فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: فصل جانوارن کتاب کار علوم تا پایان بخش انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: نشانه ت با شعر تدریس شد. ایجاد انگیزه نشانه ت را داشتیم . نوشتار نشانه ت و ترکیبات و کلمه سازی و جدول دوستی تکرار شد . کلاس بدون دیوار با موضوع فارسی ( بگرد و پیدا بکن،و کلمه بساز) انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 46 و 47 حل شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 67 و 68 در کلاس حل شد.
تکلیف: 1) چند خط املا تا نشانه او در دفتر تلاش نوشته شود . پایین املا با کلمات دود / مسموم / جمله ساخته شود .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور حرکت شاه و نحوه کیش دادن با مهره های مختلف به شاه و نیز طرز رفع کیش مهره ها به همان طریق (زدن،بستن،فرار کردن) در مورد مات صحبت کردیم. مات یعنی کیش بدون دفاع. هرگاه شاه کیش باشد و نتواند مهره کیش دهنده را بزند ،نتواند ،مسیر کیش را ببندد و نتواند فرار کند ،آنگاه شاه مات شده است. برای مات کردن ما باید خانه های اطراف شاه را به فاصله یک خانه مشخص کرده سپس ارزیابی نماییم، که چه خانه ای را می تواند برود و چه خانه ای را قادر به رفتن نیست ،حالا وقتی بتوانیم خانه های فرار شاه و خانه ای که خود شاه در آن قرار دارد را بگیریم ،آنگاه شاه مات شده است . مات انتهای بازی است .پس تا وقتی که ما شاه حریف را کیش و مات نکنیم بازی خاتمه پیدا نمی کند. در ضمن ما امروز در مورد تقابل شاه ها صحبت کرده تا به عزیزانمان نشان دهیم که هرگز وقتی شاه ها تقابل گرفته اند ،نمی توانندبه سه خانه جلوی خود بروند.ما چند نمونه مات یک حرکتی را بررسی کردیم.
توضیح: با سلام تاریخ خرید کتاب، توسط دانش آموزان از نمایشگاه کتاب سه شنبه 23 آبان می باشد.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: مسابقه آقای ریاضی بر گزار شد . مبحث اندازه گیری و الگوی شطرنجی و شناخت الگوی تکرار شونده تاکید شد . و عدد 4 آموزش داده شد . تدریس تم 8 کتاب ریاضی تمام شد و تا پایان تم 8 کتاب ریاضی حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 57 و 58 و 59 حل شد .
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 60 و 61 در منزل حل شود.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: فصل 4 علوم دنیای جانوران همراه با انیمیشن و گفت و گو تدریس شد. صحبت در مورد جانوران، تفاوت موجودات زنده و غیر زنده، موجودات زنده چه ویژگی هایی دارند، چرخه ی رشد، تفاوت غذا در حیوانات، چه حیواناتی برای ما مفید هستند، مدل راه رفتن آن ها و ...... صحبت شد.
تکلیف: تکلیف نداریم‌.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز املا از درس اول تا نشانه (س) گرفته شد . دفتر املاهای عزیزانم همراهشان است لطفا ملاحظه بفرمایید و صفحه جدید را جهت ایجاد انگیزه نقاشی بفرمایید و فردا همراه پسرهای گلم قرار دهید.
تکلیف: پسرم یک املا از درس اول تا نشانه (او. و) در دفتر تلاشت بنویس.

بازی دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: بازی راننده انجام شد. هدف: افزایش دقت، توجه، حس شنیداری و حرکت به جهت مناسب و بالا بردن سرعت و عکس العمل در کودک.
تکلیف: تکلیف نداریم.

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز به آزمایشگاه رفتیم و پسرهای گلم ( خزندگان،پرندگان،دوزیستان،گوشتخواران) را نقاشی کشیدند.
تکلیف: تکلیف نداریم.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 44 و 45 انجام شد. روانخوانی و ترکیب ها تک به تک از گل پسرها پرسیده شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 66 انجام شود و عزیزانی که صفحه 65 را انجام ندادند حتما انجام دهند.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز در کلاس املای پا تخته ای و تمرین‌جمله سازی ( جملات مرتب) ترکیب،کلمه سازی انجام شد. دوره ی نشانه ( آ ا ،ب،اَ َ،د) انجام شد.
تکلیف: یک صفحه املا نوشته شود‌. فردا دفتر املای علوی همراه عزیزان باشد. تا نشانه س املا خواهیم داشت‌.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی مقوا کشیده بودند را تکمیل کردند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب اصول اولیه برنامه ریزی و نظم رفتاری آموزش داده شد.
تکلیف: لطفا در منزل با همراهی عزیزانم برنامه ریزی کنید. میتوانید بخش هایی از برنامه را که انجام می دهید به رنگ سبز و بخش هایی که جا می ماند به رنگ قرمز در آوردید. برنامه ای که بیشترین بخش های آن سبز شود برنامه خوبی است و شایسته تقدیر توسط شما عزیزان (ترجیحا تشویق ها نقدی و جایزه ای نباشد، مثلا اگر برنامه ات رو منظم انجام بدی آخر هفته با هم به پارک می رویم)

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص 37 کتاب انجام شد. دانش آموزان نحوه کشیدن قطره و بادکنک را یاد گرفتند
تکلیف: فعالیت صفحه 37 انجام شود

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: ارزشیابی ریاضی تا پایان تم 5 انجام شد. تم 8 باموضوع اداب خواندن نماز،صحبت در مورد قبله نما و‌جهت قبله،صحبت در مورد اداب قبل از نماز و...انجام شد. صفحات 51 و52 و53 کتاب ریاضی اشنایی و نوشتار عدد 3 و الگو یابی تدریس شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز پسرهای گلم با قصه و شعر،نشانه( او اول)( و غیر اول) را آموختند و با کلمات توت،آلو،هلو،انگور آشنا شدند. سپس در جدول دوستی نشانه و غیر اول را با نشانه های بی صدا ترکیب کردند( بو،سو، دو،مو) نکته: او اول همیشه اول میاد. و غیر اول همه جا میاد جز اول
تکلیف: لطفا ظرف های ترکیب پسرهای گلم هر روز همراهشان باشد.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز 1 صفحه از کتاب نگارش صفحه 43 انجام شد. طرز صحیح نوشتار( او و) آموزش داده شد. ««او »»تو پر نوشته می شوداگر««و »»» غیر اول به نشانه بچسبد به زیر خط زمینه میچسبد. اگر «««و»» دست نشانه قبل را نگیرد بالای خط نوشته می شود و فقط پای نشانه روی خط نوشته میشود. اولیای محترم لطفا به نوشتن این نشانه توجه دانش اموزان را جلب کنید.
تکلیف: از کلمات و ترکیبات او -و املا بنویس. مثال: بو _دو _سو_مو_ بوم - مسموم -بودم - سود- دود -بوس- بود- سبوس نوشته شود . کتاب کار فارسی علوی صفحه 65 حل شود .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هفتم (خدمات بانک) تدریس شد. کارتون باب اسفنجی (سپرده بانکی) گذاشته شد. با بچه ها راجب وام صحبت شد
تکلیف: خواهشمند است تکالیف انجام نشده از ابتدای کتاب تا آخر درس هفتم ، خدمات بانک ها( صفحه 60) تکمیل گردد. معرفی کتاب داستان: چطوری پول اسکیت را جور کنم ؟ قصه ی صوتی (چطوری پول اسکیت را جور کنم ؟) گوش داده شود و کارتون گاگولا (وام) را ببینند. ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: بازی های آموزشی درس فارسی انجام شد. کلمه بخوان جمله بگو بازی حافظه دیداری،تقویت حافظه
تکلیف: لطفا تم 1 تا پایان تم 5 کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی به خوبی تمرین و تکرار شود . شنبه ارزشیابی ریاضی تا پایان تم 5 خواهیم داشت . کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی به منزل فرستاده شده است .

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: ترکیبات و جدول دوستی و ساخت کلمه و جمله سازی و شمارش تعداد کلمات یک جمله و روان خوانی تمرین و تکرار شد . کتاب نگارش صفحه ی 42 و کتاب کار فارسی علوی صفحه 62 حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: لطفا سوالات زیر در دفتر تلاش حل شود. 1) جمله بسازید . اَسب: آدامس: سَبَد: سام 2) بخش دوم هر کلمه را بنویس. اَسباب/ آدامس / داماد / اَسما/سَبَد/بامداد/ کدام کلمات بخش مشترک دارند بنویسید : 3) با ترکیبات زیر کلمه بسازید. مثال : سَ : سَبَد / ما: / دا: / مَ: / ما: / سا: / دَ: / سَ: / _____________________ چند خط املا تا نشانه س در دفتر تلاش نوشته شود . ______________________ ارمغان شماره 10 حل شود .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: