1401/09/27
فارسی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
متن روان خوانی درس 7 کتاب کار صفحه ی 99 انجام شد . کلمات بدون نقطه در کلاس نوشته شد و توسط دانش آموزان خوانده شد .
تکلیف:
کلمات زیر را در دفتر مشق بنویسید و جمله سازی انجام شود .
مدادِ امین
سوتِ آرش
آشِ رشته
ستاره ای
نامه ای
راننده ای
نگارش اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحه ی 66 کتاب نگارش با هدف خواندن کلمات با ای مستقل ، جمله سازی و نوشتن کلمات با نشانه ی ش ( غیر آخر و آخر ) انجام شد .
تکلیف:
صفحه ی 105 و 106 انجام شود .
فردا روان خوانی صفحه ی 105 پرسیده می شود .
دانش آموزانی که در هر کدام از رشته های مسابقه فرهنگی و هنری، علمی و زبانی توانمند هستند می توانند در آن موضوع شرکت و آثار خود را تا تاریخ 3 دی ماه به مدرسه ( خانم محمدی ) تحویل دهند .
ورزش اول
مدرس:
داورزنی، حمید
فعالیت:
نرمش، آموزش حرکت تعادل لک لک و اسکات، بازی دقت و تمرکز و مسابقه
1401/09/26
ریاضی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحات85 و 86 ( تم 13 رفتن به رستوران ) درسی با هدف معرفی دسته های 5 تایی ، شمارش تعداد آقایان و خانم ها و مشخص کردن تعداد کمتر و بیشتر ، انجام عمل جمع با انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر ، آموزش نماد جمع و درک مفهوم جمع و حاصل آن و نوشتن یک تساوی انجام شد .
تکلیف:
تم 13 کتاب کار علوی صفحات 91 و 92 انجام شود .
فارسی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
معرفی صدا و نشانه ی ش (غیرآخر و آخر ) ، تشخیص صدای ش در اول و وسط و آخر ، خواندن و نوشتن کلمات دارای این نشانه انجام شد .
جشن اسم دانش آموز آرشا جان به صورت آنلاین برگزار شد . لینک زیر را در مرورگر کپی و پخش نمایید .
https://digipostal.ir/cra8jn0
تکلیف:
کتاب کار علوی صفحات 101 و 102 انجام شود .
نگارش اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحات 64 و 65 با هدف نوشتن نشانه ی ش (غیر آخر و آخر ) ، نوشتن کلمات که صدای ش رادارند، نوشتن نام تصاویر ، بخش کردن و صداکشی و جمله سازی انجام شد .
ترکیب نشانه ی ش با نشانه ها (آ،اَ،او ،اِ ، ای ) انجام شد و برای هر کدام کلمه مثال زدیم .
رایانه
مدرس:
فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت:
امروز دو فیلم آفلاین، رسم لاک پشت و پروانه با هدف آموزش کپی کردن اشکال در سایت مدرسه در کلاس پرتقال قرار گرفت تا دانش آموزان نسبت به درس جدید آگاهی و آشنایی پیدا کنند. لطفا پسران عزیزم با دقت مشاهده کرده و در صورت امکان تمرین کنند. این درس حتما در کلاس حضوری تدریس خواهد شد.
تکلیف:
پسران عزیزم تکلیف ندارند.
1401/09/23
ریاضی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحات 19 تا23 کتاب کار علوی با هدف مفهوم اضافه کردن و بیان تعداد کل شکل ، انتقال انگشتان یک دست به دست دیگر ، ادامه دادن الگوهای شطرنجی ، حل جدول شگفت انگیز ، بیان عدد هر دسته بدون شمارش ، اضافه کردن به صورت ذهنی انجام شد .
تکلیف:
تم 2 کامل انجام شود .
فارسی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
ای آخر مستقل تدریس شد . دانش آموزان در کلاس کلمات را نام بردند و با ای آخر مستقل دوست کردند و جمله ساختند .
طرح بیدپای این هفته با موضوع مورچانه خوانده شد و دانش آموزان به سوالات پاسخ دادند .
فایل بیدپا حضورتان ارسال گردید .
تکلیف:
چند کلمه که ِ دوستی و ای آخر مستقل دارند در دفتر نوشته شود و با آنها جمله بسازید .( مانند مادرِ من ؛ نامه ای زیبا )
نگارش اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
نحوه ی نوشتن ای آخر مستقل در کنار کلماتی که ه آخر چسبان و ه آخر تنها دارند آموزش داده شد .
در کلاس املای آردی برگزار شد و دانش آموزان کلمات را روی آرد نوشتند .
تکلیف:
روان خوانی صفحه ی 99 انجام شود و به سوالات صفحه ی 100 پاسخ داده شود . متن روان خوانی این صفحه روز شبنه از دانش آموزان پرسیده خواهد شد .
1401/09/22
ریاضی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحات 87 تا 89 کتاب کار با هدف حل جدول شگفت انگیز ، مقایسه ی بین اعداد و گذاشتن علامت مناسب ( کمتر ، بیشتر و مساوی ) و اندازه گیری طول شکل های مختلف و مقایسه بین آنها انجام شد .
تکلیف:
فعالیت سرگرمی صفحه ی 90 کتاب کار انجام شود .
علوم اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحات 42 تا 44 کتاب درسی با هدف آشنایی با موارد استفاده از آب و اینکه آب برای رشد ماو گیاهان و جانوران مهم است ، حالت های مختلف آب ( مایع و جامد و توجه دانش آموزان به قطعات یخ داخل یخچال ) ، طرح سوال نظرسنجی (آیا در بدن ما آب وجود دارد ؟) با مشارکت دانش آموزان و پرسش و پاسخ به صورت تصادفی انجام شد .
قبل از تدریس فیلم آموزشی فندق دیده شد .
تکلیف:
یک بطری را از آب پر کن و داخل فریز قرار بده بعد از چند ساعت ببین چه اتفاقی برای آب داخل بطری می افتد . نتیجه ی آن را برای جلسه ی بعد به کلاس بیاور .
فارسی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحه ی 48 کتاب درسی کلمات درس را خواندیم . دانش آموزان در کلاس کلمات مدرسه ، مداد ، انسان ، امام را در قسمت تخته وایت برد نوشتند .
تکلیف:
روان خوانی درس 6 کتاب دیکته ی شب صفحه ی 14 انجام شود . فردا دانش آموزان همراه خود سینی که داخل آن آرد باشد و سفره ی یکبار مصرف بیاورند . ( دیکته ی آردی داریم )
نگارش اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحات 61 تا 63 کتاب درسی کامل شد . چهار شکل نشانه ی اِ را نوشتیم و کلماتی که با این نشانه ها بودند را نوشتیم . نوشتن ( ِ دوستی یا جادویی ) و قرار گرفتن آن در زیر کلمات توضیح داده شد و کلمات را با این نشانه دوست کردیم و نوشتیم .
تکلیف:
کتاب کار علوی درس 6 نشانه ی ای صفحات 87 و 88 انجام شود . مدت زمان انجام این تکلیف 30 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان یادداشت شود .
1401/09/21
ریاضی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
صفحات 84 و 85 ( تم 12 رفتن به بوستان ) با هدف شمارش ، کمتر و بیشتر( مانند 4 از 5 کمتر است یا 5 از 4 بیشتر است ) و تقارن و رسم خط تقارن انجام شد.
تکلیف:
صفحات 86 و 87 کتاب کار علوی انجام شود .مدت زمان انجام این تکلیف 25 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان تکالیف یادداشت شود .
فارسی اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
نشانه ی ه آخر چسبان و ه آخر تنها امروز وارد شهرک الفبا شدند و با صدا و نحوه ی نوشتن این دو نشانه آشنا شدیم . کلماتی که دارای این دو نشانه هستند ( خانه و نامه ، نرده و سبزه ) را نام بردیم و با جایگاه این دو نشانه در کلمات آشنا شدیم .
تکلیف:
از کِلاس آنلاین یک نقاشی بکشید و ارسال کنید .
نگارش اول
مدرس:
سلطانشاهی، رویا
فعالیت:
نحوه نوشتن نشانه ی ه آخر چسبان ( به دو شکل ) و ه آخر تنها آموزش داده شد .این نشانه و کلماتی که دارای این دو نشانه هستند را در کتاب نگارش صفحه ی 61 نوشتیم .
تکلیف:
صفحه ی 87 کتاب کار فارسی را بخوانید و به سوالات صفحه ی 88 پاسخ دهید .مدت زمان انجام این تکلیف 30 دقیقه می باشد . زمان شروع و پایان یادداشت شود .
صفحه ی 97 کتاب کار سوال 5 ( وصل کردنی ) انجام شود .
مهارت زندگی
مدرس:
رنج بردار، محبوبه
فعالیت:
صفحات 34 و 35 با موضوع :" قوانین کلاس را رعایت کنیم." تدریس شد.
گفتگو در مورد قوانین کلاس، چگونگی آداب و رفتار مناسب با معلم و همکلاسی ها و همچنین رعایت نظم و انضباط در حیاط مدرسه، صورت پذیرفت.
تکلیف:
تکلیف صفحات تدریس شده در هفته آینده در کلاس انجام خواهد شد.
اولیای گرامی لطف بفرمایید در مورد موضوع درس با پسران گلمان گفتگو کرده و قوانین کلاسی و حیاط مدرسه را به صورت نمایشی در منزل اجرا کنند.