فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 39 اهداف: * تشخیص الگوی شطرنجی خطی و ادامه آن * درک قانون مربوط به الگو و بیان آن به صورت کلامی * تشخیص و رسم الگوی تکرار شونده * تشخیص الگو در محیط پیرامونی و کشف قانون آن صفحه 40 اهداف: * درک اولیه مفهوم تفریق * رشد ادراک کلامی و غیر کلامی * ارائه بازنمایی های مختلف عدد با چینه و چوب خط * درک مفهوم حاصل تفریق و نمایش آن با رنگ کردن صفحه 41 اهداف: * داستان سازی و برقراری ارتباط کلامی * به کارگیری مفاهیم ریاضی مانند: مفهوم اولیه اضافه یا کم شدن و ابزار شمارش در بیان داستان * رشد قدرت انتزاعی و تخیل دانش آموزان صفحه 42 اهداف: * درک مفهوم تقارن * استفاده از شابلون برای رسم اشکال هندسی * درک خصوصیات و تفاوتهای اشکال هندسی * رسم قرینه شکلهای هندسی با کپی کردن تدریس شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 45 و صفحه 46 حل شد. در دفتر تلاش با شابلون اشکال هندسی را کشیدند سپس تقارن دادند . تاکید به تقارن مثلث
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مباحث فارسی صداکشی و بخش کردن و ترکیبات تمرین و تکرار شد .
تکلیف: ندارند . صدا کشی و بخش کردن کلمات و املا تمرین و تکرار شود. فردا تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز دانش اموزان اولین املای خود را بسیار عالی نوشتند. از تمرین و تکرار پسرهای عزیزم بسیار ممنونم. دفتر املا نزد بنده می باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: هماهنگی عصب و عضله تقویت مهارت های چابکی جابجایی هماهنگی چشم و گوش و پا

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با مشاهده کلیپ و تصاویر نحوه درست نشستن را آموزش دادیم /بازی بشین و پاشو انجام شد
تکلیف: عزیزان نحوه صحیح نشستن را در منزل تمرین کنید

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز 3 درس علوم پرسش و دوره شد . سپس کتاب کار علوم تا پایان فصل 3 حل شد . موضوع تغذیه سالم و ناسالم،آشنایی با مشاغل،ورزش و سلامتی،لوازم بهداشتی شخصی.
تکلیف: ندارند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تمام کلمات و تصویرک های نشانه آ اَ ب مرور و دوره شد . کتاب نگارش صفحه 33 حل شد . کتاب کار فارسی علوی نشانه اَ تا پایان صفحه حل و رفع اشکال شد . به تفکیک بخش های اول و دوم و شناخت صداهای هر بخش تاکید شد . مثلا اَباب : بخش دوم ؟ باب / چند صدا ؟ 3 صدا و .......
تکلیف: تکلیف دفتر تلاش انجام شود .

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در مدرسه جشن آب برگزار شد. با گل پسرها باسواد شدنشان را جشن گرفتیم. املا پای تابلو گفته شد و تمام کلمات با دانش اموزان کار شد .
تکلیف: فردا املا تا نشانه اَ خواهیم داشت . پسر گلم امشب در دفتر تلاش خود یک دیکته شب بنویس با کلمات (آ ا ' ب غیر اخر ب اخر ' آب،اَباب 'بَب 'با،بابا،باب،آباب،آبا،اَب،بَ،اَبا،اَ َ) لطفا خط فاصله نداشته باشد و تلاش کنند با فاصله چشمی فواصل را رعایت کنند سپس توسط والدین به املای دفتر تلاش بازخورد داده شود . والدین گرامی لطفا در هنگام املا گفتن نه با لحن تند و نه خیلی ارام برای پسرهای گلم املا بگوئید ،لطفا تلاش کنید در یک جای ثابت همیشگلی تکلیف نوشتن املا بگوئید و یکبار بیشتر کلمات را تکرار نکنید تا پسرهای عزیزم حساسیت شنیداریشان و دقت شنیداریشان قوی شود با تکرار بیش اندازه کلمات باعث ضعف این نکته میشویم پس بهتر است چون شروع نوشتن املاها هست پسرهای گلم را به این سمت هدایت کنیم. لطفا جهت ایجاد انگیزه و علاقه در عزیزانم صفحه دفتر املا کادر بندی و نقاشی مرتبط با املا کشیده شود . روی دفتر املا اسم دانش اموز نوشته شده باشد . لطفا مداد مشکی 2 تا مداد قرمز 2 تا پاک کن و تراش همیشه در جامدادی باشد. سپاس از لطف و همراهی شما عزیزان.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی کاغذ کشیده بودند را روی مقوا کشیدند و شروع به رنگ کردن با هر متریالی که دوست داشتند کردند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: تم 6 با موضوع بازی با دوستان اموزش داده شد . کسب مهارت تفکر و شمارش و تاثیر رفتار و یاداوری موقعیت مکانی و شناخت دوستان و .... اموزش داده شد . صفحه 37 با هدف امادگی برای جمع کردن و صفحه 38 آمادگی برای تفریق و اشنایی با تشابه حل شد . سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه 43 و 44 انجام شد.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز ایجاد انگیزه نشانه اَ را داشتیم ' در درس فارسی پسرهای گلم با نشانه(اَ) اشنا شدند و همراه با شعر و قصه این نشانه را اموختند. کلمات درس اَبر را تکرار و تمرین‌کردیم. جدول دوستی و ترکیب نشانه ب با اَ را آموختند(بَ) . درس های قبلی کتاب فارسی کل خوانی و تمرین و تکرار شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 31 و 32 با همکاری دانش اموزان انجام شد.
تکلیف: سرمشق های داده شده در دفتر تلاش از هر کلمه 3 تا نوشته شود یکبار با مداد قرمز یک بار مداد مشکل یک بار مداد ابی . اولیای محترم امروز در «««دفتر تلاش »»به پسران گلم املا گفته شود و بازخورد داده شود. کلمات(آ ا / اَ -َ / ب غیر اخر ب اخر / آب/آبا/بابا/باب/آباب/ا‌َباب/اَب/با) در املای امشب گفته شود. لطفا بین کلمات خط فاصله گذاشته نشود. بین کلمات فاصله ی چشمی رعایت شود . دانش اموزان غایب لطفا کتاب ها را تکمیل و تحویل دهند.

املا اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: املا پای تابلو تمرین شد .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس نیاز مشترک تدریس شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف انجام نشده از ابتدای کتاب تا آخر درس نیاز مشترک تکمیل گردد. کتاب صوتی شنیده شود. معرفی کتاب داستان : وقت خرید با مامان

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص 23 کتاب انجام شد. نحوه ذخیره سازی نقاشی به صورت عکس در رایانه به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مفهوم تفریق و سودوکو و انتقال مرور شد سپس کتاب کار ریاضی علوی صفحه 39 و 40 حل شد .

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب کار علوم علوی صفحه 26 تا 28 در کلاس حل شد .
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه آ ا و ب ترکیبات و جدول دوستی تمرین و تکرار شد و کلمات آب ' با ' بابا ' باب ' آباب ' آبا بخش و صداکشی شد . نامه ی بابا به در دفتر تلاش چسبانده شد و کلمه ی بابا نوشته شد .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: صفحه 28 کتاب نگارش حل شد .
تکلیف: جدول بخش و صداکشی در دفتر تلاش چسبانده شده است لطفا با کلمات ( با - بابا--باب - آباب ) پر شود . بخش و صدا کشی این کلمات به خوبی تمرین شود . 2) ارمغان هفته شماره 7 و 8 در منزل حل شود. 3) کتاب فارسی تا درس 2 و نگارش تا صفحه 30 و کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس دوم تکمیل شده است . 4) کتاب ریاضی تا پایان تم 5 و کتاب کار ریاضی علوی تا صفحه 40 تکمیل شده است . 5) کتاب کار علوم علوی تا صفحه 28 کامل شده است . این کتاب ها جهت ملاحظه به منزل ارسال شده است . لطفا اگر دانش اموزی سوال حل نشده دارد بررسی شود و شنبه همراه دانش اموزان باشد غایبین طبق موارد بالا کتاب ها را تکمیل کنند .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب بررسی مفاهیمی چون وعده های غذایی، غذای سالم، میان وعده سالم، مواد نگه دارنده و... انجام شد.

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در زنگ بازی دبستانی بازی چهارم (تور و ماهی) را انجام دادیم با هدف: استقامت قلبی و عروقی،چابکی،سرعت،دویدن،جاخالی دادن،هیجان و نشاط

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نشانه( ب غیر اخر و اخر )با شعر و داستان تدریس شد . درس باران صفحه 28 و چرخه اب صفحه 29 با مشارکت دانش اموزان اموزش داده شد . جدول دوستی و ترکیب نشانه ب اموزش داده شد . امروز در کلاس طرح کتاب خوانی بیدپا با موضوع اردک انجام شد و با توجه به متن داستان با موضوع اشتباه اردک سوالاتی طرح شد. با هدف تقویت حس شنیداری،تقویت حافظه فعال کودک.
تکلیف: متن درس اب و باران کتاب فارسی کل خوانی شود . دانش اموزان روی کلمات تسلط داشته باشند دانش اموزان تا یاد گرفتن تمام نشانه ها فعلا باید کلمات و جمله ها را حفظ کنند تا چشمشان به کلمات و نشانه ها عادت کند

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در کلاس نوشتن نشانه (ب) انجام شد صفحه ازکتاب نگارش 28 و 29 و کتاب کار فارسی علوی صفحه 44 تا 46 انجام شد. پسرهای گلم با نوشتن کلمات(ب غیر اخر،ب اخر،با،آب،باباو ....) آشنا شدند.
تکلیف: پسر گلم در دفتر تلاشت سرمشق داده شده را لطفا خوش خط و با رعایت فاصله گذاری و بدون خط فاصله بنویس

هوش و ریاضی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در کلاس مسابقه ی شماره 1 اقای ریاضی برگزار شد .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز نیز ما حرکت مهره های رخ ،فیل ،وزیر ،اسب را مرور کرده و در مورد پیاده و ویژگی‌های های آن با عزیزانمان صحبت کردیم پیاده 4 ویژگی دارد 1-پیاده در شروع حرکت خود می تواند دو خانه به جلو حرکت کند،اجبار است؟ خیر اگر مایل باشد ،اما بعداز حرکت اول ،حتما یک خانه یک خانه می تواند حرکت کند. 2-پیاده تنها مهره ای است که نمی تواند به عقب بر گردد ،تمامی مهره ها اگر زیر ضرب باشند می توانند به عقب برگردند، اما پیاده چنین نیست. 3-پیاده تنها مهره ای است که حرکتش با زدنش فرق دارد ،پیاده صاف میره کج می زنه. 4- تنها مهره ترفیع گیرنده است، یعنی هر گاه پیاده به عرض آخر خودش برسد می تواند تبدیل به هر مهره ای که خواست بشود بجز شاه. عزیزانمان باید روی این مهره ها ی آموزش داده شده کار کرده ،تا تسلط بیشتری داشته باشند. متشکرم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: