فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: مهدی اخوان ثالث

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: کتاب کار ریاضی با موضوع ،سودوکو،جمع اعداد به پایان رسید. از عدد 10تا 50 در کلاس در دفترهایمان نوشتیم‌.
تکلیف: از عدد20 تا30 را وارد جدول ارزش مکانی کن،سپس چوب خط هر عدد را بکش. 2) عبارت های زیرا به روش جمع شانه ای انجام بده و جواب هرکدام را بنویس: 9+8= 6+6= 8+8= 7+6=

املا اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: املا تا نشانه (ق) گفته شد. اولیای عزیز در هنگام گفتن املا لطفا تفاوت صدای ق و گ را برای دانش اموزان تاکید کنید تا این دو نشانه از طریق شنیداری تثبیت شود. فردا تدریس نشانه ی جدید خواهیم داشت.
تکلیف: تکلیف نداریم.

بازی دبستانی

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز بازی دبستانی بازی کانگورو با پسرهای گلم انجام دادیم با هدف توان عضلانی،قدرت عضلانی ،تعادل،نشاط انجام دادیم.
تکلیف: تکلیف نداریم‌.

آزمایشگاه

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز به آزمایشگاه رفتیم و در مورد ساخت و سازهای پسرهای گلم گفت و گو کردیم‌.
تکلیف: تکلیف نداریم.

ریاضی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز تدریس جمع شانه ای همراه با دست ورزی انجام شد و صفحات 110 و 111 کتاب ریاضی حل گردید. _همان طور که قبلا گفته شده مبنا در ریاضی 5 می باشد ، برای جمع اعداد با جواب بالای 10 را به شکل زیر عمل می کنیم. = 8 + 7 ابتدا می گوییم در 7 تا یک 5 تا داریم و 2تا تکی یعنی ( 5 و 2 ) و با چوب خط نشان می دهیم و چوب خط 5 تایی را روی شانه ی سمت راست خود می گذاریم .و 2 را در ذهن خود نگه می داریم . حالا عدد 8 را هم به همین صورت یعنی( یک 5 تا و 3 تا تک ) نشان می دهیم و سپس 5 تا را روی شانه ی سمت چپ می گذاریم و برای شمردن به این گونه می شماریم . اشاره می کنیم به شانه های سمت راست و چپ و می گوییم 5 و 5 می شود 10 و 2تا داشتیم می شود 12 و 3تا هم داشتیم می شود 15 و به این روش شانه ای کار می کنیم. البته با چینه و چوب خط یا ابزار متنوع باید حتما به صورت مجسم نشان دهیم تا کودک دچار سر در گمی نشود.
تکلیف: دفتر املای علوی همراه عزیزانم باشد.

علوم اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز مبحث علوم فصل جدید مجددا تدریس شد و کتاب کار فصل 8 کامل انجام شد.
تکلیف: تکلیف نداریم.

فارسی اول

مدرس: شیخ الاسلامی، سحر
فعالیت: امروز صفحه ی 164 کتاب کار فارسی در کلاس انجام شد نشانه جدید تکرار و تمرین شد.
تکلیف: _پسرم لطفا صفحه ی 165 کتاب کار را بخوان و به سوالات صفحه ی 166 پاسخ بده. _املا تا نشانه ی (ق) گفته شود. اولیای عزیز لطفا در روانخوانی به نکا ت زیر دقت فرمایید. اصول روانخوانی 1.نشستن کنار فرزند و خواندن متن و کودک با مداد زیر کلمه به کلمه ای که می‌خوانید خط می‌برد اگر جایی گم کرد مجددا بخوانید. 2.مرحله بعد شما کلمه به کلمه می‌خوانید او نیز بعد شما می‌خواند. 3.خودش کلمه به کلمه می‌خونه و بعد جمله می‌خونه. 4.حتما کلمات باید اِعراب گذاری شده باشد. تا اعتماد به نفس کودک گرفته نشود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از کاغذرنگی کاردستی روز پدر را درست کردند.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: دانش آموزان با حلقه های تکرار در برنامه اسکرچ جونیور آشنا شدند. تمرین و تکرار در کلاس انجام شد. برای نصب اسکرچ جونیور به سایت ایران اسکرچ مراجعه کنید
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: