فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور محمود حسابی

علوم اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در زنگ علوم نمایش عروسکی داشتیم . پسرهای گلم با ویژگی های عادات خواب همراه با قصه و ساخت و ساز آشنا شدند. _بهداشت خواب: چند نکته ساده برای بهبود کیفیت خواب 1.) اتاق خواب خود را به محیطی خواب‌آور تبدیل کنید 2.)به یک روتین آرام‌بخش قبل از خواب پایبند باشید 3.)از مصرف کافئین، .... و سایر مواد انرژی زا که با خواب تداخل دارند خودداری کنید 4.)از نور طبیعی روز، برای بهبود خواب شب استفاده کنید 5.)ساعت بیولوژیک بدن را با یک برنامه خواب ثابت تنظیم کنید 6.)در ساعات پایانی روز چرت نزنید 7.)شام سبک میل کنید 8.)مصرف مایعات را در حد متعادل نگه دارید 9.)در اوایل روز ورزش کنید و با استفاده از قیچی چشم بند های رنگی رنگی درست کردند .
تکلیف: آموزش به موقع خوابیدن و تعیین تایم خواب بین بازه 9 الی 10.

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: کلاس بدون دیوار داشتیم . به حیاط رفتیم و با استفاده از کارت تصاویر مختلف بازی هدفمند گروهی بخش کردن رابه صورت پرش و مسابقه ای با هدف: تشخیص صداهای زبان فارسی تقویت حافظه شنیداری آشنایی شنیداری با زیر و بم صدا و تاکید بر ان انجام دادیم .
تکلیف: تکلیف : دانش اموز در منزل چند کلمه ی مختلف (2 بخشی )را بخش کند .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: یادآوری احساسات مثبت و منفی با گفت‌وگوی کلاسی و مثال زدن توسط عزیزانم. نقاشی احساسات مثبت یا منفی روی برگه های a5 و دوربری با قیچی و صحبت در مورد احساس نقاشی شده. سپس پوستر گروهی احساسات رو آماده کردیم.
تکلیف: یک برگه یا مقوای a3 را تهیه کنید و به تعداد اعضای خانواده تقسیم کنید. به همراه اعضای خانواده هر کس در بخش خودش یک احساس مثبت و یک احساس منفی را نقاشی کند و یا یک مثال برای اون احساس مثلا پسرم بازی با لگو رو می کشد و بگوییم این چیست؟ بگوید: بازی کردن هست. بپرسیم وقتی این کار و انجام میدی چه احساسی داری مثلا بگوید شادی و... این مکالمات به شناخت احساسات و مثال های اون کمک خواهد کرد.

ریاضی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: آموزش شناخت سطر و ستون را داشتیم . جدول شگفت انگیز یا سودوکو تدریس شد. در جدول شگفت انگیز در سطر و ستون اشکال تکراری نداریم . دانش اموزان با استفاده از چینه ستون و ردیف را ساختند سپس به صورت عملی جدول شگفت انگیز را کامل کردند .
تکلیف: دانش اموزان با استفاده از مهره یا دکمه یا حبوبات و ......... ( طبق خلاقیت ) جدول شگفت انگیزی را روی مقوا بسازند و کامل کنند و فردا همراه خود بیاورند لطفا اسم دانش اموز روی مقوا نوشته شود .

زنگ تفریح

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در زنگ بازی ساختنی پسرهای عزیزم با چرخه زندگی پروانه و ویژگی های این حشره آشنا شدند و با خلاقیت خود پروانه درست کردند با هدف افزایش دامنه اطلاعات،تقویت ذوق هنری ،حل مسئله،هماهنگی چشم و دست و تقویت عضلات دست در عزیزانم. من یک پروانه هستم ، بعضی از دوستانم توانستند مثل من پروانه بشوند، و بعضی از دوستانم همان کرم باقی ماندند. من اول به صورت تخم کوچک و سفید رنگی بودم، بعد از مدتی به کرم کوچولو و خوشگل تبدیل شدم ، چقدر دوست داشتنی بودم و چقدر برگ می خوردم آخه اون موقع دندون داشتم ، بعد از اون...........
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: امروز در زنگ( پرلز ) پسرهای عزیزم با کتاب ( دست برای زدن نیست) آشنا شدند. دست برای زندن نیست، میدونی با این دست‌ها چه کارهایی می‌توانی انجام بدهی مثلا می‌توانی با دست‌هایت سلام کنی، بازی کنی، کیک شکلاتی درست کنی، نقاشی بکشی، کاردستی درست کنی اما دیده‌ای وقتی عصبانی می شوی دوست داری به دیگران آسیب بزنی، باید بدانی که این دست برای زدن نیست و راه‌های زیادی برای کنترل احساساتت وجود دارد. می‌توانی به بالشتت مشت بزنی، بالا و پایین بپری، بگویی که ناراحتی و دوست داری راجب‌اش حرف بزنی. کتاب دست برای زدن نیست کمک می‌کند تا کودکان با دلایل گوناگون که سبب عصبانیت و خشم آن‌ها می‌شود آشنا شوند و راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرند و بیاموزند چه کار‌های مفیدی می‌توانند با دست‌هایشان انجام دهند. مارتینه آغاسی، نویسنده این کتاب معتقد است همه بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند که از دست‌هایشان برای مراقبت از خود و دیگران استفاده کنند. «دست‌ها برای زدن نیست» به طور ساده و صریح دلایل این‌که «زدن» دیگران خطرناک و آسیب‌رسان است را بیان می‌کند. هم‌چنین بچه‌ها را به اندیشیدن درباره رفتارهایی که خودآگاهی، احترام، دلسوزی و احساس مسوولیت و شادی ایجاد می‌کنند و نیز تمرین کردن این رفتارها را تشویق می‌کند.

زنگ تفریح

مدرس: سادات حسینی، سمانه
فعالیت: برنامه صبحانه در حیاط مدرسه داشتیم . خیلی خوش گذشت . سپس سراغ کارگاه دستپخت رفتیم . به فضای خارج از کلاس رفتیم . و دانش اموزان با مشارکت فعالانه بستنی موزی درست کردند و نوش جان کردند . هدف از این کارگاه تقویت مهارت های اجتماعی ' حل مسئله ' کار گروهی و مسئولیت پذیری می باشد .
تکلیف: پسر گلم لطفا لوحه های سرمشق داده شده در دفترت را زیبا و خوش خط با رعایت تمام نکات (هم اندازه و زیر هم نوشتن) را بنویسید و روز چهارشنبه همراه خود داشته باشید. عروسک دستی ها و چشم بندها برای برنامه 4 شنبه در کلاس مانده است .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: بازی با تاس احساسات دانش آموزان تاسی رو که دارای احساسات مختلف هست پرتاب می کنند و سعی می کنند ابتدا اون احساس رو نشون بدن. بعد از تشخیص دوستان مصداق های اون احساس رو بیان می کنند مثلا می گن چه زمانی اون احساس رو تجربه می‌کنند و بعد به سراغ راه حل های اون احساس می روند یعنی وقتی احساس منفی رو تجربه می‌کنند چه واکنش یا تکنیکی رو انجام می دهند که حالشون بهتر بشه.
تکلیف: لطفا کارتون inside out تماشا شود و در مورد شخصیت های اصلی داستان یعنی احساسات مختلف مثبت و منفی با فرزند خود صحبت کنید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: