1404/09/15
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دانش آموزان خانواده ی چهار صد را یاد گرفتند و برای عدد چهار صد شکل کشیدند و به حروف و عدد نوشتند سپس عددی را مثال زدند که یکی و دهتایی و صدتایی آن با هم برابر باشد .
سپس پیش زمینه ی عدد سازی بارکارت ،عدد سه رقمی تدریس شد .
و کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 92 با مشارکت دانش آموزان انجام شد .
تکلیف:
1)لطفا چک شود همه ی دانش آموزان کتاب کار ریاضی را تا پایان صفحه ی 92 کامل و صحیح انجام داده باشند . وکتاب ریاضی را تا پایان صفحه ی 61 کامل کردهدباشد . در صورتی که دانش آموز در روزی غایب بوده باشد کتاب ناقص هست و کامل باید انجام شود.
2)سوال 6 صفحه ی 92 کتاب کار ریاضی انجام شود .
3)سوال های زیر در دفتر تلاش وارد شود .
1)با کارت های 5و6و3 چند عدد سه رقمی می توانی بنویسی .
2)با خط کشت 5 شکل هندسی بکش و نام آن ها را بنویس تعداد گوشه و ضلع و خط تقارن آن هارا یادداشت کن.
فعالیت ها و تکالیف در پرتال بارگزاری شود .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
با توجه به کامل بودن تدریس علوم طبق بودجه بندی در زنگ علوم دانش آموزان ریاضی تمرین کردند.
تکلیف:
نداریم
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درابتدا کلمات هم معنی و مخالف درس هفتم از همه ی دانش آوزان به صورت آزمونک کلاسی پرسیده شد .سپس کلیپ درس هفتم با هدف مرور متن درس فارسی در کلاس آنلاین پخش شد و دانش آموزان چند جمله از درس هفتم را با کلمه های پرسش ساز پرسشی کردند .و معنی واژه ها ی ساخته شده را پاسخ دادند.
تکلیف:
1)هشت خط دیکته از درس هفتم در دفتر تلاش بنویس کلمات هم معنی و مخالف در پایان دیکته گفته شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب ریاضی
2)کتاب فارسی
3)کتاب کار ریاضی
4)دفتر تلاش
تکالیف در پرتال بارگذاری شود .
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس نهم دوره شد.
کاربرگ صفحه ی 40 و 41 انجام شد.
تکلیف:
تکنیک 4-3-2-1 در مواقع ترس به کار گرفته شود.
به والدین آموزش داده شود
عزیزانی که در کلاس حضور نداشتند همین امروز صفحه ی 40 و 41 را انجام دهند.
1404/09/12
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
در ابتدا با ابزار سکه و کوئیزنر ها در کلاس عدد سازی تمرین شد .سپس بچه ها بازی فروشنده و خریدار را با سکه ها در کلاس انجام دادند و عدد چهار صد را با کوئیزنر های خود ساختند .و الگوی صد تا صد تا را با دسته های صد تایی در کلاس نشان دادند .
سپس صفحه ی 61 کتاب ریاضی در کلاس انجام شد .و فعالیت کلاسی صفحه ی 90 کتاب کار ریاضی در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1)از عدد 330تا 390 با خطی زیبا بنویس.
2)شنبه 9/15 مسابقه ی سودو کو کلاسی برگزار می شود
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب کار علوم درس ششم با هدف تثبیت یادگیری در کلاس انجام شد .
تکلیف:
نداریم
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس مورچه ی اشک ریزان در کلاس مرور شد و کتاب کار فارسی تا پایان درس هفتم در کلاس با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
1)ارمغان یازده انجام شود .
2)روان خوانی مورچه ی اشک ریزان انجام شود .
3)کلمات هم معنی و مخالف درس هفتم تمرین شود .
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان درس هفتم در کلاس انجام شد .
تکلیف:
نداریم
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس 8 دستگاه کارتخوان تدریس شد .فعالیت کلاسی حل شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 64 به خوبی و با دقت انجام شود.
دست ورزی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش اموزان با ابزار سکه و کوئیز نر عدد سازی کردند و بازی خریدار و فروشنده در کلاس با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
در خانه با سکه ها و اسباب بازی های خود بازی خریدار و فروشنده را با سکه ها انجام بده .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با نحوه ایجاد لیست در word آشنا شدند * numbering * bullets
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا عواملی که باعث نابودی طبیعت میشوند را در قالب یک فایل ورد نام ببرید و برای موارد خود لیست ایجاد نمایید با تشکر alinikzad0044@gmail.com
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
مفهوم فرهنگ دوره شد.
احترام به فرهنگ شهرها و کشورها آموزش داده شد.
نقاشی مربوط به آن کشیده شد.
تکلیف:
به هنگام سفر به شهرهای دیگر به فرهنگ آن ها احترام بگذاریم.
در پی شناخت فرهنگ شهرهایی که سفر می کنیم باشیم.
1404/09/11
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش اموزان ابتدا با اضافه کردن یک مهره به یکی های عدد 299 عدد 300 را یادگرفتندو در دفتر تلاش برای آن عدد شکل و جدول ارزش مکانی کشیدندو عدد را به حروف نوشتندو برای چند عدد از خانواده ی سیصد شکل و جدول کشیدند و اعداد را به حروف نوشتند .
سپس کتاب ریاضی را تا پایان صفحه ی 60 با حدف تثبیت یادگیری عدد سازی به کمک کوئیزنر و سکه و معرفی چرتکه و عدد نویسی انجام دادند .
تکلیف:
1)تمرین صفحه ی 61 کتاب ریاضی توسط دانش آموزان انجام شود .
2)از صد تا 900 صدتا صدتا به حروف دو بار بنویس .
3)از عدد 276تا342 به عدد و پشت سر هم بنویس .
4)تکالیف در پرتال بارگزاری شود
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا روان خوانی درس ششم و هفتم فارسی پرسیده شد و کلمات هم معنی و واژه سازی درس هفتم به صورت مشارکت دانش آموزان به صورت تایپی مرور شد .
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
اهداف فعالیت موزیکوگرام
1. تقویت دقت شنیداری:
بچهها یاد میگیرن صداها، ریتمها و تغییرات موسیقی رو با گوش دادن دقیق تشخیص بدن.
2. هماهنگی چشم و دست و بدن:
با دنبال کردن علامتها و اجرای ریتمها، هماهنگی حرکتی بهتر میشه.
3. درک ریتم و ضرب:
کودک به شکل عملی مفهوم ضربهای کوتاه، بلند، تکرار و الگوهای ریتمی رو تجربه میکنه.
4. تقویت توجه و تمرکز:
چون باید همزمان به نشانه و موسیقی توجه کنن، تمرکز کودکان افزایش پیدا میکنه.
5. تخلیه انرژی و شادی در حرکت:
موسیقاگرام یک روش شادیآور برای بیان احساس و تخلیه انرژی مثبت با موسیقی است.
6. آشنایی با نمادها و تصویرسازی موسیقی:
کودکان یاد میگیرن چطور موسیقی را با شکلها و خطوط تصور کنند؛ نوعی خواندن و نوشتن سادهی موسیقی.
7. پرورش خلاقیت و ابتکار:
در ادامه بچهها حتی میتوانند موزیکوگرام مخصوص خودشان را بسازند.
1404/09/10
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا عدد های سه رقمی مرور شد و جدول ارزش مکانی یکان .دهگان و صدگان تمرین شد و کار با سکه ها تمرین شد و چند نمونه سوال حل شد سپس دانش آموزان برای عدد 200 و 243 و.... شکل و جدول ارزش مکانی کشیدند و کتاب ریاضی تا سوال اول صفحه ی 58 انجام شد .
و دانش آموزان عدد خوانی را به کمک جدول اعداد تمرین کردند .
تکلیف:
1)برای عدد های خواسته شده شکل و جدول ارزش مکانی بکش و به عدد و حروف بنویس .
203-215-268-230_299
2)از عدد 200تا 240 به عدد و پشت سر هم بنویس .
تکالیف در پرتال تا قبل از ساعت 11 شب بارگزاری شود .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا واژه سازی با فروش و ساز مرور و تکرار شد و اشاره به دور نزدیک مجدد با هدف تثبیت یادگیری مرور و تکرار شد و هم معنی مخالف کلمات درس هفتم در کتاب کار فارسی نوشته شد و کتاب کار فارسی تا سوال ب صفحه ی 58 انجام شد .
تکلیف:
1)کتاب نگارش صفحه ی 49 و 50 با خطی زیبا و منظم انجام شود .
2)روان خوانی درس 6و7 فارسی تمرین شود
3)بارگزاری تکالیف در پرتال
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)کتاب کار فارسی
3)کتاب ریاضی
4)کتاب کار علوم
املا دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان در کلاس آنلاین دیکته ی تایپی از کلمات مهم درس هفتم فارسی نوشتند .
تکلیف:
غایبین یک دیکته از کلمات مهم در س هفتم در دفتر تلاش بنویسند و در پرتال بارگزاری کنند .
1404/09/09
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا خانواده ی 90 و عدد 99 مرور شد سپس به کمک داستان فروشنده ی نامرتب عدد 100 یعنی اولین و کوچکترین عدد سه رقمی تدریس شد سپس دانش آموزان در دفتر تلاش برای عدد 100 و 101 و... شکل کشیدند و کشیدن جدول ارزش مکانی را برای عدد های سه رقمی تمرین کردند و عدد ها را از جدول خارج کرده و به حروف نوشتند .سپس فصل چهارم تم خوانی شد . و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 56 انجام شد و بچه ها با واحد پولی ما یعنی ریال و سکه ها و ارزش هر کدام اشنا شدند .
تکلیف:
1)برای عدد های خواسته شده شکل و جدول ارزش مکانی بکش و به عدد و حروف بنویس .
108-142_156_171_134_199
سپس از عدد 100 تا 130 یکی یکی و پشت سر هم بنویس.
2)کاربرگ سکه ها جهت یادگیری بهتر معرفی پول و ... در فصل چهارم خدمت شما ارسال شده حتما کپی گرفته شود و بچه ها برش بزنند در یک کیسه کوچک همراه داشته باشند .
تکالیف و کار های کلاسی امروز در پرتال حتما تا ساعت 23 امشب بارگزاری شود .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
در ابتدا ی کلاس درس ششم پیام رمز را پیدا کن 2 مرور و تمرین شد .
تکلیف:
نداریم .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
روان خوانی درس هفتم فارسی از دانش آموزان پرسیده شد .واژه سازی با ساز و فروش تدریس شد و دانش آموزان معنای واژه های جدید را گفتند و بیاموز و بگو اشاره به نزدیک به کمک این و همین و اشاره به دور با کمک آن و همان تدریس شد.و همزمان با روان خوانی درس دانش آموزان معنای کلمات را گفتند.
تکلیف:
1)کتاب نگارش صفحات 47و48 تمیز و مرتب کامل شود .
تکالیف در پرتال تا قبل از ساعت 23 امشب بارگزاری شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب ریاضی
2)کتاب کار علوم
3)دفتر تلاش
4)کتاب کار فارسی