فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دانش آموزان به صورت مشارکت فعال در کلاس کتاب کار ریاضی را تا پایان تم 6 با هدف تثبیت یادگیری شمارش به کمک چوب خط و مفهوم جمع و تفریق انجام دادند .
تکلیف: ندارند .

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا تدریس حواس پنج گانه با پخش کلیپ مرور شد تمام نکات گفته شد . سپس دانش آموزان حواس پنچ گانه را نام بردند . درس سوم علوم سالم باش ،شاداب باش با هدف آشنایی با 1)تاثیر ورزش و بازی در سلامت و شادابی 2) چگونگی رعایت بهداشت فردی 3)آشنایی با غذا های سالم و ناسالم 4)مراقبت از خود و مراجعه به پزشک 5)رعایت نکات ایمنی جهت کمک به سلامتی 6) خواب و استراحت کافی تدریس شد .
تکلیف: در یک برگه ی a4 یک سمت تصویر و یا نقاشی خوراکی های مفید را بچسبان و یک سمت خوراکی های مضر و ناسالم را بچسبان .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا دانش آموزان نشانه ها و جدول ترکیب را مرور کردند . وبا تبلت های وایت برد دیکته نویسی کردند . سپس روخوانی درس س پرسیده شد . کتاب کار فارسی تا پایان درس (کلاس )با هدف تثبیت یادگیری نشانه س و دیکته تصویری و جمله سازی با دو کلمه انجام شد . بازی لیوان هارو فوت کن تا کلمه رو پیدا کنی امروز در کلاس انجام شد .
تکلیف: 1) ارمغان شماره هفته 7 2) با کلمات زیر با توجه به کلمات خوانده شده جمله بساز . بادام : اَسَد: سَبَد: اَسب: آدامس: 3)برای کلمات زیر ماشین یا جدول بخش و صدا کشی در دفتر بکشید . سَبَد_آدامس_اَسَد_اَسباب 4)تمرین رو خوانی کلمات کوچک درس س

املا اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان دیکته ی تبلتی داشتند با هدف تثبیت یادگیری نشانه ها
تکلیف: ندارند .

قرآن اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس اول کتاب قرآن با توجه به تصاویر کتاب و با هدف یادگیری شروع هر کار با نام خدا و نام بردن کارهایی که با نام خدا شروع میشوند توسط دانش آموز انجام شد . دانش آموزان اولین پیام قرانی را همراه با معنی آن یاد گرفتند_ بسم الله الرحمن الرحیم (به نام خداوند بخشنده ی مهربان ) یاد گرفتند . سوره توحید در کلاس خوانده شده همراه با معنی .
تکلیف: ندارند .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس پنجم ( پس انداز ) تدریس شد. فعالیت در کلاس درس پنجم صفحه 44 انجام شد. جمع بندی 5 درس صفحه 46 انجام شد. انیمیشن شعر پس انداز گذاشته شد. قصه صوتی چه روزی قلکم را بشکنم ؟ پخش شد. معرفی کتاب: چه روزی قلکم را بشکنم؟ کتاب ها چک شد.
تکلیف: ساخت کاردستی (قلک با استفاده از مواد دور ریختنی)جهت انجام فعالیت درس پنجم و استفاده از آن در نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان در صورت برگزاری نمایشگاه تاریخ آن اعلام میشود.

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: صفحه ی 40 و 41کتاب ریاضی با هدف درک اولیه ی مفهوم تفریق و نمایش آن با رنگ ها رشد اراک کلامی و غیر کلامی ارائه ی بازنمایی اعداد به کمک چینه و چوب خط و داستان سازی و برقرار ارتباط کلامی و بکار گیری مهارت شمارش در داستان انجام شد .
تکلیف: برای اسباب بازی به تعداد پنج تاو کم تر داستان بسازید و از مفاهیم جمع و تفریق استفاده کنید .

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان با رفتن به آزمایشگاه با هدف بیان مشاهدات به صورت فردی و گروهی ،استفاده ی همزمان از چند حس و بیان ویژگی های ظاهری مثل بو ،مزه ، زبری نرمی و توجه به حس بینایی و شنوایی و اهمیت انها در زندگی ، حواس پنج گانه و اسامی آنها را یاد گرفتند .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: درس سه فارسی کلاس با هدف آشنایی با محیط کلاس و مرور قوانین کلاس آشنایی با شکل و صدای نشانه س و جایگاهش در کلمات تدریس شد .
تکلیف: 1)رو خوانی کتاب کلمه های کوچک درس س 2)تمرین جدول ترکیب 3)دیکته شب کتاب های فردا کلمات کوچک دفتر مشق

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا جدول ترکیب و کلمات نشانه ی جدید در دفتر مشق نوشته شد . سپس کتاب نگارش درس (س) با هدف تثبیت یادگیری نشانه و جایگاهش در کلمات کامل شد . بچه ها امروز با تبلت های خود جدول ترکیب را تمرین کردند .
تکلیف: ندارند .

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز در مورد تغذیه سالم و خوراکی های مقوی و غیر مقوی همراه با نمایش عروسکی آموزش داشتیم . /صفحات 14،15 کتاب مهارت انجام شد .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

آزمایشگاه

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دانش آموزان امروز جهت آزمایش حواس پنچ گانه به آزمایشگاه رفتند .
تکلیف: ندارند .

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بازی به تعداد شکل های روی تخته چوب خط بذار . استفاده از ابزار چوب خط
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا نشانه ها و جدول ترکیب با شعر تکرار و تمرین شد . سپس کتاب فارسی ، درس 3مدرسه با هدف معرفی نشانه ی م و تشخیص صدای م در اول و وسط و آخر کلمات و آشنایی بیشتر با مدرسه و قوانین و مقرارات آن و نام بردن اسم نشانه های آموخته شده تدریس شد . سپس بچه ها با صدای بلند درس را کل خوانی کردند . وبا مفهوم جمله به کمک داستان آشنا شدند . و چند نمونه جمله سازی در کلاس انجام دادند . کتاب کار فارسی با هدف تثبیت یادگیری تا پایان درس 3 انجام شد .
تکلیف: 1)کتاب کلمه های کوچک از ابتدا تا پایان صفحه ی 6 رو خوانی شود ،فردا پرسش صفحه ی 6را داریم . 2)رو نویسی جملات صفحه ی 6 و به تعداد کلمه های هر جمله جلوی جملات چوب خط بکشید . برنامه ی فردا 1)کتاب کلمه های کوچک 2)دفتر مشق

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تمرین جمله سازی ابتدا در دفتر مشق سپس به صورت مسابقه ای با کارت ترکیبات کلمه سازی کردند ، و کلمات را روی تخته نوشتند،و بچه ها وارد دفتر خود کردند .
تکلیف: ندارند .

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: پسرای گلم امروز داستان سلطان جنگل را گوش دادیم همراه با صدا و بعد شروع کردیم به کشیدن مراحل کار

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان با نرم افزار paint نقاشی کشیدند و با انواع ابزار این نرم افزار کار کردند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا در خانه با والدین خود با نرم افزار paint یک نقاشی بکشید و عکس آن را برای معلم پایه خود بفرستید

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: مرور مفهوم جمع و تفریق با شعر و ابزار انجام شد .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس نشانه ی دو شکلی م م غیر آخر و م آخر به کمک شعر و داستان مار تدریس شد . سپس جدول ترکیب انجام شد . و دانش آموزان با ترکیبات کلمه سازی کردند و در دفتر مشق نوشتند . ماشین بخش و صدا کشی با هدف آشنایی با تعداد بخش ها و تعداد صدا های هر کلمه تدریس شد و در دفتر مشق چند نمونه انجام شد . سپس مسابقه ی ماشین و بخش و صدا کشی برگزار شد . برای نشانه ی جدید تولد گرفته شد . و گیفت و هدیه ی مداد جهت ایجاد انگیزه داده شد .
تکلیف: 1)دیکته ی شب از نشانه ها و ترکیبات و کلمات و در نهایت جمله های خوانده شده . 2)رو خوانی کلمات دفتر مشق 3)کشیدن چند نمونه ماشین و بخش و قدا کشی برای کلمات (داماد -دام -بادام -مام آداب) کتاب فردا 1)فارسی 2)دفتر مشق

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش تا پایان درس مدرسه با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی جدید و تشخیص جایگاه نشانه در کلمات انجام شد .
تکلیف: ندارند .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: مهارت های استواری مهارت های جابجایی مهارت های دستکاری

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی اسب آموزش داده شد و معماهای مربوط به آن حل شد. نحوه حرکت تمامی مهره ها مرور شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: غلامی، نازنین
فعالیت: آموزش طرز صحیح نشستن
تکلیف: بچه‌ها با رعایت اتیکت، پشت میز تحریر یا روی یک صندلی معمولی بشینند و فیلم خود را ارسال کنند.

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس تم 6 با هدف آموزش ریاضی با کمک طبیعت و اطراف وآداب دوست یابی و نگه داری دوست و رفتار با دوست و شمارش اعداد و ساخت دسته های پنج تایی سپس کتاب ریاضی تا پایان صفحه ی 39 با هدف درک مفهوم جمع و مفهوم تفریق و ارائه ی نمایش مختلف اعداد و تشخیص الگوی شطرنجی و الگوی ادامه دهندی آن (تکمیل ویترین ) بازی اعداد ریاضی جهت ایجاد انگیزه ی یاد گیری اعداد 1تا 5 انجام شد. سپس در دفتر اعداد 1تا پنج را نوشتند با هدف آشنایی با شکل صحیح نوشتن اعداد سپس برای هر عدد شکل و چوب خط کشیدند .
تکلیف: 1)اعداد یک تا پنج را همانند کار کلاسی تمرین کنند . 2)دیکته شب کتاب های فردا هر کدام از کتاب هایی که در کلاس نگه داری میشود اگر در منزل هست حتما با خود بیاورند . کتاب فارسی دفتر مشق

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس حواس پنج گانه با شعر اجرای نمایش مرور و دوره ی سایه ها تکمیل کتاب کار علوم تا پایان صفحه ی 20 انجام شد .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: پرسش رو خوانی درس یک و دو کتاب فارسی انجام سد . جدول ترکیب مرور شد . کلمه سازی با کارت کلمات انجام شد .
تکلیف: ندارند .

املا اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دیکته ی نشا نه ی آ ا ب د در دفتر دیکته ی علوی گفته شد .
تکلیف: ندارند .

استعداد فضایی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بازی نوشتن ترکیبات و حروف و کلمات در فضا با دانش آموزان انجام شد .
تکلیف: ندارند .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: