فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: 1.امروز کتاب کار فارسی نشانه صاد 3 صفحه تا انتها تدریس شد. 2.روانخوانی تکرار و تمرین شد. 3.کاربرگ فارسی جهت تکرار و تمرین و دوره انجام شد.
تکلیف: امروز کتاب کار فارسی و کتاب فارسی جهت تکرار و تمرین تا نشانه ی( خوا ) با پسرهای گلم تحویل انها داد شد. لطفا روز دوشنبه همراه عزیزانم باشد. روز شنبه تدریس نخواهیم داشت.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: املا تا نشانه ی تشدید گفته شد.والدین عزیز اکثر پسرهای گلم امروز در گذاشتن اِ ربط و ه آخر چسبان و تنها دچار مشکل بودند. لطفا تکرار و تمرین شود. نکته:با پسرهای گلم امروز این تمرین را زیاد انجام دادم برای درک درست و تفاوت اِ ربط و ه آخر تنها و چسبان گفتم اگر کلمه ای به تنهایی ه آخر چسبان و ه آخر تنها در خود کلمه ندارد اگر صدای اِ شنیدی سریع اِ ربط بگذار.
تکلیف: 1.پسرم ارمغان شماره ی 23 را انجام بده. 2.املا با کلمات اِ ربط و ه آخر تنها و چسبان ، اُ استثنا،خوا استثنا،صاد ،سین،تشدید گفته شود. 3. پسرم کلمات نامرتب زیر را مرتب کن. 1.اره_را_چوب_نجار_می کرد. 2.در_انداختم_قلک_سکه_من. 3.دوست_مربا_سجاد_و_کره_دارد. 4.قله_به_امروز_رسیدند_کوه نوردان. 5.ما_دارد_پله_چهارده_خانه ی. 6.چَرا_چوپان_برد_را_گله اش_به. 7.آموزگار_می کنم_من_از_تشکر. 8.دفترشان_در_کشیدند_نقاشی_بچه ها. 4.روانخوانی تکرار و تمرین شود. 5.عبارات زیر را جمع کن. 10+20= 50+30= 40+40= 20_80= 10_50= 30_60=

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: تمرین و تکرار نرم افزار اسکرچ جونیور انجام شد. هر یک از دانش اموزان با مفهوم حرکت و ایجاد بلوک های حرکت کار کردند.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تدریس نشانه ی صاد (ص) را همراه با قصه و نمایش و ایجاد انگیزه ی ساخت صابون و قصه ی (کدو قلقله زن) انجام دادیم درس صدای موج روانخوانی و رونویسی شد.
تکلیف: از روی درس صدای موج روانخوانی شود. کتاب فارسی و دفتر املای علوی همراه عزیزانم باشد.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز 3 صفحه نگارش درس جدید در کلاس نوشته شد. 2 صفحه کتاب کار انجام شد. جهت اشتباه نکردن پسرهای گلم با نشانه ی سین کارت کلمات اماده شود و دیداری هر روز تکرار و تمرین شود تا کلمات در حافظه ثبت شود.
تکلیف: پسرم در دفتر تلاش خود 3 خط بنویس صاد غیر اخر و صاد اخر. و از هر کدام از این کلمات 2 بار بنویس و بخوان. قصر،صبر،صندلی،صدا،صدف،صندوق،صاف املا تا علامت تشدید نوشته شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری برحرکت کلیه مهره ها داشتیم و مقایسه ای بین اسب و فیل انجام داده تا ویژگی های هر مهره را بهتر شناخته تا زمان مورد بهره برداری را دقیق بدانیم. درس اصلی ما مات های یک حرکتی بود ،ما برای مات کردن یک شاه باید در ابتدا تمامی خانه های اطراف شاه را به فاصله یک خانه مشخص کرده سپس تعیین نماییم که این شاه کدام خانه ها را می تواند برود ؟ آنجا را با یک دایره تو خالی مشخص می کنیم ،حالا خانه هایی رادکه نمی تواند برود را با ضربدر مشخص کرده و دست آخر با گرفتن خانه های فرار شاه و گرفتن خانه ای که خود شاه در آنجا قرار دارد می توانیم شاه را کیش و مات کنیم. ما چند نمونه مات را با عزیزانمان کار کردیم. لطفا در منزل با بچه ها تمرین حل کرده و بازی داشته باشید.متشکرم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تم 19 کتاب ریاضی با تکرار و تمرین مباحث جمع و تفریق در مسئله و سودوکو و قرینه یابی در کلاس به اتمام رسید. 2 صفحه کتاب کار با همین مباحث انجام شد.
تکلیف: پسرم صفحه ی 138 کتاب کار ریاضی را در منزل انجام بده و همراه خود فردا به کلاس بیاور.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: تکرار و تمرین درس های فارسی توسط کاربرگ.
تکلیف: 1) یک صفحه املا به صورت جمله از متن درس در بازار ' میهن ما ' قرآن نوشته شود. 2) متن درس قران ' میهن ما ' در بازار روان خوانی شود . 3 ) سوالات زیر در دفتر تلاش نوشته شود و توسط دانش اموز پاسخ داده شود . 1) نام دیگر مغازه ؟ 2) دیوار ها را می سازد؟ 3) خانه ی خدا ؟ 4) کسی که نقاشی می کند ؟ 5) از جایی که کیک می خریم ؟

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز املای تشخیصی از درس خوا استثنا گفته شد. لطفا هر روز کلمات اُ استثنا و خوا استثنا به صورت کارت کلمه و دیداری با پسرهای گلم کار شود تا کامل تثبیت شود در حافظه ی گل پسرهای عزیزم
تکلیف: فردا تدریس نشانه خواهیم داشت کتاب فارسی همراه عزیزانم باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: هماهنگی فردی هماهنگی گروهی هماهنگی چشم و پا هماهنگی چشم و دست تقویت حس دهلیزی

بازی دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: بازی دبستان بازی روباه و لک لک امروز انجام شد با هدف تقویت تعادل ،سرعت و استقامت بدنی در دانش آموز.
تکلیف: تکلیف نداریم .

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز با پسرهای عزیزم به آزمایشگاه رفتیم و آزمایش های مربوط به درس (هوا در اطراف ما) انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز 2 صفحه از کتاب ریاضی مبحث شروع تدریس مسئله و جمع و تفریق با شیوه های متنوع(انگشت،چوب خط،چینه،اشکال،محور) انجام شد.
تکلیف: پسرم جمع ها و تفریق های زیر را با هر شیوه ای که تا به الان یاد گرفتی و دوست داری انجام بده. 7+9= 9+9= 11_4= 10+5= عدد های زیر را 5تا 5تا تا عدد 55 جلو ببر و درک کن و حفظ کن. 0،5،10،15،

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز فصل(در اطراف ما هوا وجود دارد) تدریس شد و کتاب کار علوم کامل انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز درس تشدید مجددا تکرار و تمرین شد،صفحات کتاب کار تکمیل شد و روانخوانی انجام شد. دفتر املای علوی وکتاب کار علوم همراه عزیزانی که نیاوردند باشد.
تکلیف: 1.پسرم کلمات زیر را در دفتر تلاش بنویس بخوان و ببین روی کدام از آنها علامت تشدید می آید با رنگ قرمز آن علامت را بگذار. نقاش،دکتر،اول،سرسره،نجار،دوم،اره،داوود،کفاش،تپه،کادو،تولد،قلک،خواندن،بقال،قله،قناد،خوش مزه 2.املا از ابتدا تا درس خوا استثنا گفته شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با انواع شکل های گل آشنا شدند و نقاشی هایی کشیدند که داخل آن کوه، درخت، گل و چیزهایی که دوست داشتند داخل آن بود.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و حتما حتما یک عدد قلمو هر سایز و شماره ای که دارند، برای رنگ کردن سفال همراه خود بیاورند. ممنونم

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: تمرین و تکرار ساخت انیمیشن در نرم افزار اسکرچ جونیور انجام شد. دانش آموزان با بلوک های صدا و نقاشی کار کردند.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تم 19 درس ریاضی با موضوع نانوایی و آداب و قوانین رفتن به این مکان آغاز شد و 2صفحه از کتاب ریاضی با موضوع شمارش و جمع دسته های 10 تایی و شمارش 10تا 10 تا آغاز کردیم کودک باید بتواند از عدد 10 تا 90 بخواند و بنویسد و درک درست از تعداد هر کدام داشته باشد و نباید فقط طوطی وار انها را بیان کند .
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز درس بازار علامت ( تشدید) همراه با قصه و اشنایی با مشاغل تدریس شد و متن درس روانخوانی شد . -تشدید یک علامت است . - در خواندن تشدید باید دقت کنیم تا نشانه ای که تشدید روی ان قرار گرفته است را با تاکید و به صورت محکم و با شدت بخوانیم. - فقط کلمه اول می تواند تشدید بگیرد چراکه یک کلمه عربی می باشد. در صورتی دوم و سوم صرفا تشابه دارند و اصلا نیاز به تشدید ندارد. - به هیچ عنوان نمی توانیم کلمه را به صورت تشدید دار در جدول بخش و صدا قرار دهیم. در کلماتی مانند ممنون تشدید نمی گیرد: چرا که هر دو نشانه هم شکل و هم صدا ، در یک بخش کلمه جای گرفته اند. مثال بیشتر برای کلماتی که تشدید نمی گیرد. گُسَست - مِلَل - مُمکِن می خوانَند -می کنند.
تکلیف: 1) کلمات زیر را در متن درس پیدا کنید سپس از جمله ای که ان کلمه را دارد رونویسی شود . کلمات : نجار: قنادی: تشکر: کفاشی 2) سوالات درک مطلب متن درس پرسش و پاسخ شود.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نوشتار علامت تشدید آموزش داده شد و از روی درس بازار رونویسی شد. 3 صفحه کتاب نگارش و 2 صفحه کتاب کار فارسی تدریس شد.
تکلیف: پسرم صفحه ی 205 کتاب کار را با دقت انجام بده و به کلمات تشدید دار دقت کن .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس شانزدهم (بسته بندی) تدریس شد. راجب درس بسته بندی و مزایای آن صحبت شد. پاورپوینت بسته بندی ارائه شد و در رابطه با آن با بچه ها صحبت شد. انیمیشن بسته بندی غیر قابل نفوذ گذاشته شد. انیمیشن طنز بسته بندی دیرین دیرین گذاشته شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکلیف درس شانزدهم صفحه 124 را انجام دهند.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب پیرامون مفهوم امانت و امانت داری صحبت کردیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: