فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لاله 2

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب ریاضی صفحه 10 مربوط به جمع و تفریق با استفاده از چوب خط ،شکل و محور انجام شد.

علوم دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: ارزیابی مربوط به مرور پایه ی اول در کلاس انجام شد.

نگارش دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب نگارش انجام شد.
تکلیف: دختر گلم کتاب نگارش صفحه 11و 12و13را با خطی زیبا بنویس.

بازی‌های پیش‌دبستانی و دبستانی

مدرس: والیزاده، یکتا
فعالیت: مهارت جابه جایی و هماهنگی پا با توپ تمرین شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : تکمیل کننده بازی هفته پیش ( پیشرفته ) دو دانش آموز رو به روی هم ایستاده و رو به روی آن ها تعدادی کاپ گیم چیده شده است . اول هر دو نفر با ریتم اول موزیک در جا میزنند و وقتی ریتم عوض شد یک نفر از آن ها کاپ گیم ها رو دونه دونه جمع کرده و به دوستش میدهد و دوستش هم تا صدای سوت قطار را نشنیده باید دونه دونه کاپ گیم ها را سر جای خود بگذارد و برگردد . رشد مهارت‌های ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمع‌آوری کاپ‌ها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشود. افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچه‌ها سریع واکنش نشون بدهند. هماهنگی چشم و دست در جابه‌جایی کاپ‌ها: گرفتن و چیدن کاپ‌ها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست دارد. تمرین نوبت‌پذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کند. تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: رو‌به‌روی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچه‌ها میشود. پرورش حافظه‌ی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکت‌ها رو یاد می‌گیره و با موسیقی هماهنگ نگه می‌دارد. ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچه‌ها میشود. بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشود. بازی 2 تکمیل کننده بازی دوم هفته اول ( پیشرفته ) دانش آموز ها دو به دو رو به روی هم در حلقه خود ایستاده و با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، 4 قدم به جلو می آیند و با ضرب دست ( شماره 4 ) مجدد تا 4 شمارده و سر جای خود میروند ( داخل حلقه ) و یک ضرب دست میزنند . و هر موقع معلم خود گفت دو نفر آخر سریعا میدوند و همه یک حلقه جا به جا میشوند و نفرات آخر در حلقه ی اول قرار میگیرند. 1.تقویت ریتم و هماهنگی حرکتی بچه‌ها یاد می‌گیرند با شمارش "1 2 3 4" حرکت بدن و ضرب دست رو هماهنگ کنن. این باعث افزایش دقت شنیداری و هماهنگی حرکات با موسیقی میشود. 2.تمرکز و دقت شنیداری چون باید به دستور معلم ("دو نفر آخر!") گوش بدن و سریع واکنش نشون بدهند، تمرکز و توجه لحظه‌ای بچه‌ها تقویت میشود. 3.کار گروهی و هماهنگی اجتماعی حرکت در حلقه، ایستادن رو به رو و جابه‌جایی‌ها حس همکاری و هماهنگی گروهی رو در بچه‌ها بالا می‌برد. 4.چابکی

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب کار فارسی انجام شد. گنجینه شماره ا در کلاس خوانده شد و به پرسش ها پاسخ داده شد.
تکلیف: ارمغان هفته شماره 2 انجام شود.دفتر های املا به منزل فرستاده شد لطفا ملاحظه و امضا بفرمایید.

هنر دوم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: با تمرکز بر دوسالانه هنر، در مورد موضوع: زباله و با هدف: شناخت زباله ها و اهمیت تفکیک زباله تصاویر نمایش داده شد و در مورد حفظ محیط زیست و سطلهای تفکیک زباله توضیح داده شد و بعد بچه ها با همین موضوع نقاشی کشیدند.

ورزش دوم

مدرس: باقرزاده، آیلار
فعالیت: دانش آموزان مهارت جابه جایی و دریبل زدن در فوتبال و کنترل توپ با پا را تمرین کردند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: امروز در کلاس قسمت دوم انواع آب و هوا را یادگرفتیم و راجع به صفحه 7 کتاب Science صحبت کردیم.

شطرنج

مدرس: افضلی هرسیمی، گلاره
فعالیت: آموزش حرکت مهره ها انجام شد آموزش ارزش مهره ها در شطرنج انجام شد

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب مربوط به حل مسئله با روش محور ،شکل و چوب خط در کلاس انجام شد.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب کار فارسی انجام شد .
تکلیف: دختر گلم کتاب نگارش صفحه 9و10 را با خطی زیبا بنویس.

املا دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: املای خلاق توپی در کلاس گفته شد.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: آموزش کار با ویندوز و آشنایی با کلید های موس آشنایی با desktop,taskbar و عوض کردن زمینه و شناخت آیکن ها
تکلیف: با سلام خدمت اولیای عزیز در روز آینده یک فیلم در گروه تلگرامی دانش آموزان بارگذاری میشود لطفا دانش آموز آن را تماشا کن پیش نیاز جلسه آینده میباشد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: امروز در کلاس یاد گرفتیم ضلع ها و گوشه های اشکال مختلف را بشماریم و یک Shapes Spinner با دختران گلم درست کردیم و دختران گلم با استفاده از آن راجع به اشکال مختلف صحبت کردند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: کلمات جادویی ، مراحل عذرخواهی
تکلیف: با کلمات زیر یک جمله بسازید: لطفاً مرسی ببخشید

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های کتاب کار انجام شد.
تکلیف: دختر گلم صفحه 12،13 کتاب کار ریاضی کامل شود.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: کلمات مخالف و هم معنی درس اول در کتاب کار فارسی نوشته شد.
تکلیف: دختر گلم از روی کلمات مهم درس اول که خط کشیده ای یکبار بنویس.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام خدمت اولیای گرامی خوش آمدگویی،معارفه،توضیح در مورد اسکناس و سکه نشان دادن اسکناس‌ها و سکه ها در پاور،نمایش کارتون اختراع پول،درس اول از روی کتاب خوانده شد و نکات مهم درس گفته شد ،تفاوت سکه و اسکناس گفته شد،ارزش اسکناس‌ها گفته شد کار در کلاس حل شد وقصه سه کیسه پشم به جای پول گذاشته شد. سپاس
تکلیف: لطفا صفحه 16 در خانه با کمک اولیا حل شود کتاب سه کیسه پشم به جای پول تهیه شود و قصه صوتی آن در گروه قرار داده میشود

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس راجع به انواع آب و هوا و دمای مربوط آنها صحبت کردیم و جملات مربوط به آن را تکرار و تمرین کردیم .

ریاضی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: تمرین های مربوط به عدد نویسی در کتاب انجام شد.

فارسی دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: درس کتاب خانه کلاس ما در کلاس روانخوانی شد.کلمات مهم درس خط کشیده شد.
تکلیف: دختر گلم از روی متن درس چند بار بخوان تا سریع و روان بخوانی 5 کلمه از درس انتخاب کن و با آن جمله سازی کن.

قرآن دوم

مدرس: آیینه، یگانه
فعالیت: لوحه ی اول و پبا قرآنی در کلاس روانخوانی شد.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: تدریس صفحه 6و7 وآموزش قوانین کلی خوشنویسی
تکلیف: تمرین وتکمیل صفحه 6و7

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: هاشمی، حدیثه
فعالیت: با سلام و احترام امروز در کلاس صفحه 7 کتاب Math را کار کردیم .
تکلیف: لطفا جمله زیر در منزل تکرار و تمرین شود . Shapes are all around you_ at home, at school, in the park and all over the world.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: