فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز به مناسبت هفته ی علوم پسرهای گلم کلاس را با موزیک و شادی آغاز کردند. سپس در زنگ کافه سلامت در مورد فواید میوه ها و ویتامین های آنها در کلاس گفت و گو کردیم کیلیپ دیدیم عکس دیدیم. با نحوه خشک کردن میوه آشنا شدیم ودر انتها با دستان توانمند خود برگه س سیب درست کردیم.
تکلیف: تکلیف نداریم‌.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تدریس نشانه (خ ) را همراه با شعر و قصه و نمایش داشتیم. درس جدید خوانده شد،کلید واژه ها گفته شد ،نشانه به صورت شنیداری در ابتدا ،وسط و پایان کلمات تکرار و تمرین شد.
تکلیف: روانخوانی تکرار و تمرین شود‌.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نگارش نشانه جدید و ترکیب های آن در کلاس تکرار و تمرین شد. 2صفحه نگارش و 2صفحه کتاب کار انجام شد.
تکلیف: صفحه 151 کتاب کار حل شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: امروز با شروع هفته علوم دانش آموزان تابلوی حبوبات را درست کردن. یک نقاشی انتخاب شد و توسط حبوبات سطح آن به شکل کلاژ کاملا پوشیده شد. هر گروه رنگی هوس سیستم یک تابلو درست کردند.
تکلیف: به هر دانش آموز حبوبات و یک طرح داده شد لطفا کار را در منزل تکمیل کنند و تا چهارشنبه همراه خود به مدرسه بیاورند. ممنونم

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در زنگ هیجان انگیز کرم شب تاب با ویژگی ها و مدل ها ی کرم های شب تاب آشنا شدیم. کرم‌های شب تاب از نوردهی به عنوان یک سیستم دفاعی برای مقابله با شکارچیان استفاده می‌کنند. تاکنون در حدود 2000 گونه از این نوع حشرات در نواحی معتدل و گرمسیری شناسایی شده ......... در انتها با خلاقیت خود کرم شب تاب درست کردیم.
تکلیف: کتابهای فردا:کتاب کار فارسی.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: تکرار و تمرین ساخت دسته های یکی ،دهتایی از عدد 10 تا 20.20 تا 30 توسط پسرهای گلم انجام شد.
تکلیف: پسر گلم جمع ها و تفریق های زیر را با رسم عدد و رسم شکل در دفتر تلاش بنویس. =5_3_9 =0+7+2 =4_4+3 =6_3_9 پسرم از عدد 11 تا 20 بخوان و بنویس‌.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز کتاب کار فارسی بخش روانخوانی انجام شد و درس روز برفی به اتمام رسید لطفا عزیزانی که غائب بودند صفحات کتاب را انجام دهند. جهت ایجاد انگیزه در روانخوانی امروز با 16 کلمه حیوانات آشنا شدیم و خواندیم.
تکلیف: لطفا ارمغان شماره 17 حل شود فقط سوال 5 حل نشود.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز جهت ایجاد انگیزه نشانه (ف) املای سفره ای نوشتیم چند خط . و بعد از آن املاهای خود را وارد دفتر تلاش کردیم.
تکلیف: پسر گلم املا از درس اول تا نشانه( ف ) بنویس. کتابهای شنبه:کتاب نگارش،کتاب کار فارسی،دفتر تلاش. از شنبه هفته ی ملی علوم شروع خواهد شد. شنبه آموزش نشانه خواهیم داشت.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز درس ( روز برفی) نشانه ف همراه با شعر و نمایش و ایجاد انگیزه تدریس شد . نشانه جدید همراه با بازی به صورت شنیداری در کلمات اول،وسط و اخر کار شد.
تکلیف: پسرم طبق حیوان انتخابی شما یک نقاشی از آن حیوان روی کاغذ آچار بکش رنگ کن و نام آن حیوان را بزرگ زیر آن با ماژیک بنویس و فردا همراه خود به کلاس بیاور. 1.کارن(سوسمار) 11.امیرعلی(شیر) 2.کسری(کرگدن) 12.معین(شتر) 3.ماهان(ببر) 13.پوریا(گربه) 4.ایلیا(گاو) 15.اریا(سگ) 5.اران(موش) 16.ارسام(پاندا) 6.برنا(مار) 17.سورنا(پروانه) 7.آرمین(پرستو) 18.امیررضا(سمور) 8.آروین(فُک) 9.حسن(میمون) 10.دانیال(گوزن)

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز ترکیبات و نگارش صحیح نشانه (ف) آموزش داده شد و برای هرکدام مثالی زده شد. 2صفحه کتاب نگارش و 3 صفحه کتاب کار فارسی در کلاس انجام شد. عزیزانی که غائب بودند لطفا صفحات را در منزل انجام دهند‌.
تکلیف: پسرم کتاب کار خود را باز کن 10 کلمه پیدا کن بنویس و با هر 10 کلمه جمله بساز.مثال: ستاره ی نورانی: ستاره ی نورانی در آسمان است. لطفا اجازه دهید خود عزیزانم کلمه پیدا کنند شما هدایتگر باشید.سپاس گزارم.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز جهت تثبیت کلمات (گی) و ( گان) بازی کنترل توپ با پا را انجام دادیم. اسم پسرهای با کلمات گی و گان تغییر پیدا کرده بود و باید هرکسی که اسم جدید او برده می‌شد به وسط می آمد و 5 ضربه به توپ میزد بدون افتادن آن.
تکلیف: کتابهای فردا:کتاب کار فارسی،دفتر تلاش،چوب کبریت ها

قرآن اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز فصل جدید قرآن در کلاس انجام شد. پیام قرانی:به پدر و مادر خود نیکی کنید. سوره ی عصر تکرار شد. سوره ی توحید و کوثر مجددا خوانده شد.
تکلیف: پسرم تلاش کن و 3تا سوره ی زیر را حفظ کن. توحید،کوثر،عصر.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری کلی بر تمامی دروس شطرنج داشتیم ،البته من اینکار را در غالب گرفتن آزمون انجام دادم، تک تک عزیزانمان با آمدن مقابل تابلوی نمایش و پاسخ دادن به سوال مورد نظر در واقع درسها را مرور کرده و مورد تشویق قرار می گرفت. در ضمن من درس ایده آل های سفید را در تمامی کلاسهای اول دوباره مرور کرده تا بتوانیم در جلسه بعدی پاسخ سیاه را اجرایی نماییم . عزیزان ما حتما در منزل شطرنج بازی کرده و درسها را مرور کرده و تمرین حل نمایند. متشکرم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 104 و 105 انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 109،110 انجام شد. مفهوم دسته بندی مرور شد.
تکلیف: دانش اموزان برای عدد 10 تا 20 و اعداد 32 / 45 / 26 / 56 شکل یا چوب خط بکشند و ده تایی دسته بندی کنند و سپس وارد جدول ارزش مکانی کنند . مطابق صفحه 108 کتاب کار ریاضی علوی

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز جدول تشخیصی (ای / ی ) در کلاس کار شد و توسط بچه ها تکمیل شد. لطفا در دفتر تلاش چسبانده شد.
تکلیف: ((((کتاب های فردا:کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، بسته ی چوب کبریت ها ، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد. لطفا کتاب های اضافی همراه دانش آموزان نباشد.))))هروز چوب کبریت ها داخل کیف پسرهای گلم باشد.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز املا تا نشانه پ گفته شد.فردا تدریس نشانه جدید خواهیم داشت.
تکلیف: لطفا در املای امشب از کلماتی که ای مستقل،یِ کمکی،اِ دوستی ،نشانه اُ،ک،پ،و،ی پنهان است بسیار استفاده شود . عزیزانم فراموش کرده اند . کار زیاد شود.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت حس شنوایی به همراه بینایی هماهنگی چشم و گوش و پا هماهنگی دو نیم کره

بازی دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز بازی توپ و سبد با هدف تقویت سرعت عمل،شرکت در کار گروهی ،لذت در بازی و اهمیت ندادن به موضوع برد و باخت .(رقابت سالم)
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز آموزش جدول ارزش مکانی یکی ،دوتایی را با استفاده از دست ورزی آموزش داده شد. عزیزانی که کتاب نداشتند صفحات 102 و 103 را انجام دهند‌.
تکلیف: لطفا از عدد 10 تا15 از هر عدد یک خط در دفتر تلاش نوشته شود. و برای مامان توضیح دهید که عدد ده تا پانزده یعنی چی.(ده یعنی یک دسته ی ده تایی و صفر یکی تا اخر عدد15 توضیح داده شود)حالا با چوب کبریت ها در منزل عدد 10 تا15 را بساز. پسرم صفحه 107 را در منزل انجام بده.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز آموزش نشانه (گی و گان) همراه با قصه ی آقا گرگه رو به دانش آموزان گلم داشتیم. اگر بعد از کلمه هایی که صدای آخر آنها مصوت (ه ) آخر چسبان یا (ه) آخر تنها با شد گی و گان بیاید : ه آخر چسبان یا ه آخر تنها آنها برداشته و به این صورت نوشته می شود : ستاره + گان = ستارِگان بنده + گی = بندِگی مانند : پرندِگان , خانِگی, دوندِگان , خستِگی, رزمندِگان, زندِگی, سادِگی
تکلیف: پسرم فایل زیر را بخوان. کتابهای فردا: کتاب ریاضی،کتاب کار ریاضی،دفتر املای علوی،دفتر تلاش.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از خمیربازی خرگوش درست کردند.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: دانش آموزان با محیط اسکرچ جونیور و کار با آن انشا شدند. بازی و نقاشی در کلاس انجام شد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: