1403/08/12
ریاضی اول
دراج، زینب
تمرین صفحه 41 از تم 6 و صفحه آغازین تم 7.
در صفحه 41 دانش آموزان با داستان سازی رابطه ی بین تصاویر را بیان کرده و به مفهوم کم شدن پی می برند.
در صفحه آغازین تم 7 توجه دانش آموزان را به شمارش 5 و 5 میشه 10 جلب می کنیم
تا با مبنای شمارش در کتاب ریاضی اول دبستان که 5 و 10 می باشد تاکید کنند.
آشنایی با عدد 6 و چوب خط آن .
دانش آموزان تصویر ابتدایی صفحه تم 7 را تماشا کرده به شمارش شکل ها بپردازند .
علوم اول
دراج، زینب
در تلفیق با درس فارسی دنیای جانوران تدریس شد
مطالب مطرح شده:
موجودات زنده و غیر زنده
جانوران اهلی و وحشی
فایده و ضرر حیوانات
نحوه زندگی؛پوشش بدن؛حرکت و تغذیه
از بین 3 تکلیف زیر به دلخواه 1 تکلیف انجام و به کلاس آورده شود:
1)دانش آموز تصاویر موجودات جاندار و بی جان را جمع آوری کرده و به کلاس بیاورد.
2)دانش آموز در مورد زندگی یک حیوان مطالبی جمع آوری کرده همراه با تصویر به کلاس بیاورد
3)چرخه زندگی یکی از این حیوانات را به شکل کاردستی درست کرده و به کلاس بیاورد.
مرغ قورباغه پروانه
فارسی اول
دراج، زینب
تدریس درس توت و نشانه او انجام شد.
دانش آموزان ضمن تصویر خوانی کتاب با شکل و جایگاه نشانه در کلمات آشنا شدند.جدول دوستی تمرین شد .
درس توت با تلفیق درس دنیای جانوران در علوم تدریس شد.
کلمه های درس جدید در دفتر مشق نوشته شد.
دانش آموزان درس توت را تصویر خوانی کرده و حروف پایین کتاب را با صدای بلند بخوانند.در دفتر مشق جدول دوستی را کشیده حروف آموزش داده شده را از ابتدا تا امروز در جدول نوشته و بخوانند.
از هر ترکیب 1 بار روی خط زمینه بنویسند.
کلمات درس جدید را خوانده 1بار نوشته و کلمات 2 بخشی را در جدول بخش و صداکشی بنویسند.
نگارش اول
دراج، زینب
با کارت کلمه ها مرتب کردن جملات در هم ریخته تمرین شد.
هچنین در تمرین بعدی دانش آموزان حروف درهم ریخته را مرتب کرده و با آن کلمه ساختند.
در کتاب کلمه های کوچولو
صفحات مربوط به نشانه او روخوانی شده و از این صفحه املا نوشته شود.
برنامه فردا 13 آبان:
کتاب نگارش
کتاب کار فارسی
دفتر مشق
1403/08/09
ریاضی اول
دراج، زینب
کتاب ریاضی تم 6 به پایان رسید.
کتاب کار ریاضی تم 6 انجام شد.
آشنایی مفاهیم پیش نیاز جمع و تفریق در این تم مطرح شد.
شمارش تا عدد 5 و درک مفهوم عددتمرین شد.
به مفهوم قرینه اشاره شد.
دانش آموزان مفاهیم زیاد و کم کردن از شکل ها را با استفاده از انگشت تمرین کنند.(تا عدد 5)
مثال:
5 شکلات روی زمین بچیند از او بپرسیم اگر 3 تا رو به دوستت بدهی چندتای دیگر برای خودت باقی می ماند ؟با انگشت عدد 5 یعنی تعداد کل را نشان داده و 3 تا ببندد و بگوید چند تا باقی می ماند
دانش آموز باید درک کند برای کم کردن ابتدا باید کل مجموعه را در نظر بگیرد .
علوم اول
دراج، زینب
کتاب کار علوم درس : سلام به من نگاه کن
انجام شد.
دانش آموزان با مرور حواس پنجگانه به اهمیت نگهداری از خود و استفاده خوب از حواس خود در محیط پیرامون پی بردند.
فارسی اول
دراج، زینب
با ابزار دست ساز بستنی خواندنی دانش آموزان ترکیب ها را رو خوانی کردند.
در کتاب کلمه های کوچولو دانش آموز یک صفحه را انتخاب و روخوانی آن را انجام دهد.
نگارش اول
دراج، زینب
نگارش نشانه س انجام شد.
خواندن همراه با نوشتن مورد تاکید است.
جدول ترکیب تمرین شود.
برای هر ترکیب 1 کلمه ساخته شود.
برای هر کلمه ای که ساخته شد 1 جمله نوشته شود.
ارمغان 7 انجام شود.
املا نوشته شود.
برنامه روز شنبه : فارسی ریاضی دفتر مشق
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس پنجم ( پس انداز ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس پنجم صفحه 44 انجام شد.
جمع بندی 5 درس صفحه 46 انجام شد.
انیمیشن شعر پس انداز گذاشته شد.
قصه صوتی چه روزی قلکم را بشکنم ؟ پخش شد.
معرفی کتاب: چه روزی قلکم را بشکنم؟
کتاب ها چک شد.
ساخت کاردستی (قلک با استفاده از مواد دور ریختنی)جهت انجام فعالیت درس پنجم و استفاده از آن در نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان
در صورت برگزاری نمایشگاه تاریخ آن اعلام میشود.
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام وقت بخیر
امروز در مورد تغذیه سالم (خوراکی های مقوی و غیر مقوی ) آموزش داشتیم / صفحات 14،15 انجام شد.
عزیزان تکلیف ندارید
1403/08/08
ریاضی اول
دراج، زینب
دانش آموزان شمارش و مفاهیم چپ وراست را در تلفیق با درس فارسی تمرین کردند.
برنامه کلاسی فردا چهارشنبه 9 ابان:
کتاب کار علوم
کتاب نگارش
دفتر مشق
فارسی اول
دراج، زینب
درس کلاس نشانه س تدریس شد.
جدول ترکیب از ابتدای حروف تدریس شده تا امروز تمرین شد.
کلمه های درس جدید نوشته شد.
تصویر خوانی کتاب فارسی انجام شد.
به شکل نشانه و جایگاه آن در کلمه دقت شد.
کتاب کار فارسی 59 و60 انجام شد.
در دفتر مشق :
جدول ترکیب تمرین شود
از کلمه هایی که امروز در کلاس نوشته شده 1 بار خوانده و نوشته شود.
کتاب کار فارسی صفحات 61 و 62 انجام شود.
روخوانی متن نشانه س در کتاب کلمه های کوچولو انجام شود.
آزمایشگاه
دراج، زینب
درس علوم
سلام به من نگاه کن
مربوط به حواس پنجگانه در آزمایشگاه با وسایل و خوراکی ها انجام شد.
دانش آموزان با استفاده از حواس خود و دقت به محیط پیرامون خود را درک کردند.
1403/08/07
ریاضی اول
دراج، زینب
در کلاس بدون دیوار مرور اعداد ،شمارش و چوب خط را انجام دادند.
با ابزار چوب خط و چینه اشکال هندسی درست کردند و گوشه ها و لبه ها را مشخص کردند.
دانش آموزان
با خط کش شابلون چند مدل الگو در دفتر مشق بکشند.
دانش آموزان با شمارش اسباب و وسایل منزل یا اتاق خود به تعداد و شمارش بپردازند.
مفهوم شمارش تا عدد 5 تمرین شده است .
فارسی اول
دراج، زینب
در گروه های خود با کارت های نشانه و ترکیب ها دانش آموزان کلمه ساخته و نوشتند .
دانش آموزان جمله سازی تمرین کرده و علامت نگارشی نقطه معرفی شد.
کتاب کلمه های کوچولو تا صفحه 6 آموزش داده شده است.
دانش آموزان روخوانی صفحه 5 و 6 را انجام بدهند.
از همین کتاب برای تمرین املا استفاده شود.
برنامه کلاسی سه شنبه 8 مهر
فارسی گل
دفتر مشق
کتاب کار فارسی
نگارش اول
دراج، زینب
کتاب نگارش صفحات نشانه م انجام شد.
دانش آموزان با خواندن کلمات و ترکیب ها در کتاب نگارش با دقت و توجه در زیبا نویسی کتاب را انجام دادند.
جدول ترکیب تمرین شده و ترکیب ها با صدای بلند خوانده شود.
کتاب کار فارسی صفحات مربوط به نشانه م
انجام شود .
رایانه
نیکزاد، علی
دانش آموزان با نرم افزار paint نقاشی کشیدند و با انواع ابزار این نرم افزار کار کردند
دانش آموزان گرامی لطفا در خانه با والدین خود با نرم افزار paint یک نقاشی بکشید و عکس آن را برای معلم پایه خود بفرستید
مهارت اجتماعی
غلامی، نازنین
آموزش طرز صحیح نشستن
بچهها با رعایت اتیکت، پشت میز تحریر یا روی یک صندلی معمولی بشینند و عکس خود را بفرستید.
1403/08/06
ریاضی اول
دراج، زینب
شمارش ترتیب و توالی عدد.
مرور شکل عدد از 1 تا 5
در دفتر مشق
اعداد 1 تا 5 از سمت چپ نوشته شود و برای هر عدد با خط کش شابلون به تعداد آن شکل و چوب خط کشیده شود
.
فارسی اول
دراج، زینب
تدریس درس مدرسه و نشانه م انجام شد.
با قصه خوانی نشانه م معرفی شد.
و با بارش فکر کلماتی که نشانه م داشتند را پیدا کردند .دوستانی که در اسم نشانه م داشتند نام بردند.
سپس درس مدرسه تصویر خوانی شد و به شکل نشانه م در کلمات توجه شد.
سپس به دانش آموزان حروف کاغذی داده شد تا با حروف ترکیب ها و کلماتی که یاد گرفتند را ساختند.
دانش آموزان روخوانی و تصویر خوانی کتاب فارسی درس مدرسه را انجام دهند.
به شکل نشانه م در کلمات توجه کرده و ترکیب های آن را در درس پیدا کنند.
نگارش اول
دراج، زینب
کتاب کار فارسی نشانه م 2 صفحه انجام شد
جدول ترکیب نشانه م تمرین شد.
ترکیب های نشانه م خوانده و نوشته شد.
با ترکیب ها کلمه ساخته و در دفتر مشق نوشتند.
طبق تمرین امروز در کلاس در دفتر مشق
ابتدا جدول دوستی کامل شود.ترکیب ها با صدای بلند خوانده شده و از هر ترکیب 1 بار نوشته شود.
کلمات درس جدید :از هر کلمه 1 بار خوانده و نوشته شود کلمات 2 و 3 بخشی در جدول بخش و صداکشی برده و تمرین شود.
کاربرگ انجام شود .
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
مهارت های استواری
مهارت های جابجایی
مهارت های دستکاری
شطرنج
جعفر پور، کیمیا
مهره ی اسب آموزش داده شد
و معماهای مربوط به آن حل شد.
نحوه حرکت تمامی مهره ها مرور شد.