1401/09/13
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 70 تا 74 کتاب کار (تم10) با هدف نشان دادن عدد بزرگ تر از 5 با دو دست ، نوشتن نماد عدد 6 به درستی ، بیان جمع دو عدد با حاصل 6 ، مفهوم همه ی جمع های عدد 7 مثلا 3 و 4 روی هم می شود 7 ، نوشتن نماد 7 به درستی ، اندازه گیری طول اجسام نسبت به یک واحد ، تکرار و تمرین مفهوم تقارن ، نماد اعداد و کشیدن چوب خط انجام شد .
صفحات 75 و 76 تم 10 انجام شود .
در قسمت فهرست صفحاتی که دانش آموزان غیبت داشتند و انجام نشده است مشخص شده انجام شود و برای فردا کتاب کار همراه باشد .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
نشانه ی ، ی آخر امروز تدریس شد .
برای دانش آموزانی که غیبت داشتند مجدد نشانه های ای اول ( مثل ایمان ) ی وسط ( مثل سیب ) دوره شد .
گیفت نشانه ی ای ( سرمدادی زمین ) توسط مدیریت و معاون آموزشی به دانش آموزان داده شد .
روان خوانی کلماتی که در دفتر مشق چسبانده شده است انجام شود و از روی آنها نوشته شود .( ای اول ، ی وسط ، ی آخر )
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
ترکیب نشانه ها با ی آخر انجام شد و در دفتر نوشته شد و برای هر کدام مثال زدیم .
ترکیب ها مجدد در منزل تمرین شود .
صفحات 55 و 56 و 57 که نشانه های ای اول ، ی وسط و ی آخر دارند کامل انجام شود .
ای آخر مستقل فعلا مسافرت هست و بعد از تدریس نشانه ی اِ انجام خواهد شد .
می کاری نیز انجام نشود .
املا اول
سلطانشاهی، رویا
املا از درس 5 امروز گرفته شد .
دفترهای املا به دانش آموزان داده شد لطفا ملاحظه و امضا شود و فردا دانش آموزان با خود بیاورند در صورت تمایل می توانید سیمی نمایید .
قرآن اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 38 و 39 درسی با هدف یادگیری قرآن ، انس و علاقه به قرآن و روخوانی ، و به رحل ، تابلوی بسم الله ، نقشه ی ایران ، لوحه ی آموزشی و ضبط صوت اشاره شد . شنیدن و خواندن شعر آرزوی من، صحبت در مورد شعر انجام شد .
ورزش اول
داورزنی، حمید
انجام بازی های گروهی با هدف تمرکز بر گرفتن توپ و افزایش سرعت عمل
1401/09/12
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 71 تا 77 درسی تم 11 با هدف مفاهیم چپ و راست ، اول تا هفتم ، وسط ، کنار وبین وجلو و پشت انجام شد .
صفحه ی درسی با هدف درک مفهوم تساوی با شمردن تعداد اعضا دو دسته ، درست کردن دسته هایی با تعداد مساوی با تناظر یک به یک ، تمرین نیمه ی دیگر شکل با استفاده از درک مفهوم تقارن انجام شد .
مفهوم تساوی با تمرین در کلاس انجام شد و علامت آن را یاد گرفتیم ، نوشتن عدد 8 و کشیدن چوب خط آن را یاد گرفتیم ، و کار با خط کش و کامل کردن شکل مشابه را انجام دادیم .
تکالیف مهارت محور :
امروز به تعداد اعضای خانواده ، به دانش آموزان قاشق بدهید و از او بخواهید به همان تعداد چنگال جدا کند و در مرحله ی بعد تساوی چنگال و قاشق را بررسی کند ، سپس نقاشی آن ها را در دفتر مشق نقاشی کند .
اعداد 1 تا 8 در دفتر مشق سرمشق داده شده است نوشته شود و در سمت راست چوب خط آن ها را بکشید و یک خط از 0 تا 8 بنویسید .
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 44 درسی درس 6 ایران با هدف معرفی صدا و نشانه ی ای اول ، ی وسط ، ی آخر ، تشخیص صدای ای در اول ، وسط و آخر کلمات ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کشور ایران و علاقه مندی به آن با صحبت کردن در مورد قومیت ، فرهنگ شهرهای مختلف و پخش سرود ای ایران ای مرز پر گهر وکشیدن نقاشی پرچم ایران روی صورت دانش آموزان با رنگ مخصوص روی صورت ، آشنایی با نقشه ی و پرچم ایران و رنگ های آن ، آشنایی با نام دریاهای شمال و جنوب .
قصه گویی چهار نشانه ی جدید به همراه کلیپ و پخش شعر این نشانه .
کلمات جدید : ایران ، ایرانی ، سفید ، اَمین ، آبی
روان خوانی کلمات زیر انجام و یک بار در دفتر مشق نوشته شود .
ایمان ، ایران ، ایست ، ایستاد ، سیب سیر ،
روان خوانی جملات انجام شود :
آسمان اَبری اَست .
مَن بیرون دَر باران ایستادَم .
مَن در ساری آسیب دیدَم .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
نوشتن نشانه های ای اول و ی وسط انجام شد .
ترکیب نشانه ها با ی وسط انجام شد .
جمله سازی با کلمات ایمان ، ایران ، ایست ، ایستادَم ، سیب ، سیر ، سینی انجام شد .
در دفتر ترکیب ها را نوشتیم .
جدول ترکیب را در دفتر مشق انجام دادیم و نشانه ها را با ی وسط ترکیب کردیم .
رنگ آمیزی نشانه ی ای انجام شود .
صفحه ی 55 و 56 فقط کلمات و سوالاتی که نشانه ی ای اول و ی وسط دارد انجام شود .
املا اول
سلطانشاهی، رویا
فردا از کتاب دیکته درس 5 دیکته گفته می شود دانش آموزان تمرین داشته باشند و با آمادگی در کلاس حاضر باشند .
هنر اول
اقبالیان، زهرا
نقاشی دایناسور را کشیده شد و پسرهای عزیز با پولک پوشش بدنش را پر کردند
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
نقاشی ماهی در دریا به کمک اشکال هندسی آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین کردند. فیلم آموزشی امروز در سایت در کلاس پرتقال قرار گرفت.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، پسر عزیزم نقاشی ماهی را رسم کند، از نقاشی عکس گرفته و ارسال بفرمایید.
1401/09/09
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 41 تا 43 درسی با هدف خوب دیدن و خوب صبحت کردن در ببین و بگو ، در قسمت گفت و گو تایپ چند کلمه که نشانه ی ( ر ) را داشتند ، جایگاه نشانه ی ن آخر ، پیدا کردن کلمه هایی که صدای ( ن ) و ( ر ) دارند انجام شد .
روان خوانی کلمات و جملات با نشانه ی ن ، بخش کردن و صداکشی انجام شد .
در آخر کلاس چیستان فارسی انجام شد و دانش آموزان به سوالات که در ارتباط با نشانه ها بود پاسخ دادند . ( مانند نوشیدنی که دو حرفی است : آب )
بازی جملات بهم ریخته نیز انجام شد .
روان خوانی دیکته ی شب درس 5 انجام شود از نشانه ها ی( ر - و - ن ) روز شنبه دیکته خواهیم داشت .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 53 و 54 درسی با هدف روان خوانی و کامل کردن جملات و کلمات انجام شد
صفحه ی 54 کتاب نگارش انجام شود .
پیک ارمغان هفته ی شماره ی 7 انجام شود .
1401/09/08
علوم اول
سلطانشاهی، رویا
حضور در اردوی هیجان انگیز اپال با پسرهای پر انرژی و دوست داشتنی دبستان علوی
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب کار صفحات 71 تا 74 با هدف مرور و تمرین نشانه ی ر انجام شد .
از اردوی امروز نقاشی در کلاس کشیده شد .
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
کتاب نگارش صفحه ی 53 انجام شود .
از درس 5 کتاب دیکته ، یک دیکته ی شب بنویسید .
1401/09/07
ریاضی اول
سلطانشاهی، رویا
صفحات 67 و 68 کتاب کار با هدف شمارش گوشه و لبه ، نوشتن اعداد صفر تا 5 ، به درستی و به ترتیب ، انجام شد.
فارسی اول
سلطانشاهی، رویا
تدریس نشانه ی (ن) با هدف معرفی و آشنایی با صدای این نشانه ، تشخیص صدای ن غیر آخر و ن آخر ، توانایی خواندن و نوشتن کلمات با حروف خوانده شده ، آشنایی با کلمات نان ، نانوا ، باران ، نَم نَم ، اَمین با دیدن کلیپ و قصه گویی و خواندن شعر انجام شد .
گیفت نشانه ی ن به دانش آموزان داده شد . در کلاس نان خوردیم و در مورد تهیه ی نان ، انواع نان و درست مصرف کردن صحبت کردیم .
رنگ آمیزی و جدول در دفتر مشق انجام شود .
اگر کتاب کار(فارسی ، علوم ، ریاضی ) علوی در منزل هست فردا بیاورند .
مهم : برای فردا نیازی به آوردن هیچ کتاب درسی نیست ، تکالیف برای روز چهارشنبه آورده شود .
برای فردا یک کیف کوچک ، خوراکی ، دستمال کاغذی جیبی ، محلول ضدعفونی یاژل ،ناهار
نگارش اول
سلطانشاهی، رویا
در جدول دوستی (ن) را با آ ،اَ ، او ترکیب کردیم و برای هر کدام کلمه ای مثال زدیم . کلمات آسمان ، باران و ... را بخش و صداکشی کردیم .
نشانه های آموزش داده شده از اول دوره شد . در دفتر نشانه ی ن و ترکیب آن را نوشتیم .
کتاب نگارش صفحه 52 انجام شود .
از کتاب دیکته ی شب درس 5 صفحات 12 و 13 روان خوانی انجام شود .
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 8(دستگاه کارتخوان) با استفاده از ارائه پاورپوینت،پخش فیلم آموزشی،بررسی کارت های بانک های متفاوت تدریس شد. موارد مطرح شده عبارتند از: استفاده از کارت های بانکی به جای پول نقد،بررسی اجزای دستگاه کارتخوان ،بررسی مزایا و معایب استفاده از دستگاه کارتخوان اعم از صرفه جویی در زمان،امنیت پرداخت ها و ...، تهدیدات استفاده از دستگاه کارتخوان و جلوگیری از مواجهه با آن ها از طریق عدم دراختیار قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود به دیگران،رمزگذاری مناسب،تغییر رمز کارت به صورت دوره ای،درخواست دراختیارگذاشتن دستگاه کارتخوان و انجام عملیات پرداخت به خود شخص،عدم استفاده از دستگاه درصورت رؤیت موارد مشکوک اعم از شکستگی و اعلام گزارش مربوطه
فعالیت منزل صفحه 66 انجام شود.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
صفحات 30 و 31 با موضوع :« در سفر صبور و همراه باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد انتخاب سفر، لباس های مورد نیاز بر اساس فصل، کمک کردن و احساس مسئولیت در کنار دیگر اعضای خانواده ، مراقبت های لازم در سفر(در ماشین، در بیرون ماشین، در کنار جاده یا هر وسیله ی مسافرتی دیگر)، رعایت احترام به دیگران و حرف شنوی برای داشتن یک سفر خوب، صورت پذیرفت.
تکلیف صفحات 30 و 31 در کلاس انجام شد.اولیای گرامی لطف بفرمایید در مورد موضوعات مطرح شده در درس امروز با پسر گلمان گفتگو کرده، تا با تکرار آن در ذهن دلبندانمان نهادینه شود.
هوش و ریاضی
سلطانشاهی، رویا
صفحه ی 21 کتاب کار با هدف الگویابی و دوران انجام شد .