فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: الگوهای عددی دو و سه مرور شد، الگوی عددی چهار آموزش داده شد. جمع اعداد بر روی محور مرور شد.
تکلیف: یک‌بار الگوی عدد دو، سه و چهار را بنویس. پسرم توجه داشته باش که اعداد را تا جایی که در دفتر مشق انجام دادیم ادامه بده. جمع‌های زیر را روی محور انجام بده: چهار به اضافه‌ی پنج، شش به اضافه‌ی هفت، سه به اضافه‌ی هشت.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و متن درس ایران در کتاب روان‌خوانی به صورت فردی پرسش شد.
تکلیف: پسرم یکبار دیگر درس ایران را با دقت بخوان سپس کلمات و متن درس سرباز (نشانه‌ی ز) در صفحه‌ی 22 و 23 کتاب روان‌خوانی تمرین کن. فردا پرسش خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: سرمشق نویسی از کلمات نشانه‌های ه و اُ استثنا در دفتر مشق انجام شد.
تکلیف: یک دیکته از نشانه‌ی ای و ز بنویس. با سرمشق‌های نشانه ه که امروز در دفتر مشق نوشتیم کارت کلمات درست شود. کارت کلمات فردا پرسش نخواهد شد ولی در منزل به صورت مرتب تمرین شود.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: وارم آپ(با کمک تک تک دانش آموزان انجام شد) بازی حافظه با رنگا انجام شد(تقویت مهارت پایداری،تقویت حافظه کوتاه مدت) بازی ریتمیک با موزیک با ابزار داخل منزل انجام شد

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: خانواده‌ی عدد 10 در جدول یکی ده‌تایی مرور شد.
تکلیف: شمارش از عدد یک تا سی تمرین شود زیبای من یک‌بار از عدد 19 تا 11 را در دفتر مشقت به صورت معکوس بنویس.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی از درس‌های کتاب فارسی(آزاده و امین) به صورت فردی پرسش شد.
تکلیف: برای فردا صفحه‌ی 19 و 20 کتاب روان‌خوانی (نشانه‌ی ای) پرسش خواهد شد. دلبندم با پنج تا از کلمات نشانه‌ی "ای" جمله بساز.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: تمرین‌های نشانه‌ی ه در کتاب‌کار کامل شد.
تکلیف: پسرم یک دیکته از درس خروس خوش‌آواز در دفتر مشقت بنویس. (از متن درس خروس خوش‌آواز در کتاب فارسی آزاده و امین و از نشانه‌ی اُ استثنا)

شطرنج

مدرس: فرحمند، سید سجاد
فعالیت: حل معما مات در یک حرکت
تکلیف: حل معما مات در یک حرکت تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
تکلیف: پسرم صفحه‌ی 125 در کتاب زنبوری و صفحه‌ی 131 را در کتاب‌کار ریاضی انجام بده.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: روان‌خوانی از کتاب فارسی پرسش شد. سرمشق دوره‌ای کلمات انجام شد.
تکلیف: ارمغان هجدهم انجام شود. صفحه‌ی اول و دوم نشانه‌ی ه در کتاب‌کار فارسی انجام شود. (صفحات 143 و 144)

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه باز کردن تصاویر در نرم افزار نقاشی آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین صفحه 47 کتاب را به صورت گروهی در کلاس انجام دادند.
تکلیف: درس این جلسه در منزل تکرار و تمرین شود، جلسه ی آینده از آن پرسش خواهیم داشت.

آزمایشگاه

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: با پسرانم در آزمایشگاه دبستان ابتدا درباره‌ی انواع خاک گفت و گو کردیم سپس آزمایش نفوذپذیری خاک را انجام دادیم.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 124 در کتاب ریاضی زنبوری انجام شد. محوریت این صفحه شمارش چهارتا چهارتا می‌باشد.
تکلیف: صفحه‌ی 129 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: کلمات و متن درس مهتاب روان‌خوانی شد، پسرها دور نشانه‌ی جدید خط کشیدند.
تکلیف: متن درس مهتاب تمرین شود. شنبه از متن درس‌های آخر کتاب فارسی، روان‌خوانی پرسش می‌شود.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: نشانه‌ی چهار شکلی ه تدریس شد. جایگاه هرکدام از شکل‌های نشانه در کلمه آموزش داده شد. جدول دوستی آموزش داده شد. کاربرگ نشانه در دفتر مشق چسبانده شد. تمرین‌های کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
تکلیف: سرمشق‌های دفتر مشق به طور مرتب نوشته شود. یک دیکته از نشانه‌ی دلخواه نوشته شود.

هنر اول

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: کاردستی با پارچه (کلاژ پارچه) انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت مکالمه تلفنی ( استفاده از جملات سلام وقتتون بخیر، چند لحظه گوشی خدمتتون و...) را در پارت دوم به وسیله ی بازی آموختند.

ریاضی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: صفحه‌ی 122 در کتاب ریاضی درسی با محوریت شمارش چندتا چندتا (دوتا دوتا و سه‌تا سه تا) انجام شد. الگوی شطرنجی انجام شد.
تکلیف: صفحه‌ی 128 در کتاب‌کار ریاضی انجام شود.

علوم اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: درس نهم با موضوع "در اطراف ما هوا وجود دارد" در حیاط دبستان تدریس شد.
تکلیف: تکلیف علوم ندارید.

فارسی اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت روان‌خوانی با پرسش از متن درس‌های کتاب فارسی و کارت کلمات انجام شد. تعدادی از دانش‌آموزان به تلاش بیشتری در زمینه روان‌خوانی نیاز دارند. آقای علی سنجری برای ایجاد انگیزه‌ی نشانه‌ی ج، به دوستان خود جدول اعداد و جدول دوستی، جامدادی و خوراکی هدیه دادند، از ایشان و خانواده‌ی محترم کمال تشکر را داریم.
تکلیف: فردا مجددا روان‌خوانی از درس‌های آخر کتاب فارسی پرسش خواهد شد. فردا نشانه‌ی جدید تدریس خواهد شد.

نگارش اول

مدرس: نصیری نیا، سودا
فعالیت: فعالیت کلمه‌نویسی از نشانه‌های ف و ق در داخل دفتر مشق انجام شد.
تکلیف: دو صفحه‌ی آخر در کتاب‌کار فارسی انجام شود، همچنین فعالیت جدول تشخیصی نشانه‌های ج و خ در دفتر مشق انجام شود. برای فردا کتاب‌های نگارش حتما همراه پسرانم باشد. مامان مهربان، برای فردا، برای پسرم در یک ظرف، هویج خرد شده بگذارید تا به عنوان یک میان وعده‌ی سالم فردا در کلاس میل کند.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: بازی ریتمیک و حرکتی با صندلی با هدف مهارت جابه جایی،تقویت سرعت کم و زیاد،تقویت سرعت عمل انجام شد. استپ نقاشی انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: