فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: مرور نشانه ی ت غیر آخر و ت آخر در کلاس آنلاین امروز انجام شد . از دانش آموزانی که حضور داشتند به صورت پرسش و پاسخ انجام شد .
تکلیف: کاربرگ ارسالی روانخوانی نشانه ی ت انجام شود . با 4 تا از کلمات به صورت دلخواه جمله بنویسید . ( مانند سام دَست داد .)

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: کاربرگی که در کلاس انجام شد حضورتان ارسال شد فقط پاسخ ها در دفتر مشق نوشته شود ( سوال 1 و 2 و 6 نیازی به رسم شکل نیست ).

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 28 و 29 با موضوع:« در بیرون خانه مراقب خود باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد نکات مهم در ارتباط با افراد غریبه، مراقبت از خود در زمانی که با پدر و مادر یا خودمان تنها هستیم صورت پذیرفت. همچنین شماره تلفن ها و آدرس هایی که باید بلد باشیم، اما در صورت لزوم فقط به افراد قابل اعتماد بدهیم نیز مورد نقد قرار گرفت.. در ادامه نیز در مورد احتمال بروز اتفاقاتی مانند گم شدن، آسیب دیدن و اینکه در چنین شرایطی باید به چه کسانی مراجعه کرد، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
تکلیف: اولیای گرانقدر لطف بفرمایید در مورد موضوعات ذکر شده با پسر گلمان گفتگو کرده و در صورت صلاحدید خود شماره موبایل پدر و مادر، همچنین آدرس منزل را به دلبندانمان آموزش دهید. با سپاس

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی60 کتاب درسی با هدف درک مفهوم تقارن و شناخت و تشخیص اشکال متقارن با استفاده از دست ورزی و رنگ آمیزی شکل و تا کردن انجام شد . صفحه ی 61 کتاب درسی با هدف درک مفهوم جمع و نوشتن حاصل جمع به صورت نمادی انجام شد . صفحه ی 62 درسی با هدف درک مفهوم کاهشی تفریق و نوشتن حاصل آن به صورت عددی و درک عدد صفر و توانایی نوشتن نماد آن انجام شد .صفحه ی 62 درسی با هدف تمرین سرشماری و تمرین نوشتن عددهای 0 تا 5 انجام شد .
تکلیف: سرمشق اعداد 0 تا 5 انجام شود . لطفا دانش آموزان طبق برنامه ی هفتگی داده شده کتاب های خود را بیاورند . ( شنبه : کتاب فارسی ، نگارش و ریاضی آموزش و پرورش یکشنبه: ریاضی ،فارسی ،نگارش و قرآن آموزش و پرورش دوشنبه فارسی و نگارش آموزش و پرورش سه شنبه : فارسی ، نگارش،ریاضی ، علوم آموزش و پرورش چهارشنبه : فارسی ، نگارش ، علوم آموزش و پرورش کتاب های فوق برنامه مطابق با همان روز آورده شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه 38 درس 4 کتاب درسی با هدف پیدا کردن نشانه ی ت غیر آخر و ت آخر در کتاب انجام شد . تمرین روانخوانی انجام شد . صفحه ی 39 با هدف خوب دیدن و خوب صبحت کردن ، نام بردن کلماتی که صدای او دارند و نام بردن میوه ها با این نشانه و اجرای نمایش ورزش دلخواه و حدس زدن انجام شد .
تکلیف: روانخوانی متن در دفتر مشق نوشته شده است . با کلمات جمله بسازید ( جمله سازی با نشانه هایی که یاد گرفته ایم انجام شود مانند : سام : سام با سَبَد آمد . و در پایان حتما نقطه گذاری انجام شود.) صداکشی و بخش کردن انجام شود . ادب , تاب , بابا , آب , دما , بست

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نوشتن و صداکشی کلمات انجام شد . صفحه ی 47 درسی با هدف نوشتن کلمات با نشانه ی ت ، ساختن جمله ، نوشتن صدای اول هر تصویر و ترکیب نشانه ها در جدول دوستی انجام شد .
تکلیف: صفحه 48 انجام شود .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 28 درسی با هدف پیام قرآنی تشکر از نعمت های خدا ، صفحه ی 29 یادآوری چرخه آب و نعمت خدا و صحیح مصرف کردن آن صحبت کردیم . صفحه ی 30 درس سوم با هدف آشنایی با نهاد خانواده و وظایف آنها و خواندن شعر خانه ی ما ، صفحه ی 32 سوره ی عصر همراه با فایل صوتی خوانده شد . سوره ی کوثر از دانش آموزانی که آمادگی داشتند پرسیده شد .
تکلیف: برای هفته ی آینده سوره ی عصر در صورت تمایل حفظ شود .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: مسابقات فوتبال المپیاد ورزشی مدرسه. با حضور 18 تیم از کلاس های اول برگزار گردید و با قهرمانی تیم قهرمانان ( علیرضا پور محمود_رایان رضایی _ امید سعیدی_ محمد صدرا دلپسند_ آرتان سلطان پور) به پایان رسید تیم قهرمانان به عنوان نماینده کلاس اول با نمایندگان کلاس سوم و دوم در فینال مسابقات فوتبال مدرسه حضور پیدا می کنند.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 55 درسی با هدف تشخیص نماد اعداد 1 تا 4 و نوشتن , اندازه گیری ( با واحد غیر استاندارد ) انجام شد . با استفاده از چینه و مدادهای مساوی دست ورزی این صفحه انجام شد . صفحه ی 57 درسی ( تم 9 ) با هدف مفاهیم چپ و راست , وسط , کنار , بین , ردیف و جلو , عقب ( شمردن دانش آموزان در هر ردیف , دانش آموزانی که دستشان روی میز است , دانش آموزانی که دست به سینه نشسته اند و ... ) انجام شد . صفحه ی 58 درسی با هدف تبدیل نمایش چوب خطی به نماد عددی , درک و نمایش های مختلف یک عدد , حل جدول شگفت انگیز , نوشتن عدد 5 صفحه ی 59 انجام شد . صفحات 49 تا 51 تم 7 کتاب کار با اهداف نماد عدد 1 و 2 , شمارش تعداد خورده شده و مانده و حل جدول شگفت انگیز انجام شد .
تکلیف: تم 7 کتاب کار صفحات 52 تا 55 انجام شود . (تم 1 , تم 5 , تم 6 صفحاتی که انجام نشده است انجام شود )

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 38 کتاب درسی با هدف معرفی صدا و نشانه ی ت , تشخیص صدا و شکل های مختلف ت در کلمات , توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ( تاب , توت , دست , بست , ماست ...) , صدا کشی کلمات سوت , توت و دست تدریس شد. پخش کلیپ تدریس نشانه ی ت غیر آخر و ت آخر انجام شد و کلیپ شعر نشانه ی ت را دیدیم . در دفتر مشق نشانه ها و کلماتی که تا الان یاد گرفتیم را نوشتیم . گیفت نشانه ی ت به دانش آموزان داده شد .
تکلیف: روانخوانی زیر انجام شود : بابا تاب بست . ماست مسموم بود . او با سما دوست است . او با سام آمد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 46 درسی با هدف صحیح نوشتن شکل نشانه ی ت غیر آخر و ت آخر و کلمات مربوط به آن , جایگزین کردن نشانه ی ت در جاهای صحیح خود در کلمات مختلف , ساختن کلمه انجام شد . ترکیب نشانه ی ت با ا ، اَ ، او انجام شد. نشانه های قبلی نیز تکرار شد .
تکلیف: صفحه ی 45 در منزل انجام شود . کتاب نگارش چک شد لطفا صفحاتی که کامل نیست کامل شود. ( در کتاب نوشته شده است انجام شود ) سرمشق دفتر مشق و رنگ آمیزی انجام شود .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: آموزش حروف (س-او)کاردستی سوسمار کشیده شد و فضای اطراف با ایده های عزیزان کشیده شد

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: باز کردن برنامه نقاشی در ویندوز (paint) ،معرفی عملکرد ابزارهای مداد، پاکن، سطل رنگ و color 1 آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده در برنامه paint تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: کاربرگ ارمغان هفته ی پنجم انجام شود و روز شنبه همراه خود بیاوردند .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ مربوط به درس 4 (کتاب درسی ) دنیای جانوران با هدف آشنایی با موجودات زنده و غیرزنده ، آشنایی با شکل و اندازه ی جانوران ، آشنایی با غذا و نوع حرکت جانوران ، آشنایی با چرخه ی رشد جانوران ، آشنایی با جانوران مفید و مضر دیده شد. کتاب کار صفحات 35 تا 38 با هدف نخ دندان کشیدن ، دوری ازکارهایی که برای سلامت ما خوب نیستند و خوراکی های مفید و غیر مفید انجام شد . کتاب کار درس 4 صفحات 39 تا 42 با هدف شناسایی موجودات زنده و غیر زنده و نحوه ی حرکت موجودات زنده انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: روانخوانی کلماتی که تمام نشانه های آن را یاد گرفتیم ، بخش کردن ، صداکشی ، نام نشانه ها از تک تک دانش آموزان پرسیده شد. کتاب کار فارسی صفحات 55 تا 58 درس 3 (م غیر آخر و م آخر ) با هدف آشنایی با نشانه ی م , تشخیص نشانه ی م در جایگاه کلمات ، ترکیب صداها و ساخت کلمه ی جدید ، ترکیب کردن ( با + دام = بادام ) و ساخت کلمه ی جدید ، شمردن تعداد نشانه ها ، نوشتن نام هر تصویر، نوشتن کلمه برای هر نشانه و ساختن جمله و تشخیص تعداد کلمات در جمله و کشیدن چوب خط به تعداد کلمات به کار رفته در جمله انجام شد.
تکلیف: کتاب کار علوی به دانش آموزان داده شد . صفحات 59 تا 62 در منزل انجام شود و روز شنبه همراه خود بیاورند . لطفا صفحاتی که دانش آموزان غیبت داشتند و انجام نشده است، انجام شود .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بادی پرکاشن انجام شد.

آزمایشگاه

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در زنگ آزمایشگاه فندق به کلاس علوم آمد و دانش آموزان از نزدیک او را دیدند. در مورد پرندگان ، محل زندگی ، غذا ، پوشش بدن صبحت کردیم . دانش آموزان تحقیقاتی که در مورد جانوران انجام داده بودند را توضیح دادند.

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 52 کتاب درسی ( تم 8 ) با هدف آشنایی با نماد 3 تدریس شد . با انگشتان دست در حالت های مختلف عدد 3 را نمایش دادیم . نحوه ی نوشتن عدد 3 با شعر ( 3 سه دندونه داره ) آموزش داده شد . با خمیر بازی عدد 3 را درست کردیم . فعالیت صفحه ی 52 در کلاس انجام شد . صفحه ی 54 کتاب درسی با هدف آشنایی با نماد 4 تدریس شد . با انگشتان دست در حالت های مختلف عدد 4 را نمایش دادیم و همین طور شکل 4 را با خمیر بازی درست کردیم . نحوه ی نوشتن عدد 4 ( 4 شکل آچاره ) آموزش داده شد . صفحات 45 تا 47 کتاب کار با هدف ادامه دادن الگو و تشخیص الگوی تکرار شونده , استفاده از چوب خط برای شمارش ,درک مفهوم تفریق با کمک چینه , درک مفهوم تقارن و قرینه انجام شد .
تکلیف: فعالیت صفحه ی 53 انجام شود ( ابتدا شکلی که تکرار می شود را در قسمت راست بکشید و سپس الگو را رسم نمایید . الگوهای بالای صفحه متصل می باشند . ) فعالیت صفحه ی 56 انجام شود ( کار با خط کش و حل جدول شگفت انگیز )

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 28 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32 ، 33 با هدف شکل و اندازه ی جانوران گوناگون ،غذای و حرکت و رشد جانوران ، فایده و مضرات جانوران مفیدو غیر مفید برای ما تدریس شد . فیلم آموزشی در این رابطه دیده شد و در مورد حرکت و غذای چند جانور صبحت کردیم .
تکلیف: در مورد ویژگی های دو حیوان ( شکل و اندازه ، غذا ، حرکت و رشد و فایده ی آنها ) با آمادگی در کلاس حاضر شوید پرسش کلاسی خواهیم داشت .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 37 درس 4 با هدف معرفی صدا و نشانه ی او ( اول ) ، و ( غیر اول ) ؛ تشخیص صدا و شکل های مختلف ( او ، و ) در کلمات ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ( ) ؛ آشنایی با انواع میوه ها که صدای او دارند ( توت ، هلو ، آلو ، اَنگور ) انجام شد . گیفت ایجاد انگیزه نشانه ی او به دانش آموزان داده شد .
تکلیف: روانخوانی کلمات درس 4 صفحه ی 37 در منزل تمرین شود . فردا روانخوانی کلمات درس 1 تا 4 کتاب درسی پرسیده می شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 43 کتاب درسی با هدف صحیح نوشتن نشانه ی ( او - و ) و کلمات مربوط به آن ، جایگزین کردن نشانه ی ( او - و ) در جاهای صحیح خود در کلمات مختلف ، کامل کردن جدول دوستی و ترکیب ب ، د ، م ؛ س با ( او - و ) تمرین و انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 44 کتاب نگارش انجام شود . جدول دوستی نشانه ها ضمیمه می باشد . در دفتر مشق هم سرمشق داده شد انجام شود .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته کلمات جادویی ، مراحل معذرت خواهی و اتیکت صحیح نشستن انجام شد. آشنایی با استفاده صحیح از قاشق و کارد و چنگال نحوه برش کردن مواد غذایی به وسیله کارد و چنگال را آموختند و آشنایی با اتیکت غذا خوری به وسیله ویدیو آموزشی انجام شد. تک تک دانش آموزان استفاده صحیح از کارد و چنگال را تمرین کردند.
تکلیف: لطفا نحوه صحیح استفاده از کارد و چنگال هنگام غذا خوردن در منزل تمرین شود. با تشکر از شما والدین گرامی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: