فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 70 تا 74 کتاب کار (تم10) با هدف نشان دادن عدد بزرگ تر از 5 با دو دست ، نوشتن نماد عدد 6 به درستی ، بیان جمع دو عدد با حاصل 6 ، مفهوم همه ی جمع های عدد 7 مثلا 3 و 4 روی هم می شود 7 ، نوشتن نماد 7 به درستی ، اندازه گیری طول اجسام نسبت به یک واحد ، تکرار و تمرین مفهوم تقارن ، نماد اعداد و کشیدن چوب خط انجام شد .
تکلیف: صفحات 75 و 76 تم 10 انجام شود . در قسمت فهرست صفحاتی که دانش آموزان غیبت داشتند و انجام نشده است مشخص شده انجام شود و برای فردا کتاب کار همراه باشد .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نشانه ی ، ی آخر امروز تدریس شد . برای دانش آموزانی که غیبت داشتند مجدد نشانه های ای اول ( مثل ایمان ) ی وسط ( مثل سیب ) دوره شد . گیفت نشانه ی ای ( سرمدادی زمین ) توسط مدیریت و معاون آموزشی به دانش آموزان داده شد .
تکلیف: روان خوانی کلماتی که در دفتر مشق چسبانده شده است انجام شود و از روی آنها نوشته شود .( ای اول ، ی وسط ، ی آخر )

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: ترکیب نشانه ها با ی آخر انجام شد و در دفتر نوشته شد و برای هر کدام مثال زدیم . ترکیب ها مجدد در منزل تمرین شود .
تکلیف: صفحات 55 و 56 و 57 که نشانه های ای اول ، ی وسط و ی آخر دارند کامل انجام شود . ای آخر مستقل فعلا مسافرت هست و بعد از تدریس نشانه ی اِ انجام خواهد شد . می کاری نیز انجام نشود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: املا از درس 5 امروز گرفته شد . دفترهای املا به دانش آموزان داده شد لطفا ملاحظه و امضا شود و فردا دانش آموزان با خود بیاورند در صورت تمایل می توانید سیمی نمایید .

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 38 و 39 درسی با هدف یادگیری قرآن ، انس و علاقه به قرآن و روخوانی ، و به رحل ، تابلوی بسم الله ، نقشه ی ایران ، لوحه ی آموزشی و ضبط صوت اشاره شد . شنیدن و خواندن شعر آرزوی من، صحبت در مورد شعر انجام شد .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: انجام بازی های گروهی با هدف تمرکز بر گرفتن توپ و افزایش سرعت عمل

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 71 تا 77 درسی تم 11 با هدف مفاهیم چپ و راست ، اول تا هفتم ، وسط ، کنار وبین وجلو و پشت انجام شد . صفحه ی درسی با هدف درک مفهوم تساوی با شمردن تعداد اعضا دو دسته ، درست کردن دسته هایی با تعداد مساوی با تناظر یک به یک ، تمرین نیمه ی دیگر شکل با استفاده از درک مفهوم تقارن انجام شد . مفهوم تساوی با تمرین در کلاس انجام شد و علامت آن را یاد گرفتیم ، نوشتن عدد 8 و کشیدن چوب خط آن را یاد گرفتیم ، و کار با خط کش و کامل کردن شکل مشابه را انجام دادیم .
تکلیف: تکالیف مهارت محور : امروز به تعداد اعضای خانواده ، به دانش آموزان قاشق بدهید و از او بخواهید به همان تعداد چنگال جدا کند و در مرحله ی بعد تساوی چنگال و قاشق را بررسی کند ، سپس نقاشی آن ها را در دفتر مشق نقاشی کند . اعداد 1 تا 8 در دفتر مشق سرمشق داده شده است نوشته شود و در سمت راست چوب خط آن ها را بکشید و یک خط از 0 تا 8 بنویسید .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 44 درسی درس 6 ایران با هدف معرفی صدا و نشانه ی ای اول ، ی وسط ، ی آخر ، تشخیص صدای ای در اول ، وسط و آخر کلمات ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کشور ایران و علاقه مندی به آن با صحبت کردن در مورد قومیت ، فرهنگ شهرهای مختلف و پخش سرود ای ایران ای مرز پر گهر وکشیدن نقاشی پرچم ایران روی صورت دانش آموزان با رنگ مخصوص روی صورت ، آشنایی با نقشه ی و پرچم ایران و رنگ های آن ، آشنایی با نام دریاهای شمال و جنوب . قصه گویی چهار نشانه ی جدید به همراه کلیپ و پخش شعر این نشانه . کلمات جدید : ایران ، ایرانی ، سفید ، اَمین ، آبی
تکلیف: روان خوانی کلمات زیر انجام و یک بار در دفتر مشق نوشته شود . ایمان ، ایران ، ایست ، ایستاد ، سیب سیر ، روان خوانی جملات انجام شود : آسمان اَبری اَست . مَن بیرون دَر باران ایستادَم . مَن در ساری آسیب دیدَم .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نوشتن نشانه های ای اول و ی وسط انجام شد . ترکیب نشانه ها با ی وسط انجام شد . جمله سازی با کلمات ایمان ، ایران ، ایست ، ایستادَم ، سیب ، سیر ، سینی انجام شد . در دفتر ترکیب ها را نوشتیم . جدول ترکیب را در دفتر مشق انجام دادیم و نشانه ها را با ی وسط ترکیب کردیم .
تکلیف: رنگ آمیزی نشانه ی ای انجام شود . صفحه ی 55 و 56 فقط کلمات و سوالاتی که نشانه ی ای اول و ی وسط دارد انجام شود .

املا اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
تکلیف: فردا از کتاب دیکته درس 5 دیکته گفته می شود دانش آموزان تمرین داشته باشند و با آمادگی در کلاس حاضر باشند .

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: نقاشی دایناسور را کشیده شد و پسرهای عزیز با پولک پوشش بدنش را پر کردند

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: نقاشی ماهی در دریا به کمک اشکال هندسی آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین کردند. فیلم آموزشی امروز در سایت در کلاس پرتقال قرار گرفت.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم نقاشی ماهی را رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 41 تا 43 درسی با هدف خوب دیدن و خوب صبحت کردن در ببین و بگو ، در قسمت گفت و گو تایپ چند کلمه که نشانه ی ( ر ) را داشتند ، جایگاه نشانه ی ن آخر ، پیدا کردن کلمه هایی که صدای ( ن ) و ( ر ) دارند انجام شد . روان خوانی کلمات و جملات با نشانه ی ن ، بخش کردن و صداکشی انجام شد . در آخر کلاس چیستان فارسی انجام شد و دانش آموزان به سوالات که در ارتباط با نشانه ها بود پاسخ دادند . ( مانند نوشیدنی که دو حرفی است : آب ) بازی جملات بهم ریخته نیز انجام شد .
تکلیف: روان خوانی دیکته ی شب درس 5 انجام شود از نشانه ها ی( ر - و - ن ) روز شنبه دیکته خواهیم داشت .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 53 و 54 درسی با هدف روان خوانی و کامل کردن جملات و کلمات انجام شد
تکلیف: صفحه ی 54 کتاب نگارش انجام شود . پیک ارمغان هفته ی شماره ی 7 انجام شود .

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: حضور در اردوی هیجان انگیز اپال با پسرهای پر انرژی و دوست داشتنی دبستان علوی

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 71 تا 74 با هدف مرور و تمرین نشانه ی ر انجام شد . از اردوی امروز نقاشی در کلاس کشیده شد .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 53 انجام شود . از درس 5 کتاب دیکته ، یک دیکته ی شب بنویسید .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 67 و 68 کتاب کار با هدف شمارش گوشه و لبه ، نوشتن اعداد صفر تا 5 ، به درستی و به ترتیب ، انجام شد.

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس نشانه ی (ن) با هدف معرفی و آشنایی با صدای این نشانه ، تشخیص صدای ن غیر آخر و ن آخر ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کلمات نان ، نانوا ، باران ، نَم نَم ، اَمین با دیدن کلیپ و قصه گویی و خواندن شعر انجام شد . گیفت نشانه ی ن به دانش آموزان داده شد . در کلاس نان خوردیم و در مورد تهیه ی نان ، انواع نان و درست مصرف کردن صحبت کردیم .
تکلیف: رنگ آمیزی و جدول در دفتر مشق انجام شود . اگر کتاب کار(فارسی ، علوم ، ریاضی ) علوی در منزل هست فردا بیاورند . مهم : برای فردا نیازی به آوردن هیچ کتاب درسی نیست ، تکالیف برای روز چهارشنبه آورده شود . برای فردا یک کیف کوچک ، خوراکی ، دستمال کاغذی جیبی ، محلول ضدعفونی یاژل ،ناهار

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: در جدول دوستی (ن) را با آ ،اَ ، او ترکیب کردیم و برای هر کدام کلمه ای مثال زدیم . کلمات آسمان ، باران و ... را بخش و صداکشی کردیم . نشانه های آموزش داده شده از اول دوره شد . در دفتر نشانه ی ن و ترکیب آن را نوشتیم .
تکلیف: کتاب نگارش صفحه 52 انجام شود . از کتاب دیکته ی شب درس 5 صفحات 12 و 13 روان خوانی انجام شود .

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین سرود اتل متل مدرسه به صورت دست جمعی انجام شد. تمرین ای مدرسه سلام با موزیک و بدون موریک و با موزیک بی کلام به طور کامل تمرین شد و کارت امتیاز به دانش آموزانی که هر دو شعر را بلد بودند داده شد. بازی حفظ اسامی با توپ با بچه ها انجام شد.
تکلیف: سرود ای مدرسه سلام حفظ شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 8(دستگاه کارتخوان) با استفاده از ارائه پاورپوینت،پخش فیلم آموزشی،بررسی کارت های بانک های متفاوت تدریس شد. موارد مطرح شده عبارتند از: استفاده از کارت های بانکی به جای پول نقد،بررسی اجزای دستگاه کارتخوان ،بررسی مزایا و معایب استفاده از دستگاه کارتخوان اعم از صرفه جویی در زمان،امنیت پرداخت ها و ...، تهدیدات استفاده از دستگاه کارتخوان و جلوگیری از مواجهه با آن ها از طریق عدم دراختیار قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود به دیگران،رمزگذاری مناسب،تغییر رمز کارت به صورت دوره ای،درخواست دراختیارگذاشتن دستگاه کارتخوان و انجام عملیات پرداخت به خود شخص،عدم استفاده از دستگاه درصورت رؤیت موارد مشکوک اعم از شکستگی و اعلام گزارش مربوطه
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 30 و 31 با موضوع :« در سفر صبور و همراه باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد انتخاب سفر، لباس های مورد نیاز بر اساس فصل، کمک کردن و احساس مسئولیت در کنار دیگر اعضای خانواده ، مراقبت های لازم در سفر(در ماشین، در بیرون ماشین، در کنار جاده یا هر وسیله ی مسافرتی دیگر)، رعایت احترام به دیگران و حرف شنوی برای داشتن یک سفر خوب، صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 30 و 31 در کلاس انجام شد.اولیای گرامی لطف بفرمایید در مورد موضوعات مطرح شده در درس امروز با پسر گلمان گفتگو کرده، تا با تکرار آن در ذهن دلبندانمان نهادینه شود.

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 21 کتاب کار با هدف الگویابی و دوران انجام شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: