فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: انگور

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: رسم چوب خط پنج تا ده مجدد تمرین شد. انتقال از یک دست به دست دیگر کار شد.
تکلیف: نداریم

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: فصل دوم کتاب کار علوی"سلام به من نگاه کن" در کلاس حل شد. حواس پنجگانه مجدد مرور شد.
تکلیف: نداریم.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: روانخوانی درس یک و دو انجام شد. تمرین صداکشی در دفتر انجام شد. ابتدا بدون کشیدن جدول فقط صداکشی انجام دادیم.در روزهای بعد نوشتن در جدول را انجام خواهی داد.
تکلیف: روانخوانی درس یک و دو را از کتاب فارسی انجام دهید. تمرین شفاهی بخش و صداکشی ترکیبات "آب،بابا،آبا،باب،با،اَب،بَ" را انجام دهید.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تمرین شناسایی،نوشتن و ترکیب نشانه ی اَ انجام شد.
تکلیف: صفحات 32 و 33 کتاب نگارشت را کامل کن. دفتر دیکته تحویل دانش آموزان شد،لطفا روی جلد اسم بزنیدو سپس به مدرسه تحویل دهید.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم 6 را آغاز کردیم. اضافه کردن و کم کردن با بازی با چینه تدریس شد. چوب خط 5 تا 10 را آموزش دادیم.
تکلیف: کاربرگ تم 5 همراه دانش آموزان است، آن را کامل کنید.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: نشانه های آا، ب و اَ مجدد تدریس و مرور شد. ترکیبات آب،بابا،آبا،باب،آباب،بَ بخش و صداکشی شدند. کتاب کار علوی صفحات 47و48و49 در کلاس کامل شدند.
تکلیف: بخش و صداکشی و خواندن ترکیبات حتما هرشب با دانش آموزان تمرین شود. صفحه ی 50 کتاب کار علوی را در منزل کامل کنید. فردا کتاب همراه دانش آموزان باشد.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: آب،بابا،آبا،باب،آ اول و غیر اول،ب غیرآخر و آخر و اَ اول و غیر اول در کلاس در دفتر تمرین نوشته شد.
تکلیف: از بچه ها بخواهید این ترکیبات را یک بار در دفتر تمرین مثل دیکته برایتان بنویسند. لطفا فعلا از لفظ دیکته استفاده نکنید.

قرآن اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کتاب قرآن تا صفحه ی 21 تدریس شد.سوره ی توحید و پیام های قرآنی رو خوانی شد.قرار بر این است که دانش آموزان هرجا وارد می شوند بلند سلام کنند.
تکلیف: صفحه ی 17و19 را کامل کنید. در صورت تمایل سوره ی توحید را حفظ کنید. لطفا به سلام کردن دانش آموزان توجه کنید و حتما تذکر در مورد سلام دادن را بدهید.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: عملکرد محافظ صفحه نمایش(screen saver) توضیح داده شد و تنظیمات آن آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحه ی 34 کتاب ریاضی،مبحث الگویابی،تشخیص الگوی تکرار شونده و حل جدول شگفت انگیز چهار در چهار در کلاس حل شد.
تکلیف: تمرین صفحه ی 35 کتاب را در منزل انجام دهید. (گوشه یعنی زاویه و لبه یعنی ضلع)

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: قصه و نمایش نشانه ی اَ اجرا شد و دانش آموزان با نشانه ی اَ آشنا شدند.برای تثبیت نشانه در کلاس انار و انگور که صدای اولشان اَ است را میل کردند .درس 2 صفحه ی 30 روانخوانی شد.
تکلیف: روانخوانی کتاب درس یک و درس دو صفحه ی 30 را انجام دهید. کلمات "برگ،بستنی،بَبر،اَبر،اَنگور،اَنار"را نقاشی کنید(برچسب بچسبانید،پرینت بگیرید و..‌. هر روشی که راحت تر هستید) در زیر تصویر اسم آن را بنویسید سپس دور ترکیب بَ و نشانه ی اَ اول خط بکشید. دقت داشته باشید که فقط از لفظ اَ اول و َ غیر اول استفاده کنید‌.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: طرز صحیح نوشتن نشانه ی اَ در کلاس تمرین شد. ترکیب بَ را تمرین کردیم. دانش آموزان در کلاس املای پای تخته ای نوشتند.
تکلیف: صفحه ی 31 از کتاب نگارش را کامل کنید. در دفتر تمرین ترکیبات"آب،بابا،آبا،باب،آباب،بَ،اَب" را به صورت املا بنویسید سپس صداکشی کنید.صداهای ترکیب را جلوی آن بنویسید. ارمغان هفته ی شماره ی 2 همراه دانش آموزان است لطفا کامل کنید و به مدرسه بیاورید.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 4(نیاز مشترک) با کمک ارائه پاورپوینت،داستان صوتی و فیلم آموزشی تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بادی پرکاشن ریتمیک انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحه ی 12 کتاب هوش و ریاضی با تکیه بر شناسایی بخش تکرار شونده ی الگوها و کشیدن اشکال مختلف همینطور مفهوم بیشتر و کمتر در کلاس حل شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: تم سوم کتاب ریاضی علوی را حل کردیم و مطالب تم سوم مجدد مرور شد‌.
تکلیف: کتاب ریاضی علوی همراه دانش آموزان است،صفحات باقی مانده از تم سوم را در منزل کامل کنید.

علوم اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوم فصل اول را در کلاس حل کردیم و مبحث سایه ها را مجدد برای دانش آموزان توضیح دادیم.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: خواندن کلمات"آب،بابا،با،آبا،آباب،باب"تمرین شد. همه ی این کلمات را صداکشی کردیم. کتاب داستان "روح دماغی" را در کلاس خواندیم و درباره ی نتیجه ی اخلاقی آن صحبت کردیم.
تکلیف: ترکیبات"آب،بابا،با،آبا،آباب،باب" را روی یک برگه ی آچهار یا مقوا با خط زیبا و رنگی بنویسید.سپس همراه دانش آموزان این کلمات را صداکشی کنید. در کنار هر ترکیب به تعداد صداهای آن گل بکشید و روی هرگل صدا را بنویسید. مثلا آب: و روی گل اول آ و روی گل دوم ب بنویسید. لطفا ابتدا فقط به تعداد صداها گل بکشید بعد صداها را بنویسید. (با سلیقه ی خودتان می توانید تغییراتی در ظاهر کار داشته باشید،کاملا سلیقه ای ست)

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: کتاب فارسی علوی صفحات 44و45و46 در کلاس حل شد.
تکلیف: صفحه ی 30 کتاب نگارش را کامل کنید. اگر کتاب فارسی علوی دانش آموزی در کلاس نبوده لطفا در منزل این صفحات را انجام دهید. کتاب فارسی و ریاضی علوی برای جلوگیری از سنگین شدن کیف دانش آموزان در مدرسه میماند لطفا اگر در منزل است حتما به مدرسه تحویل دهید.)

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: با حرف ب آموزش پسر و بستنی تدریس شد

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توسط میس اتیکت و نمایش مرور درس های هفته های گذشته انجام شد. به صورت رول پلی بچها با کلمات معذرت میخواهم ،ببخشید، عذر میخواهم آشنا شدند. مراحل معذرت خواهی به صورت نمایش برای بچها اجرا شد و آموختند برای معذرت خواهی چه روندی را باید طی کنند. مراحل شامل: 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند.
تکلیف: لطفا مراحل معذرت خواهی را به صورت زیر برای شما اجرا کنند و برای خودشان یاداوری کنند. به عنوان مثال؛ 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند (دفتر دوستم را پاره کردم) 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند(دوستم الان ناراحت شده) 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند. (دوستم معذرت میخوام که دفترتو پاره کردم) 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند. (دیگه این‌اشتباه را نمیکنم و برای او یک دفتر جدید میخرم )

ریاضی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: صفحه ی 33 و 34 کتاب ریاضی در کلاس حل شد. الگویابی و جدول شگفت انگیز تمرین شد. مفهوم کم کردن با استفاده از انگشتان دست به صورت شفاهی تمرین شد.
تکلیف: با استفاده از اسباب بازی هایت یک الگوی زیبا بساز.جدول شگفت انگیز چهار در چهار را تمرین کنید.

فارسی اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: روانخوانی صفحه ی 28 پرسیده شد. امروز ترکیب آ و ب را تدریس کردیم. دانش آموزان ترکیب های "با، آب، بابا و آبا" را ابتدا خواندند سپس بخش و صداکشی کردند و در آخر در دفتر نوشتند.
تکلیف: چرخه ی آب را با توجه به قصه ی قطره کوچولو از بچه ها بپرسید‌.

نگارش اول

مدرس: ملکی، مریم
فعالیت: در دفتر تمرین " با،آبا،آب و بابا" را نوشتند. توجه داشته باشید که کلمات روی خط و با فاصله ی منظم نوشته شوند.
تکلیف: صفحات 28 و 29 کتاب نگارش را کامل کنید. لطفا به زیبانویسی توجه داشته باشید‌.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: موضوع درس: بهداشت را رعایت کنیم. تدریس صفحات 21،20،19،18 انجام شد. گفتگو در مورد بهداشت فردی، بهداشت عمومی، مراحل رعایت بهداشت، نظم و ترتیب در پوشیدن لباس تمیز، شستشوی وسایل شخصی صورت پذیرفت.
تکلیف: تکالیف صفحات 21،20،19،18 انجام شده یا تکمیل گردد. اولیای گرامی: آخر هر ماه کتاب های پسران گلمان تحویل ایشان داده شده تا جهت اطلاع رسانی به شما و تکمیل صفحات تدریس شده به منزل بیاورند. لطف کنید در مورد موضوعات درس با پسر عزیزم گفتگویی داشته و نواقصی که به دلیل غیبت دانش آموز یا همراه نداشتن کتاب باقی مانده تکمیل گردد. قابل ذکر: کتاب ها بعد از تکمیل، حتما توسط دانش آموز در جلسه بعدی کلاس مهارت های زندگی به دبیر مربوطه تحویل داده شود. با سپاس
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: