فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: عدد 7 با شعر تدریس شد . انتقال تمرین و تکرار شد . مقدمات مفهوم مقایسه دو عدد اشاره شد . صفحه 69 و 70 کتاب ریاضی حل شد . صفحه 73 کتاب کار ریاضی علوی در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف : صفحه 74 و 75 کتاب کار ریاضی علوی در منزل حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ترکیبات نشانه ز در دفتر تلاش به عنوان کار در کلاس نوشته شد . جشن اسم برزین جان را داشتیم . کار در کلاس جمله مرتب کنید در دفتر تلاش تمرین شد. کتاب نگارش صفحه 60 در کلاس حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 89 و 90 و 91 در کلاس حل شد .
تکلیف: تکلیف :1) سوال 1 مدادی صفحه 60 کتاب نگارش تکمیل شود . 2) با ترکیبات سرمشق داده شده در دفتر تلاش کلمه بسازید . 3) کتاب کار فارسی علوی صفحه 93 با دقت خوانده شود و درک مطلب صفحه 94 در منزل حل شود . 4) پیک ارمغان هفته شماره 11 در منزل انجام شود و روز شنبه همراه دانش اموز باشد . 5 ) دانش اموزان درس دنیای گیاهان علوم را به خوبی بلد باشند . تمامی کتاب ها به منزل فرستاده شده است . لطفا دانش اموزی تکلیف انجام نشده در کتاب کار ها و کتاب درسی ها نداشته باشد . لطفا والدین گرامی پرتال را با دقت چک کنید . کتاب ها : کتاب کار علوم علوی و کتاب فارسی و کتاب نگارش و کتاب قرآن و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . موفق باشید

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و روز بخیر امروز در مورد رعایت بهداشت فردی (شست و شوی دست و صورت ، مرتب بودن لباس ها و مو، ) صفحات 18،19،20،21 کتاب مهارت انجام شد .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ز تدریس شد . درس 6 قسمت سرباز کل خوانی شد . تصویرک ها بخش شد . تصویر درس سرباز تصویر خوانی شد . تاکید بر رنگ پرچم و سرباز . نشانه ز هم پایان و ز هم آغاز پیدا شد . با شعر و داستان نشانه ز را تدریس کردیم . ببین و بگو و گوش کن و بگو در کلاس بحث و مشارکت شد . شعر ای ایران یک صدا خوانده شد .
تکلیف: تکلیف : متن درس کل خوانی شود . شعر ای ایران به صورت اختیاری حفظ شود . تشکر

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تولد متولدین آذر را به صورت هماهنگ داشتیم . پسران گلم برسام و سام و پدرام تولدتان پر تکرار . کلی به پسران گلمون خوش گذشت . نوشتار نشانه ز تدریس شد . ترکیبات نشانه ز مثل (زا /زو /زَ /زی /زی ) به صورت شفاهی تمرین و تکرار شد . کتاب نگارش صفحه 58 و 59 در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف : 1) سرمشق داده شده در دفتر تلاش نوشته شود . سپس با کلمات مربوطه جمله سازی شود . 2)کتاب نگارش و دفتر املا تحویل دانش آموز داده شد . 3)اگر دانش اموزی سوال یک مدادی صفحه 58 و 59 را به طور کامل در کلاس انجام نداده است لطفا تکمیل کند . اگر دانش اموزی در کتاب کار علوم علوی سوال حل نشده دارد تکمیل کند . کتاب ها : ریاضی و نگارش و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . موفق باشید

سواد مالی

مدرس: نادری، نرگس
فعالیت: ویدئو ( تهدیدات دستگاه پوز ) -معلم از دانش آموز ان می خواهد درباره ی ویدئو پخش شده برای بقیه صحبت کند. استفاده از دستگاه کارتخوان، ونحوه کشیدن کارت به صورت عملی توسط دانش آموزان. -متن درس از روی کتاب خوانده میشود . -درباره کارت بانکی به اختصار توضیح داده میشود . -معلم با مشارکت دانش آموزان مزایای دستگاه پوز را بیان میکند . -معلم با همکاری دانش آموزان درباره ی نکات ایمنی صحبت می کند . حل فعالیت کلاسی توسط یکی از دانش آموزان
تکلیف: فعالیت منزل صفحه66

بازی استراتژیک

مدرس: علی محمدی، صدف
فعالیت: با سلام و احترام امتحان عملی پایان ترم ریتموگیم از همه دانش آموزان گرفته شد
تکلیف: تکلیف ندارند
فعالیت: با سلام و احترام به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 15 آذر ، جشن تولد کلیه متولدین آذر ماه در دبستان برگزار خواهد شد. روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود. اولیا گرامی متولدین آذر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند. لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود. اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرین ریاضی . امروز ابزار ریاضی کلاسمون خود پسران گلم بودند . با استفاده از انگشتان دست اشکال متقارن به نمایش گذاشته شد . بازی چوب خط داشتیم . کتاب ریاضی صفحه 68 حل شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: حل تمرین کتاب کار علوم علوی را داشتیم . نکات مربوط به دنیای گیاهان مرور شد . کتاب کار علوم علوی صفحه 54 و 55 و56 و 57 حل شد .
تکلیف: تکلیف : 1) کتاب کار علوم علوی تا صفحه 65 تا پایان هفته حل و انجام شود . 2) یکی از فعالیت های درس دنیای گیاهان پیاز در اب یا سوال 16 صفحه 61 یا سوال 8 صفحه 58 یا صفحه 54 در برگه آچار انجام شود . فعالیت های آزمایشی را می توانند تا پایان هفته ی آینده انجام دهند و نتیجه را به مدرسه بیاورند . انجام یکی از فعالیت ها کافی می باشد . کتاب کار علوم علوی به منزل فرستاده شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ترکیبات با ( ی ) نوشته شد .سپس جمله سازی شد . وقتی به کلمه ای مثل ابر ' (ی ) اضافه شود معنای جمله متفاوت می شود . مثلا : ابر با (ی ) می شود ابری . جمله سازی با کلمه ابر : ابر در آسمان است . جمله سازی با کلمه ابری : آسمان ابری است . معنای جمله متفاوت می شود . کار در کلاس در این مورد نوشته شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 86 انجام شد و صفحه 85 مجدد مرور شد .
تکلیف: تکلیف : در دفتر تلاش با کلمات زیر : ابر - ابری / ایران -ایرانی/ مرد-مردی جمله سازی شود . کتاب کار فارسی و کتاب کار فارسی علوی و دفتر املا نزد بنده می باشد . غایبین امروز کتاب های بالا را برای فردا همراه داشته باشند . کتاب ها : کتاب ریاضی - کتاب فارسی و کتاب نگارش و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . فردا تولد متولدین آذر می باشد. تشکر

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تا نشانه ( ای ) به صورت داستانی داشتیم . خداروشکر دانش اموزان پیشرفت خوبی داشتند امیدوارم موفق باشند .
تکلیف: تکلیف : ندارند . دفتر املا نزد بنده می باشد .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان یاد گرفتند که میتوانند با عدد انگلیسی 4 یک کوسه و با حرف انگلیسی ای E یک دایناسور بکشند.
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان چسب مایع یا ماتیکی و قیچی همراه داشته باشند. ممنونم

رایانه

مدرس: فرخی، فرید
فعالیت: مرور مطالب گذشته آشنایی با ساخت فولدر و ذخیره سازی
تکلیف: فعالیت صفحه 18 تمرین شود

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: ریاضی آی ریاضی چقد شیرین ریاضی ! مسابقه آقای ریاضی به صورت همگانی در کلاس برگزار شد . امروز کار با ابزار ریاضی داشتیم . (بازی انگشتان دست و چوب خط ) با استفاده از چوب خط و انگشتان دست انتقال انجام دادند . هر دانش آموز به تعداد چوب خطی که مشاهده می کرد با استفاده از دو رنگ ، چوب خط تفکیک می کرد . و سپس با انگشتان دست عدد مربوطه را نشان می داد و اعلام می کرد . یا اینکه طبق چوب خط داده شده که در دو لیوان بود دانش اموزان انتقال انجام می دادند و با چوب خط عدد مربوطه را می چیدند و نشان می دادند . و بازی های مشابه برای انتقال اعداد بیشتر از 5 در کلاس انجام شد . کتاب ریاضی صفحه 71 و 72 در کلاس انجام شد .
تکلیف: تکلیف : ندارند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کار در کلاس داشتیم کلید واژه های نشانه ( ی ) در دفتر تلاش نوشته شد . تاکید بر کلماتی که به ی ختم می شوند مثل : بارانی - سبدی و تاکید بر کلماتی که ابتدا با ن شروع می شوند مثل نیستم -نبود و تاکید بر می کاری مثل : می بارد - می آمد . املا پای تابلو تمرین شد .
تکلیف: تکلیف : 1) املا تا نشانه ( ی ) نوشته شود . 2) روان خوانی متن درس و روان خوانی کار در کلاس مرور و تمرین شود. کتاب کار علوم و فارسی و ریاضی علوی در کلاس می باشد . اگر دانش اموزی غایب بوده کتاب کار علوم علوی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب کار فارسی علوی را به مدرسه بیاورد . کتاب ها : کتاب ریاضی و دفتر املا علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد . موفق باشید

مهارت اجتماعی

مدرس: صادقی، مهتا
فعالیت: با سلام و احترام جلسه امروز مرور و ارزیابی عملکرد دانش آموزان .
تکلیف: دانش آموزان نکاتی که در مورد اتیکت میز غذاخوری یاد گرفته اند را برای والدین خود توضیح دهند.

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: به اتفاق گل پسرا با برگ و گیاهان مختلفی که همراه داشتند رفتیم آزمایشگاه . جشن گیاهان را به صورت مختصر برگزار کردیم . گیاهان مختلف را با دقت به صورت گروهی مشاهده کردند . سپس بخش های خوراکی و غیر خوراکی را دسته بندی کردیم . هر دانش آموز به ریشه های گیاهان و رنگ و اندازه و قسمت های مختلف هر گیاه و میوه ها و برگ ها توجه کردند . دانش اموزان گیاهان خوراکی مثل هویج شلغم و پیاز و تربچه را مشاهده کردند.
تکلیف: تکلیف : ندارند .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: