فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای گلم صفحه 26 کتاب ریاضی (کار با شابلون) را کامل کردند. با هدف کسب مهارت استفاده از شابلون در کشیدن اشکال هندسی،اشنایی اولیه با ویژگی های اشکال و سپس با استفاده از چینه جهت درک مفهوم کلی انتقال با اهداف _ اشنایی با عدد در مفهوم طول _اشنایی با مفهوم واحد و اجزای یک کل _اشنایی اولیه با جمع های ترکیبی به کمک چینه های رنگی مرور و دوره شد .
تکلیف: پسرم با چوب خط های خود چوب خط عدد 1 تا 5 را بساز. یک الگوی منظم 2 به 3 بساز. مثال:2تا زرد،3تاقرمز ..... 2تا سیب،3تا نارنگی.... 2تا4 گوش ،3تا گردی..... عکس کارهای خود را در صورت اختیار برای من ارسال کنید . ( هدف تثبیت مفهوم می باشد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کتاب نگارش اخرین لوحه، (ی) با شعر تدریس شد. سپس صفحه 21 کتاب نگارش حل شد . به نکات زیر هم نویسی و زیبا نوشتن تاکید شد. و بعد کتاب کار فارسی علوی تا صفحه 40 حل شد . لوحه های صفحه 37 تا 40 کتاب کار فارسی علوی صرفا جهت دستورزی و مرور جمله سازی و صدا ها حل شد.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اگر دانش اموزی لوحه ای را مشکل دارد در امتداد سرمشق ' لوحه نویسی را تمرین و تکرار کند .

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور حرکت مهره های رخ و فیل آموزش وزیر و اسب را داشتیم. حرکت وزیر از مجموع حرکت رخ و فیل تشکیل می‌شود. حرکت اسب L مانند است وتنها مهره پرنده محسوب می شود که هم می تواند از روی مهره های خودی و یا حریف بپرد. در ارزشیابی مهره ها، ما تمامی مهره ها را با پیاده می سنجیم. ارزش پیاده برابر 1 است ارزش فیل و اسب هر کدام برابر 3 پیاده است. ارزش رخ برابر5 پیاده و ارزش وزیر برابر9 پیاده است . ارزش شاه برابر تمامی مهره های شطرنج می باشد. این ارزشیابی به ما نشان می دهد که نباید براحتی مهره ارزشمند خود را با مهره کم ارزش حریف تعویض نماییم. عزیزانمان با دانستن ارزش مهره در تمرینات جزوه خود مهره با ارزشتر را گرفته و از بازی خارج می نمایند.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز دانش اموزان در زنگ ریاضی با مبحث انتقال اشنا شدند.انتقال انگشتان برای شمارش عدد پنج (انتقال از دست کمتر به دست بیشتر).و آشنایی اولیه با مفهوم جمع ترکیبی انتقال سپس کتاب ریاضی صفحات 25 و28 با همکاری دانش اموزان در کلاس انجام شد. کتاب کار ریاضی علوی صفحه31 و 32 در کلاس انجام شد .
تکلیف: دانش اموزان بر انتقال انگشتان دست تا عدد پنج مسلط باشند . دانش اموزان 2 رنگ چینه را بهم وصل کنند سپس با انگشتان دست انتقال دهند و تعداد را بیان کنند .

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس بدون دیوار داشتیم ' به حیاط رفتیم 'کتاب فارسی درس 9 در مسجد محله تدریس شد.نمایش وضو گرفتن توسط دانش اموزان اجرا شد . با هدف:آشنایی با مسجد و قسمت های مختلف آن. مشاهده دقیق تصاویر . اهمیت خواندن نماز و وضو گرفتن. نام بردن نزدیک ترین مسجد محل، رعایت قوانین در مسجد صحبت شد. تصویرک ها بخش، صدای اول، صدای آخر و بخش اول و دوم کلمات کار شد.
تکلیف: لطفا در منزل تصویرک ها بخش شوند و با کلید واژه های نگاره 9 جمله ساده به صورت شفاهی بسازند .

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: لوحه (ه) توانایی رسم خطوط منحنی صفحه19 تدریس شد . کتاب کار فارسی صفحه 33و 34 حل و رفع اشکال شد . نکات مربوط به زیبا نویسی و مرتب نوشتن لوحه ها زیر هم تاکید شد.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اگر دانش اموزی لوحه ای را مشکل دارد در امتداد سرمشق ' لوحه نویسی را تمرین و تکرار کند .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت مهارت دستکاری تقویت حس شنیداری هماهنگی سرعت و توجه

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با اجرای نمایش با کلمات (ببخشید، عذر خواهی می کنم ، معذرت می خواهم ) آشنا شدیم /و4مرحله عذر خواهی را شناختیم : 1-کجا اشتباه کردم ؟2- دوستم الان چه احساسی داره؟3-الان چی بهش بگم؟4-دفعه ی بعدی چی کار کنم؟
تکلیف: عزیزان در منزل بابت یک اشتباه از والدین معذرت خواهی کنید و 4مرحله آن را طی کنید .

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای گلم در درس ریاضی با تم 4 (رفتن به مهمانی) . با هدف:مشاهده دقیق و توصیف چیزهای اطراف _مهارتهای استقبال و پذیرایی از مهمان ها و بدرقه مهمانها _ مهارت رفتار تربیتی و اخلاق فرزند در برابر پدر و مادر و مهمان ها _مهارت رفتارکوچکترها ،همسالان و بزرگترها _یاداوری موقعیت مکانی و اشکال ساده هندسی _تناظر صندلی ها و مبل ها با تعداد مهمان ها ،بشقابها ،قاشق ها و.... سپس با گوشه ولبه با مثال عینی اشنا شدند و کتاب ریاضی صفحه 23 حل شد و بعد سراغ تدریس خلاق چوب خط با داستان و شعر رفتیم . عدد های 1 تا 5 را با چوب خط و انگشتان دست نشان دادند. کتاب ریاضی صفحه 24 با موضوع آشنایی با سرشماری اشیا و تشخیص اجزا و کل و صفحه 27 تشخیص جز از کل تدریس و حل شد. کتاب کار ریاضی علوی صفحه 29 و 30 حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: جهت تمرین و تکرار چوب خط دانش اموز تعداد کمتر از 5 را مثلا اعضای خانواده یا تعداد ماشین یا اسباب بازی و دوستان یا ..... را با چوب خط شمارش کنند . ارسال عکس اختیاری می باشد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز معاینه پدیکلوزیس توسط مربی بهداشت انجام شد . سپس کتاب نگارش صفحه19 لوحه (م) به صورت زیبا نویسی تدریس شد. لطفا به همان صورت که تدریس شده است تمرین شود.
تکلیف: پسر گلم لوحه های سرمشق داده شده در دفتر تلاش را زیبا و مرتب بنویس. اولیای محترم لطفا توجه دانش اموزان را به زیبا نویسی و روش درست نوشتن این لوحه جلب کنید تا دانش اموزان اشتباه ننویسند.تشکر

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: فعالیت این جلسه در راستای اجرای استعدادیابی نقاشی با موضوع کتاب، داستان مورد نظر برای دانش آموزان به طور مفصل و کامل خوانده شد و طبق توضیحات گفته شده در جلسه برای اولیا، دانش آموزان شروع به کشیدن و اتود زدن طرح اولیه خود نسبت به برداشتی که از موضوع داستان داشتند کردند. طی دو جلسه طرح های خود را کامل میکنند و اشکالات را رفع و طرح نهایی روی مقوا انتقال داده میشود و رنگ آمیزی با متریال دلخواه شروع میشود
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنونم

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: نگاره 8 با موضوع رفتن به باغ وحش تدریس شد. آشنایی با محیط باغ وحش و توانایی تلفظ کلید واژه ها و تشخیص بخش ها و ساخت جمله به صورت شفاهی و توانایی جملات مرتبط با تصاویر و اشنایی با نکات ایمنی و مقررات باغ وحش تدریس شد .
تکلیف: تصویر خوانی و بخش کردن و تشخیص بخش اول و دوم و ...... و صدای اول و اخر کلید واژه ها در منزل تمرین و تکرار شود.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز به هتل آورین رفتم پسران گلم صبحانه میل کردند . سپس کتاب نگارش لوحه صفحه 18 لوحه(ک) با شعر تدریس شد. نکات مربوط به زیبا نویسی و مرتب نوشتن لوحه ها زیر هم تاکید شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 32 در کلاس حل شد .
تکلیف: لطفا دانش اموزانی که کتاب منزل برده اند . کتاب ها نگارش علوم ریاضی و کتاب کار علوی ریاضی علوم فارسی رو به بنده تحویل دهند .

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: کلاس به علت رفتن دانش آموزان به اردو برگزار نشد

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت ص 23 نقاشی بادبادک انجام شد.
تکلیف: ندارند.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز پسرهای گلم با نگاره 7( به به چه روستایی!) با نمایش عروسکی آشنا شدند. با هدف: _ شناخت محیط روستا ،نحوه زندگی،آب و هوا،نحوه نگهداری حیوانات اهلی و فواید _وظایف اعضای خانواده در روستا و نقش هر کدام _ نوع خانه های روستا،لوازم کشاورزی دامداری،محصولات روستایی _شناخت نعمت های خدا و قدردانی و شکر گذاری _شناخت نحوه رعایت بهداشت در روستا _شناخت مشاغل روستایی،کشاورزی دامداری،صنایع دستی،تهیه مواد غذایی ماست ،کره،پنیر .... _شناخت افرادی که در تهیه نان نقش دارند. _ شناخت کلید واژه ها و هم آغاز و هم پایان انها ،اشنایی با کلمات( برف،سرو،علف،پل،گوسفند، اتاق،گاو،اردک ،رودخانه) صداهای اول و اخر و بخش کردن با عروسک دستی مرور شد .
تکلیف: تکلیف پسر گلم لطفا ارمغان شماره 4 حل شود . _لطفا رضایت نامه هایی که داخل کیف عزیزانم گذاشتم امضا شود و حتما روز شنبه همراه با (ارمغان شماره 3)( دفتر تلاش و کتاب فارسی )همراه عزیزانم باشد.

نگارش اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: لوحه کتاب نگارش صفحه 17 در کلاس با شعر اموزش داده شد. به نکات زیبا نویسی و زیر هم نویسی مجددا تاکید شد. سپس یک صفحه کتاب کار فارسی علوی صفحه 30 تکمیل شد.
تکلیف: کتاب های ناقص جهت تکمیل کردن به منزل ارسال شد .اگر دانش اموزی لوحه نویسی مشکل دارد در دفتر تلاش تمرین کند .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب آموزش نظم در رفتار، گفتار و وظایف همراه با بازی انجام شد. بازی روبات قانونمند و مامور بهداشت انجام شد.
تکلیف: لطفا یک سری وظایف برای عزیزانم در نظر بگیرید و برای انجام وظایف عزیزانم رو راهنمایی کنید.

بازی دبستانی

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز به حیاط رفتیم و در کلاس بازی دبستانی(بازی ساعت) با هدف استقامت قلبی ،عروقی،هماهنگی،دویدن،نشاط،قدرت و سرعت در کودک. سپس بعد بازی دبستانی مسابقه دو داشتند .
تکلیف: بازی 2 کتاب بازی دبستانی صفحه 11 و 12 در منزل انجام شود .

آزمایشگاه

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: مباحث علوم تمرین و تکرار شد و کتاب کار علوم تا پایان صفحه 21 تکمیل شد . سپس به آزمایشگاه رفتیم و آزمایش روی آب و زیر آب انجام شد . اشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در اب استفاده از حواس پنج گانه جهت شناخت پدیده های طبیعی طبقه بندی اجسام بر اساس سبکی و سنگینی استفاده هم زمان از چند حس مختلف خود بیان ویژگی ظاهری از قبیل شکل اندازه رنگ صدا و مزه توجه به اهمیت حس بینایی و شنوایی و نقش ان ها در زندگی
تکلیف: ندارند
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: