فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: انگور

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: آموزش تم 10 آغاز شد. چوب هط عدد 6و7،آشنایی با نمایه ی اعداد 6و7 اضافه کردن و کم کردن با جواب های تا عدد7 تدریس و تمرین شد.
تکلیف: نوشتن و شمردن اعداد از 1تا7،چوب خط آن ها و شمردن برعکس(از 7تا 1)تمرین شود.در دفتر تمرین یک خط عدد6ویک خط عدد7 بنویس.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: فیلم فندق مبحث گیاهان را دیدیم.درباره ی گیاهان صحبت کردیم.
تکلیف: برای روز سه شنبه یک عدد ترب،یک عدد هویج،یک عدد ساقه ی کرفس یا کاهو و یک میوه به دلخواه همراه دانش آموزان باشد.(در صورت تمایل،فقط یکی ازین گزینه ها کافی ست) پروژه:می توانید به دلخواه دانه ای بکارید و پس از رشد کردن آن را به مدرسه بیاوری و امتیاز بگیرید.این پروژه کاملا اختیاری ست.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: آشنایی با نشانه ی "ن" انجام شد. کلمات و ترکیب های نشانه ی ن تدریس شد و تمرین شد.
تکلیف: روانخوانی صفحه ی 41کتاب فارسی را تمرین کنید‌.فردا روانخوانی پرسیده می شود.کاربرگ زیر را در صورت تمایل در منزل انجام دهید.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نوشتن نشانه ی "ن" تدریس شد. عزیزان دقت بفرمایید نقطه ی ن بالای خط زمینه قرار بگیرد.
تکلیف: صفحات 52و53 کتاب نگارشت را کامل کنید. کاربرگ مربوطه را حل کنید.

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش تمرین شوت زدن یادگیری زدن ضربه پنالتی نحوه زدن ضربه به توپ با پا

آزمایشگاه

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: چند دانه با هم کاشتیم و در کلاس قراردادیم تا به مرور رشد کند و مراحل رشد آن را ببینیم.
تکلیف: پروژه: با قرار دادن ریشه ی پیاز یا لبو در آب و قرار دادن آن در محل مناسب تغییرات آن را مشاهده و یادداشت کن و نتیجه ی آزمایشت را با خود به کلاس بیاور.(حداقل دو هفته زمان بدهید.) آزمایش امتیازی و اختیاری است

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم 9 کتاب کار علوی حل شد و تم 9 مرور شد.
تکلیف: الگوی دفتر شطرنجی را کامل کنید. دانش آموزانی که تم 9 کتاب ریاضی آموزش و پرورش را کامل نکرده اند،حتما امشب کامل کنند.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نشانه ی "ر" و ترکیبات آن مجدد مرور شد. بخش مربوط به نشانه ی ر از کتاب فارسی علوی را حل کردیم. روانخوانی صفحه ی 75کتاب پرسیده شد. جشن اسم آقای آراد مقدم برگذار شد.
تکلیف: صفحات 67تا70 کتاب فارسی علوی را کامل کنید. روانخوانی صفحه ی 75 را کار کنید فردا پرسیده می شود. (عزیزانی که کتاب هایشان را در بازه ی آلودگی هوا تحویل نگرفتند،کتاب ها را برای فردا کامل کرده و به مدرسه بیاورند.) فردا روانخواتی پرسیده خواهد شد.

قرآن اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: قصه ی سوره عصر را تعریف کردیم و روانخوانی سوره انجام شد.
تکلیف: قصه ی سوره ی عصر را بپرسید و در یک برگه یادداشت کنید برای شنبه ی آینده به کلاس تحویل دهید.روانخوانی سوره ها را تمرین کنید.در صورت تمایل سوره ها را حفظ کنید.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: عملکرد ابزار قلم مو و اشکال و تنظیمات آنها، عملکردUndo وRedo ، باز کردن برگه سفید جدید از سربرگ File آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه نقاشی تمرین کردند و رفع اشکال انجام شد.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم با خلاقیت خود یک نقاشی رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تمرینات دوره ای با کمک دانش آموزان در کلاس حل شد.
تکلیف: کتاب ریاضی آموزش و پرورش را صفحه ی63کامل کنید. فایل نمونه سوالات تمرینی برایتان ارسال می شود،نیازی به تمرین مجدد نیست. پیک ارمغان را حل کنید. دانش آموزانی که امروز پیک ارمغان دریافت نکرده اند روز شنبه به آن ها تحویل داده خواهدشد.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نشانه ی "ر" تدریس شد. دانش آموزان کلیپ تقدیر از مادر را تماشا کردند. دانش آموزان با جایگاه نشانه در کلمات مختلف آشنا شدند. کلمات و جملات جدید را در کلاس خواندیم.صفحه ی 40 کتاب فارسی درس مادر روانخوانی شد.
تکلیف: خواندن و نوشتن کلمات و جملات فایل ارسالی را تمرین کنید. صفحات 49/50و51 از کتاب نگارش را کامل کنید. کتاب فارسی علوی درس او را کامل کنید.روز شنبه املای کلاسی داریم و روانخوانی پرسیده می شود حتما تمرین کنید.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: مبحث تقارن از طریق یادگیری معکوس آموزش داده شد. دانش آموزان با شکل و چوب خط عدد 6 آشنا شدند. روش حل جدول شگفت انگیز 6*6 آموزش داده شد.
تکلیف: یک خط عدد 6 در دفتر تمرین بنویسید. فقط جدول های 6*6 فایل ارسالی را در دفتر تمرین بکشید و حل کنید.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: مسابقه ی روانخوانی برگزار شد.هریک از دانش آموزان تعدادی جمله را خواندند.
تکلیف: 5خط دیکته در دفتر تمرین نوشته شود. با حروف درهم ریخته ی هر بخش دو کلمه بسازید. 1.دام/با/باد/آ 2.موم/مَس/بو/بَد 3.تو/سا/آ 4.مَد/آ/تَم/دوس 5.داد/بام/تَم/بَس

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته اتیکت میز غذاخوری لوازم میز غذا خوری یاداوری شد. انواع بشقاب و قاشق و چنگال نحوه استفاده از قاشق و چنگال و کارد به وسیله ویدیو آموزشی و پاورپوینت به دانش آموزان یاداوری شد.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
تکلیف: یادگیری معکوس "پسرم با کمک بزرگترها،یک کاغذ آ4 بردار و از وسط آن را تا بزن. حالا یک قلب نصفه را جوری بکش که لبه های باز آن روی خط، تای کاغذ باشد.(یعنی شروع قلب کشیدنت از قسمت تای کاغذ باشد)سعی کن کمی مدادت را محکم فشار دهی که رد قلبی که کشیدی روی آن طرف کاغذت بیفتد.(آنقدر فشار نیاور که برگه ات سوراخ شد.) حال به سمتی که چیزی روی آن نکشیده ای نگاه کن. رد مدادت را پیدا کن و آن را پررنگ کن. آیا قلبی که کشیدی کامل است؟ حالا روی یک طرف قلبت با پاستل یا رنگ انگشتی نقطه های رنگی بکش. سپس برگه را مجدد تا بزن و دوطرف را محک روی هم فشار بده. کاغذت را باز کن و به تصویری که ساختی نگاه کن. چه اتفاقی افتاد؟ خوب تمام مراحل را به ذهنت بسپار تا بتوانی توی کلاس کارهایی که انجام دادی و نتیجه ای که گرفتی را با دوستانت به اشتراک بگذاری.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نمونه سوالات مرور درس ها را در کلاس با کمک دانش آموزان حل کردیم.
تکلیف: 5 خط دیکته بنویسید. برای کلمات "بَستَم،مَسموم،آتوسا،تَمام،مادام،بدبو" جدول بخش و صداکشی بکشید.جملات درهم ریخته ی زیر را مرتب کن: 1.سَبا/بود/مَسموم 2.بَست/تاب/دَست/با/اَسَد 3.توت/داد/آتوسا/با/سَبَد 4.با/آب/آباد/بَم/باد 5.سام/دوست/با/اَسما/اَست

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 28 و 29 با موضوع:« در بیرون خانه مراقب خود باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد نکات مهم در ارتباط با افراد غریبه، مراقبت از خود در زمانی که با پدر و مادر یا خودمان تنها هستیم صورت پذیرفت. همچنین شماره تلفن ها و آدرس هایی که باید بلد باشیم، اما در صورت لزوم فقط به افراد قابل اعتماد بدهیم نیز مورد نقد قرار گرفت.. در ادامه نیز در مورد احتمال بروز اتفاقاتی مانند گم شدن، آسیب دیدن و اینکه در چنین شرایطی باید به چه کسانی مراجعه کرد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
تکلیف: اولیای گرانقدر لطف بفرمایید در مورد موضوعات ذکر شده، در منزل با پسر گلمان گفتگو کنید. همچنین آدرس منزل و شماره موبایل پدر و مادر را در صورت صلاحدید خود به ایشان آموزش دهید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: