1402/05/09
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز در زنگ( پرلز ) پسرهای عزیزم با کتاب ( دست برای زدن نیست) آشنا شدند.
دست برای زندن نیست، میدونی با این دستها چه کارهایی میتوانی انجام بدهی مثلا میتوانی با دستهایت سلام کنی، بازی کنی، کیک شکلاتی درست کنی، نقاشی بکشی، کاردستی درست کنی اما دیدهای وقتی عصبانی می شوی دوست داری به دیگران آسیب بزنی، باید بدانی که این دست برای زدن نیست و راههای زیادی برای کنترل احساساتت وجود دارد. میتوانی به بالشتت مشت بزنی، بالا و پایین بپری، بگویی که ناراحتی و دوست داری راجباش حرف بزنی.
کتاب دست برای زدن نیست کمک میکند تا کودکان با دلایل گوناگون که سبب عصبانیت و خشم آنها میشود آشنا شوند و راههای مقابله با آن را یاد بگیرند و بیاموزند چه کارهای مفیدی میتوانند با دستهایشان انجام دهند.
مارتینه آغاسی، نویسنده این کتاب معتقد است همه بچهها میتوانند یاد بگیرند که از دستهایشان برای مراقبت از خود و دیگران استفاده کنند. «دستها برای زدن نیست» به طور ساده و صریح دلایل اینکه «زدن» دیگران خطرناک و آسیبرسان است را بیان میکند. همچنین بچهها را به اندیشیدن درباره رفتارهایی که خودآگاهی، احترام، دلسوزی و احساس مسوولیت و شادی ایجاد میکنند و نیز تمرین کردن این رفتارها را تشویق میکند.
زنگ تفریح
سادات حسینی، سمانه
برنامه صبحانه در حیاط مدرسه داشتیم .
خیلی خوش گذشت .
سپس سراغ کارگاه دستپخت رفتیم .
به فضای خارج از کلاس رفتیم . و دانش اموزان با مشارکت فعالانه بستنی موزی درست کردند و نوش جان کردند .
هدف از این کارگاه تقویت مهارت های اجتماعی ' حل مسئله ' کار گروهی و مسئولیت پذیری می باشد .
پسر گلم لطفا لوحه های سرمشق داده شده در دفترت را زیبا و خوش خط با رعایت تمام نکات (هم اندازه و زیر هم نوشتن) را بنویسید و روز چهارشنبه همراه خود داشته باشید.
عروسک دستی ها و چشم بندها برای برنامه 4 شنبه در کلاس مانده است .
مهارت زندگی
علوی، زهره
بازی با تاس احساسات دانش آموزان تاسی رو که دارای احساسات مختلف هست پرتاب می کنند و سعی می کنند ابتدا اون احساس رو نشون بدن. بعد از تشخیص دوستان مصداق های اون احساس رو بیان می کنند مثلا می گن چه زمانی اون احساس رو تجربه میکنند و بعد به سراغ راه حل های اون احساس می روند یعنی وقتی احساس منفی رو تجربه میکنند چه واکنش یا تکنیکی رو انجام می دهند که حالشون بهتر بشه.
لطفا کارتون inside out تماشا شود و در مورد شخصیت های اصلی داستان یعنی احساسات مختلف مثبت و منفی با فرزند خود صحبت کنید.
1402/05/08
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز در زنگ ریاضی آموزش توالی اعداد با خواندن شعر به همراه بازی هدفمند تاس اعداد، نشان دادن اعداد با انگشتان دست و چیدمان اعداد با استفاده از اعداد چوبی و کارت اعداد با هدف شناخت مفهوم و ترتیب عدد و شکل دیداری آن آموزش داده شد.
کاربرگ اعداد در کیف گل پسرها گذاشته شده است. عزیزان کاربرگ را با چسباندن برچسب یا کشیدن دایره انجام دهند و فردا همراه خود داخل همان پوشه به مدرسه بیاورند.
اگر دانش آموزی عروسک دستی و چشم بند دارد فردا همراه داشته باشد.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس امروز ما با داستان خرگوشی و لاک پشتی هم اغاز و هم پایان شروع شد .
بازی هدفمند پرتاب کارت تصاویر در سبد را توسط دانش اموزان داشتیم .
دانش اموزان با صدای اول و صدای اخر کلمات از نظر شنیداری اشنا شدند و مثال هایی زدند .
دانش اموز در منزل کلمه هم اغاز و هم پایان مثال بزند برای هم اغاز مثلا آ مثل آبی -آهو........
برای هم پایان مثلا ب مثل کتاب - سنجاب - اب و.....
1402/05/04
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز در زنگ پرلز پسرهای گلم داستان المر به نوشته ی ( دیوید پک لی ) را شنیدند از میان داستان سوالاتی از عزیزانم پرسیده شد .
المر با دیگر فیل ها فرق دارد. همه فیلها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا میرود، همه او را میشناسند. المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. برای همین خود را به رنگ خاکستری در میآورد تا شبیه دیگران شود. ولی حالا هیچ کس او را نمیشناسد.
کتاب »المر» به کودکان کمک میکند که خود را همان گونه که هستند بپذیرند و دوست داشته باشند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوتها پی میبرند و به تفاوتها احترام میگذارند.
دفتر تلاش روز یکشنبه همراه دانش اموز باشد .
خلاقیت
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان با استفاده از گل سفالگری قورباغه درست کردند.
1402/05/03
زنگ تفریح
سادات حسینی، سمانه
به هیومن پارک رفتیم و بسیار خوش گذشت .
لطفا دفتر گل پسرا جهت بازخورد تکلیف همراه دانش اموز باشد .
جامدادی که داخلش مداد رنگی باشد همراه دانش اموز باشد .
1402/05/02
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
امروز در درس علوم با حواس 5گانه اشنا شدیم آموختیم ما انسانها حس ( بویایی،چشایی،لامسه،شنوایی و بینایی) داریم .
در مرحله بعدی شعر حواس 5گانه را خواندیم و آزمایش حواس چشایی و بویایی را با تست مزه ها و بوها انجام دادیم.
با هدف تقویت حس بویایی و چشایی در کودک .
بازی جورچین حواس پنج گانه به صورت گروهی جهت تثبیت حواس ها انجام شد.
فردا اردو داریم :
خوراکی لازم و بطری اب همراه دانش اموز باشد .
زنگ تفریح
سادات حسینی، سمانه
در کلاس بازی ساختنی به وسیله لیوان و چوب بستنی برج تعادل ساختیم. باهدف افزایش دقت و توجه، تمرکز، هماهنگی چشم و دست، سنجش سرعت عمل و هم زمان صبوری بچه ها ، میل به تلاش دوباره مورد بررسی قرار گرفت.
مهارت زندگی
علوی، زهره
زرافه قلب بزرگی داره که می تونه چیزهای زیادی رو توش نگه داره... شما هم توی قلبت چیزها و افراد زیادی رو نگه می داری که باید مراقبشون باشی. در کلاس نقاشی قلب زرافه رو کشیدیم و در مورد چیزهایی که دوست داریم صحبت کردیم.
لطفا کودک خود را ترغیب کنید که در مورد علایق خود فکر کند و او را تشویق به دوست داشتن اطرافیان کنید. می توانید در مورد ویژگی های دوستانش سوال بپرسید و اینکه چرا او را دوست دارد؟