فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: ریاضی تکرار و تمرین مباحث تا تم 20 انجام شد.
تکلیف: پسرم کاربرگ های زیر جهت تکرار و تمرین درس ریاضی انجام بده .

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: تکرار و تمرین روانخوانی انجام شد.
تکلیف: روانخوانی هر شب یک ربع تکرار و تمرین شود. ارمغان شماره ی 24 حل شود.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: جدول تشخیصی نشانه ی( ز و ذ) انجام شد.
تکلیف: پسرم هر روز کارت کلمات درس اُ استثنا،خوا استثنا،صاد،تشدید و ذ را دیداری مطالعه کنه تا در حافظه شما کاملا ثبت شود.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: املای تلفیقی تا نشانه ی صاد گفته شد.(جمله سازی،کلمه،جمله)
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز 2 صفحه کتاب ریاضی صفحات 137 و 138 با موضوعات الگویابی،دسته های 10تایی،شمارش 5تا 5تا انجام شد. 2 صفحه کتاب کار ریاضی انجام شد.
تکلیف: پسرم اعداد زیر را طبق شمارش درست تشخیص بده و ادامه بده درک کن و حفظ کن. 6،4،2............ 9،6،3............ 15،10،5......... . 30،20،10‌. ......... 37،27،17.........

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب کار فارسی درس سفر دلپذیر تا انتها انجام شد. روانخوانی تکرار و تمرین شد. دفتر املای علوی کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی فردا همراه عزیزانم باشد.
تکلیف: _املا تا نشانه ی صاد گفته شود. روانخوانی تکرار و تمرین شود. جملات نامرتب زیر کامل شود‌. _سال_در_ گذشته_ می خواندم _کلاس_ اول درس . _شنیدن _مادر بزرگ_ با _نماز_ صدای _خواند_اذان . _زمین _کشاورز_ در _بذر _ می کارد . _مورچه ها _دانش آموزان _را_ می بینند_با _ذره بین .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما تمرین حل کرده و بچه ها بازی کردند و رفع اشکال داشتیم

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز کتاب ریاضی تم 20 تدریس شد. 2 صفحه کتاب ریاضی صفحات 135 و 136 با موضوع شمارش 10 تا 10 تا،جدول ارزش مکانی اعداد بیشتر از 20 انجام شد و 2 صفحه کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: پسرم شمارش اعداد از 0 تا 50 را به سمت جلو و عقب کلامی تکرار و تمرین کن.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز درس (سفر دلپذیر ) همراه با قصه و ایجاد انگیزه ساخت ذره بین با لوازم بازیافتی با پسرهای گلم انجام شد. درس جدید روانخوانی شد لطفا مجددا در خانه روانخوانی شود.
تکلیف: پسرم کارت کلمات زیر را درست کن تا در حافظه ی دیداری شما تثبیت شود‌. (دلپذیر،لذت،گذشته،اذر،اذان،ذره بین،ذرت،پذیرایی،گذاشتم،اذیت)

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز نگارش نشانه ی ذال تدریس. شد ،ترکیب‌ها خوانده شد،کلمات مثال زده شد و 3 صفحه کتاب نگارش نوشته شد. 2 صفحه کتاب کار انجام شد. کتاب کار ریاضی،کتاب ریاضی،کتاب کار فارسی فردا همراه عزیزانم باشد.
تکلیف: پسرم صفحه ی 217 کتاب کار را انجام بده. کلمات درس اُ استثنا،خوا استثنا،تشدید،صاد،ذال به صورت کارت کلمه هر روز دیداری تکرار شود تا در حافظه بلند مدت دانش اموز تثبیت شود.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: ادراک حسی و حرکتی کنترل شی هماهنگی چشم و دست سرعت عمل مهارت استواری

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: 1.امروز کتاب کار فارسی نشانه صاد 3 صفحه تا انتها تدریس شد. 2.روانخوانی تکرار و تمرین شد. 3.کاربرگ فارسی جهت تکرار و تمرین و دوره انجام شد.
تکلیف: امروز کتاب کار فارسی و کتاب فارسی جهت تکرار و تمرین تا نشانه ی( خوا ) با پسرهای گلم تحویل انها داد شد. لطفا روز دوشنبه همراه عزیزانم باشد. روز شنبه تدریس نخواهیم داشت.

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: املا تا نشانه ی تشدید گفته شد.والدین عزیز اکثر پسرهای گلم امروز در گذاشتن اِ ربط و ه آخر چسبان و تنها دچار مشکل بودند. لطفا تکرار و تمرین شود. نکته:با پسرهای گلم امروز این تمرین را زیاد انجام دادم برای درک درست و تفاوت اِ ربط و ه آخر تنها و چسبان گفتم اگر کلمه ای به تنهایی ه آخر چسبان و ه آخر تنها در خود کلمه ندارد اگر صدای اِ شنیدی سریع اِ ربط بگذار.
تکلیف: 1.پسرم ارمغان شماره ی 23 را انجام بده. 2.املا با کلمات اِ ربط و ه آخر تنها و چسبان ، اُ استثنا،خوا استثنا،صاد ،سین،تشدید گفته شود. 3. پسرم کلمات نامرتب زیر را مرتب کن. 1.اره_را_چوب_نجار_می کرد. 2.در_انداختم_قلک_سکه_من. 3.دوست_مربا_سجاد_و_کره_دارد. 4.قله_به_امروز_رسیدند_کوه نوردان. 5.ما_دارد_پله_چهارده_خانه ی. 6.چَرا_چوپان_برد_را_گله اش_به. 7.آموزگار_می کنم_من_از_تشکر. 8.دفترشان_در_کشیدند_نقاشی_بچه ها. 4.روانخوانی تکرار و تمرین شود. 5.عبارات زیر را جمع کن. 10+20= 50+30= 40+40= 20_80= 10_50= 30_60=

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: تمرین و تکرار نرم افزار اسکرچ جونیور انجام شد. هر یک از دانش اموزان با مفهوم حرکت و ایجاد بلوک های حرکت کار کردند.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تدریس نشانه ی صاد (ص) را همراه با قصه و نمایش و ایجاد انگیزه ی ساخت صابون و قصه ی (کدو قلقله زن) انجام دادیم درس صدای موج روانخوانی و رونویسی شد.
تکلیف: از روی درس صدای موج روانخوانی شود. کتاب فارسی و دفتر املای علوی همراه عزیزانم باشد.

نگارش اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز 3 صفحه نگارش درس جدید در کلاس نوشته شد. 2 صفحه کتاب کار انجام شد. جهت اشتباه نکردن پسرهای گلم با نشانه ی سین کارت کلمات اماده شود و دیداری هر روز تکرار و تمرین شود تا کلمات در حافظه ثبت شود.
تکلیف: پسرم در دفتر تلاش خود 3 خط بنویس صاد غیر اخر و صاد اخر. و از هر کدام از این کلمات 2 بار بنویس و بخوان. قصر،صبر،صندلی،صدا،صدف،صندوق،صاف املا تا علامت تشدید نوشته شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری برحرکت کلیه مهره ها داشتیم و مقایسه ای بین اسب و فیل انجام داده تا ویژگی های هر مهره را بهتر شناخته تا زمان مورد بهره برداری را دقیق بدانیم. درس اصلی ما مات های یک حرکتی بود ،ما برای مات کردن یک شاه باید در ابتدا تمامی خانه های اطراف شاه را به فاصله یک خانه مشخص کرده سپس تعیین نماییم که این شاه کدام خانه ها را می تواند برود ؟ آنجا را با یک دایره تو خالی مشخص می کنیم ،حالا خانه هایی رادکه نمی تواند برود را با ضربدر مشخص کرده و دست آخر با گرفتن خانه های فرار شاه و گرفتن خانه ای که خود شاه در آنجا قرار دارد می توانیم شاه را کیش و مات کنیم. ما چند نمونه مات را با عزیزانمان کار کردیم. لطفا در منزل با بچه ها تمرین حل کرده و بازی داشته باشید.متشکرم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: