1403/11/21
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان تم 20 کتاب ریاضی را با هدف مرور دسته بندی کردن و نوشتن جدول ارزش مکانی و مرور الگوی پنج تا پنج تا و ده تا ده تا و یاد گیری جمع چند عدد و حل مسئله کامل کردند .
تکلیف:
1)تمرین الگوی 5تا 5تا و ده تا ده تا
2)جمع عبارت های طولانی به صورت ذهنی.
برای مثال :
20+10+5+4=
10+10+10_5=
80-40=
50+5=
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه ی ژ مرور و تکرار شد .
سپس کلمات اُ استثنا تکرار و مرور شد .
کتاب کار فارسی تا پایان درس ژ با هدف تثبیت یادگیری انجام شد .
تکلیف:
1)ارمغان 20 انجام شود .
2)دیکته ی شب نوشته شود .
برنامه سه شنبه
1)کتاب نگارش
2)کتاب کار فارسی
3)کتاب کلمه کوچولو
4)دفتر مشق
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
دیکته ی ا استثنا و ه در دفتر دیکته ی علوی گفته شد .
حتما بازخورد داده شود و دانش آموزان اشتباهات خود را تکرار کنند .
تکلیف:
تکرار و تمرین اشتباهات دیکته توسط دانش آموز
بازی استراتژیک
مدرس:
سادات، هلیا
فعالیت:
هماهنگی فردی/ هماهنگی گروهی/ هماهنگی گوش و دست و چشم/ هماهنگی دو نیمکره/ سرعت واکنش و سرعت العمل
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما اولیای عزیز با توجه به این که جلسه گذشته به درس دادن گذشت در این جلسه بچه ها بازی کردند و خوشبختانه از مباحثی که تدریس شد به خوبی استفاده کردند. امیدوارم با تمرین و تکرار مداوم پیشرفت بیشتر بچه ها رو در رشته شطرنج شاهد باشیم باتشکر از توجه شما
مهارت اجتماعی
مدرس:
غلامی، نازنین
فعالیت:
آموزش حریم شخصی
1403/11/20
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان اعدادخانوده ی 90 را با شکل یاد گرفتند و در دفتر مشق هم به عدد و هم به حروف نوشتند .و یک بار به جهت مرور اعداد یاد گرفته شده از 70 تا 99 پشت سر هم نوشتند و بازی جمع خانواده ی 90 را انجام دادند.
تکلیف:
اعداد یک تا 10 را هم به عدد و هم به حروف در دفتر مشق بنویس .
علوم اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس یازده علوم به صورت تلفیق با درس درس ژ و درست کردن ژله و هوای سرد و گرم تدریس شد .
تکلیف:
دانش آموزان می توانند ژله درست کنند و تاثیر گرما بر حل شدن مواد را از نزدیک ببینند و سپس ژله را در یخچا ل گذاشته و تاثیر سرما بر سفت شدن ژله را از نزدیک مشاهده کنند .(اختیاری می باشد )
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا نشانه ی چ و روان خوانی کلمه کوچولو درس چ از دانش آموزان پرسیده شد .
سپس با 6 کلمه از صفحه ی 70 کلمه کوچولو که با هم دوست شده اند دانش آموزان در دفتر مشق جمله سازی کردند .
و نشانه ی یک شکلی ژ با کمک تلفیق بادرس علوم دنیای سرد و گرم و انجام پژوهش درست کردن ژله به کمک یک بزرگتر و به کمک داستان یاد گرفتند و فرق آن با( ر و ز )را متوجه شدند و سپس در دفتر مشق جدول ترکیب کشیدند و با ترکیب ها کلمه سازی کردند و در دفتر مشق نوشتند .
کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 152 با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی جدید انجام شد .
تکلیف:
1)روان خوانی کتاب کلمه کوچولو درس ژ انجام شود .
2) با 6 کلمه از درس جدید جمله سازی کن پسرم .
تکالیف در پرتال بارگذاری شود .
برنامه ی فردا
1)کتاب کلمه کوچولو -
2)کتاب کار فارسی -
3)دفتر مشق-
4)کتاب ریاضی -
5)دفتر دیکته ی علوی -
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان کتاب کار فارسی را تا پایان درس ژ با هدف تثبیت یادگیری کامل کردند .
تکلیف:
ندارند .
1403/11/17
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا مسئله نویسی و نحوه ی انجام مسئله مرور و تکرار شد .
سپس کتاب ریاضی تا پایان تم 19 با هدف تکرار و تمرین و یادگیری مسئله نویسی انجام شد.
کتاب کار ریاضی تا پایان تم 19 با هدف تثبیت یادگیری اهداف تم 19 مانند جمع و تفریق دسته های ده تایی
و انجام مسئله و انجام سو دو کو کامل شد .
و انجام تفریق دو عدد به صورت ذهنی تدریس شد .
تکلیف:
1)تمرین سه مورد مسئله نویسی توسط دانش آموز
2)الگوی اعداد دو تا دو تا و سه تا سه تا و چهار تا چهار تا و پنج تا پنج تا انجام شود .
علوم اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
درس زمین خانه ی خاکی ما و درس در اطراف ما هوا وجود دارد مرور و تکرار شد .از دانش آموزان پرسیده شد .
تکلیف:
ندارند .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز نشانه ی چ واُ استثنا مرو و تکرار شد .
با توجه به انجام شدن کتاب نگارش و کتاب کار فارسی تا پایان درس چ
و انجام شدن کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی تا پایان تم 19
و انجام شدن کتاب کار علوم تا پایان درس 10
حتما تمامی کتاب های نام برده چک شود اگر ناقصی و یا اصلاحی گفته شده حتما کامل و اصلاح شود و در نهایت تمامی کتاب ها امضای اولیا زده شود .
تکلیف:
1)ارائه بازخورد اولیا به تمامی کتاب های نام برده بالا و تکمیل تمامی کتاب های نام برده در صورت ناقص بودن کتاب .
2)روان خوانی اُ استثنا و چ و تکمیل کتاب کلمه کوچولو تا پایان درس چ انجام شود .
3)ارمغان 19 انجام شود .
برنامه ی شنبه
1)دفتر دیکته علوی
2)کتاب نگارش
3)کتاب کار فارسی
4)دفتر مشق
سواد مالی
مدرس:
منصوریآریا، درسا
فعالیت:
درس دوازدهم ( کسب و کار خانگی - روستایی ) تدریس شد.
فعالیت در کلاس درس دوازدهم صفحه 96 و 97 انجام شد.
فعالیت در کلاس درس دوازدهم صفحه 98 انجام شد.
انیمیشن مهارت های زندگی قسمت مدرسه روستایی گذاشته شد.
آزمایشگاه
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان برای آزمایش خاک ها و ازمایش در اطراف ما هوا وجود دارد به آزمایشگاه رفتند و آزمایش های نام برده را انجام دادند و از راه مشاهده ی مستقیم یاد گرفتند .
تکلیف:
ندارند .
1403/11/16
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان برای عبارت داستان و یا مسئله نوشتند .سپس برای انجام مسئله شکل کشیدند.
ونحوهی انجام مسئله و جواب دادن به آن (جلو نویسی )مرور و تکرار شد .
تکلیف:
ندارند.
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان نشانه های خ و چ و ج را مرور کردند و کد های هر کدام را بیان کردند .در راه اردو تابلو هاو اسم کوچه ها را خواندند .
امروز دانش آموزان به اردوی شهر بازی همیلا سنتر رفتند .
تکلیف:
1)روان خوانی ج و خ و چ از کتاب کلمه کوچولو فقط بخش کلمات خوانده شود .
2)با کلمات زیر جمله سازی کن.
شاخه ای خشک:
درخت ِ گردو:
گوزنِ شاخ دار:
آشپزخانه یِ بزرگ:
اردویِ سه شنبه:
چهار گنجشک:
3)دیکته ی شب
برنامه ی فردا:
1)کتاب ریاضی
2)کتاب کار ریاضی
3)دفتر مشق
4)کتاب کلمه کوچولو.
املا اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
امروز دانش آموزان جهت تمرین و مرور نشانه های خ و ج و چ ، دیکته ی خلاق چیپسی در دفتر مشق نوشتند وسپس دیکته ی اعداد گفته شد .
تکلیف:
دانش آموزان با اشتباهات خود جمله سازی کنند .
مهارت زندگی
مدرس:
احمدی زاده، فرزانه
فعالیت:
با سلام و وقت بخیر
امروز در مورد مباحث صبوری در خرید / رعایت قوانین کلاس و مدرسه آموزش داشتیم و دانش آموزان در مورد این موضوعات پانتومیم اجرا کردند.
تکلیف:
عزیزان تکلیف ندارید
1403/11/15
ریاضی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا اعداد خوانده شده تکرار و مرور شد.
سپس خانواده ی هشتاد به کمک شکل و نوشتن با حروف تدریس شد .
تکلیف:
مرور اعداد خوانده شده و در پایان دیکته اعداد هم گفته شود .
فارسی اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
ابتدا مرور نشانه ی خ و ج انجام شد .
سپس نشانه ی دو شکلی چ با کمک داستان علی کوچولو و به کمک شعر و کد گذاری تدریس شد .
جدول ترکیب و کلمه سازی با ترکیب ها در دفتر مشق نوشته شد .
سپس کتاب کار فارسی تا پایان در چ با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی جدید و آشنایی با چیستان انجام شد.
فردا اردو داریم .
فقط دانش آموزان کتاب ریاضی و دفتر مشق همراه داشته باشند .
برای خوراکی های اردو فقط یک. لانچ باکس کوچک همراه داشته باشند با یک بطری اب کوچک کافی هست .
تکلیف:
1)روان خوانی کلمه کوچولو درس چ به صورت بازی یک کلمه پدر یا مادر بخواند یک کلمه دانش آموز بخواند و....
2)دیکته تشخیصی کلمات ج و خ وچ نوشته شود.
برنامه ی فردا
1)دفتر مشق
2)کتاب ریاضی
نگارش اول
مدرس:
ترکاشوند، مولود
فعالیت:
کتاب نگارش تا پایان درس چ با هدف تکرار و تمرین و تثبیت یادگیری انجام شد.
تکلیف:
ندارند .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با نحوه تغییر پس زمینه آشنا شدند و کاربرد کد ناپدید شو از کدهای زیرمجموعه تغییر حالت را درک کردند بنابراین با یاد گیری درس جدید پروژه غروب آفتاب و طلوع ماه را در گروه های دو نفری انجام دادند
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا پروژه ای که در کلاس یاد گرفتید را تمرین کنید و با استفاده از کد هایی که تا الان از اسکرچ یاد گرفته اید یک برنامه براساس خلاقیت خود بسازید
***از کد های رویداد ، حرکت ، تغییر حالت میتوانید برای ساخت پروژه خود استفاده کنید***
یاد گیری کامپیوتر نیازمند تمرین و تکرار است با تشکر موفق باشید