فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 1
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید.با تشکر معلمین پایه اول

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 10 کتاب ریاضی آموزش و پرورش.( مبحث شمارش تا عدد پنج و الگویابی) - انجام صفحه ی 11 کتاب ریاضی آموزش و پرورش.( مبحث شمارش تا عدد پنج) - انجام صفحه ی 12 کتاب ریاضی آموزش و پرورش.( مبحث شمارش تا عدد پنج، اضافه کردن و الگویابی ) - تمرین و تکرار دست راست و چپ. - تمرین و تکرار نمایش اعداد تا 5 با انگشتان دست. - آموزش واژه ی " اضافه کردن " و تاکید بر مفهوم زیاد شدن.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 8 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 9 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 10 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 11 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 12 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1) - انجام صفحه ی 13 کتاب کار علوم علوی ( تمرین های فصل 1)

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - گفت و گوی مجدد و کاملا مفصل در مورد تابلویی که دخترانم باید بسازند. - نمایش تابلوهایی که دخترانم تهیه کرده بودند و گفت و گو در مورد قانون هایی که ساخته اند. - آموزش نگاره ی چهارم ( به مدرسه رسیدیم ) . - آموزش رنگ های پرچم کشورمان. - آموزش این که هر رنگ در پرچم کشورمان، نماد چه چیزی است. - آموزش قوانین داخل مدرسه. - گفت و گو در ارتباط رعایت بهداشت در خوردن آب و خوراکی در حیاط دبستان. - آموزش واژه ی " رهبر ". - بخش کردن کلمات این نگاره. - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی چهارم . - پیدا کردن کلمات هم پایان نگاره ی چهارم .
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا: - صفحه ی 8، 37 و 38 دفتر مشق خلاق انجام شود. ( دلبندانم در انجام صفحه ی 8، طبق آموزش های داده شده، حتما به زیر هم زیر هم نوشتن و رعایت فاصله ی برابر بین لوحه ها دقت و توجه کافی را داشته باشند.) - ارمغان هفته ی شماره ی 2 تکمیل گردد و حتما روز شنبه 15مهر ماه به مدرسه آورده شود. - کتاب کار فارسی علوی جهت تکرار و تمرین و هن چنین رویت و امضا، به منزل ارسال گردید. - دخترانم که در ساخت تابلوی قانون خود، به درستی عمل نکرده اند، تابلو به منزل برگردانده شد تا اصلاحات لازم را انجام دهند. - شنبه 15 مهر، مهلت آخر جهت آوردن تابلوی قوانین می باشد. - ارمغان هفته ی شماره ی 1، پس از تصحیح و ملاحظه به منزل برگردانده شد. لطفا پس از بررسی برگه ی تصحیح شده، آن را داخل یک پوشه ی دکمه دار درمنزل نگهداری نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-آموزش دویدن-آموزش تغییر جهت-آموزش پرش ساده اصلاحی-بازی همراه با دویدن-سرد کردن
تکلیف: دخترای گلم حتما صبحا صبحانه میل کنند و همراهشون قمقمه داشته باشند.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام درس گفتگوی مودبانه از سرفصل رفتار مودبانه تدریس گردید.
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید. والدین گرامی و دانش آموزان عزیز، با توجه به تعداد کتاب کارهای علوی لطفاً تمامی کتاب کارها به مدرسه آورده شود تا آموزگار در قفسه های فردی دانش آموزان قرار داده و بر اساس تدریس و مطالعه دانش آموزان به منزل فرستاده شود . ضمناً درس اتیکت اسکول به صورت پروژه ای بر اساس تجربیات دانش آموزان اجرا می شود و یا طبق تکالیف مورد نظر به صورت برگه ای تحویل مربی خواهد شد.با تشکر معاون آموزشی کیهان

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - مرور و تکرار مبحث ستون. - مرور و تکرار مبحث ردیف. - آموزش جدول سودوکو ( این مبحث با بازی و استفاده از ماسک در حیاط دبستان (کلاس بدون دیوار) آموزش داده شد. ) - انجام صفحه ی 9 کتاب ریاضی آموزش و پرورش (مبحث تناظر یک به یک و جدول سودوکو )

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش روزهای هفته و شمارش آن با انگشتان دست. - آموزش فصل های سال و شمارش آن با انگشتان دست. - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - آموزش در ارتباط با واژه ی " شهروند ". - آموزش در ارتباط با حقوق شهروندی. - آموزش در ارتباط با رعایت قوانین شهروندی. - انجام سومین خانه از مقوای مسئولیت ها، تحت عنوان" من یک شهروندم ". - انجام صفحه ی 11 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 2: بچه ها، آماده! ). - انجام صفحه ی 12 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 2: بچه ها، آماده! ). - انجام صفحه ی 14 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 3:یک و دو و سه، راه مدرسه ) . - انجام صفحه ی 15 کتاب کار فارسی علوی ( نگاره ی 3:یک و دو و سه، راه مدرسه ) .
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش نگاره ها صفحات (32،33،34) را با دقت کامل کن.

نگارش اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش لوحه ی صفحه ی 6 کتاب نگارش ( شعر لوحه: از رو زمین به بالا، شبیه هواپیما، یه خط صاف به بالا، نگاه بکن تو حالا). - تکمیل صفحه ی 6 کتاب نگارش.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود فراوان امروز تکرار بازی 4ضربی جلسه قبل با نام های حیوانات و رنگ ها به صورت گروهی در دایره با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید. سپس به صورت گروهی (2نفره هر دانش آموز رو به روی دوستش) با یک آهنگ 4ضربی (شمارش 4تایی)(پا/پا/دست/دست)حرکات تمرین و اجرا گردید.

هوش و ریاضی

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 8 کتاب ریاضی و هوش ( مبحث شمارش تا عدد پنج و تناظر یک به یک) . - انجام صفحه ی 9 کتاب ریاضی و هوش ( مبحث جهت ها: بالا و پایین، چپ و راست، زیر و رو، بیرون و درون ) - انجام صفحه ی 10 کتاب ریاضی و هوش ( تناظر یک به یک وجدول سودوکو ) - انجام صفحه ی 11 کتاب ریاضی و هوش ( مبحث سایه ها)

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - انجام صفحه ی 11 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث تناظر یک به یک ) . - انجام صفحه ی 12 کتاب کار ریاضی علوی ( مبحث تناظر یک به یک و الگو ) .
تکلیف: دلبندان من، لطفا صفحه ی 13 کتاب کار ریاضی را تکمیل کنید و حتما فردا دوشنبه ، مورخ 10 مهر کتاب را به مدرسه بیاورید. * قابل توجه اولیای عزیزم، در کتاب کار ریاضی علوی، صفحاتی به عنوان " سرگرمی " وجود دارد که به عنوان تمرین اضافه لحاظ گردیده است؛ زمانی که تمام تمرین های تم تمام شود، کتاب کار جهت انجام صفحه ی سرگرمی و هم چنین رویت شما عزیزان به منزل ارسال می شود؛ خواهشمندم، به دو نکته توجه و دقت کافی را داشته باشید: 1- پس از رویت کتاب کار و تکمیل صفحه ی سرگرمی، حتما انتهای صفحه ی سرگرمی را امضا زده، تاریخ و نام خودتان را یادداشت بفرمایید. 2- فردای همان روز کتاب مجدد به مدرسه ارسال شود.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش مجدد فصل 2 کتاب علوم( سلام، به من نگاه کن. ) . - تمرین و تکرار حواس پنج گانه. - آشنایی با اعضای بدن. - آشنایی با یک سری مشاغل و حواس مورد نیاز و مرتبط با آن. - صحبت در ارتباط با عقاب و حس بینایی قوی او. - صحبت در ارتباط با سگ و حس بویایی قوی او.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش روزهای هفته و شمارش آن با انگشتان دست. - آموزش فصل های سال و شمارش آن با انگشتان دست. - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. - معرفی جنگل الفبا به دلبندانم. - آموزش واژه ی " آتش نشان های جنگل الفبا "و کمک های آنان به این جنگل بزرگ. - مروری کوتاه بر مباحث نگاره ی یک و دو. - آموزش نگاره ی سوم ( یک، دو، سه، راه مدرسه) . - گفت و گو با دانش آموزان در ارتباط با قوانین راهنمایی و رانندگی. - آموزش واژه ی" آسیب مالی ". - آموزش واژه ی" آسیب جانی ". - گفت و گو در ارتباط با علت تدوین قوانین و چرایی ملزم بودن اجرای آن. - گفت و گو با عزیزانم در مورد رعایت حقوق شهروندی. - آموزش واژه ی" قانون " و " قانون گذار ". - نمایش انواع تابلوهای رانندگی. - بخش کردن کلمات این نگاره. - شناسایی صدای اول کلمات نگاره. - یافتن صدای آخر کلمات نگاره. - پیدا کردن کلمات هم آغاز نگاره ی سوم. - آموزش مبحث" هم پایان " و زدن مثال های خارج از کتاب توسط دانش آموزان برای این مورد. - انجام صفحه ی 3 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ) . - انجام صفحه ی 4 کتاب نگارش ( لوحه نویسی ). - آموزش لوحه ی صفحه ی 5 (شعر لوحه: از اون بالا به پایین، یه خط صاف رو زمین، پایین اون گرد باشه، یه وقت نشه فراموش، اگر که تیزش کنی کمر اونو می شکونی) . - تکمیل کردن صفحه ی 5 کتاب نگارش ( لوحه نویسی) - تمرین شعر " خدای مهربان ".
تکلیف: دختران عزیزم: - صفحات 35 و 36 ( نگاره ی 3) با دقت تکمیل نمایید. - در راستای درس امروز و گفت و گوهای بین من و دختران عزیزم، به دلبندانم توضیحات کامل مفصلا داده شد که با همکاری شما یک تابلو بسازند. ( مقرر شد دانش آموزان در نقش یک قانون گذار باشند و قانونی را تابلوسازی کنند که مختص خودشان باشد و قانونشان بتواند جان یک یا چند نفر را نجات دهد. ) برای انجام این تکلیف تا روز چهارشنبه 12 مهر ماه مهلت دارید.

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: با سلام و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و با آرزوی موفقیت دلبندان عزیز مدرسه علوی با سلام و تبریک به مناسبت آغاز سال ت آشنایی با دانش آموزان و آشنایی با رشته شطرنج و آموزش صفحه شطرنج و خطوط آن
تکلیف: نقاشی یکی از مهره های مورد علاقه

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر خدمت اولیا گرامی . موارد آموزش داد شده در این جلسه : آموزش رفتارهای صحیح در روابط اجتماعی و آموزش جملات صحیح در اولین ارتباطات اجتماعی
تکلیف: بر اساس عکسهای ارسال شده دانش آموزان صدای خود را بابت کار درست و کار غلط ارسال کنند ( با yes yes و no no)
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز، با توجه به اهمیت پرتال و ثبت گزارش ها و تکالیف روزانه آموزشی معلمین پایه ، زبان و فوق برنامه خواهشمندیم به طور مرتب پرتال را چک و بررسی بفرمائید همچنین دانش آموزان را با این روند آشنا و عادت دهید تا بتوانند تکالیف و گزارش های روزانه کلاسی خود را از این طریق پیگیری کنند. یکی از اهداف مهم ما در پرتال علوی اطلاع رسانی روزانه گزارش های آموزشی معلمین به والدین گرامی و دانش آموزان است و قطعاً صرفه جویی در وقت کلاسی می باشد. خواهشمندیم در این امر مهم همراه دبستان علوی باشید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
توضیح: **یادآوری** به اطلاع والدین عزیز اول تا سوم می رساند با توجه به کلاس فوق برنامه شطرنج، یک دست شطرنج ساده (در صورت امکان شطرنج مسابقات) که دارای کیف یا جعبه ای باشد که دانش آموزان مهره ها را گم نکنند برای آن ها تهیه بفرمائید و حدالمقدور مگنتی نباشد. برای جلسات شطرنج آموزشی همراه خود داشته باشند (حتماً برچسب نام داشته باشد)

ریاضی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : - انجام صفحه ی 10 کتاب کار ریاضی علوی (مبحث الگویابی ) - انجام صفحه ی 4 کتاب آموزش و پرورش ( مبحث الگویابی) - انجام صفحه ی 5 کتاب آموزش و پرورش ( مبحث الگویابی) - انجام صفحه ی 6 کتاب آموزش و پرورش ( مبحث تناظر یک به یک ) - انجام صفحه ی 7 کتاب آموزش و پرورش ( مبحث الگویابی و شمارش )

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : - مروری بر نگاره ی شماره ی یک . - مروری بر نگاره ی شماره ی دو . - توضیح در ارتباط با مقوای مسئولیت ها به دانش آموزان. - پرکردن اولین قسمت از خانه ی مقوای مسئولیت ها با رویکرد " شناخت خانواده ی خود " با استفاده از رنگ انگشتی. - گفت و گو در ارتباط با مسئولیت دخترانم در منزل در راستای کمک به مادر.( مسئولیتی به جز تمیز کردن اتاق شخصی و درس خواندن) - پر کردن دومین قسمت از مقوای مسئولیت ها با رویکرد" مسئولیت من در خانه "
تکلیف: دختران عزیزم: - لطفا صفحه ی 5 دفتر مشق خلاق را کامل نمایید.( دلبندانم طبق آموزش های داده شده، حتما به زیر هم زیر هم نوشتن و رعایت فاصله ی برابر بین لوحه ها دقت و توجه کافی را داشته باشند.) - صفحه ی 30 و 31 دفتر مشق خلاق، بخش نگاره ها با دقت انجام شود.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام آغاز پاییزِ زیبا و سال تحصیلی جدید را به شما کوچولو های خلاقم تبریک میگویم امروز در کلاس هنرمان با تکه های کاغذ رنگی که بوسیله پاره کردن کاغذ رنگی بدست آورده بودیم یک زنبور طلایی با بال های آن و جزئیات دیگر ساختیم بعد از تکه چسبانی با استفاده از پاستل و یا ماژیک محل قرار گرفتن زنبور را مشخص کردیم (زنبور طلایی در دشت گل یا زنبور طلایی در آسمان و...)
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً در صورت کامل نبودن ، فضا سازیِ تکه چسبانیِ زنبور طلایی را کامل کنید . همچنین برای جلسه آینده وسایل زیر را همراه داشته باشید: پاستل و یا ماژیک -دفتر نقاشی

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس اول داده شد . بچه ها با ارزش اسکناس ها آشنا شدند.
تکلیف: فعالیت در منزل صفحه 14 - 15 - 16 حل شود قصه صوتی با لینک زیر گوش داده شود https://aparat.com/v/7WPVD
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: