فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه منیریه تهران
کلاس: مریخ 2

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: امروز با پسرهای خوبم صفحه های 7، 8، 9 را انجام دادیم. روش‌های حل مسئله تدریس شد. برگه دعوت‌نامه جلسه اولیا و آموزگاران تحویل دانش‌آموزان شده‌است. فایل این دعوت‌نامه نیز به پیوست در این قسمت به عنوان کاربرگ بارگذاری شده‌است.
تکلیف: 1-دو کارت با رقم های 8 و 4 داریم. با این دو کارت هرچه می‌توانی عدد دو رقمی بنویس. 2-با رقم‌های 3 و 5 هرچه می‌توانی عدد دو رقمی بنویس. 3- طاها 42 مداد دارد. 22 عدد از مدادها مشکی و بقیه رنگی هستند. طاها چند مداد رنگی دارد؟ (با رسم شکل) 4-نریمان 53 تا توپ دارد. 33 تا از توپ‌ها توپ والیبال و بقیه توپ فوتبال هستند.نریمان چند توپ فوتبال دارد؟

علوم دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: فصل 1 با موضوع گردش در باغ تدریس شد. در رابطه با حس‌های پنجگانه تدریس و صحبت کردیم‌. برگه نحوه‌ی تقسیم‌بندی و سیمی کردن کتاب‌ها تحویل دانش‌آموزان داده شده و فایل آن به عنوان کاربرگ در این قسمت بارگذاری شده‌است.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: درس‌های ستایش و کتابخانه‌ی کلاس ما توسط دانش‌آموزان روخوانی شد. واژه سازی ،حالا تو بگو و بیاموز و بگو درس کتابخانه‌ی کلاس ما نیز تدریس شدند.
تکلیف: درس‌های ستایش و کتابخانه‌ی کلاس ما روخوانی شوند. دیکته از 5 خطِ اولِ درس کتابخانه‌ی کلاس ما گفته‌شود.

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: صفحه های 5،6،7 کتاب ریاضی تدریس و انجام شدند.
تکلیف: اولیاء گرامی لطفا این سوالات را در دفتر مشق پسرانم بنویسید و آن ها انجام دهند. 1- نازنینم با دو کارت که روی آنها رقم های 4 و 7 نوشته شده است هر چقدر که می توانی عدد دو رقمی بنویس. 2- پسر کوشایم با دو کارت که روی آن ها رقم های 8 و 3 نوشته شده است عددهای دو رقمی بنویس. 3- پسر خوبم با رقم های 5 و 4 عدد های دو رقمی بنویس. 4- گلم با رقم های 9 و 2 عدد های دو رقمی بنویس.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: روخوانی درس های ستایش و کتابخانه ی کلاس ما توسط پسرهای عزیزم انجام شد. نگاه کن و بگو ، درست و نادرست درس کتابخانه‌ی کلاس ما را انجام دادیم.
تکلیف: با کلمات مهم درس کتابخانه ی کلاس ما جمله سازی شود. روخوانی در‌س‌های ستایش و کتابخانه‌ی کلاس ما هر شب انجام شود. رونویسی از درس ستایش انجام شود.(نقطه ها با یک رنگ دیگر نوشته شوند.انتخاب رنگ دلبخواه است.) دیکته از درس ستایش گفته شود.(لطفا دیکته از کل درس ستایش گفته شود و به صورت کلمه نباشد.)

قرآن دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: درس اول قرآن روخوانی و تدریس شد. داستان‌های قرآنی را که پسرانم می‌دانستند، برای دوستانشان تعریف کردند. سوره‌های حمد، توحید، کوثر، ناس را تمرین کردیم و با هم خواندیم.

ورزش دوم

مدرس: قاضی طباطبایی، سید حسین
فعالیت: دانش‌آموزان با قوانین و مقررات کلاس تربیت بدنی آشنا شده و در مورد علایق و استعداد ورزشی‌شان گفتگو کردند. در ادامه به چند گروه تقسیم شده و بعد از تعیین سرگروه به بازی پرداختند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی دانش آموزان با مفهوم اتیکت و آداب اجتماعی آشنا شدند. قوانین کلاس مرور شد. در ابتدای کلاس از همه دانش آموزان خواسته شد هر زمان توپ را در دست گرفتند با این جملات "سلام، روزتون بخیر، من(نام دانش آموز) هستم، از دیدار شما خوشحالم". همکلاسی‌ها پاسخ دادند " سلام (نام دانش آموز) جان، ما هم همچنین." معرفی خود را به شکل صحیح تمرین کنند.

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه‌های 2،3،4،5 را با عزیزانم انجام دادیم.
تکلیف: صفحه‌ی 3 کتاب ریاضی، قسمت (جدول شگفت انگیز) انجام شود. لطفا فردا کتاب ریاضی به مدرسه فرستاده شود.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: درس ستایش را پسران گلم روخوانی کردند. درس کتابخانه‌ی کلاس ما تدریس و کلمات مهم درس مشخص شدند. همچنین دانش‌آموزان درس روخوانی کردند.
تکلیف: از کلمات مهم درس کتابخانه‌ی کلاس ما که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند 3 بار نوشته شود. درس کتابخانه‌ی کلاس ما روخوانی شود.

نگارش دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: پسرهای خوبم صفحه‌های 10 و 11 کتاب نگارش را انجام دادند.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: درس ستایش توسط پسرهای عزیزم روخوانی شد و جمله‌سازی روی تخته انجام دادیم. ارزشیابی درس فارسی نیز انجام شد.
تکلیف: درس ستایش روخوانی شود. در درس ستایش با کلماتی که زیر آن‌ها خط قرمز کشیده شده جمله سازی شود. (دانش آموزانی که تکلیف دیروز را انجام ندادند برای فردا تکالیف را کامل کنند.)

هنر دوم

مدرس: علی خانی، پریسا
فعالیت: آشنایی با خطوط نقاشی دریا و حیوانات دریایی.

سواد مالی

مدرس: خان بابایی، مریم
فعالیت: با عرض سلام خدمت شما پسران عزیز و اولیای گرامی. در جلسه اول ،بعد از خوش‌آمدگویی و صحبت اجمالی درباره سواد مالی،پول‌های چاپی بین دانش‌آموزان توزیع و با هدف درک تفاوت آن‌ها، مقایسه شد. ارزش پول برای دانش آموزان با مثال پول و خرید از سوپر مارکت توضیح داده‌شد. درس اول کتاب سواد مالی (داستان پولک و پول) برای دانش آموزان خوانده شد. مفهوم مبادله کالا به کالا با قصه صوتی «سه کیسه پشم به جای پول»، آموزش داده‌شد. انیمیشن (پول) پلنگ صورتی و مفهوم پول نمایش داده‌شد.
تکلیف: پسران عزیزم،برای جلسه بعد 16 / 07 / 1401 تصویری از اسکناس و سکه پول، را نقاشی کشیده و به کلاس بیاورید. خلاصه داستان صوتی سه کیسه پشم به جای پول ،را برای بزرگتر بازگو کرده تا آنها برای من بنویسند.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیای محترم و دانش آموزان عزیز و ورزشکار، امروز معارفه به صورت بازی (بادی پرکاشن) که موجب ایجاد انگیزه و هیجان و دقت و تمرکز در دانش‌آموزان می‌گردد، به صورت کار گروهی در کلاس اجرا شد. و آشنایی دانش آموزان با ساز چوبک و زدن چند ریتم ساده به صورت گروه نوازی کار شد.

ریاضی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: کتاب ریاضی تا صفحه‌ی 9 با موضوع عدد و شمارش تدریس و تمرین شد.

علوم دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: فصل 1 کتاب علوم با موضوع گردش در باغ تدریس شد و با پسرهای نازنینم در مورد روش‌های جمع‌آوری اطلاعات بحث و صحبت کردیم.

فارسی دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: کتاب فارسی را شروع کردیم و راجع به آن گفتگو کردیم. درس ستایش تدریس و روخوانی شد. پسرهای خوبم درس را به نوبت روخوانی کرده و زیر کلمات مهم درس را با رنگ قرمز خط کشیدند.
تکلیف: از کلمات مهم درس ستایش که زیر آنها با رنگ قرمز خط کشیده شده 3 بار در دفتر مشق نوشته شود. روخوانی درس ستایش انجام شود. (دفتر مشق 80 برگ بعضی از عزیزانم در مدرسه بود که با کتاب فارسی به منزل ارسال شد) *لطفا در نظر داشته باشید که دفتر مشق دانش آموزان 80 یا بیشتر از آن باشد.*

نگارش دوم

مدرس: غیبی، لیلا
فعالیت: صفحه‌ی 9 و 10 کتاب نگارش را که دوره‌ای بر کلاس اول است با گل پسرهای عزیزم انجام دادیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: