فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تم 16 ریاضی با موضوع نظم و آداب صف بستم در کلاس آغاز کردیم. صفحات 108،109،110 با موضوعات جدول سودوکو،الگویابی،جدول ارزش مکانی و اعداد حل شد. 2 صفحه کتاب کار ریاضی انجام شد.
تکلیف: پسرم لطفا در دفتر تلاش خود از عدد 10 تا 20 بنویس و بخوان،و با کشیدن چوب خط و جدول ارزش مکانی برای هر کدام کار خود را کامل کن.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تدریس درس جدید نشانه (ل) را همراه با قصه و شعر در کلاس انجام دادیم. درس فارسی تکرار شد،کلمات و جملات خوانده شد.
تکلیف: کتابهای فردا ،کتاب کار علوم قسمت جدید. والدین عزیز امروز به درخواست شما عزیزان مبنی بر تحویل گرفتن کتابهای عزیزانم تمام کتاب های پسرهای گلم تحویل گرفته شد ،جسارتا در صورت تعطیلی های نابهنگام تشریف بیاورید و کتابهای گل پسرهای عزیزم رو از مدرسه تحویل بگیرید.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نگارش و ترکیب های نشانه (ل) تدریس شد . جایگاه نشانه در اول و وسط و اخر کلمات تکرار شد. 2 صفحه نگارش و 2صفحه کتاب کار در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم لطفا صفحه ی 163 کتاب کار فارسی را در منزل انجام بده.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس چهاردهم (تخصص گرایی) تدریس شد. انیمیشن طنز (تخصص گرایی) گذاشته شد. در رابطه با تخصص گرایی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد. معرفی کتاب داستان: تعمیرکاران کوچک شعر تعمیرکار را با بچه ها همخوانی کردیم. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکلیف درس چهاردهم صفحه 110 را انجام دهند.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب بررسی فعالیت های گروهی و قوانین کار گروهی را انجام دادیم.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: درس چه میخواهم بسازم داده شد. صحبت در مورد انواع ابزار، ابزار ساده مانند پیچ و میخ و .... ابزار پیچیده مانند ماشین، اتو و .... صحبت شد. کتاب کار علوم صفحات 82،83،84 انجام شد. دانش آموزانی که بخش دوم کتاب کار علوم را به مدرسه نیاوردند حتما شنبه همراه داشته باشند.
تکلیف: لطفا پسرهای گلم با ابزار متنوع و بازیافتی و ... یک ساخت و ساز با خلاقیت خود انجام دهند و روز شنبه با خود به کلاس بیاورند.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز روانخوانی صفحه ی 159 پرسیده شد و صفحات 158 و 160 کتاب کار حل شد. لطفا عزیزانی که غائب بودند صفحات را انجام دهند.
تکلیف: ارمغان شماره ی 18 انجام شود فقط قسمت درس علوم حل نشود. روانخوانی تکرار و تمرین شود.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ املا پسرهای گلم از ابتدا تا نشانه ی (خ) املا نوشتند.
تکلیف: کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی ،کتاب کار ریاضی همراه عزیزان باشد.شنبه نشانه جدید تدریس می شود.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: پروژه سیرک واشری انجام شد. دانش اموزان با اهنربا و جذب و عدم جذب وسایل مختلف اشنا شدند و ازمایش انجام دادند . سپس سیرک اهنربا چیدمان سپس اجرا شد. واشر ها در میدان مغناطیسی قرار گرفتند. و خودشان اهنربا شدند . با فوت کردن توسط دانش اموران واشر به حرکت در امد .
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تدریس نشانه ی جدید ( ق) را با شعر و قصه داشتیم . درس 12 فارسی ( همکاری) تدریس شد. کلمات تکرار و تمرین شد. 3 صفحه کتاب کار فارسی انجام شد. عزیزانی که غائب بودند لطفا در منزل صفحات را انجام دهند.
تکلیف: تکلیف نداریم‌.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز ترکیبات درس جدید تکرار و تمرین شد. هم به صورت شنیداری و هم به صورت دیداری انجام شد. 2 صفحه کتاب نگارش انجام شد.
تکلیف: 1.روانخوانی درس جدید کتاب کار خوانده شود پرسیده می شود. 2.املا تا نشانه ی( گ) گفته شود. کتابهای فردا:کتاب کار فارسی علوی،دفتر املای علوی.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز با پسرهای گلم اعداد و دسته های یکی دهتایی را تمرین کردیم.
تکلیف: فردا تدریس نشانه جدید خواهیم داشت. کتابهای فردا:نگارش،کتاب کار فارسی.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در اولین آزمایش از هفته ی ملی علوم آزمایش خمیر جادویی را انجام دادیم . (زمانیکه دست خود را به آرامی در محلول وارد کنند،محلول خواصی مانند مایع از خود نشان می دهد.اما زمانیکه ضربه محکم به آن وارد شود سطح آن مانند یک جامد رفتار می کند)
تکلیف: تکلیف نداریم.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای گلم املای دونفره نوشتند از ابتدا تا نشانه ی (ف) و خودشان املای همدیگر را تصیح کردند جهت ایجاد انگیزه و تقویت روانخوانی در پسرهای گلم.
تکلیف: به علت تلاش پسرهای گلم در املا امروز به پاس قدردانی از تک تک شون تکلیف نداریم.

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز آزمایش طبقات رنگی را با پسرهای گلم انجام دادیم. این آزمایش تفاوت غلظ یا چگالی مواد را نشان می‌داد. هرچه چگالی مواد بیشتر بود در طبقات زیرین قرار می‌گرفتند مواد،هرچه چگالی کمتر بود در طبقات بالاتر قرار می‌گرفت مواد و مواد با چگالی مابین در طبقات وسط قرار می‌گرفتند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در دومین روز از هفته ملی علوم آزمایش اهنربای گیج را انجام دادیم. مراحل انجام گام اول: دو عدد سیخ چوبی برداشته و انتهای آنها را توسط کش به یکدیگر ببندید گام دوم: یک سیخ چوبی دیگر برداشته به انتهای دو سیخ چوبی مرحله قبل توسط کش ببندید تا مانند یک مثلث بشود. گام سوم: به هر سر مثلث ، یک سیخ چوبی با کش وصل کنید گام چهارم: سه سر باز سیخ ها را نیز توسط کش به هم وصل کنید تا به شکل هرم در آید. گام پنجم: یک سر نخ را به دو آهنربا گره بزنید گام ششم: سر دیگر نخ را طوری به نوک هرم گره بزنید که آهنربا کمی از زمین فاصله داشته باشد. گام هفتم: حال سه عدد آهنربا را مانند شکل داخل پایه هرم قرار دهید به طوریکه قطب های هم نام همگی رو به بالا باشد. گام هشتم:اکنون آهنربای آویزان را گرفته، به عقب بکشید و رها کنید. مشاهده می کنید که آهنربای آویزان بین سه آهنربای پایینی گیج می شود.
تکلیف: لطفا فردا دفتر املای علوی و کتاب کار فارسی همراه پسرهای گلم باشد.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز صفحه ی 152،153 روانخوانی و 154 کتاب کار فارسی جهت تثبیت نشانه ی جدید تکرار و تمرین شد.
تکلیف: 1.پسر گلم امروز یک املای آزاد با توجه به مشکلاتی که در نشانه ها دارید برای من در دفتر تلاش بنویسید. 2.تکلیف: پسرم برای اعداد زیر با دسته های دهتایی شکل کشیده شود سپس وارد جدول ارزش مکانی شود. 39،40،55،19،14.

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: پروژه ترفند نمکی تعادل تخم مرغ انجام شد. ابتدا در مورد خواص تخم مرغ صحبت شد. سپس تپه نمکی درست کردیم و تخم مرغ در حالت تعادل روی نوک تپه قرار گرفت و با دمیدن نمک اضافی کنار شد. بلور های نمک مکعب های کاملی هستند که به شکل گیری یک پایه برای حفظ تعادل تخم مرغ کمک می کنند .
تکلیف: تکلیف نداریم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: