فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا چوب خط و شمارش به کمک چوب خط و جهت کشیدن چوب خط در کلاس مرور و تکرار شد . سپس ابزار خط کش با اشکال هندسی معرفی شد .و نحوه ی کار با خط کش و کشیدن اشکال هندسی مرتب با خط کش اشکال هندسی در کلاس تمرین شد . مبحث انتقال مجدد تکرار و تمرین شد .با کمک انگشتان دست و گفتن عبارت ،برای مثال 3و 2 میشود 5 با بچه ها کار شد . کتاب کار ریاضی تا پایان صفحه ی 31 با هدف تثبیت یادگیری و تمرین مجدد چوب خط ها و الگو های شطرنجی کامل شد .
تکلیف: مهارت محور و تلفیق با درس فارسی .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کارت های نگاره 9 با هدف مرور مجدد و تکرار و تمرین و تثبیت یادگیری پرسیده شد . کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 39 با هدف تثبیت یادگیری لوحه ها و تلفیق ریاضی و فارسی انجام شد .
تکلیف: برنامه ی فردا چهار شنبه دفتر مشق جامدادی

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: لوحه های صفحه ی 22و ابتدای 23 ابتدا با شعر و اشاره به نحوه ی صحیح نوشت و توجه به جهت فلش ها برای نوشتن تدریس شد . ابتدا در دفتر مشق تمریق شد . سپس کتاب نگارش تکمیل شد .
تکلیف: 1)لوحه نویسی از لوحه های امروز هر کدام سه خط . 2) لطفا تکلیف مهارت محور ریاضی در دفتر مشق انجام شود . الف) پسر گلم به تعداد لیوان های میز شامتان با شابلون دایره بکش و به تعداد کل چوب خط کشیده شود . ب) پسر گلم به تعداد چنگال های میز شام مربع رسم شود و به تعداد کل چوب خط کشیده شود . پ) به تعداد پارچ در میز شام با شابلون مثلث کشیده شود و به تعداد کل چوب خط کشیده شود. ت) با شابلون 5 مستطیل کشیده شود و به تعداد مستطیل ها چوب خط بکش .

مهارت زندگی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد گفت و گوی مودبانه و درخواست مودبانه نمایش عروسکی اجرا شد و دانش آموزان به صورت دونفره نمایش اجرا کردند .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید .

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس چوب خط با کمک شعر و داستان و ابزار و انجام شمارش اشکال مختلف به کمک چوب خط . شعری که مهم هست و باید همگی حفظ باشند . یک دو سه چهار ،پنجمی رو روش بذار .
تکلیف: در دفتر مشق دسته های یکی و دوتایی و سه تایی و چهار تایی و پنج تایی بکشید بعد به تعداد شکل های داخل دسته چوب خط بکش پسرم ****کتاب های فردا سه شنبه کتاب نگارش کتاب ریاضی کتاب کار فارسی کتاب کار ریاضی و دفتر مشق****

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس نگاره 9. در مسجد محله ! با هدف آشنایی با مسجد و اداب مسجد و وضو گرفتن و مراحل وضو گرفتن ونحوه نماز خواندن آشنا شدند. در حیاط مدرسه برگزاری نماز جماعت داشتن و سپس نمایش مراحل وضو را اجرا کردند . کارت های نگاره هشت پرسیده شد . و کارت های نگاره 9کارت قران و اذان وجانمازو پرده و پنجره و مسجد تدریس شد .
تکلیف: تمرین کارت های نگاره 9 به صورت بخش کردن و هم آغاز و هم پایان .

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: لوحه ی( ی و س)با کمک شعر و توضیح نحوه ی صحیح نوشتن هر دو لوحه تدریس شد .ابتدا در دفتر مشق تمرین شد سپس وارد کتاب نگارش شدند . و صفحه ی 21و ابتدای 22را کامل کردند .
تکلیف: چهار خط از هر دو لوحه به همراه نقاشی لوحه ها در دفتر مشق با توجه به نحوه ی صحیح نوشتن و زیر هم نویسی لوحه ها

هنر اول

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: هنرمندای کلاسم داستان امروز را باهم گوش دادیم و مرحله به کشیدیم و رنگ کردیم ،گل پسرای برای رنگ کردن سر وکلاس و داخل خانه باید دقت و تمرکز داشته باشیم ،تا درست رنگ کنیم
تکلیف: لطفا دفتر نقاشی فراموش نشود

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: دانش آموزان در تاریخ 23 مهر : با نحوه کشیدن یک خانه با استفاده از اشکال هندسی موجود در نرم افزار paint آشنا شدن و رنگ آمیزی هر شکل را یاد گرفتن همچنین با نحوه وارد کردن عکس در محیط paint آشنا شدن
تکلیف: دانش آموزان عزیز لطفا به همراه والدین خود تصویری که امروز یاد گرفتید در محیط paint بکشید با تشکر

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تم 4 تا انتهای صفحه 23 تدریس شد . ابتدا صفحه ی اغاز تم ،تصویر خوانی شد .با هدف اداب پذیرایی و خوش آمد گویی به مهمان و تدارک دیدن برای مهمان ها ، و اشکال هندسی که میبینیم با هدف تدریس گوشه و لبه (دیواره ی اشکال )و پرسش سوال هر شکل چند لبه و چند گوشه دارد و در نهایت رسیدن به نتیجه ی تعداد گوشه و لب در هر شکل برابر است . و آشنایی با مفهوم عدد 10 و دسته های ده تایی و ساخت دسته ی ده تایی
تکلیف: حل ارمغان شماره 2 حتما همگی فردا حل شده و با خود به کلاس بیاورند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: شعر سبز و سبز و سبز از دانش آموزانی که حفظ کرده بودند پرسیده شد . (اجباری در حفظ شعر ها نیست اما دانش آموزانی که به حرف من در کلاس گوش می دهند و بعد از تدریس و پخش کلیپ ،بالای شعر در کتاب علامت می زنند که شعر را حفظ کنند و کارت امتیاز بگیرند ،حتما در کلاس تشویق میشوند) سپس کارت های نگاره هشت پرسیده شد .
تکلیف: کتاب های فردا کتاب فارسی کتاب نگارش دفتر مشق

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: لوحه های صفحه ی 19 و 20 کتاب نگارش (م) همراه داستان ی ماری بود سرش رو دور خودش پیچیده بود و بدنش آویزون بود .حتما تو پر نوشته شود همانند تمرین های کلاسی . و لوحه ی ه همراه شعر و توجه به نحوه ی نوشتن و جهت فلش تدریس شد . ابتدا در دفتر مشق و سپس در کتاب نگارش نوشته شد .
تکلیف: چهار خط از هر کدام از لوحه ها در دفتر مشق نوشته شود .با توجه به خط زمینه به بچه ها فقط همانند کار کلاسی خط اول رو سرمشق بدین . اونم نه تا انتها دوتای اول، خود دانش آموز باید فاصله ی چشمی و زیر هم نویسی را رعایت کند .

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: تقویت عضلات ریز تقویت عضلات درشت تقویت مهارت های جابجایی

شطرنج

مدرس: جعفر پور، کیمیا
فعالیت: مهره ی فیل آموزش داده شد. پازل ها و معماهای مربوط به آن با تمام دانش آموزان کار شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: غلامی، نازنین
فعالیت: کشیدن نقاشی رفتارهای صحیح و غلط

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: مرور الگوهای رنگی و یک شکل بعد آن ها مانند نمونه سوال ارمغان که اکثرا سوال پرسیده شده بود . مرور جدول سودوکو چهار در چهار با هدف یادآوری قوانین و نحوهی حل جدول ها ی سودوکو .
تکلیف: چند نمونه الگو بکشید(شکل های هندسی ومیوه و...) الگو هارا رنگ بزنید و یک شکل بعد آن الگو را از دانش آموز بخواهید بکشد و رنگ بزند . کتاب های فردا یکشنبه 7/22 کتاب ریاضی کتاب کار ریاضی کتاب نگارش و دفتر مشق

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: تدریس نگاره ی 8 چه دنیای قشنگی! با هدف آشنایی با باغ وحش و قوانین باغ وحش و حیواناتی که در باغ وحش نگه داری میشوند وحیوانات گیاه خوار و گوشت خوار و همه چیز خوار و صحبت در مورد نحوهی حرکت حیوانات . و کارت های پایان نگاره هشت تدریس شد . امروز دانش آموزان جهت ایجاد انگیزه اسباب بازی حیوانات خود را به کلاس آوردند و با هم گروهی های خود در مورد نحوهی حرکت و تغذیه و محل زندگی حیوانات با هم صحبت کردند . و در آخر بازی پانتومیم حیوانات به صورت گروهی در کلاس اجرا شد .
تکلیف: تمرین کارت های نگاره هفت و هشت با توجه به صدای اول و آخر و تعداد بخش های هر کدام .

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا لوحه های صفحه ی 17و 18کتاب نگارش با شعر و با توجه به نحوه ی صحیح نوشتن لوحه ها تدریس شد . سپس در دفتر مشق و در نهایت کتاب نگارش صفحه ی 17و 18 تکمیل شد . کتاب کار فارسی صفحات 28-29-30-32 با هدف مرور و تثبیت یادگیری لوحه ها و صدای اول و اخر و یادگیری مفهوم جمله سازی و جمله گفتن برای تصاویر انجام شد .
تکلیف: چهار خط از هر کدام از لوحه ها و نقاشی با لوحه در دفتر مشق نوشته شود .

استعداد فضایی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: بازی توپ و لیوان با هدف تقویت تمرکز و هماهنگی چشم و دست و تقویت حس ارامش و تلاش دوباره امروز در کلاس درس انجام شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: