فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ریاضی تم 4 برای دانش آموزانی که غیبت داشتند مرور شد . تمام صفحات تم 1 تا 4 در کلاس برای تمام دانش آموزان انجام شد . اولیا بزرگوار لطفا دانش آموزانی که غیبت دارند در مورد تدریس ها طبق کلیپ های ارسالی توضیح داده شود. کتاب کار علوی تم 1 صفحات 7 و 8 و 9 مبحث شمارش انجام شد . از اولیا بزرگواری که کتاب ها را سیمی کردند و به موقع ارسال نمودند تشکر می نمایم .
تکلیف: 1)الگوی شطرنجی در دفتر کشیده شد مطابق آن پسرای گلم انجام بدهند , برای دانش آموزانی که غیبت داشتند الگوهای قبلی کشیده شد . دانش آموزان هر روز دفتر مشق و شطرنجی همراهشان باشد .(جهت مشاهده ی والدین گرامی به منزل ارسال می شود )الگوی شطرنجی ضمیمه می باشد لطفا در دفتر دانش آموزان وارد شود و پسرای گلم انجام بدهند . 2)کاربرگ تم 4 انجام شود . دانش آموزانی که غیبت داشتند کاربرگ های قبلی را انجام دهند . 3)دانش آموزانی که کتاب کار علوی ریاضی همراه نداشتند. صفحات 7 و 8 و 9 در منزل انجام دهند و فردا سیمی شده همراه خود بیاورند.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: درس آ اول و ا غیر اول برای دانش آموزانی که غیبت داشتند تدریس شد و برای دیگران دوره شد . صفحه ی 27 فارسی خوانداری نشانه های جدید با رنگ قرمز و نشانه ی بعدی با رنگ آبی مشخص شده است . کتاب کار فارسی علوی درس 1 آب صفحات 41 و 42 در کتاب انجام شد . با تشکر از اولیای بزرگواری که به موقع کتاب ها را سیمی کرده و به مدرسه ارسال نمودند .
تکلیف: 1)در دفتر مشق 4 کلمه که دارای نشانه های آ اول و ا غیر اول است نوشته شده است پسرای گلم با توجه به جایگاه نشانه در جای نقطه چین بنویسند . 2)دانش آموزانی که کتاب کار علوی همراه نداشتند صفحات 41 و 42 در منزل انجام شود و فردا سیمی شده همراه خود بیاورند. توجه : کتاب های کار فارسی دانش آموزانی که دو قسمت شده است , لطف کنید قسمت دوم را هم ارسال نمایید .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: مرور نشانه ( آ ا) در کلاس انجام شد.
تکلیف: کتاب درسی صفحه ی 27 نشانه (آ ا) انجام شود.

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: کلاس اول پرتقال آموزش حشره عنکبوت داده شد
تکلیف: در منزل تمرین شود

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: دروس جلسات قبل تمرین شد. تغییر عکس پس زمینه ی میز کار آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: بیدپای ریاضیات در کلاس این هفته با موضوع باغ سحرآمیز خوانده شد و دانش آموزان به صورت شفاهی به سوالات پاسخ دادند .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: علوم درس دوم کلیپ دوربینک مربوط به حواس و همین طور فیلم آموزشی فندق مربوط به درس 2 را دیدیم . در آزمایشگاه علوم دانش آموزان مزه های مختلف ( شوری , شیرینی و ... ) را با حس چشایی تست کردند و بیان کردند .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: زنگ اول و دوم جشن قرآن و جشن شهرک الفبا برگزار شد . درکلاس با تاج ها و کتاب ها و نشان گرهای قرآن عکس گرفتیم و سپس به حیاط رفتیم و قرآن و شعر خواندیم و نمایش برگزار شد و گل های جشن به دانش آموزان داده شد و عکس یادگاری گرفتیم و آش خوردیم . کتاب های قرآن و نشان گر و گل و تاج و کتاب های فارسی و ریاضی علوی به دانش آموزان داده شد . کتاب های علوی سیمی شود و شنبه همراه پسرای گلم باشد . کتاب کار فارسی علوی با توجه به حجم زیاد آن در دو بخش سیمی شود .
تکلیف: پیک هفته ی اول مهرماه به دانش آموزان داده شد انجام شود . اولیا بزرگوار لطف کنید پوشه ی دکمه دار جهت ارسال کاربرگ ها و پیک ها به پسرای گلم بدهید که همراه خود بیاورند . ( پوشه ی دکمه دار قبلی جهت قرار دادن 32 عدد پیک هفتگی مورد استفاده قرار گرفته است .)

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 26 در کلاس انجام شد . نشانه ی آ اول و ا غیر اول در سه خط نوشته شد . سپس کلماتی که صدای اول آنها آ اول بود را خواندیم و نشانه ی آن را با مداد قرمز نوشتیم . سپس در کلماتی که این دو نشانه را داشتند پیدا کردیم و با مداد قرمز خط کشیدیم . کلیپ نشانه ی آ ا را دیدیم و همخوانی کردیم . کلماتی که صدای آ ا داشتند را گفتیم و بخش کردیم .
تکلیف: پسر گلم یکی از کتاب های قصه اش را بردارد و صفحه ی اول آن را کلماتی که نشانه ی آ اول و ا غیر اول دارند را پیدا کند و با مداد قرمز دور آن را دایره بکشد .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بازی ریتمیک بوسیله چوبک با موزیک خونه مادر بزرگه انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ریاضی تم 4 صفحات 25 , 26 , 27 و 28 انجام شد . ( اهداف : شمارش با انگشتان دست و انتقال انگشتان دسن چپ به دست راست و توانایی بیان عبارت مثلا 3 و 2 می شود 5 , کسب مهارت استفاده از شابلون و چگونگی در دست گرفتن آن , دانش آموزان بدون رنگ کردن مربع ها چوب خط رسم کنند . ) در کلاس کشیدن چوب خط به صورت مسابقه ی دو نفره تمرین شد.
تکلیف: در منزل انتقال انگشتان از دست چپ به راست با وسایل مختلف انجام شود .به عنوان نمونه در سمت راست 2 قاشق و در سمت چپ 3 چنگال گذاشته و از پسر گلم بخواهید تعداد را با دست راست و دست چپ نمایش دهد و سپس انگشتان دست چپ را به نوبت بسته و به تعداد آن به دست راست اضافه کند . اسمی از جمع برده نمی شود و فقط می گوییم انگشتان دست چپت را روی دست راست بریز .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: درس 2 (( سلام به من نگاه کن )) تدریس شد. فیلم مربوط به حواس برای دانش آموزان پخش شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: آموزش نشانه ها (1) درس اول صفحه ی 27 تدریس شد . برای دانش آموزان قصه ی آ اول و ا غیر اول گفته شد و شعر آ اول را در کلاس خواندیم . کلیپ مربوط به کلمات آ اول و آ غیر اول را دیدیم . کلماتی که آ اول دارند : آبان , آذر , آب , آدم , کلماتی که ا غیر اول دارند : بابا , مادر , سرما , ثریا , بادبادک , باران , در کتاب فارسی نشانه های جدید با رنگ قرمز و نشانه ی بعدی که قرار است یاد بگیریم با رنگ آبی مشخص شده است . جهت تثبیت نشانه ی آ در انتهای کلاس نشانه ی آ اول و ا غیر اول را با خمیربازی درست کردیم .
تکلیف: در منزل کلماتی که آ اول و ا غیر اول دارند تمرین و تکرار شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگارش نشانه آ اول را در دفتر مشق تمرین کردیم . نوشتن این نشانه از بالا به پایین و کلاه آن از سمت راست به چپ نوشته می شود شعر نشانه ی آ اول آ اولم آ اول همیشه هستم اول قد بلندی دارم شکل قشنگی دارم کفشام و در میارم پا روی خط می‌ذارم کلاهی خیلی زیبا روی سرم می‌ذارم نه دور دور نه نزدیک همین وسطا می ذارم
تکلیف: درس اول از کتاب نگارش صفحه ی 25 انجام شود . زمان پیشنهادی 15 دقیقه می باشد . در دفتر مشق نشانه ی آ فانتزی چسبانده شد لطفا پسرای گلم بادقت و مرتب رنگ آمیزی کنند .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توسط خود بچه ها مروری بر درس هفته های گذشته انجام شد. تاکید بر رفتارهای صحیح قبل و بعداز مدرسه رفتن انجام شد. کلمات جادویی لطفا ، متشکرم ، سپاس ، بفرمایید ، خواهش میکنم به صورت کلیپ و شعر برای بچه ها گذاشته شد. کارتون آموزشی هرچیزی رو نمیخورم برای بچها گذاشته شد تا در طبیعیت هرچیزی که میبینند مثل قارچ یا میوه نخورند.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگاره ی 1 تا 10 مرور و تکرار شد . کلمات هم آغاز و هم پایان و بخش کردن تمام کلمات نگاره ها تمرین شد .
تکلیف: کلمات هم آغاز و هم پایان نگاره ی 1 تا 10 تمرین و تکرار شود . از فردا تدریس نشانه ها آغاز خواهد شد لطفا دانش آموزان غیبت نداشته باشند .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگارش لوحه ی صفحه ی 23 همراه با شعر تدریس شد . در دفتر سرمشق داده شد و تمرین کردیم .
تکلیف: صفحه ی 23 انجام شود زمان پیشنهادی برای هر لوحه ی 15 دقیقه است .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 3(نیاز و خواسته) با استفاده از ارائه پاورپوینت و داستان تدریس شد. تمرین کلاسی انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: موضوع درس: غذای مقوی بخوریم..غذای سالم بخوریم..صفحات 17،16،15،14 گفتگو در مورد غذاهای مجاز و مقوی، پرسش و پاسخ در مورد غذاهای سالم، وعده های غذایی و میان وعده های مفید..
تکلیف: انجام صفحات 17، 16، 15،14 تکمیل نقاشی.. گفتگو در مورد مواد غذایی که در خانه مصرف می کنیم.. تکمیل صفحات قبلی الی 13

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار هوش و ریاضی صفحات 11 و 12 انجام شد . (اهداف : الگویابی , کمتر و بیشتر , بگرد وبیاب )

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ریاضی صفحه ی 24 همراه با پخش فیلم و آموزش چوب خط آموزش داده شد . این فعالیت از کلاس با پخش موسیقی آرام انجام شد . دانش آموزانی که حضور نداشتند جلسات قبل توضیح داده شد . ( اهداف درس : توانایی سرشماری اشیا و سازمان دادن به اطلاعات با رسم نمودار ستونی ,استفاده از ابزار چوب خط جهت سرشماری اشیا , توانایی دیدن اجزا یک کل )
تکلیف: کاربرگ تم 3 و برگه ی رضایت اولیا جهت حضور در جشن روز سه شنبه این هفته که تا ساعت 16.30 می باشد به دانش آموزانی که دیروز حضور نداشتند داده شد لطفا انجام شود و فردا همراه خود بیاورند . دفتر شطرنجی انجام شود . برگه ی مربوط به جدول شگفت انگیز انجام شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگاره ی 10 صفحات 23 , 24 و 25(نوروز دز خانه ی ما ) تدریس شد . ( اهداف درس : آشنایی با عید نوروز , آشنایی با آداب و رسوم مردم ایران , آشنایی با اهمیت نقش پدربزرگ و مادربزرگ در خانواده , ایجاد علاقه به دید و بازدید , واژه های جدید سبزه , سکه , سیر , سرکه , سمنو , سیب , سنجد , قرآن ) کلمات هم آغاز و هم پایان و جمله سازی واژه های جدید انجام شد .
تکلیف: کلمات هم آغاز و هم پایان و جمله سازی به صورت شفاهی تمرین شود . شعر صد دانه یاقوت حفظ شود در صورت تمایل و امتیاز دریافت کن پسر گلم .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نگارش لوحه ی صفحه ی 22 و لوحه ی اول صفحه ی 23 تدریس شد . در کلاس سرمشق داده شد و در دفتر انجام شد .
تکلیف: لوحه ی آخر صفحه ی 22 و لوحه ی اول صفحه ی 23 در منزل انجام شود , زمان انجام هر لوحه 15 دقیقه می باشد .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در زنگ قرآن این جلسه ریاضی و چوب خط کار کردیم . سوالات تم 3 توضیح داده شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: