فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جمع شانه ای مرور شد . بازی لیوان جادویی با هدف تثبیت یادگیری جمع شانه ای با لیوان به صورت مسابقه ای انجام شد .
تکلیف: عبارت های زیر به صورت شانه ای در دفتر تلاش انجام شود . برای حاصل شکل کشیده شود . 6+7= 8+9= 8+8=

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس نشانه (ج) را داشتیم. درس 13 نارنج و برنج کتاب فارسی تدریس شد. کلمات خوانده شد . جایگاه نشانه به صورت شنیداری در کلمات تکرار شد.
تکلیف: متن درس کل خوانی شود .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نگارش نشانه جدید با کد گذاری آموزش داده شد. ترکیبات نشانه جدید نوشته شد و تکرار و تمرین شد. کتاب نگارش صفحه 87 و 88 حل شد کتاب کار فارسی علوی صفحه 167 و 168 و 169 و 170 انجام شد.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا خوشه ای مطابق صفحه 170 در دفتر تلاش تمرین و تکرار کردیم .
تکلیف: فردا املا خوشه ای تا نشانه ل خواهیم داشت . دفتر املا علوی جای 20 کلمه مطابق صفحه 170 کتاب کار فارسی علوی را داشته باشد . متن صفحه 165 کتاب کار فارسی علوی روان خوانی شود . کتاب ها : دفتر املا علوی . کتاب کار فارسی علوی / دفتر تلاش / کتاب ریاضی و هوش همراه دانش اموز باشد .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری بر ایده آل های سفید داشتیم ،همانطور که اطلاع دارید، هدف از طرح اینکار آنست که بتوانیم یک طرح اولیه در بازی برای خودمان داشته باشیم. طرح شامل گرفتن مرکز ،گسترش دادن مهره ها ،بخصوص مهره های جناح شاه و سپس امنیت شاه ،که ما آنرا با قلعه رفتن مهیا می کنیم و سپس رفتن سراغ جناح وزیر و بیرون آوردن اسب و فیل و بعد وزیر را خارج کرده و رخ هارا در ستون های مرکزی قرار می دادیم. حالا پاسخ سیاه به ایده آل های سفید نیز باید درست و منطقی باشد ،یعنی وقتی سفید مرکز را گرفته ،سیاه نیز متقابلا باید مرکز را گرفته و اجازه پیشروی به نیرو های سفید را ندهد، حالا به همان ترتیب مهره ها را گسترش داده و امنیت شاه را برقرار کرده و حالا بعد از کامل شدن گسترش آغاز حمله کردن رقم می خورد. عزیرانمان باید بتوانند بعداز انجام حرکات درست و منطقی بعدا تدارک حمله را ببینند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جمع شانه ای مرور شد . (مبحث اندازه گیری و عدد یابی ) تمرین شد ، ایستگاه تفکر داشتیم دانش اموزان به صورت انفرادی جمع شانه ای های مختلف را حل کردند . و عدد نویسی 0 تا 50 انجام شد. صفحه 115 و 116 و 117 حل شد.
تکلیف: 1)عبارت های زیر با روش جمع شانه ای حل شود . سپس برای حاصل چوب خط کشیده شود. 6+9= 7+9= 8+9= 9+9= 2)ارمغان شماره 19 تا روز 4 شنبه به جز قسمت علوم حل شود و تا روز 4 شنبه تحویل داده شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی . دفتر تلاش /کتاب فارسی / کتاب نگارش / همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا از متن درس کتاب کار فارسی علوی صفحه 159 گفته شد.

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جهت تقویت دو نیم کره و تثبیت نشانه ل . بازی لی لی با انگشت را داشتیم

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز در مورد مفهوم حریم شخصی صحبت کردیم و دانش آموزان با حریم شخصی خود آشنا شدند .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جهت پیش زمینه فیلم فندوق درس 9 مشاهده شد . به ازمایشگاه رفتیم و دانش اموزان کار های خود را با هم به اشتراک گذاشتند .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: جمع شانه ای با شعر تدریس شد . عدد نویسی روی محور و ساعت تاکید شد . عدد نویسی و عبارت جمع ریاضی با روش شانه ای در دفتر تلاش حل شد . کتاب ریاضی صفحه 110 و 111و 112 حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 113 و 114 و 115 حل شد . جمع شانه ای با ابزار انجام شد.
تکلیف: عبارت های زیر با جمع شانه ای حل شود سپس برای حاصل چوب خط کشیده شود. 8+8= 8+9= 6+7= 6+6=

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ل مرور شد . بازی اسم فامیل انجام شد . صفحه 164 حل شد . متن صفحه 165 خوانده شد و کلمات کلیدی مشخص شد و سپس درک مطلب صفحه 166 حل شد .
تکلیف: 1)متن صفحه 159 کامل روان خوانی شود. 2)املا از متن صفحه 159 نوشته شود. 3)به کلمات زیر با استفاده از ( - ِ ربط یا یِ میانجی ) یک کلمه ربط دهید سپس جمله بسازید ، خروس / بخاری /قاشق/ اُتو/شتر/ فردا املا از متن صفحه 159 خواهیم داشت . کتاب ها : کتاب کار ریاضی علوی و دفتر تلاش و دفتر املا و کتاب کار علوم علوی همراه دانش اموز باشد .

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از کاغذرنگی کاردستی روز پدر را درست کردند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تم 16 ریاضی با موضوع نظم و آداب صف بستن در کلاس آغاز کردیم. صفحات 108،109،110 با موضوعات جدول سودوکو،الگویابی،جدول ارزش مکانی و اعداد حل شد. عدد نویسی با هدف شناخت اعداد قبل و بعد نوشته شد
تکلیف: کتاب ریاضی صفحه 110 سوال قرینه انجام شود اعداد 1 تا 20 به صورت شناخت عدد قبل و بعد و و دسته بندی و شناخت اعداد تکرار و تمرین شود .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز تدریس درس جدید نشانه (ل) را همراه با قصه و شعر در کلاس انجام دادیم. درس فارسی تکرار شد،کلمات و جملات خوانده شد. نمایش ببین بگو کتاب فارسی در کلاس انجام شد، متن درس کل خوانی شد

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز نگارش و ترکیب های نشانه (ل) تدریس شد . جایگاه نشانه در اول و وسط و اخر کلمات تکرار شد. 3 صفحه کتاب کار فارسی علوی توسط مشارکت خود دانش اموزان حل شد و 2صفحه کتاب نگارش در کلاس انجام شد. روان خوانی قاشقی جهت تثبیت بهتر کلمات جدید مختوم به (ه )را داشتیم .
تکلیف: املا و روان خوانی تکرار و تمرین شود . کتاب ها : کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس سیزدهم (کارآفرینی) تدریس شد. انیمیشن کارآفرین گذاشته شد. در رابطه با کارآفرینی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد. معرفی کتاب: فنجان های سفارشی
تکلیف: خواهشمند است تکلیف درس سیزدهم صفحه 104 را انجام دهند.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نحوه باز کردن و پیدا کردن نرم افزار اسکرچ جونیور آموزش داده شد. دانش آموزان با نحوه حرکت دادن اشکال در برنامه آشنا شدند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی تلفیقی فارسی ریاضی با ابزار داشتیم . اعداد ده تایی و یکی مرور شد . نمونه سوال در دفتر تلاش حل شد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه ق مرور شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 159 خوانده شد . و 160 روان خوانی شد . و صفحه 161 با توجه به متن پاسخ داده شد .
تکلیف: 1) املا مروری نوشته شود. 2) ارمغان شماره 18 حل شود . 3) لطفا پسرهای گلم با توجه به درس چه می خواهم بسازم علوم با ابزار متنوع و بازیافتی و ... یک ساخت و ساز با خلاقیت خود انجام دهند و روز شنبه با خود به کلاس بیاورند (انجام کاردستی اختیاری و امتیازی می باشد) کتاب ها : کتاب نگارش و فارسی و کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا مشارکتی شنیداری به صورت جمله ای ' جهت تقویت حافظه شنیداری داشتیم . 2 به 2 انجام شد .

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: بازی استوپ رقص جهت تثبیت نشانه ق انجام شد . دانش اموزان به صورت تیمی بازی فکری های متنوعی را بازی کردند .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: