فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: پروژه سیرک واشری انجام شد. دانش اموزان با اهنربا و جذب و عدم جذب وسایل مختلف اشنا شدند و ازمایش انجام دادند . سپس سیرک اهنربا چیدمان سپس اجرا شد. واشر ها در میدان مغناطیسی قرار گرفتند. و خودشان اهنربا شدند . با فوت کردن توسط دانش اموران واشر به حرکت در امد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس نشانه ی جدید ( ق) را با قصه و ساخت اوریگامی داشتیم . درس 12 فارسی ( همکاری) تدریس شد. کلمات تکرار و تمرین شد. دانش اموزان جهت تثبیت نشانه ق ' قایق ساختند و بر روی اب قایق را شناور کردند .
تکلیف: متن درس 12 کتاب فارسی کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نوشتار نشانه ق با کد گذاری گفته شد. ترکیبات نشانه ق نوشته شد صفحه 83 و 84 کتاب نگارش حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 155 و 156 و 157 حل شد .
تکلیف: اگر دانش اموزی صفحه 157 را تکمیل نکرده است تکمیل کند . فردا املا تا نشانه ف تمرین و تکرار شود. املا تا نشانه ف خواهیم داشت . کتاب ها : فردا کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش و دفتر املا همراه دانش اموزان باشد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: درس هشتم علوم با موضوع چه می خواهم بسازم تدریس شد . کتاب کار علوم علوی تا صفحه 84 حل شد . امروز در اولین آزمایش از هفته ی ملی علوم آزمایش خمیر جادویی را انجام دادیم . (زمانیکه دست خود را به آرامی در محلول وارد کنند،محلول خواصی مانند مایع از خود نشان می دهد.اما زمانیکه ضربه محکم به آن وارد شود سطح آن مانند یک جامد رفتار می کند) امروز دومین آزمایش طبقات رنگی را با پسرهای گلم انجام دادیم. این آزمایش تفاوت غلظ یا چگالی مواد را نشان می‌داد. هرچه چگالی مواد بیشتر بود در طبقات زیرین قرار می‌گرفتند مواد،هرچه چگالی کمتر بود در طبقات بالاتر قرار می‌گرفت مواد و مواد با چگالی مابین در طبقات وسط قرار می‌گرفتند.
تکلیف: صفحه 85 و 86 و 87 کتاب کار علوم علوی حل شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جهت تثبیت نشانه خ متن در مورد درخت در دفتر تلاش نوشته شد . و نقاشی ان با معرفی اجزای درخت کشیده شد .
تکلیف: نوشتن املا تا نشانه خ دلخواه می باشد . کتاب ها : کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا خلاق (تمرین و تکراری )احساسات با نمایش نوشته شد . هدف : تقویت اعتماد به نفس' اشنایی با احساسات و کنترل خشم و تشویق به خنده رو بودن

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
تکلیف: برای اعداد زیر با دسته های ده تایی شکل کشیده شود سپس وارد جدول ارزش مکانی شود. 39،40،55،19،14.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: پروژه ترفند نمکی تعادل تخم مرغ انجام شد. ابتدا در مورد خواص تخم مرغ صحبت شد. سپس تپه نمکی درست کردیم و تخم مرغ در حالت تعادل روی نوک تپه قرار گرفت و با دمیدن نمک اضافی کنار شد. بلور های نمک مکعب های کاملی هستند که به شکل گیری یک پایه برای حفظ تعادل تخم مرغ کمک می کنند . امروز در دومین روز از هفته ملی علوم آزمایش اهنربای گیج را انجام دادیم. مراحل انجام گام اول: دو عدد سیخ چوبی برداشته و انتهای آنها را توسط کش به یکدیگر ببندید گام دوم: یک سیخ چوبی دیگر برداشته به انتهای دو سیخ چوبی مرحله قبل توسط کش ببندید تا مانند یک مثلث بشود. گام سوم: به هر سر مثلث ، یک سیخ چوبی با کش وصل کنید گام چهارم: سه سر باز سیخ ها را نیز توسط کش به هم وصل کنید تا به شکل هرم در آید. گام پنجم: یک سر نخ را به دو آهنربا گره بزنید گام ششم: سر دیگر نخ را طوری به نوک هرم گره بزنید که آهنربا کمی از زمین فاصله داشته باشد. گام هفتم: حال سه عدد آهنربا را مانند شکل داخل پایه هرم قرار دهید به طوریکه قطب های هم نام همگی رو به بالا باشد. گام هشتم:اکنون آهنربای آویزان را گرفته، به عقب بکشید و رها کنید. مشاهده می کنید که آهنربای آویزان بین سه آهنربای پایینی گیج می شود

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: روان خوانی پرسیده شد . جمله بهم ریخته کار شد . صفحه 153 روان خوانی شود و سپس درک مطلب صفحه 154 حل شد .
تکلیف: امروز در (صورت اختیار ) یک املای آزاد از قسمت هایی که اشکال دارید به هر صورتی که دوس دارید تمرین کنید . کتاب ها : دفتر املا ' کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد.

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز به مناسبت هفته ی علوم پسرهای گلم کلاس را با موزیک و شادی آغاز کردند. سپس در زنگ کافه سلامت در مورد فواید میوه ها و ویتامین های آنها در کلاس گفت و گو کردیم کیلیپ دیدیم عکس دیدیم. با نحوه خشک کردن میوه آشنا شدیم ودر انتها با دستان توانمند خود برگه س سیب درست کردیم. امروز در زنگ هیجان انگیز کرم شب تاب با ویژگی ها و مدل ها ی کرم های شب تاب آشنا شدیم. کرم‌های شب تاب از نوردهی به عنوان یک سیستم دفاعی برای مقابله با شکارچیان استفاده می‌کنند. تاکنون در حدود 2000 گونه از این نوع حشرات در نواحی معتدل و گرمسیری شناسایی شده ......... در انتها با خلاقیت خود کرم شب تاب درست کردیم. در زنگ تابلو حبوبات در مورد خواص حبوبات صحبت شد. گروه ها با انواع حبوبات هایی که در دست داشتند تابلو را به سلیقه خود تزئین کردند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس نشانه (خ )درس درخت را همراه با شعر و قصه و نمایش داشتیم. درس جدید خوانده شد،کلید واژه ها گفته شد ،نشانه به صورت شنیداری در ابتدا ،وسط و پایان کلمات تکرار و تمرین شد. شعر ما کودکانیم خوانده شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نگارش نشانه جدید و ترکیب های آن در کلاس تکرار و تمرین شد. نگارش صفحه 81 و 82 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 149 و 150 انجام شد.
تکلیف: صفحه 151 کتاب کار فارسی علوی حل شود . ترکیبات تمرین و تکرار شود. کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: امروز با شروع هفته علوم دانش آموزان تابلوی حبوبات را درست کردن. یک نقاشی انتخاب شد و توسط حبوبات سطح آن به شکل کلاژ کاملا پوشیده شد. هر گروه رنگی هوس سیستم یک تابلو درست کردند.
تکلیف: به هر دانش آموز حبوبات و یک طرح داده شد لطفا کار را در منزل تکمیل کنند و تا چهارشنبه همراه خود به مدرسه بیاورند. ممنونم

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی هدفمند جهت تثبیت مفهوم دسته بندی دو رقمی و شناخت عدد دو رقمی انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ف تمرین و تکرار شد . مجهول یابی و یِ میانجی مرور شد . صفحه 146 حل شد . متن صفحه ی 147 کتاب کار فارسی علوی روان خوانی شد و درک مطلب صفحه 148 حل شد . بازی اسم و فامیل انجام شد.
تکلیف: 1) کتاب کار فارسی علوی مدرسه می باشد . 2) تمرین اختیاری : بازی اسم و فامیل با ایتم ' (اسم دختر /اسم پسر/ رنگ /وسیله /حیوان )را با هر نشانه ای که دوس داری شروع کن با ( بابا یا مامان ) انجام بده و اسم برنده نوشته شود. 3) املا تا نشانه ف تمرین و تکرار شود. 4) ارمغان شماره 17 به جز سوال 5 علوم انجام شود . شنبه هفته ملی علوم شروع می شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب نگارش و کتاب فارسی و دفتر تلاش همراه دانش اموزان باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا تل نشانه گ گفته شد . دفتر املا ها تحویل داده شد.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب آموزش همکاری و مشارکت در فعالیت های خانه انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 16 با هدف : تقویت دقت و تمرکز و صفحه 18 با هدف ترکیبات و شمارش و دقت حل شد .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی دبستانی توپ و سبد با هدف : تعادل و تقویت نشانه گیری
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: