1402/07/18
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز تم 3 کتاب ریاضی به اتمام رسید پسرهای گلم با جدول دوستی ( ماتریس اشنا شدند) .
با هدف:
_درک تجزیه کل
_ترکیب اجزا در محیط پیرامون
_برقراری ارتباط بین اجزای مختلف از یک کل
سپس صفحه 21 کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی به طور کامل حل و رفع اشکال شد.
ندارند .
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس بدون دیوار فارسی داشتیم به حیاط رفتیم و بخش کردن کلمات و هم اغاز و هم پایان کلمات با بازی ربات مرور و تکرار شد .
سپس مسابقه دو داشتند .
جهت تدریس درس نگاره ها اگر دانش اموزی اسباب بازی حیوانات باغ وحش سایز کوچک یا عروسک دستی حیوانات دارد در حد دو سه تا داخل نایلون اسم زده فردا همراهش باشد .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
لوحه (و ) صفحه 15 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سر بخوره به زیر خط
لوحه ( ق بدون نقطه ) صفحه 16 توانایی رسم خطوط از بالای خط به سمت چپ حالا بشه یه گردی سپس یه کاسه به زیر خط آموزش و حل شد .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 26 و 27 حل شد .
سرمشق داده شده ( و ' ق بدون نفطه ) در دفتر تلاش کامل شود.
کتاب کار فارسی علوی صفحه 29 حل شود .
دانش اموزانی که صفحه حل نشده یا تکلیف ناقص دارند جهت تکمیل ' کتاب به منزل ارسال شده است .
فردا همراهشان باشد .
کتاب فارسی و دفتر تلاش و کتاب کار فارسی همراه دانش اموز باشد.
شطرنج
یوسفی، ژاله
امروز ما ضمن مرور درسهای داده شده جلسه قبل ،در مورد نحوه حرکت رخ و فیل کار کردیم.رخ مهره ای است که صاف در ستون و عرض حرکت می کند ،فیل کج در قطر ها می رود. فیلی که در قطر های سفید حرکت می کند فیل سفید رو و فیلی که در خانه های رنگ تیره حرکت می کند ،فیل سیاه رو نامیده می شود. در ضمن امروز عزیزانمان جزوات شطرنج خود را دریافت کرده و ما چند نمونه در کلاس انجام دادیم ،قرار شده صفحه اول را در منزل کامل کنند و هر جلسه جزوه خود را همراه بیاورند.
1402/07/17
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
صفحه 20 کتاب ریاضی با موضوع ترکیب شکل و رابطه ی بین اشکال و با اهداف : کسب توانایی تشخیص و تجذیه یک شکل کل به اشکال کوچک تر تدریس شد سپس صفحه 20 کتاب ریاضی حل شد .
ندارند
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
امروز دانش اموزان میوه های برش زده بی دانه و دانه دار را مشاهده کردند و ان ها را لمس ' بو ' مشاهده کردندو حواس پنج گانه تاکید شد هدف اشنایی با حواس( چشایی،بینایی،لامسه،بویایی،شنوایی)
سپس کتاب کار علوم علوی حل شد .
ندارند
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز نگاره 6 با موضوع تماشا در کلاس تدریس شد .
با هدف:
_شناخت فضای بوستان( پارک)
_آشنایی با لوازم بازی موجود در بوستان و نحوه استفاده از انها
_درک کردن مفهوم نظم و رعایت نوبت در صف
_ اشنایی با مفهوم بهداشت و نحوه استفاده از آب
_ اشنایی با نحوه مراقبت از خود و دیگران در حین بازی
_اسیب نرساندن به دیگران در حین بازی
_ تشخیص صدای هم آغاز و هم پایان
_اشنایی با واژه های جدید
( آب،بادکنک،تاب،باد،چای،چتر)
هم اغاز و هم پایان کلمات تاکید شد .
تصویرک ها توسط دانش اموزان بخش شد .
سپس با تصویرک ها جمله کوتاه ساختند .
سپس ببین و بگو با مشارکت تصویر خوانی شد.
نگاره 6 تکرار و تمرین شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
امروز در کلاس لوحه ی صفحه 13 با هدف :
_ توانایی رسم خطوط منحنی با یه حرکت به سمت چپ بعدش که شد یه گردی سپس با به خط صاف به سمت راست روی خط زمینه ،_توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان
کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد.
رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد.
و کتاب کار فارسی علوی که شامل لوحه های قبلی می باشد صفحه 23 و 24 حل و رفع اشکال شد.
ندارند .
لوحه ف بدون نقطه با خمیر ساخته شود سپس با چشم بسته روی هوا با انگشت کشیده شود .
دفتر و کتاب ها به جز کتاب فارسی در کلاس می باشد .
بازی استراتژیک
سادات، هلیا
وارم آپ در قالب بازی(حواس شنوایی، دقت و تمرکز) کار با کاپ گیم(هماهنگی چشم و دست)
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر امروز در مورد 4کلمه جادویی (لطفا.بفرمایید ،تشکر ،سپاس)و تاثیر اسفاده آن در گفت و گو و مکالمات روزانه صحبت کردیم و کلیپ مربوطه را مشاهده کردیم
لطفا در مکالمات روزانه از این 4کلمه استفاده کنید .
1402/07/16
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
جهت دستورزی و یادگیری صحیح الگو و شمارش بازی ترکیب شکل ها با چوب خط و چینه داشتیم
ریاضی صفحه 17 و 18 با اهداف ساخت اشکال مختلف با وسایل داده شده و تکمیل مربع شگفت انگیز 4 تایی و تشخیص رنگ ها در جدول شگفت انگیز
و بیان تعداد هر دسته بدون شمارش
و درک مفهوم اضافه کردن تدریس شد .
کتاب کار ریاضی علوی از تم 3 سوال 4 و 6 حل شد .
لطفا دانش اموزان در منزل از تم 3 سوالات 7 و 5 را حل کنند .
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
ایجاد نگاه پرسش گری در دانش اموز
اشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در اب
استفاده از حواس پنج گانه جهت شناخت پدیده های طبیعی
توجه به نکات بهداشتی
شستن دست هنگام میوه خوردن
توجه در مشاهده دقیق پیرامون خود
انجام فعالیت علمی درگروه
طبقه بندی اجسام بر اساس سبکی و سنگینی
استفاده هم زمان از چند حس مختلف خود
بیان ویژگی ظاهری از قبیل شکل اندازه رنگ صدا و مزه
توجه به اهمیت حس بینایی و شنوایی و نقش ان ها در زندگی
کتاب کار علوم علوی صفحه 8 و 9 و 10 در کلاس حل شد .
اگر دانش اموزی کتاب کار علوم علوی را تحویل نداده است فردا تحویل دهد .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
تولد همگانی و جشن روز کودک را داشتیم .
امروز در کلاس لوحه های صفحات 12،14 با هدف :
_ توانایی رسم خطوط زمینه از راست به چپ (ن) زیر خط زمینه ،و خطوط منحنی با یک حرکت(ل) .
_توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان
کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد.
رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد.
تکلیف لوحه:
پسر گلم لطفا لوحه امروز را با خمیر بساز چند بار با انگشت با چشم بسته روی لوحه خمیری بنویس سپس یک خط به لوحه خمیری نگاه کن و بنویس خط دوم را اینبار بدون نگاه کردن به لوحه بنویس.
لطفا خمیر داخل منزل تا تمام شدن لوحه ها منزل بماند اما دفتر هر جلسه جهت بازخورد به کلاس اورده شود.
لوحه امروز (ل،ن)بدون نقطه.
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان نقاشی با موضوع حیوانات(گوسفند، زرافه) را یاد گرفتند و نقاشی های خود را با مدادرنگی رنگ آمیزی کردند.
1402/07/15
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز پسرهای عزیزم در درس ریاضی تم (3) کتاب را آغاز کردند با موضوع (اداب رفتن به مدرسه و احترام به قوانین).
با هدف:
_موقعیت مکانی،چپ،بالا راست،پایین،ردیف،ستون،اول تا پنجم،وسط کنار
_منتظر شدن برای اتوبوس
_آداب سوار شدن و نشستن در اتوبوس
_آداب پیاده شدن از اتوبوس
_نحوه عبور از خیابان
صفحه کتاب حل شد.
با موضوع :
_اضافه کردن،برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد.
اهداف:
_بیان عدد در هر دسته
_درک مفهوم اضافه کردن دو شئ
_استدلال اضافه کردن 2 عدد با استفاده از واژه اضافه کردن.
_کار با انگشتان هر دو دست شمارش کلی
_امادگی برای اشنایی با مفهوم جمع
کتاب کار ریاضی علوی صفحه 22 به صورت کامل در منزل حل شود.
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
امروز پسرهای عزیزم با نگاره 5 ( از کلاس ما چه خبر؟) آشنا شدند .
_با موضوع اشنایی با کلاس و قوانین
با هدف:
_نحوه اشنایی درست با ارتباط موثر دانش اموزان با یکدیگر.
_آشنایی با کلاس و قوانین ان و نقش و وظایف آموزگار در کلاس.
_دقت به جزئیات
_آشنایی با واژه های جدید( نیمکت،میز،پرچم،مداد،امام،آبی)
_تشخیص صدای اول و آخر و بخش کردن ان.
_ توانایی بیان هرانچه که در تصویر میبیند در چند جمله
و دانش اموزان قسمت ببین و بگو و پرسش و پاسخ مشارکت داشتند .
نگاره تصویر خوانی شود و صدای اول و اخر تصویرک ها تاکید شود .
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
امروز در کلاس لوحه ی صفحه 10با هدف :
_توانایی رسم خطوط خمیده از بالا و پایین(ح)
_توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان
کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد.
رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد.
کتاب کار فارسی علوی صفحه های 17و 18و 20 و 21 در کلاس حل شد .
پسرم امروز خمیرهای بازی را به خانه بردی لطفا طبق عکسی که در بله برای شما فرستادم تمام لوحه هارا با خمیر بازی بساز سپس با انگشتت چند بار روی لوحه بنویس و در صورت دلخواه عکس لوحه ها را برای من در بله ارسال کنید .
1:فردا خمیر بازی ها تحویل بنده داده شود .
2: فردا تولد همگانی متولدین تابستان و مهر می باشد جهت تدارک اقلام پذیرایی با بنده هماهنگ شوید.
3:کتاب غایبین جهت تکمیل کردن به منزل فرستاده شده است لطفا تکمیل شود و همراه دانش اموز باشد.
سواد مالی
شیخ رحیمی، مهسا
مرور درس اول
تدریس درس 2
دانش آموزان صفحات 14/15/16/22 را انجام دهند
رایانه
براتی، الناز
کشیدن نقاشی از کارتون باب اسفنجی در نرم افزار paint
انیمیشن باب اسفنجی به مدت 5 دقیقه در کلاس اجرا شد و از دانش آموزان خواسته شد تا هر انچه مشاهده کرده اند در نرم افزار نقاشی کنند.
ندارند.
1402/07/12
ریاضی اول
سادات حسینی، سمانه
صفحه 14 کتاب ریاضی با موضوع شمارش قبل و بعد و الگویابی شطرنجی با تاکید الگوی تکرار شونده تدریس و حل شد .
کتاب کار ریاضی علوی تم 2 به طور کامل حل شد .
کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی تا پایان تم 2 تدریس و تکمیل شده است .
علوم اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس بدون دیوار داشتیم به حیاط رفتیم و
زمانی که افتاب بود سایه درست کردیم و سپس پسرهای گلم با مبحث سایه آشنا شدند سپس همراه با بازی مفهوم دقیق سایه را متوجه شدند.
اهداف:
_مشاهده دقیق پدیدهای اشنای طبیعی
_تحریک کنجکاوی کودکان در جهت برانگیختن انها برای شناخت جهان پیرامون خود
_قرار گرفتن در موقعیت پرسش گری با توجه به تغییر موقعیت سایه در ذهن دانش آموز
_ طرح فرضیه و بیان ان توسط دانش آموز
_ بالا بردن روحیه صبر و بردباری برای رسیدن به نتیجه
_ شناخت پدیده های قبلی و بعدی و کشف رابطه ها
_پی بردن به علت و معلول رابطه ها
در حیاط یا پارک سایه درست کنند
فارسی اول
سادات حسینی، سمانه
کلاس بدون دیوار داشتیم به حیاط رفتیم .
نگاره 4 ( رسیدیم مدرسه ) با موضوع
آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقررات و آشنایی با بخش های مختلف مدرسه در مورد مدرسه و تفاوت مدرسه و خانه و توانایی انطباق مدرسه و خانه تدریس شد .
شعر راه مدرسه خوانده شد .
تصویرک ها بخش شدند و صدای هم اغاز و هم پایان آن ها تاکید شد .
سپس دانش اموزان به صورت گروهی تصویر خوانی و مشارکت داشتند.
لطفا در منزل نگاره ها و تصویرک ها مرور شود.
نگارش اول
سادات حسینی، سمانه
لوحه جدید د / س صفحه 9 و 10 کتاب نگارش با شعر و رعایت نکات نوشتاری تدریس شد .
_پسر گلم در دفتر شما یک صفحه تمرین لوحه نویسی سرمشق داده شده است لطفا ان را انجام بده و روز شنبه با خود به کلاس بیاور.
_لطفا شماره 3 ارمغان را انجام بده و روز شنبه با خود به کلاس بیاور.
_ کتاب های آن دسته از دانش اموزانی که غایب بودند یا جلد نکرده بودند یا تکلیف حل نشده داشتند به منزل فرستاده شد لطفا شنبه همراهشان باشد
اگر دانش اموزی کتاب ریاضی و علوم را تحویل نداده است شنبه تحویل دهد .
لطفا یک عدد عکس 3*4 پشت نویسی شده شنبه به بنده تحویل دهند .
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
نحوه درخواست مودبانه به صورت عملی بررسی شد.
مهارت نه شنیدن و نه گفتن بررسی شد.