1404/08/07
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز جمع و تفریق فرآیندی مرور و تکرار شد دانش آموزان چند نمونه تفریق فرایندی به کمک شکل را در دفتر تلاش انجام دادند و دانش آموزانی که نیاز به رفع اشکال داشتند رفع اشکال انجام شد .
تکلیف:
جمع و تفریق های زیر را در دفتر ستونی بنویس و به صورت فرایندی انجام بده.
(=34+25)
(=37+21)
(=54+33)
(=78-46)
(=96-33)
(=65-35)
در نوشتن عبارت تفریق عدد بزرگتر اول نوشته می شود .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
بازی کلمات هم معنی در کلاس با هدف تقویت دایره لغات دانش آموزان انجام شد .
امروز جایزه ی کتاب خوانی بچه ها بازی پی اس فایو
انجام شد .
تکلیف:
1)ارمغان 5 انجام شود .
2)روان خوانی درس ها و جعبه ی کلمات چهار درس کتاب فارسی تمرین شود .
برنامه ی شنبه
1)کتاب کار فارسی
2)کتاب فارسی
3)دفتر تلاش
نگارش دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش درس چهارم انجام شد .
تکلیف:
ندارند .
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس نیاز و خواسته تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 30 به خوبی انجام شود.
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
مکان عمومی و رعایت قوانین مربوط به آن با استفاده از داستان گفته شد.
نقاشی مربوط به داستان کشیده شد.
تکلیف:
در مکان های عمومی قوانین مربوط به آن را رعایت کنند تا موجب آرامش دیگران باشند.
1404/08/06
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب کار علوم درس سه در کلاس با مشارکت فعال دانش آموزان انجام شد .
تکلیف:
ندارند.
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
روان خوانی درس مدرسه ی خرگوش ها پرسیده شد .سپس جعبه ی کلمات درس چهار کامل شد و کتاب کار فارسی جهت تمرین جعبه ی کلمات به منزل اورده شد .و ایجاد انگیزه ی درس مدرسه ی خرگوش ها با انجام نمایش حرکات خرگوش و خوردن هویج در کلاس انجام شد .
دانش آموزان کلمات تنوین دار را در کتاب فارسی شناختند و در دفتر نوشتند سپس با آنها جمله سازی کردند.
تکلیف:
1)سوال اول صفحات 31و32 کتاب نگارش در منزل با خطی زیبا انجام شود .
2)فردا دیکته از کلمات مهم درس 4و 3 داریم .
برنامه ی فردا
1)کتاب کار فارسی(توسط اولیا امضا شود و اگر نیاز به تکمیل شدن دارد حتما توسط. دانش آموز تکمیل شود و فردا به کلاس تحویل داده شود )
2)کتاب نگارش
3)فارسی
4)دفتر تلاش
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با دستورات copy و paste آشنا شدند همچنین نحوه چیدمان متن و نحوه justify کردن متن را یاد گرفتند آنها همچنین با مفهوم پاراگراف آشنا شدند و در نهایت یاد گرفتند چگونه یک پاراگراف را از یک سایتcopy و در محیط word خود paste نمایند .
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا یک پاراگراف در باره سیاره مریخ از اینترنت copy و در سند word خود paste نمایید سپس آن را راست چین و justify (جاستیفای )نمایید. *** رنگ فونت آبی ، سایز فونت 36 *** فونت حتما فارسی باشد *** زیر کلمه مریخ در پاراگراف خود خط بکشید و آن را بولد نمایید با تشکر alinikzad0044@gmail.com
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
عنوان گزارش:
«رقص چوبک ها روی حلقه»
موضوع کلاس:
کلاس «ریتم و گیم»
اهداف آموزشی:
تقویت تمرکز، هماهنگی و دقت شنیداری از طریق بازی ریتمیک.
ایجاد هماهنگی بین حرکت بدن و موسیقی.
تمرین کار گروهی و رعایت نوبت در فعالیت جمعی.
پرورش حس ریتم، نظم حرکتی و شمارش موسیقایی.
افزایش شادی، انرژی و اعتمادبهنفس از طریق حرکت و موسیقی.
شرح فعالیت:
در ابتدای بازی، به تعداد دانشآموزان حلقههایی روی زمین چیده شد و هر کودک درون یکی از حلقهها ایستاد. سپس به هر کودک شمارهای مشخص داده شد.
با شروع موزیک:
کودکان با شمارههای فرد با چوبک در دست، در حالیکه با هفت شمارش ریتم میزدند و میشمردند، به سمت مرکز دایره آمدند و با هفت شمارش دیگر به حلقههای خود بازگشتند.
در همین زمان، کودکان با شمارههای زوج در بیرون حلقهها دویدند و بهصورت ریتمیک در حرکت بودند.
سپس نوبت تغییر کرد:
کودکان زوج شمارش را انجام داده و با چوبکها ریتم زدند، در حالیکه کودکان فرد بیرون حلقه میدویدند.
در پایان بازی، همهی بچهها داخل حلقههای خود قرار گرفتند و با ریتم موزیک، حرکتهای زیر را انجام دادند:
یکبار پای راست بیرون حلقه
یکبار پای چپ بیرون حلقه
سپس سه پرش همزمان همراه با زدن چوبکها
ریتم نهایی این بخش به شکل زیر بود:
یک، دو یک، دو یک، دو، سه
نتیجهگیری:
بازی امروز با استقبال زیاد دانشآموزان همراه بود. آنها توانستند ریتم را در حرکت و شمارش حفظ کنند و با همکاری گروهی، هماهنگی زیبایی میان صدا، حرکت و عدد ایجاد کنند. فضای کلاس پر از شادی، خلاقیت و نشاط بود و هدف آموزش ریتم از طریق بازی بهخوبی تحقق یافت.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
1404/08/05
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز مجدد عدد نویسی مرور شد .سپس دانش آموزان جمع و تفریق فرایندی (تفنگی)به کمک شکل را یاد گرفتند و چند نمونه در دفتر تلاش انجام دادند و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 29 در کلاس با مشارکت فعال دانش آموزان انجام شد .
تکلیف:
در دفتر تلاش چند نمونه جمع فرایندی نوشته شده امشب دانش آموزان به کمک شکل انجام دهند.
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس مدرسه ی خرگوش ها با روش ایفای نقش دانش آموزان تدریس شد و زیر کلمات مهم درس دانش آموزان خط کشیدند .سپس نگاه و کن و بگو با هدف آشنایی با راه های مراقبت از حس شنوایی تدریس شد و درست و نادرست با هدف تقویت درک مطلب در کلاس انجام شد .
تکلیف:
1)روان خوانی درس مدرسه ی خرگوش ها انجام شود .
2)از کلمات مهم دوبار در دفتر با خطی زیبا بنویس .
3)فردا همه ی بچه ها یک هویج همراه داشته باشند .
هنر دوم
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام عزیزای دلم امروز مراحل رنگ کردن انجام دادیم و کم کم داریم به پایان کار نزدیک میشویم پسرای گلم موفق باشید
1404/08/04
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا تقریب اعداد و عدد نویسی با روش درختی(شاخه ای )مرور و تمرین شد .و چند نمونه سوال در دفتر تلاش انجام شد.
سپس کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 45 در کلاس انجام شد و دانش آموزان کتاب ها را با خود به منزل آوردند جهت ارائه بازخورد اولیا .حتما کتاب ها امضا شود و اگر جایی نیاز به تکمیل شدن و یا اصلاح دارد کامل شود .
کلاس بدون دیوار ،انجام جمع های ستونی با کمک ابزار
امروز انجام شد .
تکلیف:
1)کاربرگ زیر در دفتر تلاش وارد شود .
2)امضای کتاب کار های علوی توسط اولیا و کامل کردن مواردی که ناقص هست .
انجام فعالیت های عملکردی صفحه ی 40 و 46 اختیاری می باشد .
علوم دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس سوم علوم تا پایان صفحه ی 29 تدریس شد و مفاهیم چرخش زمین و پیدایش شب و روز و ... مرور و تکرار شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
روان خوانی درس چغندر پر برکت و حکایت راه سلامتی پرسیده شد .
حفظ شعر ستاره پرسیده شد .
جعبه ی کلمات سه درس اول مرور و در کلاس پرسیده شد .
تکلیف:
1)دیکته از کلمات مهم سه درس کتاب فارسی نوشته شود .
2)دانش آموزان با توجه به طرح کتاب خانه ی کلاسی اگر کتاب قصه ای مناسب تایم کلاس دارند بخوانند و خلاصه ی آن را فردا در کلاس تعریف کنند.
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس 20 هدیه ها به صورت تلفیقی با درس حکایت راه سلامتی اداب غذا خوردن تدریس شد .
تکلیف:
ندارند .
دست ورزی
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کلاس بدون دیوار انجام جمع های ستونی با کمک ابزار انجام شد ،
تکلیف:
ندارند .
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیایی گرامی امروز آموزش همراه بازی رو داشتیم که هم ادامه مباحث شروع بازی بود هم دوره درس های گذشته.
1404/08/03
ریاضی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب ریاضی راهبر های حل مسئله الگو سازی تدریس شد .دانش آموزان با استفاده از ساخت الگو، اعداد دو رقمی ساختند .و سپس با استفاده از ابزار کوئیز نر دو عدد دو رقمی14و 23 را با هم جمع کردند هر دانش آموز این کار را با روشی که خودش ساخته بود انجام داد .و کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی27 کامل شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا روان خوانی درس های یاد گرفته شده در کتاب فارسی از همه ی دانش آموزان پرسیده شد .
سپس آزمونک فارسی درس دوم در کلاس انجام شد و دانش آموزان سوالات را در دفتر وارد کردند و سپس پاسخ دادند .
تکلیف:
1)روان خوانی درس چغندر پر برکت و حکایت راه سلامتی تمرین شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب فارسی
2)دفتر تلاش
3)کتاب کار ریاضی (در صورتی که منزل هست)
4)کتاب کارفارسی غایبین تحویل داده شد تا جایی که علامت زده شده انجام دهند و فردا به کلاس تحویل دهند.
قرآن دوم
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب قرآن تا پایان صفحه 17تدریس و جمع خوانی شد .
جمع خوانی سوره ی حمد در کلاس انجام شد
تکلیف:
ندارند .
شروع به حفظ سوره ی حمد کنند .
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس چهارم تدریس شد.
در مورد خوردن همه نوع غذا گفت و گو انجام شد.
کاربرگ مربوط به این درس « صفحه ی اول » انجام شد.
تکلیف:
در منزل همه نوع غذا که والدین برای سلامت مفید می دانند خورده شود.
از والدین خود لیست غذاهای مفیدی که دانش آموز از خوردن آن امتناع می کند را بپرسند و جلسه ی بعد به مدرسه بیاورند.
زیبانویسی
مدرس:
امیری، زهرا
فعالیت:
درس پنجم داده شد
تمرینات در کلاس انجام شد .
کلاس همراه با موسیقی و شعر بود .
تکلیف:
تمرینات درس چهارم و پنجم برای دانش آموزانی که تکمیل نیست
لطفا کامل شود ...