فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 103

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز دانش آموزان آزمایش اسرار آب را در دوایستگاه انجام دادند .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دانش آموزان به صورت گروهی روان خوانی کلمه کوچولو درس اِ را رو خوانی کردند و به هم گروهی های خود امتیاز دادند. سپس دیکته ی اِ دوستی در دفتر مشق گفته شد . چند کلمه پای تخته نوشته شد و دانش آموزان هر کلمه را با کلمه ای که دوست داشتند دوست کردند و با آن جمله سازی کردند .
تکلیف: 1)دیکته ی دانش اموز به پدر یا مادر جهت تقویت تند خوانی 2) دیکته ی کیبوردی (دانش آموز چند جمله با کیبورد گوشی بنویسد و برای هر کسی که دوست دارد ارسال کند .سپس جملات را در دفتر مشق بنویسد . 3) جدول ترکیب توسط دانش آموز با خط کش در دفتر مشق کشیده شود 4) هر کدام از کلمات زیر در دفتر مشق روی یک خط نوشته شود سپس از دانش آموز بخواهید هر کدام را با کلمه ای که دوست دارد دوست کند و با آن جمله بسازد . دوست دوربین سیب سیم سوزن باران ایران

املا اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دیکته کلاسی اِ در دفتر مشق گفته شد .
تکلیف: ندارند

قرآن اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب قران تا پایان صفحه ی 27 کامل شد . درس نعمت های خدا داده شد دانش آموزان چند نمونه نعمت خدا را نام بردند شعر مربوطه خوانده شد پیام قرانی الحمد الله با معنی الهی شکر تدریس شد . داستان نان در کلاس گفته شد .
تکلیف: سوره توحید را با دانش آموزان تمرین کنید . کتاب های قران جهت اسم نویسی به دانش آموزان داده شده حتما نام نویسی شود و فردا با خود بیاورند

ریاضی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا اعداد توسط دانش اموزان تا عدد پانزده گفته شد. سپس از عدد صفر تا پانزده در دفتر مشق نوشتند و جلوی اعداد چوب خط کشیدند . و از عدد صفر تا پانزده یک بار پشت سر هم نوشتند و از پانزده تا صفر هم یکبار دنده عقب نوشتند .
تکلیف: ندارند .

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا ازمایش ساحل شنی به کمک شن و چسب و ... انجام شد . دانش اموزان به کمک شن های ساخته شده اشکال مختلف را با شابلون درآوردند و درس تقارن ریاضی را به صورت بازی مجدد مرور کردند . سپس آزمایش فرار شگفت انگیز را به کمک لوله ی پلاستیکی و پارچه ی پشمی و بادکنک و .... انجام دادند .و لذت بردند .
تکلیف: ندارند .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا روان خوانی کلمه کوچولو درس اِ ازهمه ی دانش آموزان پرسیده شد . دانش آموزانی که نیاز به تمرین دارند یاد داشت شده و مجدد فردا از همه پرسیده می شود .
تکلیف: 1)روانخوانی کلمه کوچولو درس اِ و ای 2)دیکته ی شب از اِ دوستی 3)جمله سازی با اشتباهات دیکته . 4)اعداد ریاضی مجدد همانند کار کلاسی نوشته شود .

املا اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: دیکته ی نشانه ی ز در دفتر دیکته ی علوی نوشته شد . دبتر دیکته در کیف دانش آموزان گذاشته شده . حتما امضا شود و فردا دانش اموزان با خود بیاورند .
تکلیف: جمله سازی با اشتباهات دیکته در همان دفتر دیکته ی علوی قسمت انتهای هر دیکته

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: امروز با دانش آموزان عزیزم به مناسبت هفته ی ملی علوم به اردوی علمی حیاط پونک رفتیم و کلی دانش آموزان یادگرفته های خود را مرور کردند از تابلوخوانی فروشگاه ها گرفته تا درس های علوم و فارسی در مورد حیوانات و گیاهان . چرخه ی رشد نوع تغذیه اجزای مختلف گیاهان و به کمک ابزار در باغچه بذر کاشتند . و در قسمت چوبکار ی لاک پشت ساختند .
تکلیف: صحبت در مورد هر انچه در اردو امروز دیدند و هر سوالی که خانم پرسید ؟

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا نشانه ی اِ مرور شد . سپس اِ دوستی یا ربط مجدد در کلاس تکرار شد . بچه ها کلمه نوشتند و سپس جمله سازی کردند . رو خوانی کلمه کوچولودرس اِ در کلاس تمرین شد .
تکلیف: 1)تکمیل کلمه کوچولو صفحه ی 27 2)رو خوانی کلمه کوچولو صفحه ی 26 3) دیکته از کلمات می کاری و ای مستقل 4)جمله سازی با کلماتی که با اِ ربط یا اِ دوستی که با هم دوست شدند.(همانند کار کلاسی )

علوم اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: فعالیت هفته ی ملی علوم اغاز شده است . ابتدا هر گروه آیتم اول توپ شیطون را باوسایل مورد نیاز مثل پودر بوراکس و چسب چوب و....... ساختند ' سپس با توپ شیطون بازی کردند. آیتم دوم حباب بازی ابتدا قصه ی حباب کوچولو تعریف شد . سپس دانش آموزان به صورت ایستگاه های مختلف حباب ضد ضربه ' حباب در حباب ' حباب غول آسا ' حباب اشکال هندسی با مایع حباب ساز به صورت هیجانی انجام شد.
تکلیف: ندارند

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا اسم نشانه ها از تمامی دانش آموزان پرسیده شد . نشانه ی چهار شکلی اِ به کمک داستان مجدد تدریس و یاد آوری شد . پای تخته دانش آموزان برای ترکیب ها کلمه ساختند . و ای مستقل مرور شد . جدول ترکیب در دفتر مشق نوشته شد . جدول تشخیصی ی و ای نوشته شد . دیکته کلاسی ز گفته شد .
تکلیف: 1)دیکته ی شب 2) جدول تشخیصی (ی و ای ) در دفتر یک جدول کشیده که دو ستون دارد بالای یک ستون ی اخر نشته شود بالای ستون بعدی ای مستقل بچه ها برای هر کدام کلمه بنویسند . ی مثل بارانی و..... ای مستقل مثل نامه ای و ... دانش آموزانی که هنوز به تنهایی نمی توانند جدول ترکیب بکشند حتما تمرین شود .

فارسی اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: ابتدا نشانه ی چهار شکلی اِ مرور شد . ترکیب ها مجدد خوانده شد و نوشته شد . دانش اموزان با ترکیب های ه اخر و ه اخر چسبان کلمه سازی کردند و در دفتر مشق نوشتند . و با کلمات جمله سازی کردند . ای مستقل با داستان تدریس شد . کلمه ها در دفتر مشق نوشته شد . رو خوانی درس استخر پرسیده شد . ِ دوستی با داستان و شعر تدریس شد . کتاب کار فارسی تا پایان درس ا‌ِ انجام شد . بازی پخش موسیقی و توپ تو دست جهت تقویت حافظه ی شنیداری و ایجاد حس نشاط انجام شد .
تکلیف: 1) دیکته کامل از تمامی نشانه ها و ترکیب های خوانده شده . 2) کاربرگ زیر وارد دفتر مشق شود . 3)رو خوانی کلمه کوچولو دری اِ و ای خوانده شود . 4) با ترکیب های اِ همانند کار امروز کلاسی هم اِ اول و هم ِ وسط و هم ه اخر کلمه سازی کن.

نگارش اول

مدرس: ترکاشوند، مولود
فعالیت: کتاب نگارش درس هفت استخر با هدف تثبیت یادگیری نشانه ی جدید کامل شد .
تکلیف: ندارند .

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس نهم ( دستگاه خودپرداز ) تدریس شد. فعالیت در کلاس درس نهم صفحه 73 انجام شد. انیمیشن مستربین قسمت عابربانک گذاشته شد. کتاب ها چک شد. ساخت کاردستی (دستگاه خودپرداز با استفاده از مواد دور ریختنی)جهت انجام فعالیت درس نهم و استفاده از آن در نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان در صورت برگزاری نمایشگاه تاریخ آن اعلام میشود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: