1401/09/06
ریاضی اول
ملکی، مریم
آموزش تم 10 آغاز شد. چوب هط عدد 6و7،آشنایی با نمایه ی اعداد 6و7 اضافه کردن و کم کردن با جواب های تا عدد7 تدریس و تمرین شد.
نوشتن و شمردن اعداد از 1تا7،چوب خط آن ها و شمردن برعکس(از 7تا 1)تمرین شود.در دفتر تمرین یک خط عدد6ویک خط عدد7 بنویس.
علوم اول
ملکی، مریم
فیلم فندق مبحث گیاهان را دیدیم.درباره ی گیاهان صحبت کردیم.
برای روز سه شنبه یک عدد ترب،یک عدد هویج،یک عدد ساقه ی کرفس یا کاهو و یک میوه به دلخواه همراه دانش آموزان باشد.(در صورت تمایل،فقط یکی ازین گزینه ها کافی ست)
پروژه:می توانید به دلخواه دانه ای بکارید و پس از رشد کردن آن را به مدرسه بیاوری و امتیاز بگیرید.این پروژه کاملا اختیاری ست.
نگارش اول
ملکی، مریم
نوشتن نشانه ی "ن" تدریس شد. عزیزان دقت بفرمایید نقطه ی ن بالای خط زمینه قرار بگیرد.
صفحات 52و53 کتاب نگارشت را کامل کنید. کاربرگ مربوطه را حل کنید.
ورزش اول
داورزنی، حمید
نرمش
تمرین شوت زدن
یادگیری زدن ضربه پنالتی
نحوه زدن ضربه به توپ با پا
آزمایشگاه
ملکی، مریم
چند دانه با هم کاشتیم و در کلاس قراردادیم تا به مرور رشد کند و مراحل رشد آن را ببینیم.
پروژه:
با قرار دادن ریشه ی پیاز یا لبو در آب و قرار دادن آن در محل مناسب تغییرات آن را مشاهده و یادداشت کن و نتیجه ی آزمایشت را با خود به کلاس بیاور.(حداقل دو هفته زمان بدهید.) آزمایش امتیازی و اختیاری است
1401/09/05
ریاضی اول
ملکی، مریم
تم 9 کتاب کار علوی حل شد و تم 9 مرور شد.
الگوی دفتر شطرنجی را کامل کنید.
دانش آموزانی که تم 9 کتاب ریاضی آموزش و پرورش را کامل نکرده اند،حتما امشب کامل کنند.
فارسی اول
ملکی، مریم
نشانه ی "ر" و ترکیبات آن مجدد مرور شد. بخش مربوط به نشانه ی ر از کتاب فارسی علوی را حل کردیم. روانخوانی صفحه ی 75کتاب پرسیده شد.
جشن اسم آقای آراد مقدم برگذار شد.
صفحات 67تا70 کتاب فارسی علوی را کامل کنید. روانخوانی صفحه ی 75 را کار کنید فردا پرسیده می شود.
(عزیزانی که کتاب هایشان را در بازه ی آلودگی هوا تحویل نگرفتند،کتاب ها را برای فردا کامل کرده و به مدرسه بیاورند.)
فردا روانخواتی پرسیده خواهد شد.
قرآن اول
ملکی، مریم
قصه ی سوره عصر را تعریف کردیم و روانخوانی سوره انجام شد.
قصه ی سوره ی عصر را بپرسید و در یک برگه یادداشت کنید برای شنبه ی آینده به کلاس تحویل دهید.روانخوانی سوره ها را تمرین کنید.در صورت تمایل سوره ها را حفظ کنید.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
عملکرد ابزار قلم مو و اشکال و تنظیمات آنها، عملکردUndo وRedo ، باز کردن برگه سفید جدید از سربرگ File آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه نقاشی تمرین کردند و رفع اشکال انجام شد.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم با خلاقیت خود یک نقاشی رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.
1401/09/02
ریاضی اول
ملکی، مریم
تمرینات دوره ای با کمک دانش آموزان در کلاس حل شد.
کتاب ریاضی آموزش و پرورش را صفحه ی63کامل کنید.
فایل نمونه سوالات تمرینی برایتان ارسال می شود،نیازی به تمرین مجدد نیست.
پیک ارمغان را حل کنید. دانش آموزانی که امروز پیک ارمغان دریافت نکرده اند روز شنبه به آن ها تحویل داده خواهدشد.
فارسی اول
ملکی، مریم
نشانه ی "ر" تدریس شد. دانش آموزان کلیپ تقدیر از مادر را تماشا کردند. دانش آموزان با جایگاه نشانه در کلمات مختلف آشنا شدند. کلمات و جملات جدید را در کلاس خواندیم.صفحه ی 40 کتاب فارسی درس مادر روانخوانی شد.
خواندن و نوشتن کلمات و جملات فایل ارسالی را تمرین کنید. صفحات 49/50و51 از کتاب نگارش را کامل کنید. کتاب فارسی علوی درس او را کامل کنید.روز شنبه املای کلاسی داریم و روانخوانی پرسیده می شود حتما تمرین کنید.
1401/09/01
فارسی اول
ملکی، مریم
مسابقه ی روانخوانی برگزار شد.هریک از دانش آموزان تعدادی جمله را خواندند.
5خط دیکته در دفتر تمرین نوشته شود.
با حروف درهم ریخته ی هر بخش دو کلمه بسازید.
1.دام/با/باد/آ
2.موم/مَس/بو/بَد
3.تو/سا/آ
4.مَد/آ/تَم/دوس
5.داد/بام/تَم/بَس
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
مروری بر دروس هفته های گذشته اتیکت میز غذاخوری لوازم میز غذا خوری یاداوری شد. انواع بشقاب و قاشق و چنگال نحوه استفاده از قاشق و چنگال و کارد به وسیله ویدیو آموزشی و پاورپوینت به دانش آموزان یاداوری شد.
1401/08/30
ریاضی اول
ملکی، مریم
یادگیری معکوس
"پسرم با کمک بزرگترها،یک کاغذ آ4 بردار و از وسط آن را تا بزن. حالا یک قلب نصفه را جوری بکش که لبه های باز آن روی خط، تای کاغذ باشد.(یعنی شروع قلب کشیدنت از قسمت تای کاغذ باشد)سعی کن کمی مدادت را محکم فشار دهی که رد قلبی که کشیدی روی آن طرف کاغذت بیفتد.(آنقدر فشار نیاور که برگه ات سوراخ شد.)
حال به سمتی که چیزی روی آن نکشیده ای نگاه کن. رد مدادت را پیدا کن و آن را پررنگ کن.
آیا قلبی که کشیدی کامل است؟
حالا روی یک طرف قلبت با پاستل یا رنگ انگشتی نقطه های رنگی بکش. سپس برگه را مجدد تا بزن و دوطرف را محک روی هم فشار بده. کاغذت را باز کن و به تصویری که ساختی نگاه کن.
چه اتفاقی افتاد؟
خوب تمام مراحل را به ذهنت بسپار تا بتوانی توی کلاس کارهایی که انجام دادی و نتیجه ای که گرفتی را با دوستانت به اشتراک بگذاری.
فارسی اول
ملکی، مریم
نمونه سوالات مرور درس ها را در کلاس با کمک دانش آموزان حل کردیم.
5 خط دیکته بنویسید. برای کلمات "بَستَم،مَسموم،آتوسا،تَمام،مادام،بدبو" جدول بخش و صداکشی بکشید.جملات درهم ریخته ی زیر را مرتب کن:
1.سَبا/بود/مَسموم
2.بَست/تاب/دَست/با/اَسَد
3.توت/داد/آتوسا/با/سَبَد
4.با/آب/آباد/بَم/باد
5.سام/دوست/با/اَسما/اَست
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
صفحات 28 و 29 با موضوع:« در بیرون خانه مراقب خود باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد نکات مهم در ارتباط با افراد غریبه، مراقبت از خود در زمانی که با پدر و مادر یا خودمان تنها هستیم صورت پذیرفت. همچنین شماره تلفن ها و آدرس هایی که باید بلد باشیم، اما در صورت لزوم فقط به افراد قابل اعتماد بدهیم نیز مورد نقد قرار گرفت.. در ادامه نیز در مورد احتمال بروز اتفاقاتی مانند گم شدن، آسیب دیدن و اینکه در چنین شرایطی باید به چه کسانی مراجعه کرد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
اولیای گرانقدر لطف بفرمایید در مورد موضوعات ذکر شده، در منزل با پسر گلمان گفتگو کنید. همچنین آدرس منزل و شماره موبایل پدر و مادر را در صورت صلاحدید خود به ایشان آموزش دهید.