فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی تدریس تم 14 مرور شد . مبحث تفریق و جمع چند تایی و مقایسه ی طول اموزش داده شد . صفحه 96 و 97 کتاب ریاضی حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 99 و صفحه 100 حل شد.
تکلیف: 1) صفحه 99 کتاب کار ریاضی علوی سوال 2 حل شود. 2) صفحه 98 کتاب ریاضی حل شود.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: علوم درس 5 و 6 و 7 مرور و دوره شد . فردا دوره و مرور درس 1 تا 4 را انجام می دهیم .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نشانه (ک) غیر اخر و (ک) اخر در کلاس همراه با شعر تدریس شد. درس 9 کتاب فارسی(لَک لَک) خوانده شد و توسط دانش اموزان تکرار و تمرین شد. کل خوانی متن پرسیده شد .
تکلیف: متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز ترکیب های نشانه (ک) و جایگاه هرکدام در کلمات تکرار و تمرین شد. و در دفتر تلاش نوشته شد . نکته:امروز به پسرهای گلم در مورد کلمه ی لک لک توضیح دادم. زمانی که یک کلمه بخش اول و بخش دوم آن شبیه به هم باشد برای زیباتر شدن کلمه جدا از هم نوشته می شود. مثال:مَزمَز،نَم نَم،نی نی ،بی بی فقط در کلمات فلفل و بلبل استثنا است. با این شیوه توضیح بچه ها در کلماتی که نشانه ای دارد دچار اشتباه نمی شوند. مثال:بینی ،سینی چون بخش اول و دوم شبیه هم نیست پس چسبیده نوشته میشود‌. 2 صفحه کتاب نگارش در کلاس حل شد.
تکلیف: ندارند . لطفا هر دانش اموز یک عدد بادکنک همراه داشته باشد . کتاب ها : فردا دانش اموزان اگر ( کتاب داستان یا کتاب می توانم بخوانم کلاس اولی یا کتابی در حد سواد خوانداری خودشان دارند )همراهشان باشد . کتاب کار فارسی علوی (بخش جدید)' کتاب کار ریاضی علوی ( بخش جدید ) ' دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز عزیزانمان اولین دور مسابقات داخلی خود را برگزار کردند،هدف از اینکار اولا بکار گیری آموزش‌های داده شده بچه ها در بازی بود ثانیا می خواستیم با قوانین اولیه بازی آشنا شده و هیچ نگرانی از نتیجه برد و باخت نداشته باشند. بچه ها حتما باید مطالب گفته شده را با تمرین و خطا و آزمون های مختلف تجربه کرده تا هرچه بیشتر روی بازی مسلط تر شوند. لطفا در منزل هرشب با عزیزانمان بازی کرده تا هم به عنوان یک کار منظم در منزل انجام شده و هم با تکرار و تمرین بهترین نتیجه را کسب نمایند. متشکرم.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی مبحث انتقال و نوشتن جمله ریاضی و قرینه و الگویابی و سودوکو و جدول نظام مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی تم 13 به جز صفحه تکمیل شد . تم 14 کتاب ریاضی تدریس شد مفهوم مقدمات تفریق اموزش داده شد . با علامت تفریق اشنا شدند . کتاب ریاضی صفحه 93 و 94 و 95 حل شد .
تکلیف: صفحه96 کتاب کار ریاضی علوی کامل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ایجاد انگیزه نشانه اُ را داشتیم . نشانه اُ و کلمات مربوطه مرور شد .
تکلیف: ندارند . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب فارسی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش و کتاب کار ریاضی علوی همراه دانش اموزان باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا نشانه ( ی ) گفته شد . دفتر املا ها نزد بنده می باشد .

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقتتون بخیر امروز در مورد رفتارهای ناپسند مهمان صحبت کردیم
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به فضای ازمایشگاه رفتیم و دانش اموزان انواع سنگ ها را لمس کردند و با تفاوت ان ها اشنا شدند .
تکلیف: درس نامه ی کتاب کار علوم علوی درس 7 و 6 و 5 مطالعه شود ( جهت تمرین و تکرار و مرور بیشتر به صورت شفاهی و داوطلبی پرسیده می شود )

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز کتاب علوم فصل 7 (خانه سنگی ما) تدریس شد. کتاب کار علوم فصل 7 کامل انجام شد. در بیشتر جاهای زمین سنگ به شکل های مختلف وجود دارد. در طبقه بندی کردن سنگ ها می توان به دو موضوع پرداخت. 1- ظاهر صاف و صیقلی 2- ارزش مادی سنگ های تزئینی و گران بها تیز و زبر سنگ های معدنی و صنعتی از سنگ ها استفاده های زیادی می شود: 1- ابزارآلات 2- زیورآلات 3- مجسمه و پیکر تراشیده 4- بناهای تاریخی 5- مصالح ساختمانی و...
تکلیف: تکلیف : پسرم امروز از مدرسه تا خانه به اطراف نگاه کن . نگاه کن در کجا ها از سنگ استفاده شده در ذهنت به خاطر بسپار. فردا همراه خود سنگ های متنوع به همراه داشته باش.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: روان خوانی پرسیده شد . ای پنهان و ی ِ میانجی و - ِ ربط و ترکیبات تمامی نشانه ها دوره و مرور و رفع اشکال شد . جهت تثبیت بهتر واژه سازی بازی حرکتی دست بزن و پا بکوب انجام شد . با حیواناتی که تا الان خواندن جمله ساختن . ایجاد انگیزه نشانه ( ی ) را داشتیم .
تکلیف: لطفا جدول دوستی و ترکیبات و کلماتی که -ِ ربط می گیرد یا یِ میانجی به خوبی مرور شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب کار فارسی علوی صفحه 115 و 116 حل شد ' متن درس صفحه 117 کتاب کار فارسی علوی خوانده شد کلمات کلیدی مشخص و تاکید شد . سپس درک مطلب صفحه 118 تکمیل شد .
تکلیف: 1با حیواناتی که تا الان خواندی حداقل 4 تا را انتخاب کن و در دفتر تلاش جمله بساز. اسامی حیوانات : شیر / شتر / ببر / بز / اسب و ........ 2) متن زیر را با حداقل 2 جمله کامل کن . اِمروز در مدرسه بودم . 3) فردا املا از متن صفحه 111 در دفتر املا علوی خواهیم داشت . لطفا کلمات کلیدی به خوبی تمرین و تکرار شود . دانش اموزان کاملا بر متن مسلط باشند. کتاب ها : دفتر املا علوی ' کتاب کار ریاضی علوی (لطفا کتاب بخش جدید گذاشته شود) کتاب ریاضی همراه دانش اموزان باشد

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: دانش آموزان این جلسه نقاشی مربوط به فصل زمستان(آدم برفی،درخت) را کشیدند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه_88 با اهداف آموزش درک مفهوم عدد 10 و آموزش نحوه نوشتن نماد عدد 10 معرفی عدد 10 بدون استفاده از جدول ارزش مکانی. درک ترکیب های 2 تایی عدد #صفحه_90 اهداف آموزشی پیدا کردن جمع های ترکیبی اعداد 7 - 8 - 9 و 10 نوشتن جمعهای دوتایی به صورت منظم تکمیل جدول نظام دار برای هر عدد تمرین ادامه یک الگوی شطرنجی تدریس و حل شد .
تکلیف: ندارند اگر دانش اموزی جدول نظام صفحه 90 را کامل نکرده است کامل کند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ب و د و م مرور شد . درس مادربزرگ تدریس شد . متن درس کل خوانی شد . روان خوانی پرسیده شد . بگرد و پیدا کن و نمایش تقلید صدا حیوانات در کلاس انجام شد .
تکلیف: متن درس مادربزرگ فارسی کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نشانه اُ همراه با شعر و قصه تدریس شد . ترکیب ها گفته شد و 2 صفحه از کتاب نگارش انجام شد. مرور نشانه ها از ابتدا و ترکیب ها گفته شد. ِ اِدوستی و یِ کمکی مجددا گفته شد. بازی مُشت جهت تقویت سواد خوانداری در کلاس انجام شد .
تکلیف: املا از ابتدا تا نشانه (ی) در دفتر تلاش نوشته شود . در انتها دانش اموز املا را بلند بخواند . برای ایجاد تنوع املا روی هر وسیله ای می‌شود نوشته شود‌. (تخته،بادکنک،توپ،لیوان یکبار مصرف،طلق،کارت،....) هدف : تکرار و تمرین و تثبیت یادگیری است . لطفا در املا از کلمات اِ دوستی،یِ میانجی،ای پنهان،یی، ه اخر چسبان ،ه اخر تنها،ای مستقل حتما گفته شود. روانخوانی از املا فراموش نشود. مطابق کار در کلاس کتاب کار فارسی علوی صفحه و حل شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی ' کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی همراه دانش اموز باشد . لطفا کتاب های کار علوی قسمت بعدی را در کیف دانش اموز قرار دهید .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: آزمون گرفته شد

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: بازی و نقاشی در کلاس انجام شد. دانش آموزان هر یک از نقاشی های انیمیشن ها رو در نرم افزار paint ارائه دادند.
تکلیف: ندارند

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تصویر خوانی تم 13 مرور شد . #صفحه_86 اهداف آموزشی انجام عمل جمع با انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر. آموزش نماد جمع. درک مفهوم جمع و حاصل آن و نوشتن یک عبارت جمع. #صفحه_87 اهداف آموزشی پیدا کردن حاصل جمع با رسم چوب خط. نوشتن یک عبارت جمع با توجه به شکل ها و چوب خط. پیدا کردن ترکیب های دو تایی عدد 1 تا 5 نوشتن نظام دار ترکیب های هر عدد. تکمیل شد .
تکلیف: صفحه 89 و 91 کتاب ریاضی حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ی میانجی و -ِ ربط مرور شد . ای پنهان تدریس شد . کلمات کلیدی نوشته شد . بیدپا با هدف تقویت توسعه روان خوانی و سواد خوانداری با موضوع تربیت گرگ خوانده شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 110 در کلاس حل شد .
تکلیف: 1)صفحه 111 کتاب کار فارسی علوی خوانده شود سپس درک مطلب صفحه 112 حل شود . 2) ارمغان شماره 14 حل شود . کتاب ها در صورت حضوری بودن : کتاب فارسی ' نگارش و کتاب ریاضی همراه دانش اموز باشد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: