فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه میدان امامت تهران
کلاس: شهرزاد شمس

علوم چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. ادامه‌ی تدریس درس سیزدهم (زیستگاه) تا انتها انجام شد.
تکلیف: 1. درس نامه‌ی درس سیزدهم از کتاب‌کار را با دقت مطالعه و نکات مهم را برای خود مشخص کنید. 2. به سوالات درس سیزدهم از کتاب کار پاسخ دهید. 3. درس 1 و 2 از کتاب‌کار را مطالعه و مباحث کامل نشده را بازبینی کرده و کامل کنید.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. پرسش کلاسی از درس هفدهم در کلاس انجام شد. 2. تدریس درس هجدهم (پوشش گیاهی و زندگی جانوری در ایران) با اهداف آموزشی زیر انجام شد: توانایی برقراری ارتباط بین نوع آب و هوا و نوع پوشش گیاهی با زندگی جانوری. آشنایی با پوشش گیاهی در نواحی مختلف آب و هوایی. آشنایی با زندگی جانوری در نواحی مختلف آب و هوایی. توانایی برقراری ارتباط بین قسمت‌های مختلف بدن شتر با ویژگی‌های آب و هوایی منطقه خشک. 3. فعالیت صفحه‌ی 83 از کتاب درسی در کلاس انجام شد. 4. تدریس درس نوزدهم (از محیط زیست مراقبت کنیم) با اهداف آموزشی زیر انجام شد: آشنایی با مفهوم زیستگاه. دسته‌بندی جانوران گیاه‌خوار و گوشت‌خوار از روی تصاویر آنها. توانایی درک ارتباط بین موجودات زنده. آشنایی با راه‌های آلودگی محیط‌زیست. احساس مسئولیت نسبت به حفاظت از محیط‌زیست. اظهارنظر در مورد راه‌های حفاظت از محیط‌زیست. 5. فعالیت صفحه‌ی 87 در کلاس انجام شد.
تکلیف: 1. درس‌نامه‌ی درس 18 و 19 از کتاب‌کار با دقت مطالعه شود. 2. به پرسش‌های درس 18 و 19 از کتاب‌کار پاسخ دهید.

ورزش چهارم

مدرس: صفایی، منصوره
فعالیت: نرمش ، تمرین شوت بسکتبال و بازی وسطی

رایانه

مدرس: رخ فروز، سمیه
فعالیت: تبدیل داده های ستونی به صورت افقی و دادن لینک به داده ها تکرار و تمرین شد و دانش آموزان این مبحث را تدریس کردند.
تکلیف: مطالب تدریس شده تکرار و تمرین شود.

علوم چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. پرسش کلاسی از درس دوازدهم انجام شد. 2. به سوالات درس دوازدهم از کتاب‌کار با هگکاری دانش‌آموزان عزیزم پاسخ داده شد. 3. تدریس درس سیزهم (زیستگاه) انجام شد.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
تکلیف: 1. به سوالات درس هفدهم از کتاب‌کار با دقت پاسخ دهید. 2. درس هفدهم در کلاس پرسیده می‌شود.

هنر چهارم

مدرس: عبدالهیان، سمانه
فعالیت: توضیح وسایل برای شروع کار سفالگری جلسه آینده (آموزش چرخه رنگها ، درجه اول و دوم ، رنگهای مکمل و مقدار آنها در استفاده کارهای هنری در کنار هم )

مهارت زندگی

مدرس: بهروش، ملیکا
فعالیت: با توجه به نیاز کلاس، مهارت های صحیح دوست یابی و همچنین خودشناسی آموزش داده شد، بحث آزاد کلاس انجام شد.
تکلیف: سه ویژگی پیشنهادی در مهارت های دوست یابی را بنویسید، در پرتال ارسال فرمایید، جلسه آینده در کلاس ازائه دهید.

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. صفحه‌ی 131 کتاب درسی تدریس شد. دانش‌آموزان توانستند 8 ارتفاع داخلی و خارجی شکل متوازی‌الاضلاع را رسم کنند.

فارسی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. روانخوانی درس شانزدهم (پرسشگری) در کلاس توسط دختران عزیزم، انجام شد. 2. تدریس قسمت واژه‌آموزی (متمم) در کلاس بیان شد و دانش‌آموزان مثال‌هایی را در کلاس مطرح کردند. 3. روخوانی قسمت بخوان و حفظ کن (خرد و دانش) در کلاس انجام و معنی ابیات شعر بیان شد.
تکلیف: 1. جهت تثبیت درس، روخوانی درس پرسشگری در منزل انجام شود. 2. شعر خرد و دانش تا روز 29 فروردین ماه حفظ شود.

نگارش چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. درس 1، 2، 3 و 4 کتاب نگارش، در کلاس چک شد.
تکلیف: 1. دانش‌آموزانی که کتاب خود را، هنوز کامل نکرده‌اند، لطفا سریع‌تر این کار را انجام دهند.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس درس هفدهم (نواحی آب و هوایی ایران) با اهداف آموزشی زیر انجام شد: توانایی مشخص کردن نوع آب و هوای یک منطقه با استفاده از راهنمای نقشه‌ی اقلیمی ایران. توانایی مقایسه‌ی نمودار دمای دو منطقه معتدل و گرم و پی بردن به تفاوت‌ها. توانایی مقایسه‌ی نمودار بارش دو منطقه‌ی متفاوت و پی بردن به ویژگی‌های بارش آن‌ها. توانایی ارتباط برقرار کردن بین تصاویر مناطق مختلف و نمودار بارش و دمای آن ناحیه. آشنایی با ویژگی‌های آب و هوایی مناطق مختلف. توانایی اظهارنظر در مورد تجهیزات مورد نیاز برای سفر به هر یک از مناطق آب و هوایی کشور در فصل‌های مختلف. آشنایی با مفهوم اصطلاح (شرجی) 2. انجام فعالیت‌های داخل درس.

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. فصل اول و دوم کتاب کار دختران عزیزم، چک شد. افرادی که کتاب خود را کامل نکرده‌اند، لطفا در منزل این دو فصل را کامل کرده و مجددا کتاب خود را به کلاس بیاورند. 2. درس‌نامه‌ی صفحه‌ی 152 و 153 کتاب‌کار مرور و توضیح داده شد. 3. تدریس ابتدایی مبحث مساحت متوازی‌الاضلاع و مثلث در کلاس انجام شد، دانش‌آموزان با مفهوم ارتفاع و قاعده آشنا شدند و توانستند بر روی مثلث و متوازی‌الاضلاع ارتفاع و قاعده را رسم کنند. 4. به سوالات فعالیت صفحه‌ی 130 کتاب درسی، پاسخ داده شد. 5. به تمرین‌های صفحه‌ی 154 کتاب‌کار با مشارکت دخترای عزیزم، پاسخ داده شد.
تکلیف: 1. سوالات فصل سوم صفحات 63 تا 81 مرور شود. دخترانم برای رفع اشکال آمادگی لازم را داشته باشند.

فارسی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. روخوانی درس شانزدهم (پرسشگری) در کلاس انجام شد. 2. به سوالات قسمت درست و نادرست و درک مطلب پاسخ داده شد.
تکلیف: 1. روخوانی درس شانزدهم، در منزل تکرار شود.

نگارش چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
تکلیف: 1. درس 1، 2، 3 و 4 جهت رفع اشکال آماده باشد.

سواد مالی

مدرس: ناطق، زهرا
فعالیت: درس 21 ( بازاریابی ) تدریس شد . کارتون شکرستان بازاریابی ننه قمر نمایش داده شد . پاور درس بازاریابی نشان داده شد . فعالیت کلاسی صفحه ی126 با مشارکت دانش آموزان انجام شد .
تکلیف: دخترای خوبم فعالیت کلاسی و منزل صفحات 126 و 127 را انجام داده و در پرتال ارسال کنید

ریاضی چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تمرین‌های قسمت فعالیت صفحه‌ی 127 از کتاب درسی با همیاری دختران عزیزم، در کلاس حل و بررسی شد. 2. تدریس چهارضلعی‌ها با اهداف آموزشی زیر در کلاس انجام شد: چهارضلعی‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت را در صفحه‌ی نقطه‌ای رسم کند. با ذوزنقه و متوازی‌الاضلاع آشنا باشد. ویژگی اشکال هندسی و زیرمجموعه‌های آن را درک کند. زاویه‌های مساوی اشکال هندسی را بشناسد. در اشکال هندسی، اندازه‌ها و زاویه‌ها را به دیت بیاورد. 3. تمرین‌های قسمت کار در کلاس و فعالیت از صفحه‌ی 128 کتاب درسی در کلاس حل و بررسی شد. 4. سوالات قسمت کار در کلاس و تمرین صفحه‌ی 129 کتاب درسی با مشارکت دختران عزیزم در کلاس حل شد.

نگارش چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. به سوالات 1 و 2 درس سیزدهم، پاسخ داده شد.
تکلیف: 1. به ادامه‌ی سوالات درس سیزدهم، در منزل پاسخ دهید.

املا چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. املا از درس 11 و 12 کتاب ادبیات‌فارسی در کلاس گفته شد.
تکلیف: 1. لطفا اولیای عزیز، دفتر املای دختران عزیزم را امضا بفرمایند.

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: دادزه، فتحیه
فعالیت: 1. تدریس درس هفدهم (آقای بهای، خانم بهاری) با اهداف آموشی زیر در کلاس انجام شد: تقویت روحیه‌ی تشکر و قدردانی. شناخت حق معلم به عنوان یکی از مهم‌ترین حقوق. شناخت راه‌های تشکر از معلم. آگاهی از توصیه‌های امام سجاد علیه‌السلام در مورد حق معلم بر شاگردان.
تکلیف: 1. درس تدریس شده، در منزل مرور شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: