فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: دانشمندان 1

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب مروری بر خط تقارن و نیمه دیگر شکل با اشکال مختلف و اشکال هندسی . کاغذ تا خورده از وسط را در اختیار دانش آموزان قرار دادیم پسرهای عزیزمان با شابلون روی کاغذ تا خورده اشکال هندسی را پر رنگ کشیدند و بعد از باز کردن کاغذ از وسط، جای اشکالی که روی نیمه دیگر کاغذ افتاده بود را پر رنگ کردند و متوجه اهمیت تقارن شدند.

علوم اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سه فصل علوم مرور شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: کلمات و جملات کتاب روان خوانی تمرین شد و عزیزان بازی ماهی گیری کلمات را انجام دادند. پسرهای عزیزم کتاب کار فارسی نشانه س را کامل کردند و روی تخته آموزشی دیکته تمرین کردند‌.
تکلیف: ارمغان شماره 9 به همراه تمرین دیکته و روان خوانی و جمله سازی با کلمات اسب و سبد. لطفا قبل از دیکته کلمات و جملات، اول نشانه ها و ترکیب ها نوشته و مرور شود. با تشکر از همکاری شما

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: نگارش قسمت نشانه س غیر آخر و س آخر تکمیل شد و عزیزان جدول ترکیب را کامل کردند.

هنر اول

مدرس: خوشدامن، مهتاب
فعالیت: باسلام .... شروع جمله نویسی مربوط به نقاشی دوسالانه .... تفهیم ساختار جمله مرتبط به زبان کودکانه ...

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: بازی برج سازی کودکان در دو ردیف روبه‌روی هم می‌ایستند. ابتدا همه با شمارش ریتمیک (مثلاً 1، 2، 3، 4) با ضربه زدن به دست‌های هم‌ردیف خود هماهنگ می‌شوند تا حس ریتم و هم‌زمانی گروهی تقویت شود. سپس دو نفر از هر ردیف با اعلام مربی جلو می‌آیند، یک لیوان پلاستیکی برمی‌دارند و با همکاری هم حرکت ریتمیک لیوانی را اجرا می‌کنند؛ یعنی لیوان را بر اساس شمارش می‌کوبند، جابه‌جا می‌کنند و بین خودشان می‌چرخانند تا یک "گردش درست" یا الگوی حرکتی منظم بسازند. این فعالیت هم حس موسیقایی را تقویت می‌کند، هم بچه‌ها یاد می‌گیرند که با تمرکز و همکاری دقیق، ریتم و نظم را حفظ کنند تقویت تمرکز و دقت شنیداری و حرکتی رشد هماهنگی بین چشم، دست و گوش پرورش کار گروهی و همکاری دو نفره تقویت درک ریتم، شمارش و نظم حرکتی افزایش اعتمادبه‌نفس در اجرای گروهی

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: تدریس نشانه س غیر آخر و س آخر با داستان سنگ پشت و کدگذاری (3 و مسواک) و ساخت سبیل و تلفیق با بخش سالم باش شاداب باش علوم (داستان سرفه و سرماخوردگی و سردرد و استفاده از سوپ و سیب و میوه هنگام سرما خوردگی) داستان دوستی س غیر آخر با ا غیر اول و س غیر آخر با َ غیر اول. مثال آوردن از ترکیب ها، تشخیص س غیر آخر و س آخر در کلمات و مثال آوردن از آن توسط بچه ها. روان خوانی کلمات سام، داس، سبد، اسب، اسد، سما، آدامس و.... نیز انجام شد. پسرهای عزیزم سه صفحه کتاب کار فارسی نشانه س را انجام دادند و صدا نویسی را روی لگو هم تمرین کردند.
تکلیف: پسران عزیزم به مناسبت روز دانش آموز هیچ تکلیفی ندارید. دوستون دارم

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دو صفحه نگارش قسمت نشانه س غیر آخر و س آخر انجام شد.

ورزش اول

مدرس: باقرپور، محمدمبین
فعالیت: - نرمش و گرم کردن با حرکات ایستا و پویا - انجام بازی بشین پاشو در راستای هماهنگی گوش و عضله و هدف شبه اسکوات به عنوان تمرینات مقاومتی

هوش و ریاضی

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: هفته ششم آموزشی شامل پیدا کردن دو شکل متقارن و رساندن بادبادک به شخص مورد نظر از میان خطوط درهم و شمارش با چوب خط و....انجام شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب روز دانش آموز بر دانشمندان کوچکم مبارک. جشن روز دانش آموز در تالار برگزار شد. ادامه کتاب کار فارسی نشانه م غیر آخر و م آخر انجام شد. عزیزان کتاب روان خوانی را از روی تخته خواندند‌.
تکلیف: از هر جمله نوشته شده در دفتر مشق، سه بار بخوانند و یک بار بنویسند. دیکته به صورت جمله نیز تمرین شود. مرسی

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: سلام و عرض ادب انجام الگویابی شطرنجی در کتاب ریاضی، مفهوم تقارن، کشیدن نیمه دیگر شکل با شابلون، کتاب کار ریاضی تم 6 نیز کامل شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: کلمه خوانی و جمله خوانی در پای تخته تمرین شد ، جمله سازی نیز کار شد. پسرهای عزیزم جملات کتاب روان خوانی را نیز خواندند.
تکلیف: دو صفحه کتاب کار فارسی نشانه م انجام شود. عزیزان لطفا هر شب دیکته و روان خوانی تمرین کنند و زمانی که دفتر پسرهایمان دست من مانده، لطفا دیکته را روی تخته وایت برد یا برگه تمرین کنند. هر زمان که نشانه جدید نیز خواندیم، جدول دوستی را کامل کنند و بخوانند.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: کتاب نگارش قسمت م غیر آخر و م آخر تمام شد و عزیزان کلمات کتاب نگارش را روان خوانی کردند.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی درس پنجم امروز تدریس شد. فعالیت کلاسی با مشارکت فعال دانش‌آموزان عزیز انجام گردید و کلیپ آموزشی مربوط به درس نیز در کلاس قرار داده شد. با سپاس از همراهی و حمایت شما
تکلیف: لطفا بچه ها این هفته قلک درست کنند با وسایل بازیافتی ،مربوط به درس پس انداز است با مقوا ویا بطری های آب با کمک همراهی شما عزیزان با سپاس.

شطرنج

مدرس: ترکمان، نسترن
فعالیت: به نام خدا آموزش مهره شاه به همراه شعر به دانش آموران ارزش و‌امتیاز مهره و جاگذاری بر روی صفحه شطرنج شاه که یکی یدونه است راه رفتنش به خونه است مثل خانم وزیره. اما میره یه خونه

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه اتیکت میز غذاخوری آموزش داده شد ( در زمان غذا خوردن آرنجمان را روی میز قرار ندهیم ، هورت نکشیم ، با آستین دهانمان را پاک نکنیم ....) . دانش آموزان عزیزی که در این جلسه دستمال سفره نیاوردند لطفا جلسه آینده حتما با خود به کلاس بیاورید ، متشکرم .

ریاضی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: شروع تم 6 کتاب ریاضی، انجام جمع و تفریق روی چینه و مفهوم اینکه برای جمع کردن تعداد دو شکل، چینه ها را از پایین می شماریم و رنگ می کنیم و برای کم کردن، چینه ها را از بالا خط می زنیم یا برمی داریم. حل آن در کتاب نیز انجام شد.

فارسی اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر تدریس نشانه م غیرآخر و م آخر با داستان و شعر و کدگذاری(م ماهی گیر) ایجاد انگیزه با هدیه مداد به عزیزان، تلفیق با علوم و صحبت در مورد میوه ها و ویتامین های آن، مثال آوردن از م غیر آخر و م آخر توسط دانش آموزان، دوستی م غیر آخر با ا غیر اول و م غیر آخر با َ غیر اول و ساخت ترکیب ما و مَ و مثال آوردن از ترکیب ها، ترکیب خوانی و کلمه خوانی با تاکید بر ترکیب ها، روان خوانی کلمات بام، دام، آدم، بادام، دما، آمد، آمدم، بم، داماد، دادم، بامداد نیز انجام شد. جمله سازی و نحوه مرتب کردن جملات به هم ریخته هم کار شد.
تکلیف: عزیزان تکلیف نوشته شده را انجام دهند و روان خوانی کنند.

نگارش اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: دو صفحه کتاب نگارش قسمت م غیر آخر و م آخر انجام شد.

قرآن اول

مدرس: رفیعی، بنفشه
فعالیت: مروری بر سوره توحید و مفهوم آن، شروع سوره کوثر و مفهوم آن (ای پیامبر، ما به تو یک دختر دادیم پس خدارو شکر کن) پیام قرآنی الحمدالله ( الهی شکر) ،نقاشی با موضوع سلام و رنگ کردن نعمت های خدا.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: