هدف ؛ایجاد نگاهی پرسش گری در دانش اموز . آزمایش زیر آب روی آب انجام شد . آشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در اب . دانش اموزان مشاهده کردند چه اجسامی روی اب می ماند و چه اجسامی زیر اب می ماند . و اجسام سبک و سنگین طبقه بندی شد .
تکلیف: تکلیف : کتاب کار ص 10 و11 و 12 در منزل انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام ضمن عرض تبریک روز جهانی کودک به گل پسران نازنینم . ص 12 و ص14 کتاب نگارش در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف : سرمشق داده شده در دفتر تلاش انجام شود . کتاب ها : کتاب نگارش و دفتر تلاش و ریاضی همراه دانش اموز باشد . دفتر شطرنجی نزد بنده می باشد . سلام برای روز تخم مرغ لطفا دانش اموزان یک تخم مرغ پخته را تزیین کنند و روی ظرف یک بار مصرف اسم دانش اموز زده شود و با خود به مدرسه بیاورند . به اطلاع میرسانیم جشن تولد دانش آموزان متولد شهریور و مهرماه،روز سه شنبه 19مهر برگزار می گردد.از تحویل گرفتن کیک تولد معذوریم. لطفا برای تدارکات با بنده هماهنگ شوید . تشکر

سرود

مدرس: صدر بایگی، فرحناز
فعالیت: با سلام و عرض ادب . جلسه امروز آموزش متن سرود محلی مستم مستم
تکلیف: دانش آموزان عزیز برای جلسه آینده متن سرود را در منزل تکرار و تمرین نمایید.با تشکر یه گلی سایه چمن .سایه چمن تازه شکفته .تازه شکفته نه دستم بش میرسه.بش میرسه نه خوش می افته نه خوش می افته مستم مستم مستم تیغش بریده دستم مستم مستم مستم تیغش بریده دستم
فعالیت: به اطلاع اولیای گرامی می رسانیم معلمین پایه در طول هفته 1 زنگ به صورت حضوری و 1 زنگ به صورت تلفنی می توانند پاسخگوی اولیا باشند. لذا خواهشمندیم طبق روز و ساعت مشخص شده با ایشان در ارتباط باشید. ضمنا خواهشمندیم به منظور جلوگیری از ازدحام و اتلاف وقت اولیای گرامی در صورت نیاز به ملاقات حضوری با معلم پایه حداکثر دو روز قبل با مسئول روابط عمومی هماهنگ فرمایید . ملاقات حضوری : دوشنبه ساعت 10:15-9:30 تماس تلفنی : شنبه ساعت10:15 -9:30

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام با استفاده از چینه الگوی منظم ساختیم و الگوی ساخته شده را در دفتر شطرنجی رنگ زدند.
تکلیف: تکلیف : ندارند. شنبه : کتاب فارسی و نگارش و ریاضی و کتاب علوم و کتاب کار علوم و دفتر تلاش و شطرنجی همراه دانش اموز باشد . برای زنگ علوم : تمام دانش اموزان برای زنگ علوم یک میوه یا گوجه همراه دانش اموز باشد ممنون

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کلاس بدون دیوار داشتیم به حیاط رفتیم و در فضای ازاد سرود ملی خوانده شد . و بچه ها گروه گروه مشارکت داشتند . نگاره 4 به مدرسه رسیدیم تدریس شد . آشنایی با مدرسه و قوانین مدرسه و اعضای مدرسه . آشنایی با نظم و ترتیب . ایجاد علاقه و به کار گرفتن حواس در بیان واژه ها و گوش کردن و سخن گفتن . آشنایی با بخش های مختلف مدرسه . آشنایی با پرچم ایران . آشنایی با تفاوت خانه و مدرسه . کلید واژه ها بخش شد . صدای اول و اخر شناخته شد . شعر راه مدرسه خوانده شد .
تکلیف: تکلیف : کلید واژه ها بخش شود . پرچم ایران را در دفتر شطرنجی ایجاد کنند و خانه های شطرنجی را طبق رنگ پرچم رنگ بزنند . حفظ شعر راه مدرسه اختیاری و امتیازی می باشد. اولیا گرامی توجه کنید : روزهای شنبه از ساعت 9:30 الی 10:15 به صورت تلفنی در خدمت شما هستم می توانید با مدرسه تماس بگیرید و هر سوالی داشتید پاسخ گو هستم . روزهای دوشنبه ساعت 9:30 الی 10:15 ( با هماهنگی قبلی با روابط عمومی خانم جدیری ) جهت ملاقات و مشاوره حضوری با اولیا در خدمت شما هستم . تشکر

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: با سلام و احترام کلاس را با زنگ نگارش اغاز کردیم . لوحه ص 10 کتاب نگارش در کلاس انجام شد . تکالیف دفتر تلاش بررسی شد .
تکلیف: تکلیف : یک صفحه لوحه سرمشق داده شده در دفتر تلاش در منزل انجام شود . تشکر

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: بعد از خوش آمدگویی و تبریک سال تحصیل جدید و آشنایی مختصر با دانش آموزان، معلم در شروع کلاس مختصری از اینکه سواد چیست و همینطور کتاب سواد مالی به چه منظوری تدریس میشود و هدفی که کتاب و درس دنبال میکند صحبت میکند تا دانش آم,زان نگاه و شناخت مناسب نسبت به این واحد درسی پیدا کنند . -مقداری وجه نقد با مبالغ مختلف و نیز به صورت سکه و اسکناس در اختیار گروه های دانش آموزان قرار می دهیم -با قرار دادن اسکناس ها در دست دانش آموزان از آنها می خواهیم با مشورت و همکاری هم گروهی خود بر اساس ارزش هر اسکناس آنها را به ترتیب قرار دهند. -مقدار عددی هر اسکناس را برای دانش آموزان شرح می دهیم ، و آنها را با ارزش پول آشنا می نماییم. -کلیپ پول چیه برای دانش آموزان پخش می گردد. -از روی درس برای دانش آموزان خوانده می شود. -تصویر اسکناس های مربوط به درس با استفاده از پاور پوینت برای دانش آموزان شرح داده می شود. -فعالیت مربوط به کلاس توسط تعدادی حل شده و بقیه به جلسه بعد موکول شد.

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام امروز اولین جلسه تشکیل کلاس بازی های ریتمیک بود فعالیت هایی که انجام شد جلسه معارفه معرفی بنده به دانش آموزان و اسامی دانش آموزان از طریق ریتم بستن صف منظم جهت رفتن به حیاط معرفی چوبک و ریتم و گیم بازی جهت آشپزی جهت آشنایی با غذای مورد علاقه دانش آموز بازی خونه مادر بزرگه با ریتم و چرخش جهت درک حرکت با موزیک بازی حرکتی بادی پرکاشن جهت افزایش حرکت همراه با موزیک ریتمیک دادن وقت اضافه جهت نوشیدن آب و رفتن به سرویس بهداشتی وقت جهت استراحت و بازی یادآوری جهت برداشتن قمقمه های آب بستن صف منظم جهت رفتن به کلاس ارسلان به شدت نظم کلاسم رو بهم ریخت
تکلیف: تکلیف ندارند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: