فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 127 و 128 (تم 19 رفتن به نانوایی ) با هدف مهارت های در صف ماندن ، احترام به حقوق دیگران ، خواندن 10 تا 10 تا به صورت مستقیم و معکوس ، نوشتن عددهای مضرب 10 در جدول ارزش مکانی ، و صفحه ی 132 با هدف تقارن و حل جدول شگفت انگیز انجام شد .
تکلیف: شمارش 10 تا 10 تا ( 10؛ 20 ، 30 و .... ) در دفتر مشق تمرین شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در زنگ شهر خوراکی ها با خوراکی های سالم و ناسالم آشنا شدیم و دانش آموزان معرفی کردند و در مورد ویژگی ها و فایده و زیان آنها صحبت کردند و چند خوراکی سالم را که برای بدن ما مفیداست همراه با ویتامین هایی که دارد معرفی کردیم . در زنگ کرم خاکی به بررسی این جانور ، محل زندگی ، تغذیه ، رنگ پوست ، نحوه ی حرکت و .... صحبت کردیم .
تکلیف: نقاشی خوراکی های سالم و ناسالم و کرم خاکی را نقاشی کنید و فردا همراه خود بیاورید . برای زنگ دوستان خانگی فردا دانش آموزان می توانند برای ساعت 9.30 الی 10.30 حیوانات خانگی خود را بیاورند لطفا با روابط عمومی هماهنگ شود . برای زنگ تابلو سنگی هم سنگ ها متوسط آورده شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نحوه ی نوشتن نشانه ی ژ تدریس شد . نشانه ی ژ و کلمات ژاله ، منیژه ، بیژن و مژده در دفتر مشق نوشته شد .
تکلیف: کلمات ژاله ، منیژه ، بیژن ، مژده یک خط در دفتر مشق نوشته شود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: املای تصویری از نشانه ی چ و ه گرفته شد . دفتر های املا در مدرسه می ماند .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ریاضی جمع اعداد با انگشتان دوره شد .
تکلیف: 1) ریاضی صفحات 130 تا 132 انجام شود . 2) کاربرگ ارمغان هفته 18 انجام شود . 3) روز یکشنبه دیکته از نشانه ی ه و چ داریم حتما در دفتر مشق نوشته شود . 4) برای هفته ی علوم روز یکشنبه خوراکی های سالم و ناسالم همراه خود داشته باشند .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار قسمت ارزشیابی انجام شد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 94 با هدف نوشتن از روی درس ، کامل کردن جمله ، اضافه کردن نشانه ی چ و ساخت کلمه ی جدید انجام شد . کتاب کار علوی چیستان انجام شد .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 122 درسی با هدف شمارش 2 تا 2 تا و 3 تا 3 تا و ایجاد آمادگی برای عددهای فرد وزوج انجام شد .صفحه ی 123 درسی با هدف شمارش با انگشتان دست ، صفحه ی 124 شمردن بدون شکل و شمارش 4 تا 4 تا و معرفی عدد 20 انجام شد . شمارش 2 تا 2 تا ، 3 تا 3 تا و 4 تا 4 تا و نوشتن از 1 تا 20 در دفتر مشق انجام شد .
تکلیف: 1)کتاب کار صفحات128 و 129انجام شود . 2)دانش آموزانی که کارت های امتیاز خود را نیاورده اند فردا حتما همراه داشته باشند.

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: مرور درس 11 و 12 انجام شد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 187 تا 190 کتاب کار با هدف بخش کردن و صدا کشی ، جمله سازی ، تشخیص کلمات دارای نشانه ی خ ، ج ، چ ، کلمه سازی ، روان خوانی و پاسخ گویی به سوالات درک مطلب انجام شد .
تکلیف: کلمات چوپان ، چراگاه ، قوچ ، چشمه ، چادر ، قارچ ،می چرند ،پرچم ، چرخ ، چاقو ، چهار ، چوب ، کوچه ، هواپیما از هر کدام دو مرتبه در دفتر نوشته شود و با 3 تا از آنها جمله بسازید . گیفت نشانه ی چ به دانش آموزان داده شد .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس اتیکت مکالمه و اتیکت مهمانی به همراه نقاشی و کارتون
فعالیت: با سلام ؛ دانش آموزان عزیز فردا سه شنبه 25 بهمن ماه کارت های امتیاز خود را به آموزگار پایه تحویل نمایید. کارت ها داخل کاور یا پاکت قرار گیرد و امتیاز نهایی، همراه نام و نام خانوادگی روی آن ذکر شود. با توجه به جمع بندی امتیازات و شرکت در جشنواره جایزه ها حتما فردا کارت ها به آموزگار تحویل داده شود. با تشکر

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: برای انجام پروژه ی علوم نیاز به سنگ و صدف داریم لطفا دانش آموزان همراه خود این موارد را بیاورند.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: آموزش صدا و نشانه ی (چ) غیرآخر و چ آخر ، تشخیص صدای چ در اول ، وسط و آخر کلمات ، آشنایی با معنی کلمات چوپان ، چراگاه و چشمه و قوچ انجام شد . فیلم آموزشی و شعر مربوط به این نشانه دیده شد . روان خوانی درس چشمه و چراگاه انجام شد .
تکلیف: 1)روان خوانی درس چشمه و چراگاه انجام شود فردا پرسیده می شود .فایل پی دی اف ضمیمه می باشد. 2)صفحات185 و186 کتاب کار فارسی انجام شود . 3)دانش آموزانی که غیبت داشتند فیلم آموزشی نشانه ی چ را مشاهده نمایند.4)لطفا تمامی کتاب های کار و درسی و دفتر املا فردا همراه دانش آموزان باشد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب درسی صفحه ی 93 با هدف آموزش نحوه ی نوشتن نشانه ی چ ، کلمات دارای این نشانه ، جمله سازی برای تصویر انجام شد . ترکیب این نشانه ها نیز انجام شد . قصه خوانی از کتاب خودم می خوانم نشانه ی ه انجام شد .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس13(کارآفرینی) با استفاده از ارائه فیلم آموزشی تدریس شد. موارد مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم کارآفرینی،شنیدن ایده ها و نظرات دانش آموزان در راستای کارآفرین موفق بودن فعالیت کلاسی صفحه 103 انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 104 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: با توجه به اتمام کتاب مهارت های زندگی، مرحله دوم آموزش مهارت های زندگی به صورت عملیاتی و کاریردی آغاز شد.. در مرحله دوم بر اساس مهارت های ده گانه، شروع کار با خودآگاهی آغاز شد.. در آموزش این مهارت، احساسات، درک علائم و نشانگان هر احساس و تفاوت با حواس پنجگانه مطرح می شود. بعد از شناخت هر احساس، پسران گلمان، احساس های مختلف خود در طول روز را از طریق ایموجی های چهار احساس، بر روی برگه کشیدند. بعد از دانش آموزان خواسته شد، در طرف دیگر برگه، احساس دوست بغل دستی و شناخت احساسات او را نقاشی بکشند. این مهارت به عنوان گام اول آموزش خودآگاهی، به پسران گلمان این شناخت را می دهد که احساسات من با دوستم تفاوت دارد و در صورت احساس متفاوت، می توانیم در جهت رفع غم، خشم یا ترس دوستان، با احساس خوب خود، آن را کنترل کرده و تغییر دهیم. بدین صورت احساس خوشایند جایگزین احساس های ناخوشایند خواهد شد.
تکلیف: اولیای عزیز لطف بفرمایید در منزل، از پسران گلمان در مورد احساسات مختلف پرسش کرده ، همچنین با کشیدن احساسات خود در زمان ها و حالات مختلف، با توجه به آموزش کنترل احساسات ناخوشایند و تبدیل آن به احساس خوشایند ،مهارت خودآگاهی در ذهن ایشان تثبیت گردد.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 38 و 39 با هدف جمع های عدد 6 و 8 ، الگویابی ، حل مسئله و شمارش ، تقارن انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: