فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: قاصدک 2

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: در ادامه ی فصل اعداد اعشاری و نکات صفحات 47 و 48 از کتاب درسی ، امروز روی نکات و تمرین های مهم صفحات 49، 50 و 51 صحبت و حل شد. فایل ارسالی حل کامل تمارین می باشد. عزیزانی که در ارسال فعالیت ها بی توجهی دارند توجه داشته باشند که در شرایط آموزش از راه دور نیز همانند فعالیت های حضوری ارزیابی تمام فعالیت ها ثبت می شود. به بازخورد های داده شده دقت کنید.
تکلیف: لطفا پاسخ های خود را با فایل ارسالی مطابقت دهید و درصورت لزوم اصلاح نمایید.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب درسی هدیه های آسمانی بخش هایی از درس هفتم با عنوان دست در دست دوست تدریس شد. فایل ارسالی متن درس هفتم است با توجه به اینکه کتاب های هدیه ی برخی عزیزان داخل کلاس است حتما از روی فایل ارسالی متن درس را بخوانید.پرسش های متن را در صورتی که کتاب دارید وارد کتاب کنید و در غیر این صورت داخل برگه نوشته تا پس از در اختیار داشتن کتاب آن ها را به کتاب بچسبانید.
تکلیف: دانش آموزان عزیز فقط تمرین صفحه ی 47 که یک جدول است را کامل کرده و در این بخش ارسال بفرمایید. فعالیت صفحه ی 48 اختیاری است ولی اگر متن خوب و زیبایی ارسال کنید امتیاز مثبتی خواهد داشت.

ریاضی پیشرفته ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: تمرین های صفحات 59 و 60 از کتاب کار از مفهوم یادآوری اعداد اعشاری به طور کامل در کلاس حل شدند. همچنین تدریس صفحه ی 64 از ادامه ی ضرب و تقسیم اعشاری تکمیل شد. فایل ارسالی حل کامل تمرین هایی است که امروز در کلاس حل شدند.
تکلیف: دانش آموزان عزیز صفحه ی 64 و 65 از کتاب کار را کامل حل کنید و در همین بخش تصاویر واضح گرفته پی دی اف شده ارسال بفرمایید.

زیبانویسی

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس زیبا نویسی متن مورد نظر با رعایت قوانین آن نوشته شد
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً از روی متن زیر 3بار بنویسید

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیا و دانش آموزان عزیز امروز به صورت آنلاین کلاس برگزار گردید. و با 2 آهنگ برای تحرک و هیجان دانش آموزان با هدف شناسایی سمت چپ و راست و جلو و عقب و توجه و تمرکز به گوش دادن آهنگ و انجام حرکاتی که شعر آهنگ می گوید با شمارش 4 تایی تمرین و بازی شد. سپس با دو آهنگ 4 ضربی با حرکات بادی پرکاشن برای تمرکز و تقویت دو نیمکره مغز بازی شد.

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: فردا در کلاس تمارین از کتاب درسی بخش های مانده تا صفحه ی 51 بررسی و حل خواهند شد.

علوم ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: دانش آموزان عزیز خواهشمندم لینک زیر را دنبال کنید فیلمی مربوط به درس ششم علوم می باشد. اگر روی لینک کپی کنید صفحه ی وب مورد نظر را برای شما باز می کند. مطلب تحت عنوان درس ششم علوم نیرو 1 می باشد.
تکلیف: https://www.aparat.com/v/iDyl2

فارسی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب درسی فارسی درک مطلب صفحه ی 52 مربوط به درس ای وطن گفته شد. همچنین درک مطلب قصه ی حماسه ی هرمز به کمک دانش آموزان در کلاس بررسی شد. نکات مربوط به این بخش ها و شعر صفحه 56 در فایل زیر ارسال می گردد. لطفا مطالب را کامل وارد کتاب درسی تان بفرمایید.
تکلیف: معنی شعر همه از خاک پاک ایرانیم را از کتاب کار فارسی تان مطالعه کنید.

نگارش ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: عزیزان چنانچه سه شنبه کلاس ها حضوری شدند فعالیت درس آزاد در کلاس دنبال می شود و ارسال نفرمایید. اما اگرآموزش از راه دور ادامه داشت درس آزاد را در اینجا ارسال کنید. تاکید می شود درس آزاد را در این بخش ارسال کنید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب اجتماعی و کتاب کار تدریس درس نهم با عنوان پیشرفت های علمی مسلمانان انجام شد. همچنین نکات مهم مربوط به درس هشتم که قبلا در کتاب کار تدریس شده بود در کتاب درسی گفته شد. فایل زیر پرسش های متن مربوط به کتاب درسی اجتماعی درس های 8 و 9 می باشد. لطفا موارد را با دقت وارد کتاب درسی بفرمایید. نکات و پرسش های مربوط به درس نهم در کتاب کار را فردا ارسال خواهم کرد.
تکلیف: برای فردا از کتاب کار اجتماعی صفحه ی 44 و 45 از بخش تمرین تا پایان پرسش 5 را پاسخ دهید. لطفا با مداد بنویسید.

ریاضی پیشرفته ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب کار ریاضی مختصری روی صفحه ی64 در رابطه با تقسیم های ساده ی اعشاری صحبت شد و نمونه ای تدریس گشت. پیشتر صفحات 62 و 63 تدریس شده بود.
تکلیف: مثال ارسالی را مرتب در صفحه ی 64 کنار مثال کتاب وارد نمایید.

هنر ششم

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان چهره یک دختر را همراه با بیان احساس و البته فضای بزرگ برای کلاژ مو های دختر و یا لباس آن تصویر سازی کردیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم کلاژ را در منزل تا حدودی پیش ببرید.

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: تمام تمرین های صفحات 46 47 و 48 از کتاب درسی ریاضی در کلاس حل شدند. فایل تکمیلی تمارین فردا ارسال می شود. به دلیل شرایط مجازی بودن کلاس ها صرفا در این ایام بخشی از مطالب گفته شده در کلاس به صورت پی دی اف در اختیارتان قرار می گیرد تا بتوانید موارد ناقص را اصلاح کنید.
تکلیف: برای فردا صفحات 49 . 50 و 51 از کتاب درسی را به طور کامل حل کرده و قبل از ساعت دوازده امشب از طریق همین سامانه ارسال فرمایید.

علوم ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: دو فیلم کوتاه در رابطه با موضوع درس پنجم زمین پویا در کلاس پخش شد.

فارسی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: لینک زیر مربوط به قصه ی حماسه ی هرمز است لطفا قصه را گوش کرده و به پرسش های صفحه 52 پاسخ دهید. از کتاب درسی فارسی بخش دانش زبانی صفحه ی 52 و حکایت انواع مردم تدریس شد. همچنین از درس هفتم شعر همه از خاک پاک ایرانیم تدریس شد. توضیحاتی درباره ی نوشتن درس آزاد داده شد.
تکلیف: https://www.aparat.com/v/lda0X بخش درک مطلب درس ای وطن را با مداد کانل کرده ان شاءالله در فرصت دیگری با هم راجع به این بخش صحبت کرده و جمع بندی می کنیم.

نگارش ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: موضوعات پیشنهادی درس آزاد: فرهنگ بومی 1: * غذا های گیلان.* لالایی های خراسان.* ماسوله شهری در دل کوه* گلاب گیری کاشان،* فرش تبریز.* لباس های محلی کردستان.* سوزن دوزی سیستان و بلوچستان.* قصه های کهن،* شب یلدا.*
تکلیف: لطفا تا روز سه شنبه با موضوع فرهنگ بومی درس آزاد کتاب درسی فارسی را کامل کنید. موضوعات بالا موضوعات پیشنهادی است میتوانید موضوعات دیگری را در ارتباط با درس انتخاب کنید.

علوم پیشرفته ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب کار علوم در ادامه ی مطالب دیروز صفحات 52 و 53 و 54 تا پایان پرسش های درس پنجم زمین پویا کامل بررسی شدند. فایل زیر مطالب امروز است. لطفا موارد لازم را اصلاح بفرمایید.
تکلیف: نیازی به ارسال مطالب این بخش نمی باشد. بعدا در فرصتی حضوری کتاب کار ها بررسی می شوند.

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و احترام . در این جلسه شبکه سازی (اهمیت ارتباطات در زندگی اجتماعی) آموزش داده شد.
فعالیت: با سلام و احترام خدمت والدین گرامی و دختران عزیز علوی - امیدواریم با دعای خیر شما عزیزان خوش قلب و مهربان، خداوند منان رحمت بارانش را بر آسمان تهران ببارد و کمتر شاهد برگزاری کلاس های آنلاین باشیم. مراقب سلامتیتان باشید با تشکر واحد آموزش

ریاضی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب درسی ریاضی صفحات 44 و 45 بررسی شدند. قبلا این بخش مفصل در کتاب کار تدریس شده بود. فایل ارسالی بازخوانی تمارین حل شده است. لطف مواردی که نیاز به اصلاح دارند را وارد نمایید.
تکلیف: صفحات 46، 47و 48 را برای امروز کامل حل کرده و نتیجه را ارسال بفرمایید خواهش میکنم تصاویر واضح به صورت عمودی و خوانا باشند و حتما فایل با فرمت پی دی اف ارسال شود.

علوم ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: بخشی از نکات مربوط به درس پنجم با موضوع زمین پویا مطرح شد. تدریس این درس در کتاب کار علوم تکمیل شده است‌. فایل ارسالی نکات مهمی است که لازم است هر نکته در بخش و صفحه ی مورد نظر از کتاب درسی نوشته شود.
تکلیف: لطفا پس از مطالعه ی فایل ارسالی هر مطلب را در بخش و صفحه ی مورد نظر یادداشت بفرمایید. ان شاءالله باقی نکات در روز های دیگر مطرح می شوند دانش آموزان عزیز نیازی به ارسال تصاویر این بخش نمی باشد اما کتاب های درسی پس از حضوری شدن جلسات آموزشی باز بینی می شوند.

قرآن ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: با توجه به اینکه امروز در برنامه ی کلاسی ساعتی قرآن داشتیم فرصت مناسبی ست تا بخشی از درس هفته ی قبل را مرور و صفحه ای از درس جدید را روخوانی کنید. لینک زیر مربوط به https://www.aparat.com/v/e5RCL روخوانی صفحه 37 درس جدید و در بخش تکالیف لینک مربوط به درس هفته ی قبل ارسال می شود.
تکلیف: https://www.aparat.com/v/3Luj9 روخوانی قرآن صفحه 32 این صفحه هفته ی قبل در کلاس روان خوانی شده است. پی دی اف هر دو صفحه ارسال می شود.

علوم پیشرفته ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: نکات مربوط به درس پنجم از کتاب کار علوم تکمیل شدند. فایل ارسالی نکات مربوط به توضیحات داخل کلاس می باشد لطفا فایل را به دقت مطالعه کرده و بخش های مورد نظر را کامل کنید.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس های گذشته (پول های خارجی و عرضه و تقاضا) دوره شد.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مبحث حسادت از زیر مجموعه مهارت روابط بین فردی تدریس گردید
فعالیت: با سلام، به اطلاع می رساند آزمون تیزهوشان پایه پنجم و ششم، روز پنجشنبه 9 /آذر ماه به صورت هماهنگ و راس ساعت 9 صبح شروع و ساعت 10 پایان می یابد. تمامی دانش آموزان راس ساعت 8/45 در مدرسه حضور بهم رسانند.مسئولیت رفت و آمد دانش آموزان با اولیا می باشد.

فارسی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب فارسی بخش بخوان و بیندیش در کلاس خوانده شد و به پرسش های درک و مطلب پاسخ داده شد. همچنین روخوانی شعر ای وطن درس ششم در کلاس انجام شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیزی که دفتر مشق شان در کلاس مانده است فراموش نکنند شنبه تحویل بگیرند.

نگارش ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
تکلیف: ارمغان شماره ی ده را به طور کامل پاسخ داده و شنبه همگی تحویل دهید. موارد ارمغان کامل تدریس شده اند. شنبه از همه ی عزیزان تحویل گرفته می شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: موضوع اعتماد به نفس در عبور از دوره ی کودکی به نوجوانی و دوران تحصیل اهمیت بسیاری دارد. گاهی نبود اعتماد به نفس ما را از آموختن باز می دارد ، نمی‌توانیم در کلاس درس مسائل و مشکلات خود را بیان کنیم، نواقص آموزشی و اشکالات درسی مان به خاطر ترس بیان و صحبت در جمع به قوت خود باقی می ماند، در ارتباط با دوستان مدام دچار تردید می شویم و یا اینکه حتی از خواندن متن زیبایی که برای درس نگارش آماده کرده ایم منصرف می شویم. بر طرف کردن این مشکل لازم است صبور باشیم و برنامه ریزی درستی داشته باشیم. در متن ارسال شده به صورت خلاصه چند راهکار ساده برای افزایش اعتماد به نفس مطرح شده است.(ویژه ی علاقه مندان)

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب کار اجتماعی تدریس درس هشتم تکمیل شد و پرسش های این بخش تا‌پایان سوال چهار پاسخ داده شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز یکشنبه ی آینده از درس هفت و هشت آزمونک خواهیم داشت.‌

ریاضی پیشرفته ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: از کتاب کار ریاضی تدریس مطلب مربوط به یادآوری ضرب و تقسیم اعشاری صفحات 62 و 63 کامل شد. تمارین مربوط به صفحات 59 و 60 روز شنبه در کلاس حل می شوند.

علوم پیشرفته ششم

مدرس: محمودی ایردموسی، سهیلا
فعالیت: کتاب کار علوم جهت امضا اولیا تحویل عزیزان داده شد.

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-آموزش سه گام هندبال(مقدماتی)-آموزش دفاع ساده در هندبال را تمرین کردند.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: پروژه ی مراحل عمل آمدن یک محصول با موضوع انتخابی توسط دانش آموزان(رشد گیاه در گلدان و یا پخت کیک) در اسکرچ انجام شد.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: