فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زحل

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی صفحه 116 سوال 5،صفحه 117 سوال 5 و صفحه 121 سوال 8/7/6/5/4 ضمن توضیحات مجدد و رفع اشکال مبحث مهم محیط با مشارکت عزیزانم حل شد.
تکلیف: پسرم ارمغان شماره ی 17 را با دقت انجام بده.جدول ضرب و تقسیم را خوب بخوان.در یک برگه ی a4 طبق فیلم و توضیحات کلاسی محیط دور دستت را بکش و با کاموا،ربان،نخ......اندازه ی آن را به سانتی متر و میلی متر بنویس حالا معلم شو و زیر برگه یا پشت برگه بنویس اگر محیط پنج ضلعی منتظم 35 باشد طول یک ضلع آن چند است حالا یک مستطیل با طول و عرض دلخواه رسم کن و در نهایت برای پدر یا مادر عزیرت روش به دست آوردن محیط دستت،طول ضلع 5ضلعی ات و مستطیل ات(به سه روش) را توضیح بده و از 20 امتیاز از آن ها امتیاز دریافت کن و بازخورد اولیای عزیزت را با امضا از ایشان دریافت کن و روی ماهشان را ببوس.جهت کلاس شنبه فقط کتاب ریاضی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: گوش کن و بگو درس یازدهم در کلاس انجام شد.(کلیپ داستان مربوط به گوش کن و بگو در کلاس اجرا شد.)بخوان و بیندیش (خواب خلیفه) و حکایت(راز جعبه) در کلاس انجام شد.
تکلیف: پسرم امشب متن درس یازدهم (نویسنده ی بزرگ) را امشب برای پدر یا مادرت روانخوانی کن و درباره‌ی آن با پدر و مادرت گفت و گو کن.کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس یازدهم را کامل بخوان روز شنبه پرسیده می شود.روز شنبه کتاب نگارش فارسی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: روز شنبه کتاب نگارش فارسی همراه داشته باشید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: ازتعدادی دانش آموزان درس 11 و 12 پرسیده شد ، درس 13 تدریس شد ، سوالات آن باهمکاری دانش آموزان حل شد.
تکلیف: پسرهای عزیزم به صورت دلخواه هرکس قلک با خلاقیت خود درست کند ( به کار ببندیم صفحه 50 ) کارت امتیاز 15 امتیازی می‌گیرد.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: شنبه کتاب هدیه های آسمان را همراه خود به مدرسه بیاورید، درس 13 مطالعه شود پرسیده می شود .

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: صفحات 47 و 48 و 49 و 50 و 51 تدریس شد و روخوانی قرآن تمرین و تکرار شد و کلماتی که زیرشان خط کشیده شده معنی شد و دانش آموزان در کتاب خود نوشتند .

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: دانش آموزان نقاشی منظره را باتوجه به آموخته های خود بااستفاده از مداد رنگی نقاشی ورنگ آمیزی کردند.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیزم امروز قوانین دوستی را به وسیله پاورپوینت و بازی در کلاس آموزش دیدند
تکلیف: دانش آموزان در منزل قوانین دوستی را به کمک والدین بنویسند و همراه خود بیاورند

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: در دو زنگ متوالی مباحث و نکات محیط از دانش آموزان پرسش شد، سوال 3، تمرین صفحه ی 87 در کلاس حل شد، پیرو همین سوال،محیط مستطیل به سه روش به صورت مفهومی و بعد فرمولی آموزش داده شد،نکات مهم آن وارد کتاب شد.قسمت پاورقی همین صفحه قسمت تقریب بزن در کتاب انجام شد.
تکلیف: در دفتر ریاضی ات یک مربع و یک مستطیل و یک شکل نامنتظم بکش و محیط آن ها را به دست بیاور،از روی غلط های آزمونک در دفتر ریاضی از هر کدام دو بار نوشته شود.با توجه به قرار قبلی من با دانش آموزانم،عزیزانی که در آزمونک ضرب و تقسیم نمره ی کامل گرفته اند از انجام تکالیف ریاضی و فارسی امشب معافند.فقط فرمول ها و نکات محیط را خوانده فردا پرسش خواهم کرد.جهت کلاس فردا کتاب کار علوی همراه عزیزانم باشد متشکرم.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: ادامه ی مبحث نیرو در فصل 10 تدریس شد ، مفهوم نیروی جاذبه ی زمین و اهرم توضیح داده شد ، صفحه 86 کتاب علوم باهمکاری دانش آموزان حل شد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کلمات،مخالف،هم معنی و هم خانواده درس یازدهم در کتاب فارسی علوی انجام شد.کتاب ها تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.دفترهای فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم امشب درس نویسنده ی بزرگ را کامل بخوان و کلماتی که حروف(ح،ط،ث،ع،غ،ق)را پیدا کن و در دفتر فارسی ات بنویس.(دانش آموزانی که امروز در آزمون کتبی ضرب نمره کامل را دریافت کرده اند می توانند تکلیف ننویسند.)فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب نگارش فارسی درس دهم کامل شد. کتاب ها تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب مطالعات اجتماعی را همراه خود به مدرسه بیاورید، درس 11 و 12 مطالعه شود پرسیده می شود .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس14(تخصص گرایی) تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم تخصص گرایی و بررسی انواع مشاغل تخصصی. فعالیت کلاسی صفحه 109 با مشورت دانش آموزان انجام شد. کتاب دانش آموزان بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 110 انجام شود.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: کلمه های مربوط به درس (لا) تمرین شد .

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: .آزمونک ضرب و تقسیم برگزار، تصحیح و تحویل دانش آموزانم شد،لطفاً بازدید و امضا شود.کتاب کار علوی صفحه ی 120 سوالات مربوط به پیدا کردن ضلع های افقی و عمودی (ضلع های متناظر=روبرو) در شکل های منتظم و نامنتظم و مراحل صحیح به دست آوردن محیط مجدد توضیح و رفع اشکال شد.

آزمایشگاه

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: آهن رباهای مختلف را سرکلاس آوردیم تا پسرهای عزیزم با انواع آهن ربا ها آشنا شوند در مورد قطب های هم نام و غیرهمنام صحبت کردیم و جذب و دفع قطب ها را دانش آموزان آزمایش کردند و جهت شمال و جنوب را با آهن ربا و ظرف پراز آب و یونولیت پیدا کردیم و دانش آموزان از این آزمایش لذت بردند.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: سوال 1 و 2 تمرین صفحه ی 87 کتاب درسی با بیان نکات کامل در کلاس حل شد لطفاً برگه ی نکات در صفحه ی 86 چسبانده شود.کتاب کارها و تکالیف بررسی و تحویل عزیزانم داده شد.فیلم و فایل مربوطه ارسال شد.
تکلیف: کتاب کار علوی صفحه ی 120 قسمت تمرین سوال 1_2_3 حل شود.فردا آزمونک ضرب و تقسیم کتبی خواهیم داشت خوب و عالی تمرین شود،بخصوص به صورت کتبی و در تایم مشخص.جهت کلاس فردا کتاب ریاضی درسی و کتاب کار علوی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: مباحث تدریس شده فصل 9 دوباره تکرار و تمرین شد ، از تعدادی دانش آموزان فصل 7 و 8 پرسیده شد ، فصل 9 کامل تدریس شد وسوالات آن تا پایان صفحه 84 با همکاری دانش آموزان حل شد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: واژه آموزی درس یازدهم (نویسنده ی بزرگ) و بیاموز و بگو مربوط به درس تدریس شد.کتاب های فارسی و دفترهای فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم امشب 5 کلمه از کلمات دارای ارزش املایی درس یازدهم (نویسنده ی بزرگ) را انتخاب کن و با آن ها یک بند زیبا بنویس.فردا دفتر فارسی و کتاب فارسی علوی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: فردا کتاب نگارش فارسی همراه داشته باشید.

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: انجام نقاشی های مرتبط برای دهه فجر. سپس آن را برش زدند و به صورت کلاژ روی تاج چسباندند.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز انشا انتخاب شغل مناسب را در کلاس خواندند و در مورد شغل های مختلف بحث و گفتگو کردند.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه حرکت دادن به اجزا اسلاید، انواع انیمیشن ها و تنظیمات زمان آن ها آموزش داده شد.
تکلیف: صفحه 64 تا 67 کتاب که مربوط به درس این جلسه میباشد برای هفته ی آینده حتما مرور و مطالعه شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم و بادی پرکاشن ریتمیک انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: درس 9 پرسیده می‌شود، فردا کتاب درسی علوم را همراه خود به مدرسه بیاورید .
عوارض مصرف زیاد نمک

عوارض مصرف زیاد نمک

رده: پرورشی
توضیح: در صورتی که نمک به مقدار مناسب مصرف شود و کلیه ها هم سالم بوده و عملکرد خوبی داشته باشند نمک مورد نیاز بدن تامین می شود، اما در صورت تداوم مصرف زیاد نمک و مواد شور و یا اختلال در کارکرد کلیه ها یا یکی از سیستم های مربوط به دفع،نمک اضافی موجب تجمع آب در بدن شده و ایجاد ورم در تمام و یا قسمت هایی از بدن می شود. مصرف زیاد نمک و غذاهای شور از عوامل موثر بر افزایش فشار خون و بروز بیماری های قلبی - عروقی به ویژه در افرادی که سابقه این بیماری ها را در خود یا خانواده دارند، می شود. طبق تحقیقات مشخص شده است که دریافت زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون، اثرات مضر دیگری نظیر سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم و .. نیز بر سلامت دارند مصرف نمک ید دار در حد توصیه شده برای تمام افراد جامعه ضروری بوده و با هیچگونه عارضه همراه نیست. مصرف متعارف نمک ید دار با کم کاری یا پر کاری تیروئید همراه نیست. صفورا دائمی - مربی بهداشت دبستان علوی

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پاورقی صفحه ی 84 کتاب درسی مبحث قطر در چند ضلعی ها به همراه مبحث محیط در صفحه ی 85 و 86 همراه با دست ورزی و بازی و مشارکت عزیزانم در کلاس تدریس و انجام شد.فیلم و فایل تدریس ارسال شد.دفتر های ریاضی بازدید و تحویل دانش آموزان داده شد.
تکلیف: فیلم و فایل های تدریس دیده شود. کتاب کار علوی صفحه ی 119 به جز سوال 3 و صفحه ی 120 فقط سوال 4و5 تا سر تمرین،حل شود.جهت کلاس فردا، کتاب درسی ریاضی و کتاب کار ریاضی علوی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: مباحث تدریس شده در مورد نیرو تکرار و تمرین شد ، درس 7 و 8 از تعدادی دانش آموزان پرسیده شد ، صفحات 80 و 81 با همکاری دانش آموزان حل شد. نمونه سوالات درس 9 به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: فردا کتاب درسی علوم را همراه خود به مدرسه بیاورید. درس 7 و 8 پرسیده می شود .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: درس دوازدهم فارسی (نویسنده ی بزرگ) روانخوانی شد.بندها و کلمات دارای ارزش املایی مشخص شد.درک مطلب و درست و نادرست انجام شد.دفترهای فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.شعر حفظی پرسیده شد.
تکلیف: پسرم امشب کلمات 3نقطه ای(آبی) و 4 نقطه ای(سبز) درس یار مهربان را در کتاب فارسی درسی خط بکش و با 4 تا از کلمات که خودت دوست داری در دفتر فارسی ات جملات خنده دار بنویس.فردا دفتر فارسی و کتاب فارسی درسی و همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: امروز املای بدون نقطه داشتیم .دفترهای املا تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: لطفا دفترهای املا توسط اولیا امضا شود.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: تکرار درسهای گذشته
تکلیف: تمرین صفحه 20 و 21 انجام شود. بازی انجام شود. کتاب آورده شود.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی صفحات 115_113_112 در کلاس با مشارکت عزیزانم حل شد فایل پاسخ ارسال شد،جدول ضرب به صورت جمعی پرسش شد.ارمغان ها بازدید و تحویل عزیزانم داده شد.دفاتر ریاضی تعدادی که همراهشان بود جهت بازدید در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: کتاب کار علوی صفحه ی 116 به غیر از سوال 5 کاردرکلاس و صفحه ی 117 به غیر از سوال 8،کامل حل شود.جدول ضرب عالی کار شود،این هفته حتماً آزمونک ضرب و تقسیم کتبی خواهیم داشت.جهت کلاس فردا کتاب درسی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب درسی علوم را همراه خود به مدرسه بیاورید. نمونه سوالات درس 7 و 8 مطالعه شود پرسیده می‌شود.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب فارسی علوی درس دهم کامل در کلاس انجام شد.کتاب ها تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.شعر نقاش دنیا،کلمات مخالف،هم‌معنی و هم خانواده درس دهم پرسیده شد.
تکلیف: پسرم،فردا شعر نقاش دنیا و کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس دهم پرسیده می شود.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: فردا املا از درس دهم خواهیم داشت. دفتر املا همراه داشته باشید. پسرم امشب یک املای 5 خطی از جملات درس دهم بنویس و فردا دفتر همراه داشته باشید.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: از تعدادی دانش آموزان پرسش کلاسی درس 12 انجام شد ، صفحه 82 با همکاری دانش آموزان حل گردید درس 13 تدریس شد و سوالات آن را با همکاری دانش آموزان حل کردیم. نمونه سوالات درس 13 به دانش آموزان تحویل داده شد.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: پسرهای عزیزم فردا کتاب قرآن را همراه خود به مدرسه بیاورید ، کتاب ها داخل مدرسه نگه داشته می شود تا هرروز تدریس شود و تمرین و تکرار شود .

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش-بازی فوتبال.تست پلانک،شنا سوئدی؛تعادل لک لک
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: