1402/09/29
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز صفحه ی 95 کتاب کار ریاضی در کلاس انجام شد با موضوع ترکیب عدد ها( جمع نظام دار).
پسرم قسمت دوم صفحه ی 95 و صفحه ی 96 حل شود.
کتابهای روز شنبه:کتاب ریاضی،کتاب نگارش،کتاب فارسی،دفتر تلاش.
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز صفحه ی 68 از کتاب نگارش و صفحه ی 110 از کتاب کار فارسی در کلاس انجام شد.
_املا از درس اول تا نشانه( ی ) گفته شود.
تلاش شود کلمات هِ اخر چسبان،هِ اخر تنها،ای مستقل، ِ دوستی،یِ کمکی ،ای پنهان در کلمات املا حتما باشد.
در انتها از روی املا خوانده شود.
_ارمغان شماره 14 حل شود.
املا اول
شیخ الاسلامی، سحر
یلداتون مبارک عزیزهای دلم بهترینها سهم دل های قشنگتون.
نور،صلح،شادی،ارامش،روزی ،مهربانی سهم تک تک ثانیه هاتون.
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر امروز در مورد آداب مهمانی رفتن و رفتارهای درست و نادرست در مهمانی صحبت کردیم
عزیزان یک نقاشی از مهمانی با رفتارهای درست بکشید
1402/09/28
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز کتاب کار ریاضی صفحات 92،93،94 در کلاس با موضوعات،الگویابی،جمع انتقالی با انگشت،عبارت خوانی جمع،جدول ترکیب اعداد( جدول نظام دار) تدریس شد.
پسرم صفحه ی 91 کتاب ریاضی را در منزل حل کن.
تکالیف را بارگذاری کن لطفا.
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز در کلاس نشانه جدید ( ی) مجددا تکرار و تمرین شد.
سپس (یِ) کمکی همراه با قصه تدریس شد در کلمات مثال زده شد و تفاوت آن با ( ِ ) دوستی گفته شد .
صفحه 67 کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
نکته:( ِ )دوستی بین دو کلمه ای میآید که اخر کلمه ی اول سربازها نشسته باشند مثال:مدادِ قرمز
نکته:(یِ) کمکی بین دو کلمه ای میآید که اخر کلمه ی اول نشانه های فرمانده( آ،او،ای،هِ تنها و ه چسبان) باشد.مثال:بویِ یاس
نکته:در کلماتی مانند سبزی زمانیکه یِ کمکی میآید برای زیبا شدن کلمه یکیش نوشته میشه هردوشون خونده میشه:
(سبزی یِ ) می شود:سبزیِ
_کتاب کار فارسی صفحه ی 111 روانخوانی انجام شود و صفحه 112 حل شود.
پسرم جملات زیر را مانند نمونه کامل کن و در دفتر بنویس.
من آمدم.
او....... .
شما ........ .
آنان ........ .
ما ........ .
مادر ...... .
نگارش اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز در کلاس صفحه 109 کتاب کار حل شد با محتوای تشخیص صدای (ای) و (ی) در کلمه،آموزش تشخیص صحیح فعل در اخر کلمه توسط قصه.
نکته :
در پایه ی اول از کلمه ی فعل برای اموزش استفاده نمیکنیم و بچه ها باید از طریق تشخیص شنیداری و با توجه به ابتدا ی کلمه بتوانند کلمه اخر را صحیح تشخیص دهند.
(اول تعریف جمله - فاعل - مفعول - ضمیر - قید - فعل را بداند فقط کافی است مصداق هر کدام را بشناسد .
روش مطلوب در کلاس اول آن است که اصطلاح جمله را آن قدر تکرار کنیم تا ملکه ی ذهن کودک شود.)
5 کلمه بنویس که در ان( ِ) دوستی و 5 کلمه بنویس که در ان( یِ) کمکی آمده باشد سپس آنها را بلند بخوان .
لطفا ِ دوستی و یِ کمکی را قرمز بنویس پسرم.
شطرنج
یوسفی، ژاله
با عرض سلام .ما امروز قانون قلعه رفتن رادبطور کامل با عزیزانمان کار کردیم . در ابتدا قلعه حرکتی است که فقط و فقط بین شاه و رخ انجام می شود. ما دو نوع قلعه داریم 1_ قلعه کوچک 2_ قلعه بزرگ . شاه در هر بازی فقط یکبار می تواند قلعه برود . هدف از قلعه رفتن آنست که : شاه بره جای امن. رخ بیاد تو بازی. ما 5 شرط برای قلعه رفتن داریم .
1_ شاه قبلا حرکت نکرده باشد.
2_ رخ قبلا حرکت نکرده باشد
3_ بین شاه و رخ مهره ای نباشد
4_ شاه از مسیر کیش نمی تواند قلعه برود
5_ شاه برای رفع کیش هم نمی تواند قلعه برود. من تمامی موارد بالا را با مثال برای عزیزانمان توضیح دادم.
یک سایت شطرنج وجود دارد بنام Lichess.org لطفا در منزل این برای عزیزانمان نصب کرده واز امکانات آن استفاده نمایید. متشکرم
1402/09/27
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز بازی ایجاد انگیزی نی و کارت عدد را در کلاس انجام دادیم(تلفیق فارسی و ریاضی) صفحات 88 و 90 کتاب ریاضی در کلاس تدریس شد با مفهوم شناخت عدد 10 ترکیب اعداد.
پسرم صفحه 89 کتاب ریاضی را در منزل انجام بده و عکس آن را بارگذاری کن.
کتابهای فردا( کتاب نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی،دفتر تلاش)
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز نشانه (ی) همراه با قصه و نمایش آموزش داده شد.
جایگاه نشانه در کلمه و ترکیبات گفته شد.
نحوه تشخیص و تفاوت نشانه (ای) (ی) به بچه ها گفته شد.
هر وقت که توی کلمه اول صدای( ای) بیاد بعدش صدای( ی) بیاد یکیش نوشته میشه هردوشون خونده میشه.خیار،بیابان،زیاد
اما اگر توی کلمه اول صدای( ی )بیاد بعدش صدای (ای) بیاد هردوشون نوشته میشه هردوشون خونده میشه.مثل:بینایی،بویایی ،
پسرم هرجا صدای ( ای) می شنوی و می بینی دور ان را قرمز کن.
(هرجا صدای( ی ) می شنوی و می بینی دور ان را سبز کن).
او دَستَش را با آب می شویَد.
مِیمون بازی با سایِه را بِسیار دوست دارَد.
مَریَم با مینا از مَدرِسه می آیَد.
یاس در ماسه نَمی رویَد.
او نِی می زَنَد.
یاس بو دارَد.
ایران زیبا اَست.
مینا با سیما دوست اَست.
تکالیف را بارگذاری کن لطفا.
نگارش اول
شیخ الاسلامی، سحر
ترکیب ها مجددا گفته شد بازی تشخیص نشانه (ی) و نشانه (ای) به صورت دیداری و شنیداری انجام شد.
2صفحه از کتاب کار فارسی انجام شد.
_در کتاب نگارش خود بگرد 10 کلمه پیدا کن که در انها اِ دوستی ،ه تنها ،ه چسبان ،ای وسط ای اخر،ای مستقل،ی غیر اخر ،ی اخر باشد سپس ان ها را بنویس و بخوان .و در انتها با 2 کلمه از آنها یک جمله بساز و بنویس.
لطفا به هیچ وجه در پیدا کردن کلمات و ساخت جمله به بچه ها کمک نکنید اجازه کاوش و کشف دهید.
عکس تکالیف بارگذاری شود.
1402/09/25
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
ریاضی تم 13 تدریس شد و با اداب و قوانین رستوران رفتن آشنا شدیم.
مفهوم جمع و عبارت خوانی و عبارت نویسی و ترکیب عددها همراه با ابزار آموزش داده شد.
صفحات 86 و 87 تدریس شد.
کتابهای شنبه کتاب نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب ریاضی،دفتر تلاش.
روز دوشنبه آموزش نشانه(ی) خواهیم داشت.
فارسی اول
شیخ الاسلامی، سحر
کتاب کار فارسی صفحه 105 روانخوانی تک به تک از گل پسرها پرسیده شد. و صفحه104 و 106 انجام شد.
روخوانی از کتاب قصه فراموش نشود.
املا اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز با شیوه ی بازی محور املای ارزشی نوشتیم و تلاش کردیم از کلماتی استفاده کنیم که ارزش های ما انسانهاست به امید پر رنگشدن ارزش های وجودیمان.
امروز به خاطر عزیزهای دلم تکلیف نداریم.
قرآن اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز کتاب قران تا آخر فصل 1 تدریس شد.
تکرار و تمرین سوره توحید.
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس یازدهم ( خدمات و کالا ) تدریس شد.
در رابطه با کالا و خدمت و تفاوت آن ها با بچه ها صحبت شد.
کتاب بچه ها چک شد.
معرفی کتاب: کی با من پیتزا می پزد؟
خواهشمند است تکالیف درس یازدهم صفحه 87 و 88 را انجام دهند.
کتاب صوتی کی با من پیتزا می پزد؟ گوش دهند.
ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید.
لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی حتما آن ها را انجام دهند.
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
پیرامون آداب خرید کردن و صبر هنگام خرید صحبت کردیم.
1402/09/22
ریاضی اول
شیخ الاسلامی، سحر
کتاب کار ریاضی صفحات 88 و 89 حل شد.
_لطفا صفحه ی 87 کتاب کار ریاضی در منزل حل شود.
_((کتاب های روز شنبه:: کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، دفتر املا ،کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه عزیزان باشد)))
_پیک ارمغان شماره 13 کامل انجام شود.
نگارش اول
شیخ الاسلامی، سحر
کتاب نگارش صفحه ی 66 حل شد .
لطفا عزیزانی که غیبت داشتند در منزل صفحه مورد نظر را حل نمایند.
کتاب کار فارسی صفحه 102 حل شد.
لطفا تمرینات زیر در منزل تکرار و تمرین شوند .
ابتدا کودک برای یک کلمه که میگوئید یک کلمه ی دیگر بگوید و آنها را به هم توسط اِ دوستی ربط دهد .سپس در مرحله بعد با آن دو کلمه یک جمله به صورت گفتاری می سازد ،شما در روی کارتهای کوچک بنویسید سپس مجددا از کودک بخواهید کارتها را کنار هم کامل بچیند و جمله را مرتب کنند و در مرحله بعد بنویسد و بخواند.
مثال:
بارانِ.....(نَم نَم)
نَم نَم،می بارَد،باران
زَنبورِ.....
تابِستانِ.....
(لطفا اجازه دهید تمام جمله سازی وبیان کلمات توسط خود کودک اتفاق بیوفتد تا دایره لغات کودک و حافظه شنیداری انها قوی شود)
املا اول
شیخ الاسلامی، سحر
امروز املا از نشانه اِ گفته شد لطفا با تکنیک های کد گذاری با پسرهای گلم تکرار و تمرین بفرمایید .
ابتدا دیداری و سپس نوشتاری.
کاهش یافتن خطاهای نوشتاری این نشانه با تکرار و تمرین بسیار اتفاق میافتد.
شنبه املا تا نشانه اِ گفته می شود.
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان با استفاده از قیچی کاغذرنگی ها را خرد کردن و روی لاک حلزون به صورت کلاژ چسباندن.
بدن حلزون را با مدادرنگی رنگ آمیزی کردند.
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
در مورد صبوری در سفر صحبت کردیم.
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
سلام و وقت بخیر
امروز در مورد آداب مهمانی رفتن صحبت کردیم
عزیزان تکلیف ندارید