فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

زنگ تفریح

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم با داستان درخت بخشنده(نویسنده:شل سیلور استاین) اشنا شدند.موضوع قصه در مورد مفهوم بخشندگی،همدلی،مهربانی و دوستی بود.سپس با بچه ها در مورد ارزش بخشندگی و دوستی گفتگو کردیم و دنبال راه کارهایی برای بخشندگی بودیم.
تکلیف: لطفا طرز صحیح مداد دست گرفتن و شناخت مجدد خط زمینه با پسرهای عزیزم تکرار و تمرین شود.

خلاقیت

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از گل سفالگری آدم برفی درست کردند، چون الگو نداشتند هر کس آدم برفی مدل خودش را که دوست داشت درست کرد.
تکلیف: لطفا بشقاب هایی که امروز دانش آموزان با خود به خانه می آورند را هفته آینده با خود به مدرسه بیاورند، که نیاز به تهیه مجدد نباشد.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: توضیح و آگاهی در مورد فرایند گوش دادن مفید. زرافه ها با اینکه گوش های کوچکی دارند اما با دقتی که دارند تلاش می کنند با گوش دادن موثر و پرسیدن سوال از دیگران به قلب آن ها گوش دهند. در کلاس هر دانش آموز با هم گروهی های خود صحبت می کند و هم گروهی ها تلاش می کنند از روی عمد به او توجه نکنند و حس دانش آموزی که صحبت می کند از عدم توجه دیگران رو می پرسیم. هم گروهی ها که از روی عمد حواسشون پرت شده بود هم باید بگن آیا متوجه صحبت فرد سخن گو شدند یا نه؟
تکلیف: لطفا در منزل با کودکان خود در مورد موضوعات مهم صحبت کنید و با پرسیدن سوال متوجه دریافت و عدم دریافت صحبت خود شوید. سعی کنید هنگام صحبت های کودک خود با تکان دادن سر، پرسیدن سوال و... او را متوجه این موضوع که به صحبت هایش گوش می دهید، کنید.

زنگ تفریح

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز به اردوی فکر بازیا رفتیم کلی به پسران گلم خوش گذشت .
تکلیف: لطفا فردا تکلیف خوراکی های سالم و نا سالم علوم همراه دانش اموز باشد .

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ علوم داستان خانوم گاو که بدلیل پرخوری زیاد مورد تمسخر بقیه قرار گرفته بود برای پسرهای عزیزم تعریف کردم و پسرهای گلم اموختند نباید تحت هیچ شرایطی کسی را مسخره کنند و باید به تفاوت های فردی هم احترام بگذارند هر انسان و موجودی با هر شکل و ویژگی ارزشمند است سپس در مورد خوراکی های سالم و ناسالم گفت و گو کردیم و متوجه شدیم خوراکی های سالم برای بدن ما بسیار مفید است و ارزش غذایی دارد در صورتیکه برعکس ان خوراکی های ناسالم است و هیچ گونه ارزش غذایی برای ما ندارد و استفاده زیاد از انها موجب بیماری میشود....
تکلیف: تکلیف: پسر گلم لطفا یک کاغذ انتخاب کن یک قسمت ان تصاویر یا پوست خوراکی های سالم را بچسبان و یک قسمت ان تصویر یا پوست خوراکی های ناسالم. تشویق پسرهای گلم به سالم خواری ....

زنگ تفریح

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کارگاه دستپخت داشتیم . به فضای خارج از کلاس رفتیم . و دانش اموزان با مشارکت فعالانه با موز و زرد آلو و هفت میوه آلاسکای میوه ای درست کردند . و داخل فریزر قرار دادیم تا یخ بزند . هدف از این کارگاه تقویت مهارت های اجتماعی ' حل مسئله ' کار گروهی و مسئولیت پذیری می باشد .
تکلیف: لطفا فردا پسرهای عزیزم برای اردو قمقمه آب. خوراکی مناسب و لباس راحت به تن داشته باشند.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز ادم اهنی قصه ها مهمان کلاسمون شد و داستان ساخته شدنش با اشکال هندسی را برای بچه ها تعریف کرد ،پسرهای عزیزم با اشکال( 3گوش،4گوش،گردی) اشنا شدند تلاش کردند در محیط اطراف اشکال را پیدا کنند و در انتها شکل های هندسی را با چینه و خمیر بازی خلق کردند.
تکلیف: لطفا فردا همراه پسرهای عزیزم خوراکی های سالم مثل:( لقمه نان و پنیر،میوه و سبزیجات،ابمیوه طبیعی، اجیل و مغز ......) برای درس علوم باشد.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم با خط زمینه اشنا شدند و قانون های آن اشنا شدیم . قانون خط زمینه به ما می گوید ( در دفتر یک خط می نویسیم یک خط را نمی نویسیم و موقع نوشتن از سمت راست می نویسیم) مرحله بعد پسرهای گلم در دفتر خود یک خط استیکر چسباندند یک خط را نچسباندند... و با طرز صحیح مداد دست گرفتن اشنا شدند.. مرحله اخر با کش های کوچک بازی تقویت انگشتان را انجام دادیم...
تکلیف: لطفا بازی کش با انگشت هرروز در منزل جهت تقویت عضلات دست انجام شود و طرز صحیح مداد دست گرفتن در منزل کار شود ( حتما حتما حتما) لطفا رضایت نامه های عزیزانم امروز امضا شود و فردا همراه پسرهای گلم باشد .

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ علوم پسرهای عزیزم با بازی و آزمایش فرار میکروب و معرفی لوازم شخصی خودشان همراه موزیک ' با موضوع بهداشت و لوازم بهداشتی شخصی اشنا شدند . (اهداف) _آموزش درست شستن دست و صورت با صابون قبل از غذا، بعد از استفاده از دستشویی، بلافاصله بعد از رسیدن به خانه _آموزش درست مسواک زدن بعد از غذا در دفعات وعده غذایی استفاده از وسایل بهداشت فردی مانند حوله، مسواک، شانه، لیف، آموزش درست و به موقع حمام کردن _آموزش دستشویی رفتن و شست و شوی درست بدن در دستشویی _آموزش درست غذا خوردن، به میزان کافی غذا کشیدن و تمیز غذا خوردن _آموزش استفاده درست از لوازم بهداشتی اماکن عمومی _آموزش رعایت بهداشت مو _آموزش کوتاه کردن ناخن برای جلوگیری از تجمع میکروب‌ها در زیر ناخن _عادات صحیح خواب _آموزش نگه داشتن دست جلوی دهان در هنگام سرفه و عطسه و کاربرگ مربوطه به بهداشت دندان را انجام دادند .
تکلیف: لطفا عزیزانی که لوازم خود را نیاوردند روز یکشنبه لوازم خود را کامل کنندروز یکشنبه(دفتر،چوب خط و خمیر بازی نیازمندیم)

زنگ تفریح

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: در زنگ پرلز/ درک مطلب کتاب فسقلی ها : هامی همیشه بیدار با موضوع زمان خواب برای دانش آموزان خوانده شد. با هدف تقویت اعتماد به نفس، درک مطلب، افزایش دقت و توجه ،پرسش و پاسخ از دانش آموزان برای درک بهتر مطلب

خلاقیت

مدرس: ایروانی، سارا
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان یک عدد گل سفالگری کاور یک عدد بشقاب یکبار مصرف که نام دانش آموز پشت آن زده شده باشد

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: معرفی مدرس و دانش آموزان و قوانین کلاس. تمرین خودشناسی (رنگ های مورد علاقه، غذاهای مورد علاقه و...). شناخت تفاوت ها و شباهت ها با یکدیگر همراه با بازی توپ سخنگو انجام شد. بازی قله خشم انجام شد.
تکلیف: تمرین قله خشم جهت تثبیت یادگیری. توجه به تفاوت ها و شباهت های فردی بین اعضای خانواده
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: